Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Όχι να τον παινέψουμε... αλλά είναι ο καλύτερος!! Που είχαμε ξαναδεί το Γ2 ερώτημα;

Ο αγαπητός φίλος μας και συγγραφέας Μπάμπης Στεργίου μας έχει χαρίσει πολλές συλλογές, όχι μόνο εδώ αλλά σε όλο το διαδίκτυο, σε όλους τους μαθηματικούς.

Τα αρχεία δεν έχουν φράκτες για να οριοθετούνται, απλά πρέπει να αναγνωρίζουμε την προσφορά του συγγραφέα και το μέσο που τα προβάλει.

Παρόλα αυτά μας εμπιστεύτηκε ένα αρχείο με τίτλο "Εύρεση τύπου συνάρτησης" το είχαμε 21 Μαΐου 2013. Δείτε το εν λόγω αρχείο. 

Μέσα σε αυτό το αρχείο γινόταν νύξη και για το Γ2 ερώτημα των Πανελλαδικών εξετάσεων όπως βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία. Φυσικά το εν λόγω ερώτημα υπάρχει και στο σχολικό βιβλίο, όταν όμως ασχολούμαστε λίγο παραπάνω με μια άσκηση του σχ. βιβλίου τότε μας μένει πιο εύκολα στο μυαλό.
____________________________________________________________________

Ένα επίσης εξαίρετο αρχείο που επιμελήθηκε πάλι ο Μπάμπης Στεργίου και συμμετείχαν τα αγαπητά μέλη του mathematica είναι και αυτό. Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο. Που ξέρετε; Μπορεί  σε λίγα χρόνια να δούμε θέμα και από αυτό το φυλλάδιο!

Το υλικό υπήρχε στις σελίδες του mathematica από το 2011. Εγώ μαζί με τον Μπάμπη Στεργίου το αποδελτιώσαμε και είναι στη σημερινή του μορφή. Ελπίζουμε να εμπλουτιστεί το αρχείο με νέες ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο που πλέον μπαίνει στην προσοχή των συναδέλφων.
____________________________________________________________________

Επίσης οι προβλέψεις της ομάδα μας, μία μέρα πριν τις εξετάσεις, ήταν εύστοχες ως προς το Γ2 και Δ1 αφού υπήρχαν στις προτεινόμενες ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο. Δείτε εδώ.

Τέλος η Λεόντειος Σχολή, στο επαναληπτικό της διαγώνισμα (18/4/2016), το θέμα Γ ήταν ανάλογο με το ερώτημα  Γ2 των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό το διαγώνισμα δε είχε λυθεί από την ομάδα μας (Επιμέλεια λύσεων: Παύλος Τρύφωνας, Γιάννης Κάκανος και Γιάννης Ζαμπέλης).Δείτε το αρχείο. 

Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016: Online ενημέρωση στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής



Ημέρα εξέτασης Παρασκευή 20 - 5 -2016

- ΘΕΜΑΤΑ (ώρα ανάρτησης 10:30 σε pdf )
(από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας)

και εδώ σε αρχείο word

- Δείτε επίσημα τα θέματα των Εσπερινών σχολείων
(από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας) 

- ΛΥΣΕΙΣ από τη lisari team 
(ώρα πρώτης ανάρτησης 11:00!!!!!)

- Μια πρώτη άποψη (ώρα: 11:01)

Επιστρέψαμε σε επίπεδο δυσκολίας στα θέματα του 2000. Έλειπε το συνδυαστικό ερώτημα όπως είχαμε προβλέψει από χθες το βράδυ και προτείναμε στο διαγώνισμα προσομοίωσης της ομάδας μας. 

- Με μια δεύτερη ματιά (ώρα:23:55)

Τα θέματα ήταν ανάλογα με το επίπεδο των υποψηφίων. Ας αποφύγουμε τις εκφράσεις εύκολα, δύσκολα κ.τ.λ. Όλα κρίνονται με το τι μαθητές εξετάζονται. Άρα με δεδομένο ότι οι μαθητές που δίνουν το μάθημα είναι κυρίως της θεωρητικής, τα θέματα κρίνονται καλά και εύστοχα. Αν θέλουμε να βρούμε με το ζόρι προβλήματα και λάθη έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

1) Στο θέμα Γ1 ζητείται ο δειγματικός χώρος. Όποιος δεν το βρει τότε χάνει ολόκληρο το θέμα, άρα τιμωρείται με 25 μονάδες επειδή δεν γνωρίζει κάτι. Άδικο; 

Πρότασή μας: Να δινόταν ο δειγματικός χώρος και να βαθμολογούσαν το δεντροδιάγραμμα, που το ζητούσε το ερώτημα κιόλας. 

2) Πρόβλημα στο ερώτημα Δ2. Δίνεται ένα νέο δεδομένο στο Δ2 (η μέση τιμή) και με βάση αυτού συμπληρώνουμε το πίνακα. Μετά δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε το δεδομένο αυτό και στα άλλα ερωτήματα αφού ήταν τοπικό δεδομένο! 

Πρότασή μας: Με δεδομένο ότι ν4 = 5 να βρείτε Δ3, Δ4, Δ5. Ή πριν ξεκινήσει το ερώτημα Δ2 να έγραφε ότι "Επιπλέον η μέση τιμή είναι 14 τότε ..." και να συνέχιζε με τα ερωτήματα, Δ2, Δ3, Δ4 και Δ5. 

3) Τέλος 5 υποερωτήματα σε Δ θέμα έχουμε καιρό να δούμε χωρίς να θεωρείται παράπτωμα. Απλά μας έκανε εντύπωση. 

- Δελτίο τύπου της Ε.Μ.Ε (ώρα:14:00)

Ειδικά Σχόλια
Θέμα Α:  Θεωρία

Θέμα Β:  Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.

Θέμα Γ: Εξετάζεται μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου των Πιθανοτήτων. Επισημαίνουμε ότι αν ο υποψήφιος δεν απαντήσει σωστά στο ερώτημα Γ1 τότε θα έχει πρόβλημα στην επιτυχή αντιμετώπιση των επόμενων ερωτημάτων και ενδεχομένως να δημιουργηθεί θέμα στην ισότιμη βαθμολόγηση των υποψηφίων.

Θέμα Δ: Με πολλά ερωτήματα εξετάζεται μεγάλο μέρος του κεφαλαίου της Στατιστικής.

Γενικά Σχόλια
Tα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας
Η εξέταση θεωρείται μέτριας δυσκολίας για τους απόφοιτους. Οι μαθητές που εξετάζονται φέτος για πρώτη φορά θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες σε επιμέρους ερωτήματα.


______________________________________________________________________________

Φιλολογική επιμέλεια κειμένου: Ελένη-Μαρία Μιχαλοπούλου (Φιλόλογος)

20/5/2016 (συνεχής ανανέωση)

(ώρα τελευταίας επεξεργασίας: 23:59)

Για 4η συνεχόμενη χρονιά το καφενείο των μαθηματικών θα σας συντροφεύει την προηγουμένη(19/5/2016) των εξετάσεων στο μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας.

Ως γνήσιο καφενείο, θα κάνουμε τις προβλέψεις μας (κυρίως εσείς) και θα συζητήσουμε γενικότερα για το αγαπημένο μας μάθημα, τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

Ένα μάθημα που πλέον δε βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, επειδή φέτος οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά. Όλοι περιμένουμε ότι ο βαθμός δυσκολίας δε θα είναι  ιδιαίτερα μεγάλος, αφού συμμετέχουν μαθητές κυρίως από τη θεωρητική κατεύθυνση. Σε λίγες ώρες θα διαπιστώσουμε αν θα επιβεβαιωθούμε στις προβλέψεις μας…


Μια αγχολυτική διαδικασία που έγινε συνήθεια και πλέον
 συνταγογραφείται από το lisari.blogspot.gr!! 


Φέτος θα έχουμε και τη lisari team που 



θα συντονίζει και θα συμμετέχει στη συζήτηση.


Θα προτείνει δε και κάποιες ιδέες για θέματα εξετάσεων 
(όχι κατ' ανάγκη SOS).

Οι λύσεις θα παρουσιαστούν το συντομότερο δυνατό μετά την επίσημη ανάρτηση των θεμάτων από την ομάδα μας. 

Γενική Πρόσκληση
Επιθυμούμε τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων σας. Η πρόσκληση απευθύνεται σε όσους έχουν μαθηματικές ανησυχίες. Σκοπός μας είναι να περάσουμε ένα όμορφο βράδυ και να βγούμε όλοι κερδισμένοι και ενημερωμένοι!

Οι μαθητές καλό θα ήταν να απέχουν από αυτήν τη συζήτηση αν θεωρούν ότι τους αγχώνει και τελικά δεν τους βοηθά στη χαλάρωση - ηρεμία.



Το Καφενείο των Μαθηματικών θα ανοίξει την Πέμπτη 
(19/5/2016) απόγευμα (γύρω στις 19:30) και όσο αντέξουμε...



Θέλουμε και αναμένουμε τη συμμετοχή σας, θέλουμε και αναμένουμε τις προτάσεις σας...

· Μια ημέρα πριν...τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016

Το απαραίτητο υλικό για τον υποψήφιο (τελευταία ημέρα διαβάζουμε λίγα και καλά, κυρίως τη θεωρία και απλές ασκήσεις).

1) Διαβάζουμε θεωρία
2) Παλιά θέματα εξετάσεων, όχι κατ' ανάγκην από τα ημερήσια ΓΕΛ 
3) Λύνουμε το διαγώνισμα προσομοίωσης της lisari team!
4) Κοιτάμε όσες ασκήσεις προλάβουμε από το σχολικό βιβλίο και ας είναι απλές (πχ. Β1 ή Β2/σελ. 18 ή 5,6,7σελ. 38)
5) Κοιτάμε τα χθεσινά θέματα των ΕΠΑΛ που τέθηκαν στις εξετάσεις (άσχετα αν η επιτροπή των ΕΠΑΛ είναι διαφορετική από αυτή των ΓΕΛ)

(edit): Τελικά περιμένουμε τα πιο εύκολα της τελευταίας δεκαπενταετίας και χωρίς συνδυαστικό υποερώτημα (άντε το τελευταίο από το Δ)... Από απόδειξη ποντάρουν οι αναγνώστες από το κεφάλαιο των Πιθανοτήτων. Συμφωνώ αν οι Πιθανότητες δεν έχει μπει σε δύο θέματα, αλλιώς.... 


_____________________________________________________________

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Πανελλήνιες εξετάσεις 2016 - ΕΠΑΛ (εκφωνήσεις - λύσεις)

Να σημειώσουμε ότι οι μαθητές του ΕΠΑΛ γράφουν Πανελλήνιες Εξετάσεις σε αντίθεση με τους μαθητές των ΓΕΛ που γράφουν Πανελλαδικές Εξετάσεις (σχόλιο Γιάννη Ζαμπέλη)!

Εδώ θα αναρτήσουμε τα θέματα και τις λύσεις των ΕΠΑΛ για το νέο και το παλιό σύστημα. Έχει ενδιαφέρον αφού θα δούμε για πρώτη φορά τη λογική, το στυλ και το επίπεδο των θεμάτων που θα τεθούν στους μαθητές των ΕΠΑΛ για πρώτη φορά σύμφωνα με το νέο βιβλίο. 

Υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ θα γράψουν με δύο συστήματα, το νέο σύστημα με  το νέο βιβλίο και το παλαιό σύστημα με το παλαιό βιβλίο. 

1) Νέο σύστημα

Θέματα  - Λύσεις (Επιμέλεια: lisari team)

Οι εκφωνήσεις σε word πατήστε εδώ. Επιμέλεια: Γιάννης Βελαώρας

2) Παλαιό σύστημα

Θέματα - Λύσεις (Επιμέλεια: lisari team)

3) Εσπερινό ΕΠΑΛ (Παλαιό σύστημα)

Θέματα - Λύσεις (Επιμέλεια: lisari team)

Μια (πρόχειρη - γρήγορη) εκτίμηση για τα θέματα: 
Παρατηρήσαμε ότι τα θέματα του παλαιού συστήματος ήταν πολύ πιο απαιτητικά από το νέο σύστημα. Επίσης στο Θέμα Β του νέου συστήματος δινόταν ένα δεδομένο στο πρώτο ερώτημα και έπρεπε οι μαθητές να θεωρήσουν ότι ισχύει και για τα άλλα ερωτήματα! 


Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016: Online ενημέρωση στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου


18/5/2016 (συνεχής ανανέωση)
(ώρα τελευταίας επεξεργασίας: 23:30)

3) · Ημέρα εξέτασης Τετάρτη 18 - 5 -2016 · 

ΘΕΜΑΤΑ (ώρα ανάρτησης 10:00 σε pdf )

(από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας)

και εδώ το αρχείο σε word 
(Πηγή: http://www.askisiologio.gr/)

Δείτε εδώ (από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας) 
τα θέματα των Εσπερινών σχολείων.  

ΛΥΣΕΙΣ από τη lisari team (ώρα ανάρτησης 11:55)

- Μια πρώτη άποψη (ώρα: 10:01)

Πολύ σχολικό βιβλίο! Υπάρχει διαβάθμιση και αρκετά βατά τα θέματα μέχρι το 16...

- Με μια δεύτερη ματιά (ώρα:20:00)
Μετά από μια πιο προσεκτική ματιά έχω να παρατηρήσω τα εξής:

Τι μας άρεσε...

1) Ότι είδαμε προτάσεις  - ιδέες - ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο (7/σελ. 200, 1/σελ. 278, 11/σελ. 340 που τις προτείναμε την προηγούμενη μέρα πριν τις εξετάσεις!! Συγχαρητήρια στους εισηγητές για το τόλμημα! Ελπίζουμε να συνεχιστεί αυτή η λογική!

2) Μας άρεσαν η κλιμάκωση των θεμάτων, αν και το Γ θέμα αρκετοί το θεωρούν πιο δύσκολο από το Δ.

3) Δεν υπήρχε κάποιο ερώτημα αρκετά δύσκολο που να χρειάζεται μια ειδική μεθοδολογία. Το Γ4 είχε λογική που καλυπτόταν από όλα τα βιβλία βάσης που κυκλοφορούν στο εμπόριο. 

4) Ο μέτριος μαθητής έγραφε το 12 με 14 κατά τη γνώμη εύκολα (αν είχε διαβάσει τις παραπάνω ασκήσεις του σχολικού βιβλίου). 

5) Η δύσκολη σκέψη - ιδέα βρισκόταν στο σχολικό βιβλίο (δείτε Γ2).

Τι δεν μας άρεσε...


1) Τα θέματα ήταν μονότονα! Δηλαδή αρκετά μονοτονία και κυρτότητα σε όλα τα ερωτήματα! Ποια είναι η εξήγηση; Για να κατασκευάσει κάποιος ασκήσεις που να πιάνει όλο το εύρος της ύλης πρέπει να είναι πολύ έμπειρος και να έχει σκεφτεί αρκετό καιρό κάποιες ιδέες. 

2) Έλειπαν τα εξής:

α) Διαφορικές εξισώσεις (αν και ζούμε και χωρίς αυτές...)
β) Εμβαδόν επίπεδου χωρίου (απίστευτο που δεν είδαμε ερώτημα με εμβαδόν)
γ) Υπολογιστικό ολοκλήρωμα (αν αρχική συνάρτηση δεν έβαλαν, υπολογιστικό όχι και εμβαδάν τίποτα τότε τι έβαλαν από ολοκληρώματα;;) 
δ) Σύνθεση
ε) Αντίστροφη συνάρτηση
στ) Δίκλαδη συνάρτηση
ζ) Υπαρξιακά θεωρήματα (κανένα και τίποτα!). Όντως έχει παραγίνει τα τελευταία χρόνια με τα ξ αλλά κατέχουν ένα μεγάλο μέρος στο βιβλίο οπότε όταν δεν τίθεται κανένα θεώρημα σε κανένα ερώτημα συρρικνώνεται και άλλο η ύλη... Μήπως του χρόνου τα αφαιρέσουμε και αυτά λόγω της υπέρμετρης ασκησιολογίας που επικρατεί; 
η) Ρυθμός μεταβολής - πρόβλημα μεγιστοποίησης - ελαχιστοποίησης κ.τ.λ (που φυσικά δεν μας στεναχώρησε ούτε και αυτό)

3) Δεν ήταν πρωτότυπα, δεν είδαμε κάποια ιδιαίτερη σκέψη - ιδέα.

Τελικά η αρχική μου άποψη ότι οι μαθητές εύκολα θα πιάσουν το 16 με διαψεύδει. Το διαπίστωσα όταν επικοινώνησα με κάποια εξεταστικά κέντρα φυσικών αδυνάτων, με Φροντιστήρια από όλη την Ελλάδα (από Καβάλα μέχρι Κρήτη) και με αρκετούς συναδέλφους...

Τελικά φοβάμαι ότι  με τα φετινά θέματα κερδίσαμε με την στροφή των θεμάτων στο σχολικό βιβλίο και της κλιμακούμενης δυσκολίας αλλά χάσαμε στην πρωτοτυπία και στην εξέταση στο εύρος της ύλη. Το ζύγι, ο καθένας θα το βάλει όπου θέλει...

- Δελτίο τύπου της Ε.Μ.Ε (ώρα:19:35)


Ειδικά Σχόλια

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Ελέγχονται βασικές γνώσεις της Ανάλυσης.

Θέμα Γ: Εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας.

Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.

Θέμα Δ: Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα.

Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.

Γενικά Σχόλια
Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης. Ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός. Τα ερωτήματα παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Ένας μεγάλος αριθμός ερωτημάτων έχει σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο

Παρότι οι φετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι παρόμοιας δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά.

________________________________________________________________________________


Φιλολογική επιμέλεια κειμένου: Ελένη-Μαρία Μιχαλοπούλου (Φιλόλογος) 

Για 4η συνεχόμενη χρονιά το καφενείο των μαθηματικών θα σας κρατήσει συντροφιά το βράδυ (17/5/16) πριν τις εξετάσεις στο μάθημα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Ως γνήσιο καφενείο, θα κάνουμε τις προβλέψεις μας (κυρίως εσείς) και θα συζητήσουμε γενικότερα για το αγαπημένο μας μάθημα, τα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ λυκείου!

Ένα μάθημα που κεντρίζει το ενδιαφέρον όλων και στο οποίο μοιραία πέφτουν τα φώτα της δημοσιότητας. Φέτος, που είναι μια ιδιαίτερη χρονιά λόγω της αλλαγής της ύλης, έχουμε έναν παραπάνω λόγο να ξενυχτήσουμε... Υπάρχει ενδιαφέρον και μεγάλη αγωνία για το τι τελικά θα προταθεί από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), αφού έχουμε δει πολλά και αρκετά δύσκολα θέματα να κυκλοφορούν σε διαδίκτυο, σχολεία, φροντιστήρια τους τελευταίους μήνες....


Μια αγχολυτική διαδικασία που έγινε συνήθεια και πλέον
συνταγογραφείται από το lisari.blogspot.gr!! 


Και φέτος θα έχουμε τη lisari team που 
θα συντονίζει και θα συμμετέχει στη συζήτηση μας.
Θα προτείνει δε και κάποιες ιδέες για θέματα εξετάσεων 
(όχι κατ' ανάγκη SOS).

Οι λύσεις θα παρουσιαστούν το συντομότερο δυνατό μετά την επίσημη ανάρτηση των θεμάτων από την ομάδα μας.

Γενική Πρόσκληση
Επιθυμούμε τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων σας. Η πρόσκληση απευθύνεται σε όσους ξενυχτούν επειδή έχουν μαθηματικές ανησυχίες! Σκοπός μας είναι να περάσουμε ένα όμορφο βράδυ και να βγούμε όλοι κερδισμένοι και ενημερωμένοι!

Οι μαθητές καλό θα ήταν να απέχουν από αυτήν τη συζήτηση αν θεωρούν ότι τους αγχώνει και τελικά δεν τους βοηθά στη χαλάρωση - ηρεμία τους.





1) "Το Καφενείο των Μαθηματικών" θα ανοίξει την Τρίτη (17/5/2016) απόγευμα (γύρω στις 19:30) και θα διανυκτερεύσει...

Την Τρίτη το βράδυ (μετά τις 19:30) θα αναρτήσουμε τις ΙΔΕΕΣ της ομάδας και τις δικές σας προβλέψεις. Φυσικά και δεν υπάρχουν προβλέψεις, όλα είναι πιθανά όταν μιλάμε για μαθηματικά. Αυτή η διαδικασία γίνεται κυρίως για να τσεκάρουμε τις γνώσεις μας μέσα από μια χαλαρή συζήτηση αλλά και για να μειώσουμε το άγχος και την αγωνία μας. Η συζήτηση γίνεται ΜΕΤΑΞΥ καθηγητών.

Θέλουμε και αναμένουμε τη συμμετοχή σας, θέλουμε και αναμένουμε τις προτάσεις σας...



_____________________________________________________________

2) · Μια ημέρα πριν... τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 · 

Το απαραίτητο υλικό για τον υποψήφιο (τελευταία ημέρα διαβάζουμε λίγα και καλά, κυρίως τη θεωρία και απλές ασκήσεις). Μελετήστε:

1) Τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου
2) Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης των Φροντιστηρίων (όσα περιέχουν λύσεις)
3) Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης των Ιδιωτικών Σχολείων (όσα περιέχουν λύσεις)
4) Το διαγώνισμα προσομοίωσης της lisari team
5) Και τα 38 φετινά θέματα της Ε.Μ.Ε

ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Ο 
ΑΕΙΚΙΝΗΤΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΤΡΥΦΩΝ

Είναι ένα αρχείο με τις ιδέες της ομάδας! Ο γνωστό ΔΕΝ χρειάζεται να πιάσουμε το θέμα εξετάσεων, αλλά να πιάσουμε την ιδέα! Αυτό έχει ανάγκη ο καλός - διαβασμένος μαθητής.

Οπότε στο πέσιμο της αυλαίας δίνουμε τις δικές μας ιδέες που μπορούν να προταθούν. Φυσικά και δεν είναι SOS... απλά είναι κάποιες προτάσεις που μπορεί να φτιάξεις όμορφες ασκήσεις. Είναι το αυτό κάτι παραπάνω που σε οδηγεί πάνω από το 18 - 20.

Απολαύστε τες!! Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ!



Γενικές προβλέψεις 
(έτσι όπως προέκυψαν από τη συζήτηση)

1) Θα δούμε πιο εύκολα θέματα από πέρυσι... θα μου πείτε ε, ναι!! Για μένα δεν είναι λογικό, αφού έχουμε συνηθίσει στα μαθηματικά να έχουμε μια ανοδική πορεία ως προς τα θέματα. Οι χρονιές που θα πόνταρα ως προς το επίπεδο δυσκολίας θα ήταν του 2014. Το είπε και ο Γιάννης.

2) Θα δούμε άσκηση από το σχολικό βιβλίο... το αναφέρω εδώ και μήνες για όσους μας παρακολουθούν. Ήρθε η ώρα της επιστροφής στη βάση μας, στο βιβλίο που πρέπει (ή θα έπρεπε) να διδάσκεται στην τάξη. Φυσικά κάτι ανάλογο δεν ισχύει για το βιβλίο της Γενικής Παιδείας (που επίτηδες δεν θέσαμε θέμα στο διαγώνισμα προσομοίωσης από αυτό το σχολικό βιβλίο, προσβάλει τον εκπαιδευτικό).

3) Τα θέματα θέλω να πιστεύω ότι θα είναι κλικακούμενης δυσκολίας και παιδαγωγικά, αν κρίνω από κάποιους που συμμετέχουν στο σχήμα (από ότι φημολογείται και μόνο...). Δηλαδή θα είναι φιλικά θέματα προς τον υποψήφιο.

4) Δεν θα μας ξαφνιάσουν ως προς τη δομή (πχ. Σ - Λ με δικαιολόγηση που διάβαζα πρόσφατα κάπου) και στο στήσιμο των θεμάτων.

5) Το Β θέμα θα ανήκει αποκλειστικά από ένα κεφάλαιο, με εξαίρεση ίσως το τελευταίο ερώτημα που μπορεί να είναι υπολογισμός ενός εμβαδόν (απλού - μελέτη ίσως χάραξη και εύρεση ολοκληρώματος).

6) Αποκλείεται να δούμε ίχνος από ερώτημα με τη συνάρτηση ολοκλήρωμα… δηλαδή ούτε άσκηση με αρχικές συναρτήσεις πχ. δίνεται η F αρχική συνάρτηση της f με F(0) = 1 κ.τ.λ



Αναλυτικές προβλέψεις για τα θέματα:


ΘΕΜΑ Α

Α΄ εκδοχή: Εύκολα θέματα /  Α1. Αποδείξεις: (α^x) ‘ , (ln|x|)’, (f+g)’(x)

B΄ εκδοχή: Δύσκολα θέματα / Α1. Αποδείξεις: Θεώρημα Fermat, Σταθερής συνάρτηση, Παράγουσες

Α2. Σ – Λ:

α) Παραγοντική ολοκλήρωση β) Ιδιότητες Ορίων γ) Σχόλια για την 1 – 1 δ) θεώρημα σελ. 262 ε) Πεδίο ορισμού σύνθεσης συναρτήσεων


ΘΕΜΑ Β

Α΄ εκδοχή: Εύκολα θέματα/ Μια γραφική παράσταση και εύρεση πολλών εννοιών ή μια απλή αποσύνθεση συναρτήσεων και εύρεση των πρώτων εννοιών του κεφαλαίου 1.

B΄ εκδοχή: Δύσκολα θέματα / Μια δίκλαδη συνάρτηση και μια κανονική συνάρτηση… εύρεση α, β έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις του Θ. Rolle


ΘΕΜΑ Γ

Α΄ εκδοχή: Εύκολα θέματα / Κλασικό, όπως τα προηγούμενα χρόνια

B΄ εκδοχή: Δύσκολα θέματα / Όλο πρόβλημα…. με 3 υποερωτήματα ή συναρτησιακή σχέση σε συνδυασμό με μια ανισοτική σχέση.


ΘΕΜΑ Δ

Ένα θέμα από τον οδηγό επανάληψης της lisari team!

 Όπως μια εξίσωση με ορισμένα ολοκληρώματα, να γίνεται συμπλήρωση τετραγώνου και να καταλήγουμε ένα ολοκλήρωμα ίσο με το μηδέν. Έτσι θα αποδράσουμε από το ολοκλήρωμα και θα φθάσουμε στη συνάρτηση όπως τα προηγούμενα χρόνια με τη παραγώγιση της συνάρτησης ολοκλήρωμα μπορούσαμε να αποδράσουμε από το ολοκλήρωμα στη συνάρτηση. Μετά τα κλασικά… υπαρξιακά θεωρήματα, ανισότητες κ.τ.λ

Επίσης ιδέες που παίζουν:

1) Δύσκολο παραμετρικό όριο

2) Δύσκολο όριο που θα χρειάζεται η σκέψη «μηδενική επί φραγμένη» (που η μία συνάρτηση να είναι φραγμένη από σύνολο τιμών)

3) Εξίσωση με άτοπο… (γενικά και αφηρημένα το θέτω)


4) Διαφορική εξίσωση σε ένωση διαστημάτων και με όρια (ή λόγω συνέχειας ή λόγω παραγωγισιμότητας) να παίρνουμε ίσες τις σταθερές .

5) Διαφορική εξίσωση με ορισμένο ολοκλήρωμα... 

_____________________________________________________________


Σάββατο 14 Μαΐου 2016

Διαγωνίσματα προσομοίωσης της lisari team 2016


Η lisari teaμ παρουσιάζει με χαρά τα φετινά (2016) διαγωνίσματα προσομοίωσης. Για πρώτη φορά προτείνουμε θέματα και από τις άλλες τάξεις εκτός της Γ΄ Λυκείου.

Η λογική όλων των θεμάτων είναι κοινή:

«Βάλτε, προτείνετε, επεξεργαστείτε θέματα από το σχολικό βιβλίο».

Φυσικά όπου είναι εφικτό και στο βαθμό που επιθυμεί ο διδάσκων. Πρέπει η βάση και η νοοτροπία όλων των εκπαιδευτικών να αποτελέσει το σχολικό βιβλίο. Μετά από τόσες δοκιμές, πειράματα φθάσαμε αρκετές φορές στην ακραία ασκησιολογία. Ιδίως στις Πανελλαδικές Εξετάσεις προτείνουμε να καθιερωθεί - νομοθετηθεί το ένα θέμα, εκτός της θεωρίας (πχ. το Β) να είναι μέσα από το σχολικό βιβλίο.

Τα θέματα που θα δείτε δεν έχουν σκοπό να αποθαρρύνουν τους μαθητές, αντίθετα φιλοδοξούν να τους προετοιμάσουν άρτια ενόψει των εξετάσεων. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι θέματα προσομοίωσης μιας ομάδας μαθηματικών από ένα διαδικτυακό χώρο. Επομένως δεν πρέπει να θεωρούνται άκριτες προτάσεις για τις σχολικές μονάδες που τις περισσότερες φορές το επίπεδο είναι πιο χαμηλό.

Ελπίζουμε, όσο είναι εφικτό, να το διασκεδάσετε, να προβληματιστείτε και να σας ανοίξουμε μονοπάτια σκέψης, μόνο τότε τα θέματα θεωρούνται ότι πέτυχαν το σκοπό τους.

Οποιαδήποτε παρατήρηση, σημείωση ή ένστασή προκύψει μη διστάσετε να μας τη στείλετε στο email lisari.blogspot@gmail.com υπόψη του Μάκη Χατζόπουλου.  

Α) Λύκειο

1) Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου: 
     Προσανατολισμού: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)
     Γενικής Παιδείας: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)

2) Μαθηματικά Β΄ Λυκείου:
     Άλγεβρα Γενικής Παιδείας: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)
     Γεωμετρία Γενικής Παιδείας: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)
     Προσανατολισμού: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)

3) Μαθηματικά Α΄ Λυκείου: 
    Άλγεβρα: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)
    Γεωμετρία: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)

Β) Γυμνάσιο

1) Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)

2) Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)

3) Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου: Εκφωνήσεις (7/5/2016) - Λύσεις (14/ 5/ 2016)

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Νέες σημειώσεις μαθηματικών για τη Γ΄ τάξη Λυκείου (σχολικό έτος 2015 - 16)

Η ύλη της Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού (σπουδών θετικών, οικονομίας και πληροφορικής) ως γνωστόν άλλαξε

Για να διευκολύνουμε κυρίως του μαθητές (μην τους μπερδεύουμε με θέματα που είναι εκτός ύλης) θα δημιουργούμε την παρούσα ανάρτηση.

Εδώ θα παρουσιάζουμε όλες τις νέες σημειώσεις που υπάρχουν στο διαδίκτυο (σχολικό έτος 2015 -16) και μας τα προσφέρουν οι ανήσυχοι συνάδελφοι.

Ανανεώνουμε τη συλλογή μας και την αναρτάμε στο lisari. 

Όποιος συνάδελφος θέλει να μοιράσει τη συλλογή του (φυλλάδια, ασκήσεις, θεωρία, μεθοδολογία κ.τ.λ) να μας τα στείλει στο e-mail: lisari.blogspot@gmail.com με θέμα: "Νέες σημειώσεις Γ΄ Λυκείου για το σχ. έτος 2015-16". 

Η παρούσα ανάρτηση ανανεώνεται συνεχώς.

Για να δείτε τις νέες σημειώσεις (2016 - 17) πατήστε εδώ

Τελευταία ενημέρωση:22/08/2016
_______________________________________________________________________________

A) Θεωρία (σχ. έτος 2015 - 16)
  1. Η θεωρία του σχ. βιβλίου σε μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων του Μπάμπη Στεργίου (σε μορφή .doc) (δείτε το ανοικτό αρχείο επεξεργασιών)
  2. Όλοι οι ορισμοί και οι αποδείξεις για τα μαθηματικά κατεύθυνσης Γ Λυκείου 2015-2016 του Χρήστου Κανάβη (lisari team) Πηγή: http://mathkanavis.blogspot.gr
  3. Οι 25 αποδείξεις της θεωρίας από την Τασιάννα Ανδριοπούλου
  4. Αναλυτικά η θεωρία για το σχολικό έτος 2015 - 16 του Δημήτρη Μονέζη
  5. Διαγώνισμα προσομοίωσης με θέματα αποκλειστικά θεωρίας (όπως τα διαγωνίσματα νέου τύπου το Α) από τον Τριαντάφυλλο Πλιάτσιο. 
  6. Αναλυτικά η θεωρία ανά κεφάλαιο του Μιχάλη Γιαννόπουλου (lisari team) 
_______________________________________________________________________________

B) Σημειώσεις (θεωρία - ασκήσεις) (σχ. έτος 2015 - 16)
  
 - Κεφάλαιο 1ο Ανάλυσης
  1.  Ασκήσεις από συναρτήσεις - όρια και συνέχεια του Μίλτου Παπαγρηγοράκη
  2.  Ο τσελεμεντές του υποψηφίου α) Συναρτήσεις β) Όρια γ) Συνέχεια των Μήταλα, Δρούγα, Χάδο, Πάτση 
  3. Οι αναλυτικές και πλήρεις σημειώσεις στην Ανάλυση του Δημήτρη Μοσχόπουλου 
  4. Συναρτησιακές σχέσεις του Τάκη Τσακαλάκου 
  5. Αντιστροφή συνάρτησης πολλαπλού τύπου του Κώστα Τηλέγραφου 
  6. Σημεία τομής αντίστροφων συναρτήσεων του Κώστα Τηλέγραφου
  7. Επαναληπτικές ασκήσεις του Ανδρέα Πάτση (lisari team)
  8. Επαναληπτικά Συνδυαστικά Θέματα με λύσεις / Συναρτήσεις- Όριο -Συνέχεια του Κώστα Κουτσοβασίλη από το perikentro.blogspot.gr
  9. 61 Επαναληπτικές ασκήσεις για την Ανάλυση του Ανδρέα Πάτση (lisari team) 
  10. Όλες οι κατηγορίες των ορίων + κανόνας De l' Hospital από τον Τάκη Τσακαλάκο (lisari team) 
- Κεφάλαιο 2ο: Διαφορικός λογισμός
  1.  Ασκήσεις στο διαφορικό λογισμό του Μίλτου Παπαγρηγοράκη 
  2. Σημειώσεις στο διαφορικό λογισμό (σελ. 215) από τον Βασίλη Αυγερινό (lisari team) 
  3. Οι αναλυτικές και πλήρεις σημειώσεις στo Διαφορικό Λογισμό του Δημήτρη Μοσχόπουλου 
  4. Ο Ρυθμός μεταβολής σημειώσεις του Μάκη Χατζόπουλου

- Κεφάλαιο 3ο: Ολοκληρωτικός λογισμός
1. Σημειώσεις, μεθοδολογία, λυμένες και άλυτες ασκήσεις από τους Μποζατζίδη Βασίλη και Ροκίδη Μιχάλη (μέλη της ομάδας ask4math του askisiologio.gr)
2. Οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου χωρίς τη συνάρτηση ολοκλήρωμα (προσαρμοσμένες ασκήσεις με τη χρήση αρχικών συναρτήσεων). Επίσης, διαβάστε ένα άρθρο "Αχ πονεμένη μου συνάρτηση ολοκλήρωμα" για τις αλλαγές στην ύλη της συνάρτησης ολοκληρώματος.
  _______________________________________________________________________________

Γ) Επανάληψη (σχ. έτος 2015 - 16)
  1.  Λυμένες υποδειγματικά όλες οι ασκήσεις του σχ. βιβλίου. Επιμέλεια: Παναγιώτης Παπαδόπουλος (από το http://askesi.blogspot.gr/
  2. Οδηγός Επανάληψης από την ομάδα Μήταλας Γ., Δρούγας Α., Χάδος Χ., Γερμανός Ξ., Πάτσης Σ.(σελ. 366!!).  
  3. 100 + 1 Επαναληπτικές ασκήσεις με λύσεις (β΄ έκδοση: Μαρτίου 2016 - σελ.164!!!)) από τους Σ. Μιχαήλογλου, Δ. Πατσιμάς, Β. Ραμαντάνης, Ε. Τόλης (Πηγή: http://www.askisopolis.gr)
  4. 20 Επαναληπτικά θέματα (4ο τεύχος με λύσεις) από το site "μαθηματικά για το τελευταίο θρανίο" του αγαπητού φίλου Δημήτρη Μπούζα
_______________________________________________________________________________

Δ) Διαγωνίσματα - test (σχ. έτος 2015 -16)
  

- Κεφάλαιο 1ο: Συναρτήσεις - Όρια
  1. 1ο Τεστ (σε μορφή word ή pdf) από τον Τριαντάφυλλο Πλιάτσιο 
  2. Διαγώνισμα στις συναρτήσεις (σε μορφή word) από τον Τριαντάφυλλο Πλιάτσιο 
  3. Διαγώνισμα στα όρια (σε μορφή word) από τον Τριαντάφυλλο Πλιάτσιο 
  4. Διαγώνισμα 1ου τετραμήνου από το Νίκο Μιχαλόπουλο
  5. 3-ώρο διαγώνισμα στις συναρτήσεις και τα όρια από τον Στέλιο Μιχαήλογλου από το 14ο ΓΕΛ Περιστερίου (Πηγή: askisopolis.gr)  
  6. Διαγώνισμα έως τη συνέχεια, από το Δημήτριο Ξενίδη 
  7. Επαναληπτικό διαγώνισμα έως στη συνέχεια από Κώστα Νικολετόπουλο (9ο ΓΕΛ Περιστερίου)
  8. Δίωρο τεστ έως την αντίστροφη συνάρτηση, από τη Δήμητρα Σακελλαρίου (1ο ΓΕΛ Πετρούπολης)
  9. Τεστ στα όρια 0/0 (για εξεταζόμενους Πανελλαδικά και μη) από το Μάκη Χατζόπουλο (1ο ΓΕΛ Πετρούπολης)
  10. Διαγώνισμα σε όλο το 1ο κεφάλαιο Ανάλυσης  από τον Τριαντάφυλλο Πλιάτσιο
  11. Διαγώνισμα έως την αντίστροφη συνάρτηση, από το Γιάννη Αναστασίου (1ο ΓΕΛ Πετρούπολης) 
  12. Διαγώνισμα  στις συναρτήσεις (μέχρι αντίστροφη συνάρτηση) από το Βασίλη Μουτάφη από το 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης. 
  13. Διαγώνισμα για το 1ο τετράμηνο από τον Νίκο Μιχαλόπουλο για το ΓΕΛ της Πύλου.  
  14. Διαγώνισμα μέχρι τα όρια (2015 - 16) από το Αρσάκειο Λύκειο Εκάλης (αποκλειστικό)!  
  15. Διαγώνισμα 1ου τετραμήνου (2015 - 16) από τον Κώστα Νικολετόπουλο (9ο ΓΕΛ Περιστερίου).  
  16. Διαγώνισμα προσομοίωσης (2016) από το Ιωάννη Σαράφη (Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί).
  17. Διαγώνισμα προσομοίωσης 2016 του Μάκη Χατζόπουλου (1ο ΓΕΛ Πετρούπολης)
    Α΄ ομάδα (εκφωνήσεις) - Β΄ ομάδα (εκφωνήσεις)
- Κεφάλαιο 2ο: Διαφορικός λογισμός
  1. 3 επαναληπτικά test στο Θεώρημα Rolle από τον Χρήστο Καρδάση (Πηγή: e-ιδιαιτεράδικο)
  2. Διαγώνισμα μέχρι τον ορισμό της παραγώγου, διάρκεια 2 ωρών του Νίκου Σουρμπή
  3. Διαγώνισμα μέχρι το Θεώρημα Rolle και εύρεση τύπου από τον Μιχάλη Φωτεινάκη. 
  4. Διαγώνισμα προσομοίωσης 2016 του Νίκου Σουρμπή (Ίλιον Αττικής)
  5. Θέματα ΟΕΦΕ 2016 (α΄ φάση) με εκφωνήσεις - λύσεις.
  6. Διαγώνισμα προσομοίωσης Γ΄ Λυκείου 2016 από το Νίκο Σπλήνη (lisari team)
  7. Διαγώνισμα Θ.Μ.Τ μέχρι εύρεση ακροτάτων από τον Τριανταφύλλου Χρίστο (σε word)
  8. Διαγώνισμα έως τα ακρότατα από τον Νίκο Μιχαλόπουλο (ΓΕΛ Πύλου).
  9. Διαγώνισμα από το Rolle μέχρι μονοτονία και σύνολο τιμών του Τριαντάφυλλου Πλιάτσιου (σε word).
  10. Επαναληπτικό διαγώνισμα 2,5 ωρών στα Κεφάλαια 1 και 2 (όχι ολοκληρώματα) του Δημήτριου Ξενίδη. 
  11. Διαγώνισμα στο Διαφορικό Λογισμό για το 2ο τετράμηνο του Νίκου Μιχαλόπουλου (σε μορφή word) (ΓΕΛ Πύλου).
  12.  Διαγώνισμα στο Διαφορικό Λογισμό του Ιωάννη Σαράφη (ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί).
  13. Διαγώνισμα στο διαφορικό λογισμό του Μάκη Χατζόπουλου (1ο ΓΕΛ Πετρούπολης). 
  14. Διαγώνισμα προσομοίωσης μέχρι το διαφορικό λογισμό του Ζήνων Λυγάτσικα από το Π.Π. Βαρβάκειος Σχολή, όπως μας το απέστειλε. Υπάρχει αναρτημένο και στην ιστοσελίδα του αγαπητού συναδέλφου.  
  15. Διαγώνισμα μέχρι το διαφορικό λογισμό του Τριαντάφυλλου Πλιάτσιου. 

- Κεφάλαιο 3ο: Ολοκληρωτικός λογισμός
1. Διαγώνισμα στον Ολοκληρωτικό λογισμό (μετά την τελική οδηγία) με υποδείξεις του Χρήστου Καρδάση. (Πηγή: http://christoskardasis.blogspot.gr/)

 - Επαναληπτικά διαγωνίσματα εφ' όλης της ύλης (διαγωνίσματα προσομοίωσης 2016)
  1. Διαγώνισμα προσομοίωσης (2015-16) με λύσεις του Στέλιου Μιχαήλογου (Πηγή: www.askisopolis.gr)
  2. Επαναληπτικό διαγώνισμα με ερωτήσεις στους ορισμούς από το Κώστα Γεώργαρη
  3. Διαγώνισμα προσομοίωσης από το Νίκο Σουρμπή
  4. Διαγώνισμα προσομοίωσης του Κώστα Παπαδόπουλου με λύση στο Δ θέμα. (word) 
  5. Διαγώνισμα προσομοίωσης (εκφωνήσεις - λύσεις) του Κώστα Kουτσοβασίλη από το perikentro.blogspot.gr.
  6. Ένα θέμα την ημέρα μέχρι τις Πανελλαδικές και κάθε Σάββατο ένα διαγώνισμα προσομοίωσης!
  7. Διαγωνίσματα προσομοίωσης 2016 από Φροντιστήρια και ΟΕΦΕ 
  8. Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης 2016 από Ιδιωτικά σχολεία σε word
  9. Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης 2016 της lisari team
  10. Διαγώνισμα προσομοίωσης του Τριαντάφυλλου Πλιάτσιου στο παρά ένα! 

Ε) Γενικά - πλήρεις σημειώσεις (σχ. έτος 2015 -16)
  1. Πλήρη πακέτα προσαρμοσμένων σημειώσεων από το Study4exams . Επιμέλεια: Αθανάσιου Νικολόπουλου
  2. Ασκήσεις σε κατηγορίες και για κάθε παράγραφο. Ένα άρτιο βοήθημα εφ' όλης της ύλης από τον Θεόδωρο Παγώνη (lisari team)
  3.  Το τρίτο και τέταρτο θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το 2001 - 2015 του Νίκου Σκομπρή (lisari team) 
  4. Πρόχειρες σημειώσεις (θεωρία και άλυτες ασκήσεις ανά κατηγορία) του Κώστα Νικολετόπουλου (9ο ΓΕΛ Περιστερίου) 
  5. Πλήρεις σημειώσεις από το 3ο Λύκειο Αλεξανδρούπολης 
  6. Ασκήσεις χωρισμένες ανά κεφάλαιο και κατηγορία από το 14ο Λύκειο Περιστερίου 
  7. 600 ασκήσεις στο ορισμένο ολοκλήρωμα (έκδοση 2η) του Νίκου Σκομπρή (lisari team). Προσοχή! Περιέχει θέματα από ολόκληρο το κεφάλαιο (άρα και θέματα που είναι εκτός ύλης για τους φετεινούς υποψήφιους 2015 - 2016).  
  8. Μεθοδολογίες για τη βασική επίλυση ασκήσεων, από το βιβλίο  Επιμέλεια: Νικόλαος Σαμπάνης για το askisopolis.gr. 
  9. Τετράδιο επανάληψης στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου, τεύχος Β (Απρίλιος 2016) του Στέλιου Μιχαήλογλου και Ευάγγελου Τόλη για το askisopolis.gr. 
  10. Τα νέα 38 θέματα της Ε.Μ.Ε για το σχ. έτος 2015 - 16.

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Ένας πλήρης οδηγός για τη σύνταξη των θεμάτων των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στα Μαθηματικά Γυμνασίου

Ο αγαπητός Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Δημήτριος Σπαθάρας μας έστειλε ένα πλήρη και χρήσιμο οδηγό για όλους τους καθηγητές που θα συντάξουν θέματα προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στα Μαθηματικά Γυμνασίου.

Περιέχει και 15 ενδεικτικά παραδείγματα για όλες τις τάξεις.



Ο οδηγός αυτός αφορά την τελική γραπτή αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ιδιαίτερα όσο αφορά το μάθημα των μαθηματικών, δεν είναι µια απλή, συνηθισμένη διαδικασία, αλλά ένα σοβαρό έργο με πολλές παραμέτρους. Για το σημαντικό αυτό έργο, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε τη σχετική νομοθεσία και να επισημάνουμε ορισμένα πράγματα, από διδακτικής και παιδαγωγικής σκοπιάς, τα οποία πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν τους διδάσκοντες το μάθημα. Τέλος, με βάση τη νομοθεσία αλλά και τις επισημάνσεις μας, παραθέτουμε ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα θεμάτων, χρήσιμα για την κατανόηση της φιλοσοφίας σύνταξής τους.

Δημήτριος Σπαθάρας
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Η άσκηση της ημέρας (τεύχος 8ο) - Απρίλιος 2016

Η καρτέλα που επιμελείται στο lisari ο αγαπητός συνάδελφος Παύλος Τρύφωνας παρουσιάζει για το μήνα Αρπιλίου το 8ο τεύχος και τελευταίο γι αυτή τη σχολική χρονιά από τη καρτέλα "Η άσκηση της ημέρας"!

Το ένθετο περιέχει λυμένες ασκήσεις με υποδειγματικό τρόπο.

Σε αυτή τη καρτέλα συμμετέχουν άτομα που διαθέτουν πολύ όρεξη και αρκετό μεράκι για τα μαθηματικά. Μας προτείνουν καθημερινά διάφορα θέματα (όχι πολύ απαιτητικά) και αρκετοί δέχονται την πρόκληση της επίλυσης χρησιμοποιώντας όσο είναι εφικτό ευφάνταστες και πρωτότυπες ιδέες. 

Στο τελευταίο μήνα οι συμμετοχές ήταν αρκετές και προτάθηκαν πολύ ωραίες και πρωτότυπες ασκήσεις και λύσεις.

Μέσα σε λίγους μήνες αυτή η κατηγορία στο lisari έχει τραβήξει τα βλέμματα αρκετών μαθητών - καθηγητών. Όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται πιο γνωστή και η συμμετοχή του κοινού θα κορυφωθεί. 

Για άμεση αποθήκευση του αρχείου πατήστε εδώ.

Για να αποθηκεύσετε όλες τις εκφωνήσεις  σε ένα αρχείο πατήστε εδώ.

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Διαγωνίσματα προσομοίωσης 2016 από Φροντιστήρια και ΟΕΦΕ


Πέρυσι ξεκινήσαμε για πρώτη φορά την παρουσίαση προσομοιωτικών διαγωνισμάτων κεντρικών Φροντιστηρίων και η ανταπόκριση ήταν εκπληκτική. Οκτώ μεγάλα και κεντρικά Φροντιστήρια μας έστειλαν τα θέματα προσομοίωσης για τα Μαθηματικά Γενικής και Κατεύθυνσης όλων των τάξεων Λυκείου. 

Και φέτος θα συνεχίσουμε την πετυχημένη μας ιδέα και θα παρουσιάσουμε σταδιακά τα Επαναληπτικά Διαγωνίσματα Προσομοίωσης 2016 που διοργανώνουν διάφορα Φροντιστήρια της χώρας μας. 

Όλοι αναγνωρίζουμε ότι μέσα σε αυτά υπάρχουν καταπληκτικά θέματα που τα έχουν δημιουργήσει ικανότατοι καθηγητές. Ας ανοίξουμε ένα μικρό παράθυρο σε αυτό το υλικό, ας μοιραστούμε και αυτή τη γνώση! Είναι μοναδική ευκαιρία να λάβουμε έστω και ένα μικρό δείγμα από το υλικό - προετοιμασία τους. 

Θα ξεκινήσουμε όπως και πέρυσι με τα θέματα προσομοίωσης των Φροντιστηρίων Πουκαμισάς που τα παρουσιάζουμε για αποκλειστικότητα τη Κυριακή 10/4 στις 12:00 η ώρα. Στο site θα βρίσκονται μετά από τις 15:00!! Τον επόμενο μήνα θα παρουσιάσουμε και τα θέματα προσομοίωσης της ΟΕΦΕ.

Σημείωση: Τα θέματα θα παρουσιάζονται κατά φθίνουσα χρονολογική σειρά, δηλαδή το πιο πρόσφατο διαγώνισμα θα βρίσκεται στη κορυφή. 

Προσκαλούμε όλα τα Φροντιστήρια να στείλουν τα διαγωνίσματα τους στο γνωστό email lisari.blogspot@gmail.com. Έτσι συμμετέχουν ενεργά στην άρτια προετοιμασία των μαθητών και παράλληλα να διαφημίζουν με το καλύτερο τρόπο το έργο τους. 

Τελευταία ενημέρωση: 14 Maΐου 2016 
_________________________________________________________________________________

Τα θέματα θα ανεβαίνουν σταδιακά. 
Όλα γίνονται για ένα σκοπό, για τη καλύτερη προετοιμασία των μαθητών 
και την ενημέρωση των καθηγητών.
 _________________________________________________________________________________

6) Θέματα ΟΕΦΕ

Γ Λυκείου
Προσανατολισμού: Εκφωνήσεις - Λύσεις (νέες - αποκλειστικά)
Γενικής Παιδείας:  Εκφωνήσεις - Λύσεις
ΕΠΑΛ: Εκφωνήσεις - Λύσεις

Β΄ Λυκείου 
Άλγεβρα: Εκφωνήσεις - Λύσεις
Προσανατολισμού: Εκφωνήσεις - Λύσεις

Α΄ Λυκείου 
Άλγεβρα: Εκφωνήσεις - Λύσεις
________________________________________________________________________________

5) Φροντιστήρια Άμιλλα

Τα Φροντιστήρια "Άμιλλα" μας προσφέρουν κατ' αποκλειστικότητα το διαγωνίσματα προσομοίωσης (2016) της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης. 

Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης:
Εκφωνήσεις - Λύσεις

4) Φροντιστήριο Group
Τα Φροντιστήρια "Group" μας προσφέρουν κατ' αποκλειστικότητα το διαγωνίσματα προσομοίωσης (2016) της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης. 

Επιμέλεια: Νίκος Σουρμπής και Γιώργος Βαρβαδούκας.
Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης:
Διαγώνισμα 1( 25/4/2016):  Εκφωνήσεις  - Λύσεις 
Διαγώνισμα 2 (28/4/2016: Εκφωνήσεις - Λύσεις
Διαγώνισμα 3 (29/4/2016): Εκφωνήσεις - Λύσεις

3) Φροντιστήριο "ευθύνη"
Αποκλειστικά αναρτήθηκαν λίγες ώρες πριν την επίσημη ανακοίνωση του μεγαλύτερου Φροντιστηρίου του Ρεθύμνου!

Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης: Εκφωνήσεις - Λύσεις

2) Φροντιστήρια Μπαχαράκη
Δείτε τα διαγωνίσματα προσομοίωσης από το μεγαλύτερο Φροντιστηριακό Οργανισμό της Θεσσαλονίκης.

Β Λυκείου Κατεύθυνσης: Εκφωνήσεις - Λύσεις 
(Επιμέλεια: Χρήστος Σίσκας (lisari team))

Γ Λυκείου Κατεύθυνσης: Εκφωνήσεις - Λύσεις  (Επιμέλεια: Γιάννης Σέμπρος)

1) Διαγωνίσματα Προσομοίωσης Φροντιστήρια Πουκαμισάς
Ο "Φροντιστηριακός Όμιλος Πουκαμισάς"  παρουσιάζει και φέτος τα δικά του θέματα προσομοίωσης για τους μαθητές του Λυκείου.  Δείτε εδώ.

Αποκλειστικά αναρτήθηκαν τα θέματα των μαθηματικών λίγες ώρες πριν την επίσημη ανακοίνωση του Φροντιστηρίου!!


  1. (10-4-16 / ώρα:12:00) Μαθηματικά Κατεύθυνσης: Εκφωνήσεις Λύσεις
  2. Μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου: Εκφωνήσεις - Λύσεις
  3. ΕΠΑΛ Ι (25/4/2016 ώρα: 12:00): Εκφωνήσεις - Λύσεις
  4. Μαθηματικά Β΄ Λυκείου Ο.Π (25/4/2016 ώρα: 12:00): Εκφωνήσεις - Λύσεις

Ένα τεράστιο ευχαριστώ στο φίλο και καλό συνάδελφο Γιάννη Ζαμπέλη από την ομάδα μας, ο οποίος εξασφάλισε την αποκλειστικότητα και μας προσέφερε τα θέματα του Φροντιστηρίου του λίγο νωρίτερα από την επίσημη ανακοίνωση. Γιάννη σ' ευχαριστούμε!!!