Στηρίξτε το έργο μας!

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

Εργασία 3η στη Γεωμετρία Β Λυκείου

Προσπαθώντας να κρατήσουμε "ζεστό" το ενδιαφέρον των μαθητών στο μάθημα της Γεωμετρίας  Β΄ Λυκείου "αλιεύουμε" ενδιαφέροντα προβλήματα από το διαδίκτυο ή από εξωσχολικά βιβλία.

Η ανταπόκριση των μαθητών είναι αυξημένη! Επίσης, στους μαθητές που δυσκολεύονται δίνονται σταδιακά υποδείξεις. Υπάρχουν τρεις διαδοχικές υποδείξεις που βοηθούν αλλά δεν δίνουν και απευθείας τη λύση.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Γραπτή εξέταση στις παραμετρικές εξισώσεις ευθείας


Δείτε τη γραπτή εξέταση που υποβλήθηκαν οι μαθητές Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου.

Ύλη: Παραμετρικές εξισώσεις ευθείας 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα 
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.


Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Μικρά και μεγάλα ψέματα στα μαθηματικά της Γ Λυκείου


Ο αγαπητός συνάδελφος Δημήτρης Μονέζης μας προσφέρει ένα άλλο αρχείο με χρήσιμα αντιπαραδείγματα από το σχολικό βιβλίο.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για σημειώσεις, υλικό, αρχεία μαθηματικών 
για το σχολικό έτος 2018 - 19 πατήστε εδώ.


Διημερίδα με μαθηματικό ενδιαφέρον!



Αναλυτικά το πρόγραμμα μπορείτε να το δείτε εδώ. 

Για τις παρουσιάσεις που αφορούν τα Μαθηματικά δείτε παρακάτω.

Κυριακή 17/3 και ώρες 10:00-14:00

10:00-10:40 - Διδασκαλία βασικών οικονομικών-μαθηματικών εννοιών στο Γυμνάσιο με τη χρήση των εκπαιδευτικών εργαλείων Forms και Kahoot

10:00-10:40 - Υποθέσεις εκπαιδευτικής παρέμβασης με βάση τα αποτελέσματα της στάθμισης του MathPro Test στην Ελλάδα

10:45-11:25 - Διδάσκοντας Μαθηματικά και Οικονομικές έννοιες με χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού Geogebra

11:30-12:10 - Διαθεματική προσέγγιση των Μαθηματικών και εφαρμογή τους στη Μετεωρολογία με τη χρήση των εργαλείων Wolfram Alpha και Geogebra. Η μελέτη περίπτωσης του τυφώνα «ΖΟΡΜΠΑ»

12:40-13:20 - Γεωμετρικές Καλλιτεχνίες με το The Geometer’s Sketchpad
13:25-14:05 - Διδάσκοντας μαθηματικές έννοιες από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο με το Geogebra.

Σημείωση: Στις 10:00-10:40, η παρουσίαση για το MathPro Test από τον ερευνητή, κύριο Ιωάννη Καραγιαννάκη, αφορά την Ειδική Αγωγή.

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής:
· Ηλεκτρονικά στη φόρμα δήλωσης συμμετοχής 
·       Όσοι δε δηλώσουν εγκαίρως τη συμμετοχή τους, θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν κατά τη διάρκεια της διημερίδας στη γραμματεία του σχολείου

Για να δείτε το πρόγραμμα, τις οδηγίες πρόσβασης στον χώρο του σχολείου (βρίσκεται σε απόσταση 5 λεπτών με τα πόδια από το σταθμό «Περιστέρι» του Μετρό) καθώς και για περισσότερες πληροφορίες ακολουθήστε το σύνδεσμο 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία και για οποιοδήποτε πρόβλημα αφορά την ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής, παρακαλείσθε να απευθύνεστε στη Γραμματεία Γυμνασίου-Λυκείου στο τηλέφωνο 211.500.2300 και ώρες 09:00-15:00 (κυρία Φρεσκάκη Ειρήνη) και 17:00-20:00 (κυρία Μιχελάκη Αντιγόνη).

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019

Συνοπτική θεωρία με απαντήσεις στη Γ΄ Λυκείου [2019]

Ο συγγραφέας από τη Λαμία Βασίλης Γατσινάρης μας προσφέρει μια συνοπτική θεωρία για τη Γ΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. (σελ. 8)

(edit) Αν επιθυμείτε το αρχείο με τις εκφωνήσεις και τις απαντήσεις πατήστε εδώ (σελ. 34).

Για σημειώσεις, υλικό, αρχεία μαθηματικών  
για το σχολικό έτος 2018 - 19 πατήστε εδώ.

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Εργασία στη Β Λυκείου Γεωμετρία

Ο αγαπητός συγγραφέας Αθανάσιος Ξένος από το ΓΕΛ Χορτιάτη μας προσφέρει μια όμορφη άσκηση.

Το μέλος της lisari team Μιχάλης Νάννος (Γυμνάσιο Σαλαμίνας) δίνει μια απλή λύση χωρίς λόγια!

Η άσκηση αυτή προτάθηκε και στους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου. Σε μερικούς μαθητές δόθηκε χωρίς τη λύση και σε άλλους με τη λύση για να δικαιολογήσουν τα αποτελέσματα.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

Ο 48ος διαγωνισμός μας ταξιδεύει σε Λογοτεχνία και Μαθηματικά!


Ολοκληρώθηκε και ο 48ος διαγωνισμός παρόλο που στην αρχή μας παίδεψε και μας στεναχώρησε με τη δυσκολία των σχολίων.

Οι αριθμοί που κερδίζουν από ένα βιβλίο είναι: 

21 29 (21: Χρήστος Οικονόμου και 29: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ)
42 0 26  (42: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ και 26: WinterWine (Γεώργαρης Κωνσταντίνος)
57 9 42 (57: ΝΙΚΟΣ ΣΠΛΗΝΗΣ και 42: ....)
43 81 (43 Σταύρος Σταυρόπουλος και 81: COE)

Και σε αύξουσα σειρά κατάταξης οι νικητές και οι επιλαχόντες: 

21: Χρήστος Οικονόμου

26: WinterWine (Γεώργαρης Κωνσταντίνος)

29:  ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ

42:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ

43: 1ος αναπληρωματικός Σταύρος Σταυρόπουλος

57: ΝΙΚΟΣ ΣΠΛΗΝΗΣ

81: 2ος αναπληρωματικός  COE

Όλοι οι παραπάνω να αποστείλετε τα στοιχεία σας στο email lisari.blogspot@gmail.com 

Ονοματεπώνυμο: .......................................................................
Διεύθυνση κατοικίας: ...........................................................................
Πόλη: ................
ΤΚ: ......
Κινητό τηλέφωνο για παράδοση με courier: ............................................
___________________________________________________________
Σημείωση: Το πρόβλημα έχει αποκατασταθεί! 
Έχουνε περαστεί (από τον διαχειριστή) οι συμμετοχές στα σχόλια από την παραπάνω φόρμα τη χρονική στιγμή που υποβλήθηκαν. Αν κάποιος δεν βλέπει το όνομά του να το κάνει άμεσα.

Η λίστα με τα ονόματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό θα αναρτηθεί πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (Τρίτη 5 Μαρτίου στις 21:00) και από εκεί θα γίνει η επιλογή των νικητών με το συνήθη τρόπο.
_______________________________________________________________________
Δύο χρόνια περίπου η αγαπητή φίλη και συγγραφέας Κατερίνα Καλφοπούλου επιστρέφει στο διαγωνισμό του lisari με ένα νέο της βιβλίο! Σε φάση μετάβασης! 


Η Κατερίνα Καλφοπούλου και ο εκδοτικός οίκος "Τραυλός" μας προσφέρουν 5 βιβλία για τον 48ο διαγωνισμό!! 


Λήξη διαγωνισμού: 5/3/2019

Σημείωση: Με την νέα εμφάνιση του lisari εμφανίζονται λίγα σχόλια (έως 100), οπότε υποβάλετε το σχόλιό σας ΔΕΝ χρειάζεται να το επαναλάβετε αφού έχει ήδη καταχωρηθεί και ας μην φαίνεται μερικές φορές! Υπάρχει ένα κουμπί χαμηλά που λέει "φόρτωση περισσότερων" και τότε θα δείτε και τη δική σας συμμετοχή αν δεν εμφανίζεται στις υπάρχουσες. 


Μερικά λόγια για την Κατερίνα Καλφοπούλου

Η Κατερίνα Καλφοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση. Μετά από είκοσι χρόνια εργασίας στη φροντιστηριακή εκπαίδευση διδάσκει Μαθηματικά σε δημόσια σχολεία. Από το 2006, ως μέλος της Ομάδας ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ, έχει διοργανώσει «Σεμινάρια για τη Μέση Εκπαίδευση» στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης και έχει συντονίσει πολλές μαθητικές λέσχες ανάγνωσης μαθηματικής λογοτεχνίας. Έχει διοργανώσει το «Μαθηματικό Πανηγύρι» στη Θεσσαλονίκη, από το 2009 έως το 2012, όπου συμμετείχαν σχολεία από όλη την Ελλάδα. Προσφέρει εθελοντική εργασία σε ό,τι προάγει τη φιλαναγνωσία και τα Μαθηματικά, όπως τα Πολιτιστικά Προγράμματα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, από όπου έχει βραβευτεί για τη συνολική προσφορά της. Παράλληλα υλοποιεί Περιβαλλοντικά Προγράμματα, με στόχο τη διασύνδεση των Μαθηματικών με τα προβλήματα του περιβάλλοντος και έχει βραβευτεί από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο διαγωνισμό «Καλύτερη Περιβαλλοντική Δράση 2014-2015» για το πρόγραμμα «Η περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα από τη μαθηματική δραστηριότητα», που υλοποίησε στο σχολείο της. Είναι μέλος του παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και της οργανωτικής επιτροπής του Συνεδρίου «Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα», που διοργανώνεται από το παράρτημα κάθε Μάρτιο, στη Θεσσαλονίκη. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνεται η μελέτη για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κατά τη μετάβασή τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και ειδικά για τα εμπόδια που προκύπτουν κατά την εκμάθηση της Άλγεβρας. Από το 2008 διατηρεί την ιστοσελίδα «Μαθηματικά + Λογοτεχνία».

Μερικά λόγια για το βιβλίο από τον Γιάννη Θωμαΐδη (π. Σχ. Σύμβουλος)

Η Κατερίνα Καλφοπούλου επανέρχεται δριμύτερη. Μετά τη γλαφυρή εξιστόρηση προσωπικών βιωμάτων από τις σύγχρονες σχολικές τάξεις Μαθηματικών στο βιβλίο "Ο Γιάννης που αγάπησα", θέτει τώρα τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων. 
1) Γιατί τα παιδιά μας αποτυγχάνουν σε τέτοιο μεγάλο βαθμό στα Μαθηματικά; 
2) Τελικά τι βαθμολογούμε και πώς αξιολογούμε τους μαθητές μας; 
3) Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε επιτυχώς τη μεγάλη ανομοιογένεια των τμημάτων; 
4) Και πώς να διδαχτούν οι μαθηματικές έννοιες, χωρίς να διδαχτεί ταυτόχρονα και η γλώσσα; 
Οι απαντήσεις ξεπερνούν κατά πολύ το μικρόκοσμο της σχολικής τάξης. Απαιτούν την εμπλοκή κάθε σκεπτόμενου και ενεργού πολίτη. Αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση και βιβλία όπως της Κατερίνας συμβάλλουν αποφασιστικά στην εγρήγορση και τη μετουσίωση των διαπιστώσεων σε πράξεις. 

Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019 και λήγει Τρίτη 5 Μαρτίου 2019, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
___________________________________________________________
Η προσφορά των 5 βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Τραυλός" και της συγγραφέας Κατερίνας Καλφοπούλου τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019

Τρεις πρωτότυπες λύσεις από ένα μαθητή του Ζωγράφου


Όταν ο μαθητής ξεφεύγει από τις κλασικές μεθοδολογίες που του προτείνει ο καθηγητής του και βρίσκει το δικό του "μονοπάτι" σκέψης τότε η διδασκαλία έχει επιτύχει το στόχο της! Ο μαθητής έχει δομήσει όλες τις έννοιες, πλέον δεν παρακολουθεί, δεν δέχεται παθητικά τις έννοιες, είναι στο επόμενο στάδιο που οργανώνει και συνθέτει τις έννοιες! Είναι πλέον ο δημιουργός!

Ο Σπύρος Βίτσος είναι μαθητής του 6ου ΓΕΛ Ζωγράφου και μας προσφέρει πολύ κομψές και διαφορετικές λύσεις σε τρεις γνωστές ασκήσεις.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για να δείτε και άλλες πρωτότυπες λύσεις 
από μαθητές πατήστε το σύνδεσμο "Η στήλη του math - iti"

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Διαγώνισμα Β Λυκείου στην Άλγεβρα

Το αγαπητό μέλος της lisari team Θεόδωρος Παγώνης μας προσφέρει ένα διαγώνισμα στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου.

Ύλη: Κεφάλαιο 3 Τριγωνομετρία

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα 
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

To 5o διαγώνισμα του Καλαμαρί για τη Γ Λυκείου

Ο αγαπητός φίλος Ιωάννη Σαράφης από το Καλαμαρί, ακούραστα και ακατάπαυστα προσφέρει την πέμπτη δουλειά του για τη Γ Λυκείου στους μαθητές - καθηγητές που παρακολουθούν το lisari.

Δείτε το διαγώνισμα παραγώγων μέχρι τις συνέπειες του ΘΜΤ. 

Διάρκεια διαγωνίσματος: 90 λεπτά

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.



Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα 
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

Μαθηματικά και Παιχνίδι (Μικρός Ευκλείδης) - Θέματα και λύσεις


Ο 13ος διαγωνισμός "Μαθηματικά και Παιχνίδι" ή "Μικρός Ευκλείδης" όπως λέγεται, είναι έτοιμος για τους μαθητές του Δημοτικού (Ε και Στ τάξη) την 1 Μαρτίου, ημέρα Παρασκευή, και ώρα 08.15– 10.15.



Για να δείτε τα δώδεκα προηγούμενα θέματα εξετάσεων 
(2007 - 2018) 
μαζί με τις λύσεις πατήστε αντίστοιχα

9η Ημερίδα Μαθηματικών από το Καλαμαρί

9η (!) ημερίδα μαθηματικών στο Καλαμαρί

Η Ελληνογαλλική Σχολή «Καλαμαρί» σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ.Δημήτρη Μέμτσα σας προσκαλεί στην 9η Ημερίδα Μαθηματικών που διοργανώνει, το Σάββατο 2 Μαρτίου 2019 στις 18.00, με θέμα:

«Η διαδικασία της μοντελοποίησης ως πρόβλημα της διδασκαλίας των Μαθηματικών»

Στο πλαίσιο της ημερίδας θα πραγματοποιηθεί συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με Θέμα:

«Η διδασκαλία της επίλυσης προβλήματος στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί όπως συνήθως στο θέατρο της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί.

Δείτε το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ημερίδας , στον ίδιο σύνδεσμο μπορείτε να κάνετε και εγγραφή.

Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης της ημερίδας. 

 Είσοδος Ελεύθερη

Με εκτίμηση οι υπεύθυνοι της Ημερίδας
  • Ιωάννης Σαράφης – (Μαθηματικός)
  • Αθανάσιος Πέρδος – (Φυσικός – Πληροφορικός)
  • Χριστίνα Τίκβα – (Πληροφορικός)
  • Νικόλαος Παλάζης (Κοινωνιολόγος)
  • Ιωάννα Καρδάκου – (Πληροφορικός)

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019

Σημειώσεις Συνδυαστικής 2020 σε word!


Ο αγαπητός φίλος Θανάσης Κοπάδης που μας ενημερώνει καθημερινά και μέσω του ιστότοπου thanasiskopadis.blogspot.com μας προσφέρει ένα αρχείο του σε μορφή word!

Είναι σημειώσεις Συνδυαστικής που προτείνει το ΙΕΠ στο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) για το 2020!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (word - pdf).

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Το νέο πρόγραμμα σπουδών για το 2020 από το ΙΕΠ

Αυτό που περιμέναμε μήνες τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί!

Μόλις ανακοινώθηκε από το ΙΕΠ το νέο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου όπως έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Δηλαδή αυτή είναι η πρόταση του ΙΕΠ. Το οριστικό πρόγραμμα Σπουδών θα αναγγείλει λογικά τη Δευτέρα ο Υπουργός Παιδείας.

Γενικά το πρόγραμμα σπουδών δεν αποτελεί πάντα και την εξεταστέα ύλη όμως στη Γ Λυκείου αυτά τα δύο ταυτίζονται.

Εν ολίγοις:

Οι φετινοί μαθητές της Β Λυκείου θα διδαχθούν του χρόνου τα εξής:

1) Ανάλυση όπως ακριβώς την γνωρίζουμε...
2) Στοιχεία Στατιστικής
3) Πιθανότητες 
4) Συνδυαστική (η έκπληξη!!)

Για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από την ιστοσελίδα του ΙΕΠ πατήστε εδώ. Για όλα τα μαθήματα πατήστε εδώ!

Δείτε τα αποτελέσματα από την ψηφοφορία που είχε αναρτηθεί στο lisari και είχε να κάνει με τις επερχόμενες αλλαγές. 

Το δείγμα ξεπερνούσε τα 200 άτομα!






Ο "Αρχιμήδης" και η βράβευση των μαθητών για το διαγωνισμό του "Ευκλείδη" 2019


Το Σάββατο 23.2.2019 γίνεται και ο τελευταίος διαγωνισμός πριν την ανακήρυξη της Ολυμπιακής ομάδας για το 2019.

Την Κυριακή 24.2.2019 για άλλη μια χρονιά θα βραβευτούν οι άριστοι μαθητές για τις επιτυχίες τους στο διαγωνισμό του Ευκλείδη 2019!


Για να δείτε τον κατάλογο σε excel και με φίλτρα πατήστε εδώ.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετείχαν και κυρίως στους μαθητές που διακρίθηκαν και  έλαβαν τις υψηλές θέσεις του διαγωνισμού. Ξεχωριστή περίπτωση είναι ο Δημήτρης Στεργίου από το Γυμνάσιο της Κίμωλου!

Καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες! 

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Πάρτε θέση!


(edit 20/2/2019) Το esos αναφέρει ότι "Την Παρασκευή η Εξεταστέα Ύλη των Πανελλαδικών του 2020"!!  Μέσα στο Μάρτιο το Σχέδιο του νέου συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο, με στόχο να ψηφιστεί στη Βουλή πριν το Πάσχα.

(edit 19/2/2019) Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή αναφέρει: "Τελικά δεν θα μετρά ο βαθμός του απολυτηρίου!".

(edit 18/2/2019)  Και αν χαθήκατε με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το esos τα βάζει σε μια χρονολογική σειρά! Επίσης, αναφέρει ότι ο Υπουργός Παιδείας διαψεύδει κατηγορηματικά φήμες για μη εφαρμογή από το 2020 των αλλαγών, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά το σύστημα θα εφαρμοστεί το 2020 και θα αφορά τους σημερινούς μαθητές της Β Λυκείου.

(edit 18/2/2019) To CNN γράφει μεταξύ άλλων "Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία: Οι πέντε «άγνωστοι x» για τους μαθητές της Β' λυκείου".

(edit 14/2/2019) To alfavita με τη σειρά του κάνει μια δημοσίευση και μας ενημερώνει ότι την επόμενη εβδομάδα (18 - 24/2/2019) θα ανακοινώσει ο Υπουργός Παιδείας την νέα εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων 2020!

(edit 12/2/2019) Το esos λες και μας άκουσε και ανάρτησε το εξής άρθρο: "Πριν το Πάσχα η ανακοίνωση και ψήφιση στη Βουλή του νέου συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ".

(edit: 11/2/2019) Σε αναμονή των ανακοινώσεων για τις αλλαγές της ύλης της Γ Λυκείου. 

Ο Υπουργός Παιδείας είχε εξαγγείλει από το Σεπτέμβριο '18 αρχικά ότι Δεκέμβριο και στη συνέχεια μέσα Ιανουαρίου 2019 θα ανακοινωθούν οι αλλαγές στην ύλη της Γ Λυκείου. Τελικά τι γίνεται και καθυστερούν; Αυτό σημαίνει ότι "παγώνει" το πρόγραμμα που είχε παρουσιάσει το Σεπτέμβριο του 18; Ή παρατείνεται η διαδικασία και η αγωνία για αργότερα;
_______________________________________________________________

Δια στόματος του Υπουργού Παιδείας αναμένουμε τη νέα ύλη για τα μαθηματικά της Γ Λυκείου για το επόμενο σχολικό έτος (2019 -20). Οι ανακοινώσεις θα γίνουν εντός του Ιανουαρίου 2019.

Το θέμα της συζήτηση αφορά την αλλαγή της εξεταστέας ύλης στη Γ Λυκείου

Θεωρείτε ότι πρέπει  να γίνει κάποια αλλαγή; Και αν ναι, πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ των Κατευθύνσεων δηλαδή μεταξύ των Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής; Πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα; Ποια κεφάλαια από την Άλγεβρα ή Ανάλυση προτείνετε;

Πάρτε θέση πατώντας το κουμπί της ψηφοφορίας. 

Τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιηθούν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία. 

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Αυστηρά προσωπικός χώρος!

Σε αυτή τη θέση θα βρείτε τις προσωπικές μου σημειώσεις, εισηγήσεις και παρουσιάσεις .  Ένα υλικό που συγκεντρώνεται εδώ και χρόνια και περιέχει τα πιο κύρια και βασικά αρχεία.

Καλή απόλαυση! 

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019

Λύσεις σχολικών ασκήσεων από μία μαθήτρια του 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου


Δείτε μια διαφορετική αντιμετώπιση επίλυσης ασκήσεων από το σχολικό βιβλίο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου στην παράγραφο 3.3: "Επίλυση εξισώσεων β΄ βαθμού".

Η μαθήτρια Χριστίνα Σπανού από το 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου είχε μια διαφορετική αντιμετώπιση (με παραγοντοποίηση) από τον κλασικό τρόπο που ακολουθείτε σε αυτές τις ασκήσεις. Αξίζει να το δείτε!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


(Βλέπετε το αρχείο στην αρχική του μορφή. Το τελικό και ανανεωμένο αρχείο είναι αυτό που είναι για αποθήκευση) 

Η στήλη του math-iti

Ξεκινήστε από εδώ!!!

Εδώ και πολύ καιρό προσπαθώ να προσεγγίσω τον μαθητή. Όχι τον επιμελή, όχι τον μάχιμο, αλλά το μαθητή που έχουμε στην τάξη μας. Στο φροντιστήριο μας. Τον "μέσο" μαθητή! Θέλω να του γνωρίσω τις ιστοσελίδες που παρέχουν πλούσιο μαθηματικό υλικό, τους ανθρώπους που προσφέρουν καθημερινά το υλικό τους. Να δουν διαγωνίσματα από άλλα σχολεία και να συμβάλλουν με τις απορίες τους στην εκπαίδευση. Να γίνει το μάθημα διασκέδαση και όχι μετωπική διδασκαλία. 

Η προσέγγιση δεν είναι εύκολη, αφού αυτός ο μαθητής φοβάται το διαδίκτυο ή το χρησιμοποιεί για άλλους σκοπούς και ο επιμελής μαθητής βρίσκει άλλες πηγές ενημέρωσης εκτός από το διαδίκτυο. 

Η πρώτη προσπάθεια προσέγγισης των μαθητών γίνεται με το blog! 

Το blog δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το μαθητή! Κατά το πέρασμα των ετών παρατήρησα ότι κυρίως οι καθηγητές το επισκέπτονται. Τελικά με πρόχειρες μετρήσεις βρήκα ότι το ποσοστό των μαθητών που επισκέπτονται το blog είναι 10%. Δηλαδή αν οι ημερήσιες επισκέψεις είναι 3.500 τότε οι μαθητές που κάνουν έστω ένα κλικ και μένουν έστω και 1 δευτερόλεπτο στο site είναι 350. Όχι άσχημα, αλλά δεν ήταν αυτός ο στόχος... Τελικά οι ενεργοί μαθητές που βρίσκονται στο διαδίκτυο δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 80 αν κρίνω από τα email και τα μηνύματα που δέχομαι καθημερινά. 

Η δεύτερη προσπάθεια έγινε με τη lisari junior!

Μια προσπάθεια που απέδωσε καρπούς! Απλά τα μέλη της μεγάλωσαν και είναι πλέον οι περισσότεροι σε κάποια Πανεπιστημιακή ή Πολυτεχνική σχολή!

Τρίτη και τελική προσπάθεια είναι η σελίδα "Αποκλειστικά για μαθητές" στο facebook.

Μια άκαρπη προσπάθεια αφού δεν βρήκε την ανάλογη αποδοχή. 

Επομένως, θα δημιουργήσουμε μια στήλη που θα εμφανίζουμε τις λύσεις κάποιων μαθητών μέσα από τα τμήματα. Ονομαστικά ή περιγραφικά. Θα φέρουμε τις επιδόσεις των μαθητών μας (για αρχή) στις σελίδες του lisari!

Όποιος επιθυμεί να στείλει ένα διαφορετικό τρόπο επίλυσης μιας άσκησης ή μια θεωρίας του σχολικού βιβλίου και όχι μόνο, μην διστάσει να την αποστείλει στο email lisari.blogspot@gmail.com.  

Την "Ημέρα του e" 7/2/18 (2,718..) αποφάσισα να δημιουργήσω μια νέα στήλη που θα φιλοξενώ τις έξυπνες και όμορφες λύσεις που μου δίνουν κατά καιρούς οι μαθητές μου. θα τις αναρτώ ονομαστικά στην αντίστοιχη στήλη!


Αναμένω τη συμμετοχή σας! 
Η αναγνώριση των παιδιών είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε!