Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

Στατιστικά μαθηματικών 2019 για όλες τις ομάδες προσανατολισμού


Παραπάνω βλέπετε τα Στατιστικά αποτελέσματα του μαθήματος Μαθηματικών 2019 για όλες τις ομάδες προσανατολισμού (Θετικών Σπουδών και Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στην τελευταία γραμμή γίνεται η σύγκριση με τα Στατιστικά που είχαμε ανεβάσει πριν δύο μέρες με τα επίσημα αποτελέσματα. Δεν νομίζω ότι πήγαμε άσχημα με δείγμα μικρό (κοντά στα 2.500 τετράδια)! Αν είχαμε υπολογίσει και τα 600 γραπτά που είχαμε λάβει τελευταία στιγμή νομίζω ότι θα τα είχαμε προσεγγίσει ακόμα καλύτερα.

Για να δείτε όλα τα Στατιστικά 2019 των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι εδώ (από το site του Υπουργείου Παιδείας).

Πρώτα σχόλια για τα ποσοστά

1) Το ποσοστό κάτω από 5

Πρέπει να προβληματίσει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το μεγάλο ποσοστό μαθητών κάτω από 5. Πρέπει να κατανοήσουν ότι το πρόβλημα δεν "κατοικεί" στη Γ Λυκείου, αλλά είναι παθογένεια μικρότερων τάξεων. 

Το ποσοστό κάτω από 5 δεν έχει να κάνει με την ευκολία - δυσκολία των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά είναι ξεκάθαρα αποτέλεσμα του προβληματικού συστήματος  εκπαίδευσης και προαγωγής τάξεων των αδιάφορων μαθητών. Είναι επιβεβλημένη η αλλαγή του τρόπου που εξετάζονται και προάγονται οι μαθητές των μικρότερων τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου ΑΝ θέλουμε να μειωθεί αυτό το ποσοστό.

2) Το ποσοστό κάτω από 10 

 Το 61% (μεικτά) των μαθητών είναι κάτω από δέκα. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αν υπολογίσουμε ότι τα θέματα χαρακτηρίστηκαν από το σύνολο των εκπαιδευτικών ως φιλικά προς τους μαθητές. Εδώ δεν πρέπει να κρίνουμε αυστηρά τα θέματα επειδή το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο, αλλά να δούμε γιατί υπάρχει αυτό το ποσοστό και είναι μεγάλο. Οι λόγοι περιγράφηκαν περιληπτικά παραπάνω...

3) Το ποσοστό των μαθητών που έγραψε τουλάχιστον 18

Μεγάλη αύξηση του ποσοστού των μαθητών που έγραψε τουλάχιστον 18. Αυτό οφείλεται ότι στα θέματα των εξετάσεων υπήρχαν μόνο δύο ερωτήματα (Δ3 και Δ4) απαιτητικά. Προφανώς δυσκόλεψαν και άλλα ερωτήματα από το Α και Γ θέμα γι αυτό το ποσοστό αυτό δεν αυξήθηκε πάρα πολύ. 

4) Το ποσοστό των μαθητών που έγραψε τουλάχιστον 16

Το ποσοστό αυτό είναι κοντά στο 12% δηλαδή περίπου 1 στους δέκα είναι οι πολύ καλοί μαθητές σε μια τάξη κάτι που ήδη το γνωρίζουμε! Σε μια τάξη με 20 μαθητές κατά αναλογία υπάρχουν δύο πολύ καλοί μαθητές στα μαθηματικά. Νομίζω ότι αυτό το ποσοστό είναι σωστό και ακριβές και περιγράφει ακριβώς το επίπεδο των μαθητών που υπάρχει στα σχολεία. 

___________________________________________________________________

Η ανακοίνωση της ΕΜΕ για το μεγάλο ποσοστό των μαθητών κάτω από τη βάση παρόλο που τα θέματα ήταν λογικά.

Η μαζική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν αφορά στις ικανότητες των υποψηφίων. Αντανακλά την παρατεταμένη σχολική αποτυχία στην Μαθηματική Εκπαίδευση. Παραπέμπει στην βαριά διαχρονική ευθύνη όσων σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σε πλήρη απομόνωση από τους επιστημονικούς προβληματισμούς της μαθηματικής κοινότητας, σε απόκλιση από τα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας και από τις παιδαγωγικές κατευθύνσεις τηςUNESCO, που συμπεριλαμβάνει την μαθηματική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Τα προβλήματα και οι αποτυχίες μάθησης και διδασκαλίας των Μαθηματικών συνιστούν ασφαλώς ένα διεθνές φαινόμενο με εγγενή χαρακτηριστικά που διασχίζουν τα γεωπολιτικά σύνορα και αλληλεπιδρούν με τα πιο διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, γλώσσες και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα ο λειτουργικός ρόλος και το γνωστικό βάρος των Μαθηματικών ισχυροποιούνται συνεχώς στον ψηφιακό και δικτυωμένο κόσμο μας

Η παρατεταμένα αρνητική εκδοχή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος συνδέεται με την ανάπτυξη μαθηματικοφοβίας από τις πρώτες σχολικές τάξεις, με την αποσιώπηση της σχολικής αποτυχίας σε έναν τυπικό αποκλεισμό από την Μαθηματική Εκπαίδευση για όσους μαθητές και μαθήτριες επιλέγουν κατευθύνσεις σπουδών στα πεδία υγείας, κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα αυτών των κρατικών επιλογών είναι η αναπαραγωγή της σχολικής αποτυχίας.

Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντάθηκαν με τις γνωστές ελλείψεις και κακές πρακτικές του σχολικού μας συστήματος: αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις στην ύλη του Λυκείου, εξαφάνιση επιμορφωτικών δομών, εξεταστικοκεντρική στοχοθεσία, έλλειψη εκπαιδευτικών, ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες χωρίς καμία προετοιμασία. Η αποτυχία εκτινάχτηκε από την συστημική αλληλεπίδραση αυτών των σχολικών συνθηκών με τις παράλληλες δομέςενισχυτικής και συμπληρωματικής εκπαίδευσης: τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα.

Στην ΕΜΕ, θέτουμε συστηματικά και τεκμηριωμένα προς την πολιτεία -με την ένταση που μας αναλογεί- το πλαίσιο των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, ενώ ενημερώνουμε την εκπαιδευτική μαθηματική κοινότητα με ειδικές εκδόσεις και συνέδρια για τις διεθνείς προσπάθειες και κατευθύνσεις της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.

• Ενθαρρύνουμε την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ανταλλαγή εμπειριών και τη συνεργασία των μαθηματικών με .τις και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθηματικά στην Προσχολική, στην Πρωτοβάθμια ή/και χρησιμοποιούν τα μαθηματικά σε άλλα μαθήματα των Θετικών Επιστημών, στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, στις Τέχνες.

• Πλαισιώνουμε με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό την μετάβαση σε μαθητοκεντρικά παιδαγωγικά μοντέλα, την εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών σε έγκυρες και ελκυστικές μαθηματικές εμπειρίες. Πάνω σε αυτές τις εμπειρίες θα οικοδομήσουν την μαθηματική τους γνώση και θα αναπτύξουν την ικανότητα ορθής και κριτικής αξιοποίησης των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.

• Οργανώνουμε σε αυτές τις κατευθύνσεις υποστηρικτικές ημερίδες, επιμορφωτικά σεμινάρια και συλλογικές εκδόσεις.

Εντούτοις, οι κυβερνητικοί και κρατικοί υπεύθυνοι ουσιαστικά απουσιάζουν και να περιφρονούν όλες αυτές τις δράσεις.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναλαμβάνει συνεχώς πρωτοβουλίες για την άρση κάθε αποκλεισμού από την λειτουργική πρόσβαση όλων στην Μαθηματική Εκπαίδευση και για την ενδυνάμωση της ελληνικής μαθηματικής σκέψης και παρουσίας στην διεθνή κοινότητα.

• Με την οργάνωση των μαθηματικών διαγωνισμών για παιδιά που εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αυξημένη διάθεση συμμετοχής σε μαθηματικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να βιώνουν μοναδικές επιστημονικές εμπειρίες, να συναγωνίζονται σε διεθνές επίπεδο και να επιτυγχάνουν σημαντικές διακρίσεις στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες.

• Παράλληλα, η ΕΜΕ αναπτύσσει εκδοτικές πρωτοβουλίες και παιδαγωγικές δράσεις για την ευρύτερη καλλιέργεια του μαθησιακού και κοινωνικού ενδιαφέροντος όλων των παιδιών για τα μαθηματικά. Η σειρά των μαθητικών περιοδικών Ευκλείδης (Μικρός, Α' και Β') και οι δράσεις των ανοιχτών διαγωνισμών "Παιχνίδι και Μαθηματικά" και «Πυθαγόρας», εγγράφονται σε αυτή την προσπάθεια ανατροπής της μαθηματικοφοβίας και ανάπτυξης μιας ισχυρά γνωστικής αλλά και παιδαγωγικά αποτελεσματικής προσέγγισης των Μαθηματικών.

Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν την μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών.

• Καλούμε τις υποψήφιες και υποψήφιους, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους στις εξετάσεις, να μην απογοητευτούν και να μην εγκαταλείψουν την μαθηματική τους καλλιέργεια. Θα τους είναι χρήσιμη στην κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή.

• Προσκαλούμε και πάλι το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ σε μια υπεύθυνη επικοινωνία με την ΕΜΕ για τον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Η προεκλογική περίοδος και η θερινή περίοδος ας μην λειτουργήσουν ως άλλοθι για την αποσιώπηση του λάθους και από Σεπτέμβριο την επανάληψή του.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος
Ανάργυρος Φελλούρης
Ομότιμος Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου

Ο Γενικός Γραμματέας
Παναγιώτης Δρούτσας
Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

Η ανακοίνωση της ΕΜΕ Βοιωτίας 



Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

Νέο βιβλίο μαθηματικών στη Β Λυκείου!

Γεγονότα 

Ένα νέο βιβλίο 37 σελίδων διανέμεται στα ΓΕΛ αυτές τις ημέρες από τον Διόφαντο. Ο τίτλος και το εξώφυλλο φαίνεται στην παραπάνω εικόνα.


Περιεχόμενα του βιβλίου
  • Ενότητα 3.1: Πληθυσμός - Δείγμα – Μεταβλητές
  • Ενότητα 3.2: Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων
  • Ενότητα 3.3: Μέτρα θέσης και μεταβλητότητας
Για να δείτε το βιβλίο πατήστε εδώ που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ.


Οι πρώτες ερωτήσεις που λογικά σας έρχονται κατά νου:
1) Θα διδάσκεται στη Β Λυκείου; 

2) Σε ποια ώρα; Στο πρόγραμμα της Άλγεβρας; 

3) Θα υπάρχουν πρόσθετες ώρες για να διδαχθεί; 

4) Μήπως είναι το βιβλίο της Γ Λυκείου αλλά με διαφορετικό εξώφυλλο; 

5) Πριν λίγες μέρες τη Στατιστική την υπολόγιζαν στην εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου! Τι άλλαξε και πλέον είναι στην ύλη της Β Λυκείου;



Σύντομες απαντήσεις
1) Ναι! Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου!

2) Μάλιστα, στην ώρα της Άλγεβρας!

3) Αναμένουμε οδηγίες που ελπίζουμε να ανακοινωθούν σύντομα!

4) Όχι! Είναι ένα νέο, φρέσκο βιβλίο που έχει αρκετά στοιχεία από το βιβλίο που ήδη γνωρίζουμε από τη Γ Λυκείου!

5) Εδώ είναι το παράδοξο που θα διαβάσετε παρακάτω!



Ιστορικά σχόλια
Στις 3/6/2019 το esos κάνει μια ανάρτηση με τα βιβλία που θα διανεμηθούν στα σχολεία. Μέσα στη λίστα βρίσκεται και το βιβλίο Στατιστικής Β Λυκείου αλλά και το βιβλίο "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" στη Γ Λυκείου! Σε λίγες μέρες (5/6/2019) αναρτάται το υλικό του βιβλίου στο «φωτόδεντρο»! 




Η συνέχεια είναι γνωστή! Ανακοινώνεται η ύλη στη Γ Λυκείου με τη Στατιστική και Πιθανότητες να είναι εντός! Σε λίγες ώρες αφαιρούνται ενώ τα βιβλία έχουν τυπωθεί κανονικά!

Πέρυσι [2017 – 18] μια ομάδα καθηγητών είχε ολοκληρώσει (αμισθί) ένα απαιτητικό project! Τη συγγραφή νέων βιβλίων για τη Β Λυκείου. Ένα project που γνωρίζαμε αφού μερικοί συγγραφείς είχαν δώσει δημόσια τις προδιαγραφές του.

Στην ομάδα αυτή συμμετείχαν:
1. Βρούτσης Νικόλαος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

2. Διαμαντίδης Δημήτριος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

3. Καρκάνης Βασίλειος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

4. Μηλιώνης Χρίστος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ03)

5. Πατσαλιάς Μιχάλης, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

6. Σκουρκέας Αναστάσιος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

7. Σπαθάρας Δημήτριος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ03

8. Στουραίτης Κωνσταντίνος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)



ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ:
1. Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.

2. Μιχαήλ Λουλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ε.Μ.Π.

3. Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.


με γενικό συντονισμό: Σκούρας Αθανάσιος, Σύμβουλος Α΄ΥΠ.Π.Ε.Θ


Πάμε στο παράδοξο!
Από πέρυσι γνωρίζουμε το εξής: κάποιοι από την παραπάνω ομάδα ετοιμάζουν το έργο Στατιστική – Πιθανότητες (και άλλα κεφάλαια της Άλγεβρας όπως Πολυώνυμα κτλ.) για το αναλυτικό πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου, με εντολή προφανώς του Υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα ακούγεται ότι για το νέο σχολικό έτος (2019 - 20) τα μαθήματα αυτά θα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου! 

Δηλαδή η Στατιστική – Πιθανότητες ετοιμάζονται παράλληλα σε δύο τάξεις!! Β΄ και Γ΄ Λυκείου!  Έτσι τίθενται ως διδασκόμενο μάθημα στη Γ Λυκείου και στη συνέχεια αφαιρείται και πλέον μπαίνει με άλλο βιβλίο στη Β Λυκείου! 

Μάλλον είναι μαθήματα πασπαρτού αν σκεφτούμε ότι πριν λίγα χρόνια οι Πιθανότητες ήταν και στο πρόγραμμα της Α΄ Λυκείου! 

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Στατιστικά μαθηματικών 2019 αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com


Μια γεύση λίγο πριν δούμε τα επίσημα στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας που τα αναμένουμε την Παρασκευή 28/6/2019.

Στοιχεία
1) Το δείγμα είναι πάνω από 2.500 γραπτά και από τις δύο κατευθύνσεις μαθηματικών.
2) Περιέχει δεδομένα από διάφορα βαθμολογικά κέντρα της χώρα.

Καλά αποτελέσματα!

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Θέματα και λύσεις για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια



Σήμερα 25/6/2019 εξετάστηκαν οι μαθητές του Γυμνασίου για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Λύκεια. Η συμμετοχή για άλλη μια χρονιά ήταν αυξημένη χωρίς αποχή.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (εκφωνήσεις).

Για απαντήσεις (αναλυτικά και στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής) δείτε εδώ!

Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος και Σπύρος Καρδαμίτσης από τη lisari team.



Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Θέματα και απαντήσεις για την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Γυμνάσια


Δείτε τα θέματα εισαγωγής που τέθηκαν σήμερα [21/6/2019] για την εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια. Σε μερικά σχολεία τα θέματα δόθηκαν στις 12:30.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ για τις εκφωνήσεις.

# Δείτε αποκλειστικά τις λύσεις #
Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος

Σχολεία που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι:
  1. Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο
  2. Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά
  3. Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
  4. Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων
Σημείωση: Το 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών διαφοροποιήθηκε από τα θέματα της κεντρικής επιτροπής και αποφάσισε να βάλει δικά του θέματα (που είναι νόμιμη διαδικασία) και  δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου.


Τρίτη 18 Ιουνίου 2019



Μετά από τόσα χρόνια στο τιμόνι του lisari νιώθω δέος κάθε φορά που μελετάω τα στατιστικά (μία φορά το χρόνο) από τα διεθνή sites.

Όσο και να μην απασχολούν τα νούμερα, αφού δεν υπάρχει κανένα οικονομικό όφελος, η αναγνώριση, η αγάπη και η αποδοχή όλων είναι τόσο μεγάλη που με κάνει τον πιο πλούσιο άνθρωπο! Το στοίχημα το έχω κερδίσει αφού εξ αρχής αυτός ήταν ο σκοπός μου.

Νιώθω ότι όλα τα μαθηματικά site, blogs, forum είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο, έχουμε όλοι τον ίδιο σκοπό, την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών. Ο καθένας έχει κάτι να προσθέσει, κάτι να συμπληρώσει στα αγαπημένα μας μαθηματικά που είναι άπειρα, ανεξάντλητα!

Σας ευχαριστώ πολύ για την παρέα και τη συμμετοχή σας, χωρίς εσάς δεν θα γινόταν τίποτα από όλα αυτά.

Το καλοκαίρι η θεματογραφία του blog θα περιέχει ανάλαφρα μαθηματικά κείμενα και άρθρα. Αναρτήσεις για ξαπλώστρα!

Σας εύχομαι ένα χαρούμενο καλοκαίρι και με περισσότερη δράση και ενημέρωση το Σεπτέμβριο!

Πηγή στατιστικών: https://www.similarweb.com/

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

Διαφορετικοί τρόποι επίλυσης στα ερωτήματα Γ3ii και Δ3ii

Σε λίγες ημέρες (αφού ολοκληρωθούν οι εξετάσεις) θα αναρτήσουμε μερικά στατιστικά από διάφορα Βαθμολογικά Κέντρα για να πάρουμε μια πρώτη άποψη για την πορεία των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών. 

Ας δούμε μέχρι τότε διάφορους τρόπους απόδειξης στα ερωτήματα Γ3 ii και Δ3ii

Στο Γ3 ii θα δούμε μια λύση με τη χρήση της ανάλυσης, ενώ στο Δ3 ii μια λύση με γνώσεις αποκλειστικά από τη Β΄ Λυκείου, μια επιμέλεια λύσης του Παύλου Τρύφων. Ανάλογη λύση έχει στείλει και ο μαθηματικός από το ΓΕΛ Ψαχνών Γ. Αλεξίου (αλλά την μονοτονία την απέδειξε με γνώσεις της Γ Λυκείου).