Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2019

Στατιστικά μαθηματικών 2019 αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com


Μια γεύση λίγο πριν δούμε τα επίσημα στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας που τα αναμένουμε την Παρασκευή 28/6/2019.

Στοιχεία
1) Το δείγμα είναι πάνω από 2.500 γραπτά και από τις δύο κατευθύνσεις μαθηματικών.
2) Περιέχει δεδομένα από διάφορα βαθμολογικά κέντρα της χώρα.

Καλά αποτελέσματα!

13 σχόλια:

  1. Αν τα γραπτά θετικών - οικονομικών είναι περίπου μισά-μισά, τότε, σε σχέση με πέρσι, βλέπουμε ένα περίπου 7% να έχει μετακινηθεί από το <10 και να έχει μοιραστεί, όχι ισόποσα, στις κλάσεις 10-12(κατά κύριο λόγο) και δευτερευόντως στις 12-14, 14-16 και 18-20.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στατιστικοί πίνακες και διαγράμματα είναι πλέον εκτός ύλης ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως μεταφέρθηκαν στην ύλη της Β' Λυκείου; Για να δούμε...

      Διαγραφή
  3. Είχα προβλέψει από την πρώτη στιγμή πως το ποσοστό των μαθητών που θα είναι κάτω από τη βάση θα είναι κοντά στο 70% όταν οι περισσότεροι συνάδελφοι λέγαν τι καλά και βατά θέματα ήταν τα φετινά. Δυστυχώς σχεδόν επαληθεύομαι. 63% των μαθητών έχει γράψει κάτω από τη βάση χωρίς να υπολογίζεται ο βαθμός 10. Θεωρώ πως το τελικό ποσοστό θα είναι λίγο υψηλότερο. Στην κατεύθυνση οικονομικών σπουδών δε, θεωρώ πως θα ξεπεράσει το 70% το ποσοστό αποτυχίας. Να τα χαιρόμαστε πάλι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τα θέματα ήταν βατά, άλλο που οι μαθητές πλέον δεν διαβάζουν τόσο όσο πρέπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή είμαι μαθήτρια που έδινε εξετάσεις αυτή τη χρονιά και το θέμα με αφορά άμεσα θα ήθελα λίγο να ξεκαθαρίσουμε αυτό το "οι μαθητές δεν διαβάζουν πλέον όσο πρέπει". Στην τελική επίδοση, δεν έχει βαρύτητα μόνο η προετοιμασία που έχει γινει αλλά και η πίεση, το άγχος και κυρίως η ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο μαθητής. Είναι πολύ άσχημο για μαθητές που όλη την χρονιά διάβαζαν και προσπαθούσαν και στερήθηκαν εξόδους και ξενύχτια για 3 ώρες αξιολόγησης, να ακούν πως η προσπάθεια τους δεν ήταν αρκετή. Ο κάθε ένας κάνει τον δικό του αγώνα και την δική του προσπάθεια. Είναι εύκολο να κάθεστε σε μια θέση επί του ασφαλούς και να κρίνετε λέγοντάς αερολογίες. Γιατί δεν βλέπω πως η άποψη σας τεκμηριώνεται. Δεν γνωρίζω αν είστε καθηγητής ή όχι, αλλά η διαφορά μεταξύ καθηγητών που θεωρούν τα θέματα "βατα" και μαθητών που καλούνται να λύσουν αυτά τα θέματα, ειναι η εμπειρία και η γνώση. Ας μη κρίνουμε τόσο εύκολα λοιπόν.

      Διαγραφή
    2. Μην ακούς μηδενιστές Λένα, μην ακούς ανθρώπους που δεν υπογράφουν τα σχόλιά τους, άκου μόνο τους καθηγητές σου που λένε πάντα ένα μπράβο όταν βλέπουν ότι προσπαθείς.

      Οπότε και εγώ θα σου πω ένα μεγάλο μπράβο και καλές σπουδές, αξίζει να συνεχίσεις ό,τι και να έκανες στις εξετάσεις! Στο λέει ένας άνθρωπος που δεν ήταν ποτέ απουσιολόγος, που δεν μπήκε στο Μαθηματικό Αθήνας από την 1η χρονιά, που δεν τελείωσε το Πανεπιστήμιο στα 4 έτη και δεν διορίστηκε μέσω ΑΣΕΠ από την πρώτη χρονιά. Άρα το αποτυγχάνεις είναι στο πρόγραμμα, στο να προσπαθείς είναι δύναμη ψυχής που εύχομαι να την έχεις! Καλά (τελικά) αποτελέσματα τέλη Αυγούστου!!

      Διαγραφή
  5. Μία σύντομη επισήμανση. Αφού ανακοινωθούν επίσημα τα αποτελέσματα θα έχουμε το χρόνο να τα σχολιάσουμε αναλυτικά. Τα θέματα, φέτος, θεωρώ ότι ήταν βατά, με εξαίρεση 2-3 απαιτητικά ερωτήματα. Αν ο βαθμός δυσκολίας σταθεροποιηθεί σε αυτό το επίπεδο για μερικά χρόνια, οι βαθμολογίες θεωρώ ότι θα αυξηθούν αρκετά. Η δυσκολία των θεμάτων των προηγούμενων ετών έχει απογοητεύσει πολλά παιδιά και ουσιαστικά εγκαταλείπουν την προσπάθεια νωρίς, εξ ου και οι χαμηλές βαθμολογίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι βαθμολογίες, τουλάχιστον αυτές που παρούσιάζονται σε αυτή την ανάρτηση, κάθε άλλο παρά βατά θέματα για τους μαθητές συνιστούν. Οι βαθμολογίες των μαθητών σε αυτό το διαγωνισμό είναι αποτέλεσμα της συνολικής μαθηματικής εκπαίδευσης και παιδείας που παρέχεται. Ξεκινά από την ποιότητα της διδασκαλίας, το εκπαιδευτικό υλικό που παρέχεται στα σχολεία και την ποιότητά του, τις εφαρμογές όσων μαθαίνει και κυρίως στα κίνητρα που δίνονται στα παιδιά ώστε να αγαπήσουν τα μαθηματικά.

      Διαγραφή
    2. Δεν διαφωνούμε κ. Πανταζίδη. Αυτό που γράφω παραπάνω είναι ότι οι χαμηλές βαθμολογίες, κατά τη γνώμη μου, ΔΕΝ οφείλονται στη δυσκολία των θεμάτων η οποία, πάντα κατά τη γνώμη μου, ήταν φέτος σχετικά μικρή. Οι μαθητές που είναι από μέτριοι και κάτω προτιμούν να εστιάσουν το μικρό ποσοτικά τους διάβασμα, σε άλλα μαθήματα, βλ. πληροφορική, αοθ που είναι πολύ ευκολότερο να πάρεις έναν βαθμο μεταξύ 12-16 απ'ότι στα μαθηματικά. Το δικό μας μάθημα, το παραμελούν επομένως εντελώς με αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό να είναι κάτω του 5!!
      Εκτιμώ λοιπόν, ότι αν τα φετινά θέματα δώσουν το στίγμα για τις επόμενες χρονιές, αρκετοί μέτριοι μαθητές θα δουν ότι το να πάρουν πάνω από τη βάση στα μαθηματικά δεν είναι άπιαστο όνειρο και θα κάνουν έστω μία στοιχειώδη προσπάθεια.

      Διαγραφή
  6. Το 20 % των μαθητών επιτυγχάνει βαθμολογία από 14 έως 20.
    Ερώτηση : ποιό είναι το αντίστοιχο ποσοστό στους βαθμούς τετραμήνου ;
    Να το πω και αλλιώς ; Το 63% το μαθητών γράφουν κάτω από 10.
    Ποιο είναι το αντίστοιχο ποσοστό στους βαθμούς τετραμήνου ;
    Το πρόβλημα είναι μάλλον μεικτό . Από τη μια σίγουρα οι βαθμοί τετραμήνου δεν
    ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ( το οποίο δημιουργεί ψευδεσθησεις σε μαθητές και γονείς ).
    Από την άλλη ακόμα και όταν τα θέματα των πανελληνίων είναι βατά οι μαθητές πάλι αδυνατουν να γράψουν αξιοπρεπώς . Αλλά αυτή η διαφορά βαθμών ανάμεσα στους προφορικούς και αυτούς των πανελληνίων είναι συγκλονιστική .


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνω με το nik αλλα θα ηθελα να επισημανω και το επιπεδο μαθηματικων στο δημοτικο .Τα μαθηματικα τα διδασκουν δασκαλοι που αντιπαθουν οι περισσοτεροι τα μαθηματικα, προερχομενοι απο τη "θεωρητικη" κατευθυνση οι περισσοτεροι εξ αυτων.
    Το αποτελεσμα ειναι να τα διδασκουν χωρις να τα καταλαβαινουν και αυτη η αντιπαθεια περναει και στα παιδια.Πιστευω οτι ειναι καιρος μαθηματικοι να κανουν μαθηματικα στην ε και στ δημοτικου , αν θελουμε να διορθωσουμε μακροπροθεσμα το προβλημα.Οσο για το θεμα των βαθμων στο λυκειο αν μετρησουν στην προσβαση φανταστειτε τι εχει να γινει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω, υπάρχει πρόβλημα στο Δημοτικό, κυρίως στην Πέμπτη και Έκτη δημοτικού. Θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα να διδάσκουν καθηγητές μαθηματικών σε αυτές τις τάξεις.

      Διαγραφή