Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Παρατηρήσεις για τα θέματα των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2017

Δημοσίευμα: Μάκης Χατζόπουλος

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 Θέμα Β
Τι παρατηρείτε; Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου! Σωστά;

Το Β1 είναι ακριβώς όπως είναι δοσμένο και στο σχολικό βιβλίο. Για του λόγου το αληθές δείτε την εικόνα:


Τι θέση έχει σε εξέταση της Γ Λυκείου; Δηλαδή εξετάσαμε τους μαθητές αν γνωρίζουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα; Είναι νόμιμο; Και έδιναν 6 μονάδες; Μπορούμε δηλαδή να εξετάσουμε κομμάτι της ύλης που ΔΕΝ ανήκει στη Γ΄ Λυκείου;

Δηλαδή μπορούμε να δούμε ερώτημα της μορφής:


Και βέβαια το τελευταίο ερώτημα θα απαντήσετε! Αφού υπάρχει στο σχολικό βιβλίο!!

Δεν πάει έτσι παιδιά!

Ότι είναι στο βιβλίο δεν σημαίνει ότι είναι και πρόταση προς εξέταση. Το σχολικό βιβλίο δίνει τις ασκήσεις με διδακτική προσέγγιση και όχι προτάσεις για θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων κατά τη γνώμη μου.

Επίσης, το βιβλίο έχει πολλές εκφωνήσεις που αναφέρει

«… με τη βοήθεια του Θεωρήματος … να αποδείξετε ότι…» 

και όταν το βλέπουμε στις εξετάσεις αυτή η υπόδειξη λείπει (και για μένα δικαίως) ή λείπει κάποιο βοηθητικό ερώτημα. Εκεί γιατί κάναμε επεξεργασία; Εκεί γιατί κάναμε τροποποίηση της εκφώνησης του σχολικού βιβλίου;

Προσοχή για να μην παρεξηγηθώ!

Δεν λέω να μην ζητηθεί το ερώτημα ή αυτή η γνώση! Άλλωστε είμαι υπέρμαχος των ερωτήσεων που πηγάζουν από την Γεωμετρία. Καλά έκαναν! Μπράβο τους! Αλλά να υπάρχει ερώτημα που εξετάζει αποκλειστικά γνώση προηγούμενων τάξεων; Αν ζητούσαν απευθείας το Β2 ερώτημα που χρησιμοποιούμε έστω κάποιες βασικές γνώσεις της Γ΄ Λυκείου τότε για εμένα θα ήταν τέλειο και θα περιείχε και την λύση με το Πυθαγόρειο Θεώρημα.

Και αν δεχθούμε ότι είναι σωστό να υπάρχουν τέτοια ερωτήματα που εξετάζουν 100% γνώσεις των προηγούμενων τάξεων τότε γιατί δεν ζήτησαν να αποδείξουν οι μαθητές ότι και το εσωτερικό τετράπλευρο είναι τετράγωνο;  Επειδή ΔΕΝ υπάρχει στο σχολικό βιβλίο; Επειδή είναι δύσκολο θέμα για Β1; Εκεί να δείτε πόσο θα εξυμνούσαμε το μεγαλείο της Γεωμετρίας! Μήπως χάσαμε το "δάσος" κοιτάζοντας μόνο το "δέντρο" όταν ακολουθούμε παθητικά ένα μοντέλο; 

Μήπως στο τελευταίο bullet χρειάζεται η αναφορά του άξονα x΄x; Ξεχάστηκε ή δεν χρειάζεται;

Δεν έχει γίνει καμία αναφορά έως τώρα εκτός από τον αναγνώστη του lisari.

20 σχόλια:

  1. Έβαλαν καταπληκτικά θέματα και δυστυχώς με την απροσεξία τους τα σκότωσαν.
    Ασφαλώς και στο εμβαδόν θα έπρεπε να αναφέρει τον άξονα των x.
    Εννοείται ότι το 1ο ερώτημα με το Π.Θ. ΔΕΝ θα έπρεπε να υπήρχε.
    Έχω βαρεθεί να βλέπω 4 ερωτήματα όπου το κάθενα να βοηθάει στην λύση του επόμενου ερωτήματος. Μέσα από τις Πανελλαδικές φιλτράρουμε τους μαθητές για να δούμε ποιοι από αυτούς θα γίνουν στελέχη στον οικονομικό τομέα (τράπεζες, marketing, δημόσιες σχέσεις κ.τ.λ.), στελέχη στον τομέα της πληροφορικής (δίκτυα, βάσεις δεδομένων κ.τ.λ.), μηχανικοί (ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, ναυπηγοί, κ.τ.λ.). Είναι δυνατόν να είναι και τα 3 θέματα των ασκήσεων υποβοηθούμενα. ΕΛΕΟΣ πια
    Το 4ο θέμα θα πρέπει να έχει ΜΟΝΟ 1 ερώτημα και οι μαθητές (εφόσον είναι ικανοί) να το λύνουν ανακαλύπτοντας ΜΟΝΟΙ τους όλα τα βήματα.
    Εκτός και αν μας ενδιαφέρει να έχουμε στελέχη χαμηλού επιπέδου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μακη ολα ειναι πιθανα κ ολα απιθανα.
    Κ αν επειδη εχουν κυκλοφορησει 10+ βοηθηματα με βαση το σχολικο, τι εμποδιζει να βαλουν προβλημα απο το βιβλιο των μαθηματικων γενικης παιδειας?
    Μηπως κ απο αυτο της β λυκειου? Γιατι οχι???

    Οπως κ να εχει, σχεδον ολα τα προβληματα του σχολικου εχουν καει...
    υπαρχουν σε διαφορες παραλλαγες για ολα τα γουστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έεις δίκιο Μάκη. Αυτοί που βάζουνε τώρα τα θέματα θέλουν να απαξιώσουν , που ήδη το έκαναν, το επίπεδο των Μαθηματικών στη Γ Λυκείου και να οδηγήσουν τα παιδιά , τελειώνοντας τη Γ Λυκείου να είναι ημιμαθή και άσχετα από Μαθηματικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γυρίστε 15 χρόνια πίσω και θυμηθήτε την τοποθέτησή σας σε αντίστοιχους προβληματισμους... Μετα προσπαθήστε να πάτε 15 χρόνια μπροστά... Και τέλος κρατήστε στο αρχείο σας τη σημερινή τοποθέτηση για να τη διαβάσετε μετά από 15 χρόνια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου φίλε θες να γίνεις πιο συγκεκριμένος; Για να μην παρεξηγήσουμε - μπερδευτούμε με αυτά που υπονοείς με αυτά που φανταζόμαστε. Θα χαθούμε στην μετάφραση...

      Διαγραφή
    2. Φίλε Μάκη
      Σε λίγες ημέρες θα συναντηθούμε στο βαθμολογικό , θα σου εξηγήσω ακριβώς τι εννοώ και θα ακούσω τι εσύ φαντάστηκες οτι εννοώ ...
      Σίγουρα όμως δεν έχω πρόθεση να προσβάλω κανένα! Απλά τονίζω το γεγονός ότι σκεφτόμαστε και ενεργούμε διαφορετικά με την πάροδο του χρόνου και με τις εμπειρίες που ο καθένας βιώνει στο πέρασμα των χρόνων.Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο!

      Θέτω όμως προς στατιστική μελέτη την βαθμολογία του παρακάτω θέματος ... (Ίσως βοηθήσει να δούμε από διαφορετική γωνία την αρχική σου τοποθέτηση)

      Θέμα
      Δίνεται το τετράγωνο ΑΒΓΔ του διπλανού σχήματος με πλευρά 2cm. Αν το τετράγωνο ΕΖΗΘ έχει τις κορυφές του στις πλευρές του ΑΒΓΔ
      Να εξετάσετε αν υπάρχει xo ∈[0, 2], για το οποίο το εμβαδόν f(xo )
      του αντίστοιχου τετραγώνου ΕΖΗΘ ισούται με 4e^xo + 1 cm2 . (Μονάδες 25)

      Και ο μαθητής γράφει (το μοναδικό πράγμα που ξέρει) :

      Αν x το μήκος του ευθυγράμμου τμήματος ΕΒ τότε είναι EZ = x^2 + (2-x)^2
      Οπότε ΕΖ = SQRT(x^2 + (2-x)^2) με χ μεγαλύτερο ή ίσο του μηδενός και μικρότερο ή ίσο του 2 .

      ... και τίποτα άλλο !

      Παρακαλώ βαθμολογήστε ...

      Περισσότερα σε κατ ιδίαν συζήτηση (και αφού έχουμε ένα αντικειμενικό και επαρκές δείγμα βαθμολόγησης) ... Προσεχώς!

      Ευχαριστώ για τον χρόνο σου και τον χώρο σου

      Δημήτρης

      Διαγραφή
    3. Ναι Δημήτρη θα τα πούμε έτσι και αλλιώς από κοντά, οπότε δεν θα επανέλθω στο θέμα.

      Πάντως με την ερώτησή σου απάντησες λογικά στο πρώτο φίλο που μίλησε για ένα θέμα χωρίς υποερωτήματα. Σωστά; Θα συμφωνήσω και εγώ ότι είμαι κατά αυτού του συστήματος ένα ερώτημα που όλες τις σκέψεις πρέπει να κάνει ο μαθητής.

      Προφανώς εγώ δεν θα πρότεινα ένα τέτοιο σύστημα, αλλά ένα διαφορετικό... έχω άποψη για το θέμα αλλά δεν θέλω να την αναλύσω σε αυτή την θέση και χάσουμε το θέμα που σχολιάζουμε.

      Διαγραφή
  5. οτι βρισκεται μεσα στο βιβλιο ειναι διδακτεα και εξεταστεα υλη αρα μπορει να μπει και στις πανελλαδικες. καλα κανουν και βαζουν και θεματα με γνωσεις απο προηγουμενα χρονια(πχ Πυθαγορειο Θεωρημα) για να δουμε ποιος γνωριζει και θυμαται μαθηματικα και ποιος παπαγαλιζει αποδειξεις, τις γραφει χωρις να καταλαβαινει στο Α θεμα των πανελλαδικως και παιρνει ευκολα μορια χωρις γνωσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα σας κ.Χατζόπουλε. Λέγομαι Απόστολος Καψοκόλης και είμαι πατέρας ενός παιδιού που θα πάει του χρόνου στη Γ'Λυκείου. Είμαι τραπεζικός υπάλληλος, όχι μαθηματικός στο επάγγελμα. Μόνο στο πτυχίο. Με έκπληξη διαβάζω τα γραφόμενα σας και μπορώ να σας πω πως δε βγάζω νόημα. Λέτε πως δεν πρέπει να υπάρχει ερώτημα που να εξετάζει ύλη προηγούμενων τάξεων. Μα έτσι με το ίδιο σκεπτικό αν χρειαστεί π.χ σχήμα Horner δε θα πρέπει να ζητείται γιατί είναι στη Β Λυκείου. Αν χρειαστεί εξίσωση ευθείας δε θα πρέπει να ζητηθεί γιατί είναι στην Α'Λυκείου κτλ. Με λίγα λόγια τι εννοείτε με το ότι το ερώτημα δεν πρέπει να εξετάζει αποκλειστικά παλιές γνώσεις; Το συγκεκριμένο ερώτημα ζητά να βρούνε σε συνάρτηση με το χ ένα ευθύγραμμο τμήμα. Που χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ το πυθαγόρειο θεώρημα; Ο μαθητής δεν πρέπει να δημιουργήσει συνάρτηση και για να το πράξει αυτό πρέπει να περάσει μέσα από το πυθαγόρειο θεώρημα; Δεν πρέπει να κάνει και άλλα πράγματα κατά την άποψή σας; Σας πληροφορώ πως αν ζητήσω μέσα στην τράπεζα το πυθαγόρειο θεώρημα το 99% των συναδέλφων μου θα μου το πούνε. Τι ακριβώς θέλετε να πείτε μέσα από αυτό το άρθρο; Σας ζητώ διευκρίνιση γιατί είμαι πατέρας ενός παιδιού που θα δώσει εξετάσεις και με ενδιαφέρει. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σας κύριε Απόστολε!

      Νόμιζα ότι ήμουν σαφής! Αλλά τελικά δεν ήμουν! Ίσως φταίει ότι δεν τα διατύπωσα και με το καλύτερο τρόπο οπότε δεν με ενοχλεί να τα διατυπώσω και λίγο διαφορετικά. Αν δεν γίνω κατανοητός, αν και θα ήθελα, ίσως οφείλεται ότι δεν είστε μαθηματικός (αν και αυτό που αναφέρω στηρίζεται στη λογική) γιατί χρησιμοποιώ όρους μαθηματικών (παράγωγος, τιμή, Πυθαγόρειο θεώρημα κτλ.).

      Εννοείται ότι στα μαθηματικά χρησιμοποιούμε ΟΛΕΣ τις γνώσεις που έχουμε διδαχθεί από τις προηγούμενες τάξεις χωρίς καμία αναφορά. Όπως είναι προαπαιτούμενη γνώση οι βασικές πράξεις πχ. πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός κτλ.

      Άρα για να το κάνω πιο απλό ζήτησαν από τους μαθητές της Γ Λυκείου που με τη γνώση που έχουν κατακτήσει τον τελευταίο έτος ένα ερώτημα όπως είναι 5 + 5 πόσο κάνει (ίσως λίγο πιο υπερβολικό το παράδειγμα αλλά το νόημα είναι το ίδιο);

      Έτσι δεν ηχεί στα αυτιά σας το Πυθαγόρειο Θεώρημα; Ως κάτι απλό! Ως κάτι εύκολο! Κάτι φανερό! Άρα τίθεται κατά τη γνώμη σας ως ερώτημα για τη Γ Λυκείου; Είναι προφανώς ένα ερώτημα ΕΚΤΟΣ της διδαχθέας και εξεταστέας ύλης.

      Επομένως, ευθέως ΔΕΝ πρέπει να ελέγχονται αυτές οι γνώσεις των μαθητών, κατά τη γνώμη μου. Δεν μπορεί να ζητήσουν από τους μαθητές της Γ Λυκείου πόσο κάνει 5 + 5.

      Αλλά τι πρέπει να κάνουν; Να δώσουν μια συνάρτηση πχ. φ(χ) = x^5 + 5x και να ζητήσουν το φ'(1). Αυτό είναι γνώση της Γ Λυκείου που περιέχει τη γνώση 5 + 5 αν θέλουμε σώνει και ντε να το εξετάσουμε το 5 + 5.

      Σταχυολογώ, άρα η εξέταση του ερωτήματος με το Πυθαγόρειο Θεώρημα είναι εύστοχη, απλά δεν έπρεπε να ζητηθεί σε χωριστό ερώτημα και να λαμβάνει 6 μονάδες. Θα ήταν καλύτερο, πάλι κατά τη γνώμη μου, να ζητήσουν απευθείας τη γνώση της Γ Λυκείου (δείτε Β2 ερώτημα) που περιέχει το Πυθαγόρειο Θεώρημα.

      Πιο αναλυτικά δεν μπορώ να το γράψω!!

      Καλή επιτυχία και καλή πρόοδο στο παιδί σας!!

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας. Οφείλω να πω πως και πάλι δε με καλύψατε. Στο ερώτημα που αναφέρετε ζητά να υπολογιστεί ένα ευθύγραμμο τμήμα σε συνάρτηση με το χ. Αυτό διέρχεται μέσα από το πυθαγόρειο θεώρημα που όπως σας προανέφερα το 99% των συναδέλφων μου θα το θυμάται. Επιτρέψτε μου να ρωτήσω όμως. Αν είχε δοθεί η συνάρτηση f(x)=x^4-x^3-x^2+x+1978 και ζητούνταν τα κρίσιμα σημεία της τότε αυτό δε διέρχεται μέσα από το σχήμα Horner; Ποιά η διαφορά με αυτό που λέτε; Συγνώμη αλλά δεν το κατανοώ. Επαναλαμβάνω εγώ βλέπω ότι ζητάει ένα ευθυγραμμο τμήμα σε σχέση με το χ. Το παιδί πρέπει να εφαρμόσει το πυθαγόρειο και να ορίσει τον τρόπο που εκφράζεται σε σχέση με το χ.
      Καλό σας βράδυ.
      Υ.Γ: Είμαι μαθηματικός στο πτυχίο, όχι όμως στο επάγγελμα. Η επαφή μου με το παιδί με κάνει να ασχολούμαι ξανά.

      Διαγραφή
  7. Προσωπικά νομίζω ότι γίνεται πολύ θόρυβος για το τίποτα. Μάκη οι σκέψεις σου είναι πολύ καλές και τεκμηριωμένες πάντα, στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως νομίζω πως δεν χρειάζεται να ασχοληθούμε με κάτι τόσο απλό όπως το εν λόγω ερώτημα. Άσε που η άποψη μου είναι ότι σωστά έπραξαν. Να υπενθυμίσω ότι τα ίδια τα πανεπιστήμια που έχουν προβλήματα μεγιστοποίησης ελαχιστοποίησης δίνουν πολλές φορές υπόδειξη το ερώτημα που τέθηκε. Στα περισσότερα βιβλία απειροστικού έτσι γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μάριε!

      Αρχικά να πω και να παρατηρήσω ότι δεν γίνεται θόρυβος ούτε τέτοια διάθεση έχω. Την άποψή μου καταθέτω ως καθηγητής. Άλλοι συμφωνούν και άλλοι διαφωνούν (δες την άποψη του Τόλη). Ο σκοπός μας να γίνεται μια πολιτισμένη συζήτηση και ο καθένας να βγάζει τα δικά του συμπεράσματα.

      Συμφωνείς;

      Τώρα ας δεχτούμε ότι δεν έπρεπε ούτε να αναφερθώ στο Β1 ερώτημα, αν και κατά τη γνώμη νιώθω ότι ανοίγουμε λίγο την πόρτα και σε ερωτήματα όχι εν γένει 100% Γ Λυκείου (έστω και αν λέει συναρτήσει του x, αφού αυτή η έκφραση υπάρχει στα βιβλία από τη Β Γυμνασίου), ότι ήταν υπερβολή.

      Όμως το δεδομένο με το εμβαδόν που ΔΕΝ έδινε τον άξονα x΄x γιατί δεν το σχολιάζεις; Αρχίζω να πιστεύω ότι εγώ κάνω λάθος και τελικά είναι περιττή αυτή η πληροφορία. Για μένα ο μαθητής απλά δεν μπορεί να λύσει την άσκηση. Είναι πολύ σοβαρό λάθος...

      Διαγραφή
  8. εγω παλι θα πω:αν οι υπευθυνοι(!) θελουν να εξεταζουν τετοιου ειδους θεματα, απλα να '' ανοιξουν'' την εξεταστεα υλη. Απλα να ενημερωσουν τους ενδιαφερομενους. Δηλαδη θες να εξετασεις το θεωρημα Θαλη? Πες το ξεκαθαρα, να μεριμνησει ο διδασκων στην Γ λυκειου να κανει μια επαναληψη(παραδοση) σε αυτο μιας κ στο Γυμνασιο ηταν εκτος εξεταστεας υλης κ ποιος μαθητης το εμαθε?
    Θελει να εξετασει Π. θ.? μια χαρα! βαλε 3-4 θεματακια στο σχολικο αναλογα να διδαχτουν κ να απομυθοποιησεις τετοια θεματα ως '' δυσκολα'' στα ματια των μαθητων..
    Θες προοδους? απειρων ορων? θες ακολουθιες? θες τριγωνομετρικα ολοκληρωματα? Πολυ κανεις κ τα θες!
    Απλα (β)ρε υπευθυνε της επιτροπης, φροντισε οσοι πανε Α λυκειου να ξερουν εξαρχης σε ποια υλη θα εξεταστουν..Μην πετας τελευταια στιγμη εκτος την συναρτηση ολοκληρωμα..εκτος τους μιγαδικους..κ. μετα κοβεις ραβεις, εχοντας στο. νου σου οτι ειναι στοιχειωδη αυτα που ζητας.. Κανε προγραμμα! Ωστε ολοι οι εμπλεκομενοι να γνωριζουν κ να προετοιμαζονται αναλογα. κ απο εκει κ μετα καμια δικαιολογια του τυπου εκτος υλης, προηγουμενης χρονιας κτλ. Απο εκει κ περα ομως. Μεχρι τοτε ομως καλα κανει ο Μακης κ ο καθε Μάκης κ διαμαρτυρεται.. Μαζι του, και πολλοι αλλοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα αρχικά χαίρομαι που σε βλέπω να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες!! Αν και έτσι χάνεις το στυλ σου!!

      Κατά δεύτερον, νιώθω ότι πάντα οι εξετάσεις οδηγούν τις διαθέσεις και δυστυχώς πρώτα θα το δούμε ως θέμα στις εξετάσεις και μετά εμείς οι εκπαιδευτικοί θα τρέξουμε από πίσω. Πχ. ασκήσεις σχολικού βιβλίου, πρώτα τέθηκαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και μετά κάνουμε όλοι από εκεί. Επίσης, Σ-Λ με δικαιολόγηση, Γεωμετρικά θέματα, τριγωνομετρία, αύριο θέματα με πολυώνυμα, διανύσματα, προόδους κτλ.

      Νιώθω ότι επειδή ο σχεδιασμός είναι αργός, οι Πανελλαδικές δίνουν τον τόνο, δίνουν το βήμα. Προφανώς και αυτό είναι λάθος αλλά σέβομαι και δέχομαι ότι αυτό είναι μια αντιμετώπιση, μια λύση να ανοίξει η ύλη.

      Δεν γίνεται (β)ρε (που λέει και ο φίλος μου) να βγάζεις την συνάρτηση ολοκλήρωμα από την ύλη και αυτό οριστικά το Μάρτιο 2016 με κάποιες οδηγίες εννοώντας ότι από εκεί δεν θα βάλουμε θέμα, άρα δεν πρέπει να σας ενημερώσουμε και από την άλλη να μην ενημερώνεις ότι η ύλη των μαθηματικών της Γ Λυκείου θες να ξεκινάει από την Β!

      Τι πιο ωραίο! Να δίνουν μαθηματικά οι μαθητές της Γ Λυκείου με γνώσεις και ύλη από τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου!! Μήπως έτσι δίνουμε απευθείας ένα φιλί ζωής στη Β Λυκείου που την έχουμε χάσει εδώ και καιρό;

      Διαγραφή
    2. Κώστα για το Γ θέμα δεν είπες τίποτα!!

      Διαγραφή
  9. Επι του Γ θεματος:
    Διαβαζοντας Φυσικη Α Γυμνασιου εμαθα οτι για την μετρηση ενος μεγεθους κανεις πολλες επαναλαμβανομενες μετρησεις κ υπολογιζεις κ την μεση τιμη, με σκοπο να ελαχιστοποιησεις τα σφαλματα..
    Ερχομαι λοιπον κ λεω:αντι για εναν λυτη στην επιτροπη, ειναι κακο να φωναξεις κ. αλλους δυο? αντι για εναν καθηγητη πανεπιστημιου, ειναι κακο να εχεις δυο? (κυριε Δασιε δεν εχω κατι μαζι σας. Απο την δημοσια συγγνωμη σας στο συνεδριο της οεφε περι του λαθους σας σε προηγουμενες εξετασεις, ισα ισα μου γινατε πιο συμπαθης).
    Και επιτελους ας αφησουν κ αυτους που εχουν εκδωσει βιβλιο να ειναι εισηγητες θεματων στην επιτροπη!Δεν νομιζω ας πουμε ο κυριος Κυριακοπουλος κ ο Μπαμπης ο Στεργιου να προωθουσαν θεματα απο τα βιβλια τους!Γιατι οχι κ ο Χατζοπουλος, ο Τρυφων, ο Τσακαλακος κ τα αλλα παιδια? Κ στην τελικη οι ιδεες δεν κλεβονται, δεν φυλακιζονται! Παρ; μονο χρησιμοποιουνται, βελτιωνονται κ επανακυκλοφορουν!

    Στο δια ταυτα:Ανθρωποι ειμαστε κ σφαλματα κανουμε..
    Αλλα μεγαλα κ αλλα μικρα.. Πρεπει να προσπαθησουμε ολοι να ελαχιστοποιηθουν αν οχι να εξαφανιστουν ειδικα στα θεματα των εξετασεων..
    Kostakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα κ.Χατζόπουλε.
    Στο ερώτημα που σας έθεσα παραπάνω δεν πήρα απάντηση. Πάντως αν σας ενδιαφέρει μεταφέροντας το ερώτημα "θυμάσαι το πυθαγόρειο θεώρημα;" σε αρκετούς συναδέλφους μου, μου απάντησαν "Ναι!" και μου το είπαν φαρσί.
    Ακόμη καιτώρα μετά τα γραφόμενα σας δεν έχω καταλάβει τη θέση σας. Αυτό χωρίς κανένα είδος αντιπαράθεσης. Αν σας ενδιαφέρει το συζήτησα με μαθηματικούς (στο επάγγελμα) και φίλους όλοι μα όλοι έξυσαν σκεπτόμενοι το κεφάλι τους χωρίς να κατανοήσουν τη θέση που τους έθετα.
    Αυτά καλή σας συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου φίλε δεν απάντησα (ξανά) για τρεις κυρίως λόγους:
      α) δεν προλαβαίνω να απαντάω σε όλα τα μηνύματα αυτή την περίοδο (δεν φαντάζεστε πόσα μηνύματα δεχόμαστε την περίοδο των εξετάσεων) και πόσο μάλλον δύο και περισσότερες φορές στον καθένα.
      β) Επίσης, δεν θέλω να φαίνεται ως αντιδικία όταν υπάρχει μεγάλη ανταλλαγή μηνυμάτων, ο καθένας έθεσε την άποψή του και από εκεί και πέρα ας μας κρίνουν. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε. Αν συνεχίσω νιώθω ότι με το ζόρι θέλω να σας επιβάλλω την άποψή μου, κάτι που δεν ισχύει. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που λέω κάτι λάθος. Δεν ανησυχώ για το λάθος μου, ανησυχώ όταν δεν σκέπτομαι ή δεν με αφήνουν να εκφράζομαι.
      γ) Αντιλήφθηκα ακριβώς τι λέγατε! Λέτε επειδή λέει "σε συνάρτηση του x» καλυπτόμαστε αφού είναι συνάρτηση άρα εντός της διδαχθείς ύλης! Σωστά; Απλά αυτό δεν με πείθει, γιατί και να έλεγε «… σε σχέση με το x» θα το έλυνε και ένας μαθητής της Β΄ Γυμνασίου.

      Προφανώς δεν μπορώ, ούτε έχω την πολυτέλεια, ούτε νομίζω ότι χρειάζεται να μείνουμε σε ένα ζήτημα που το εξαντλήσαμε και ίσως έχουμε διαφορετικές απόψεις. Κατά τη γνώμη μου το θέμα Γ είναι πολύ πιο σοβαρό που πέρασε ασχολίαστο.

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος