Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Διαγωνίσματα προσομοίωσης 2018 από γνωστά Ιδιωτικά Σχολεία

Δείτε αποκλειστικά τα διαγωνίσματα προσομοίωσης από τα Ιδιωτικά και πολύ γνωστά σχολεία της χώρας μας.

1) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (Κολλέγιο Αθηνών - Ιδιωτικό Σχολείο 1)

2) Αρσάκεια Β ΓΕΛ Ψυχικού για αναλυτικές λύσεις μέσω youtube πατήστε εδώ από το φίλο και συνάδελφο Νίκο Σιώμος

3) Εκπαιδευτήρια Δούκας

4) Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.
Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.


Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Παρατηρήσεις για τα θέματα των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2017

Δημοσίευμα: Μάκης Χατζόπουλος

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 Θέμα Β
Τι παρατηρείτε; Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου! Σωστά;

Το Β1 είναι ακριβώς όπως είναι δοσμένο και στο σχολικό βιβλίο. Για του λόγου το αληθές δείτε την εικόνα:


Τι θέση έχει σε εξέταση της Γ Λυκείου; Δηλαδή εξετάσαμε τους μαθητές αν γνωρίζουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα; Είναι νόμιμο; Και έδιναν 6 μονάδες; Μπορούμε δηλαδή να εξετάσουμε κομμάτι της ύλης που ΔΕΝ ανήκει στη Γ΄ Λυκείου;

Δηλαδή μπορούμε να δούμε ερώτημα της μορφής:


Και βέβαια το τελευταίο ερώτημα θα απαντήσετε! Αφού υπάρχει στο σχολικό βιβλίο!!

Δεν πάει έτσι παιδιά!

Ότι είναι στο βιβλίο δεν σημαίνει ότι είναι και πρόταση προς εξέταση. Το σχολικό βιβλίο δίνει τις ασκήσεις με διδακτική προσέγγιση και όχι προτάσεις για θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων κατά τη γνώμη μου.

Επίσης, το βιβλίο έχει πολλές εκφωνήσεις που αναφέρει

«… με τη βοήθεια του Θεωρήματος … να αποδείξετε ότι…» 

και όταν το βλέπουμε στις εξετάσεις αυτή η υπόδειξη λείπει (και για μένα δικαίως) ή λείπει κάποιο βοηθητικό ερώτημα. Εκεί γιατί κάναμε επεξεργασία; Εκεί γιατί κάναμε τροποποίηση της εκφώνησης του σχολικού βιβλίου;

Προσοχή για να μην παρεξηγηθώ!

Δεν λέω να μην ζητηθεί το ερώτημα ή αυτή η γνώση! Άλλωστε είμαι υπέρμαχος των ερωτήσεων που πηγάζουν από την Γεωμετρία. Καλά έκαναν! Μπράβο τους! Αλλά να υπάρχει ερώτημα που εξετάζει αποκλειστικά γνώση προηγούμενων τάξεων; Αν ζητούσαν απευθείας το Β2 ερώτημα που χρησιμοποιούμε έστω κάποιες βασικές γνώσεις της Γ΄ Λυκείου τότε για εμένα θα ήταν τέλειο και θα περιείχε και την λύση με το Πυθαγόρειο Θεώρημα.

Και αν δεχθούμε ότι είναι σωστό να υπάρχουν τέτοια ερωτήματα που εξετάζουν 100% γνώσεις των προηγούμενων τάξεων τότε γιατί δεν ζήτησαν να αποδείξουν οι μαθητές ότι και το εσωτερικό τετράπλευρο είναι τετράγωνο;  Επειδή ΔΕΝ υπάρχει στο σχολικό βιβλίο; Επειδή είναι δύσκολο θέμα για Β1; Εκεί να δείτε πόσο θα εξυμνούσαμε το μεγαλείο της Γεωμετρίας! Μήπως χάσαμε το "δάσος" κοιτάζοντας μόνο το "δέντρο" όταν ακολουθούμε παθητικά ένα μοντέλο; 

Μήπως στο τελευταίο bullet χρειάζεται η αναφορά του άξονα x΄x; Ξεχάστηκε ή δεν χρειάζεται;

Δεν έχει γίνει καμία αναφορά έως τώρα εκτός από τον αναγνώστη του lisari.

Διαγωνίσματα τεσσάρων τύπων στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου (ολοκληρώθηκαν)


Εγκαινιάζουμε μια νέα μέθοδο διαγωνισμάτων της Γ΄ Λυκείου. 


Τελευταία ενημέρωση: 15/5/2018

Δείτε αναλυτικά τους 4 νέους τύπους διαγωνισμάτων που θα ακολουθήσουμε σε όλα τα κεφάλαια της σχολικής ύλης. Έως τώρα, έχουμε παρουσιάσει 12 διαγωνίσματα που καλύπτουν τα 3/4 της ύλης και είναι μέχρι το 2015. 

Σήμερα, 10/5/2018 θα αναρτήσουμε 2 διαγωνίσματα προσομοίωσης για κάθε τύπο που θα καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών. 

Χαρακτηριστικά των νέων τύπων διαγωνισμάτων
  • Σε όλα υπάρχει εξώφυλλο, προκειμένου να διαφυλάξουμε το περιεχόμενο από τα αδιάκριτα βλέμματα των μαθητών, πριν ξεκινήσει η εξέταση.
  • Η μορφή και η δομή τους είναι ανάλογες εκείνων των θεμάτων, στα οποία υποβάλλονται οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. 
  • Ακολουθούν τη νέα εξεταστέα ύλη που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2017 -18.
Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

Τύπος 1: Διαγώνισμα 2* ωρών στη θεωρία.

Περιέχει τέσσερα θέματα θεωρίας αποκλειστικά από το σχολικό βιβλίο. Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουμε κατά πόσο ο μαθητής έχει αφομοιώσει τη θεωρία. Είναι το πρώτο στάδιο που πρέπει να ξεκινήσουν από εδώ όλοι οι μαθητές. 

Διάρκεια: Έως μιάμιση ώρα

Τύπος 2: Διαγώνισμα 2* ωρών στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. 

Περιέχει τέσσερα θέματα αποκλειστικά από το σχολικό βιβλίο.  Η επιλογή των θεμάτων αντλούνται από την Α΄, Β΄ ομάδα και τις Γενικές ασκήσεις.

Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουμε κατά πόσο ο μαθητής έχει μελετήσει  όλες τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.

Κατά περίπτωση, μπορούμε να προσθέσουμε κάποια ερωτήματα επιπλέον αυτών που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο, αν θέλουμε να εμπλουτίσουμε το διαγώνισμα. Είναι μια σκέψη που έχει ξεκινήσει από το 2015 και τελικά βγήκε προφητική! 

Ισοδύναμα, μπορούμε να φτιάξουμε ένα διαγώνισμα με ασκήσεις που έχουμε διδάξει στην τάξη, χωρίς κατ' ανάγκη να αντλούνται από το σχολικό βιβλίο.  

Διάρκεια: 2 ώρες

Τύπος 3: Διαγώνισμα 3* ωρών σε προηγούμενα θέματα εξετάσεων

Περιέχει θέματα από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Κυρίως από τις τελευταίες εξετάσεις. 

Καθώς τα θέματα εξετάσεων και οι πρωτότυπες ιδέες ανακυκλώνονται, εξετάζουμε αν ο μαθητής τα έχει αφομοιώσει.

Διάρκεια: 3 ώρες

Τύπος 4: Διαγώνισμα 3 ωρών - γενικό

Σε αυτό το επίπεδο ανήκουν όλα τα διαγωνίσματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, στα οποία υποβάλλονται καθημερινά οι μαθητές.

Περιέχει 4 θέματα που είναι συνήθως άγνωστα στο μαθητή. Έτσι, εξετάζουμε την αυτενέργειά του αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζει σύνθετες ασκήσεις σε περιορισμένο χρόνο.

Το διαγώνισμα τύπου 4 προσομοιάζει τις συνθήκες των Πανελλαδικών Εξετάσεων (άγνωστα θέματα, πίεση χρόνου κ.τ.λ) και αποτυπώνει τελικά την απόδοση του μαθητή στο συγκεκριμένο κεφάλαιο.

Όπως θα δείτε παρακάτω, στο διαγώνισμα τύπου 4, το θέμα Α είναι εξίσου απαιτητικό. Δεν ακολουθεί πάντα τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, καθώς τα "Σωστά ή Λάθος" είναι ερωτήσεις κρίσεως (και όχι ερωτήσεις θεωρίας από το σχολικό βιβλίο -ως είθισται-). Επιπλέον, στη θεωρία ενδέχεται να υπάρχει μία αποδεικτική άσκηση που δεν εμπεριέχεται στο σχολικό βιβλίο.  Προφανώς, ο διδάσκων έχει τον τελευταίο λόγο εάν απαιτείται να αυξήσει το βαθμό δυσκολίας του θέματος Α ή όχι. 

Βαθμολογία

Εάν οι μαθητές υποβληθούν και στα 4 διαγωνίσματα, μπορεί να προκύψει ένας συνολικός βαθμός στα 100.

Πώς;

Δείτε τον παρακάτω ενδεικτικό τύπο που μας δίνει το άριστα στα 20. Έχει συντελεστή βαρύτητας 1 στα πρώτα τρία διαγωνίσματα και συντελεστή βαρύτητας 2 στο τελευταίο, δηλαδή

[(Βαθμ. διαγ. τύπου 1) + (Βαθμ. διαγ. τύπου 2) + (Βαθμ. διαγ. τύπου 3) + 2*(Βαθμ. διαγ. τύπου 4)] / 5 =

= [20 + 20 + 20 +2*20] / 5

= 100 / 5

20 (που είναι το άριστα). 

* Η διάρκεια ενός διαγωνίσματος είναι ενδεικτική και καθορίζεται κάθε φορά από το διδάσκοντα. 


# 2018 #
Τελευταία ενημέρωση: 11/5/2018

Δείτε τα νέα διαγωνίσματα "νέου τύπου" εφ'  όλης της ύλης που έχουμε ξεκινήσει εδώ και 3 έτη στο lisari!!

Τύπος 1 (μόνο θεωρία): 

Διαγώνισμα 1 - Διαγώνισμα 2 - Διαγώνισμα 3 - Διαγώνισμα 4 -  Διαγώνισμα 5*
*Επιμέλεια: Τριαντάφυλλος Πλιάτσιος

Τύπος 2 (ασκήσεις σχολικού βιβλίου - με βάση το σχολικό βιβλίο): 


Τύπος 3 (ασκήσεις από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 έως 2017): 


Τύπος 4 (γενικά θέματα): 

Διαγώνισμα 1 (είναι το διαγώνισμα της ένωσης των blog - site. Είναι το διαγώνισμα της Σumma - Union 2018) 

Διαγώνισμα 2 (θα δοθεί αποκλειστικά σε επιλεγμένα Φροντιστήρια)


# 2015 #
Τελευταία ενημέρωση: 19-10-2015


Κεφάλαιο 2ο: Άλγεβρα - Μιγαδικοί αριθμοί
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 1ο - Ανάλυσης: Συναρτήσεις - Όρια
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 2ο - Ανάλυσης: Διαφορικός Λογισμός
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 3ο - Ανάλυσης: Ολοκληρωτικός Λογισμός
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής) (Σημείωση: Το θέμα Δ είναι νέο! Το παλιό θέμα ήταν θέμα εξετάσεων. Η αλλαγή έγινε στις 02 - 05 - 2015)

Για τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (διαγωνίσματα προσομοίωσης) πατήστε εδώ

Επαναληπτικά Κριτήρια αξιολόγησης, από τον αγαπητό συνάδελφο Βασίλη Μποζατζίδη, www.askisiologio.gr  Βάση Μαθηματικού Υλικού, σε word!!

Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)






Τύπος 1 (απευθείας αποθήκευση)



Τύπος 2 (απευθείας αποθήκευση)



Τύπος 3 (απευθείας αποθήκευση)



(νέο: edit  στο Γ΄ θέμα) Τύπος 4 (απευθείας αποθήκευση)


Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Εισηγήσεις Μαθηματικής Εβδομάδας 2018

Η Μαθηματική Εβδομάδα ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και μας άφησε τουλάχιστον όμορφες εισηγήσεις που θα σας παρουσιάσουμε κάποιες από αυτές.

Αναζητείτε κάτι παραπάνω από την Μαθηματική Εβδομάδα;

1) Εισηγητής: Μάκης Χατζόπουλος
Θέμα: Γιατί; Why? Warum?

2) Εισηγητής: Θωμάς Ποδηματάς
Θέμα: Και όμως είναι σταθερό!

3) Εισηγητές: Νίκος Μανάρας - Δημήτρης Μπαρούτης - Γιώργος Χριστοδουλίδης
ΘέμαΣτατιστική Έρευνα Γραπτών Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών και Οικονομικών Σπουδών 53ου Βαθμολογικού Κέντρου Θεσσαλονίκης

4) Εισηγητής: Πρόδρομος Ελευθερίου
ΘέμαΤι θα ήθελα να γνώριζα για τους ρητούς και άρρητους αν ήμουν μαθητής Α΄ Λυκείου

5) Εισηγητής: Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος (Σύμβουλος Μαθηματικών Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Νεάπολης)
Θέμα: Πανελλαδικές Εξετάσεις Μαθηματικών 2016-2017 Στατιστική Επεξεργασία της Βαθμολογίας των Γραπτών Δοκιμίων των Μαθηματικών, του 52ου Βαθμολογικού Κέντρου.

6) Εισηγητής: Ελευθεριάδης Μ. – Λόλας Κ - Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος
ΘέμαΑντιπαράδειγμα, Αντιθετοαντιστροφήκαι γράφημα στη διδασκαλία της ανάλυσης Γ΄λυκείου

7) Εισηγητής: Ελευθεριάδης Μ. – Λόλας Κ - Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος
Θέμα: Διερεύνηση θεμάτων - συμπληρωματικές προτάσεις μαθηματικών προσανατολισμού γ΄ λυκείου


Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Διαγώνισμα προσομοίωσης από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα

Δείτε το τρίωρο διαγώνισμα των Εκπαιδευτηρίων Δούκα που πραγματοποιήθηκε αυτές τις ημέρες για τους μαθητές της Γ Λυκείου.

Ένα όμορφο διαγώνισμα που πρέπει να το μελετήσουν όλοι οι μαθητές. Το Θέμα Δ προέρχεται από το "μαύρο" βιβλίο της lisari team (εύρεση αρχικής συνάρτησης σε ένωση διαστημάτων).

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.



Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.