Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Γνωρίστε τα δύο νέα τμήματα μαθηματικών που ιδρύθηκαν και θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά το 2019 - 20


Όπως έγκαιρα είχαμε προαναγγείλει στο νέο μηχανογραφικό θα υπάρχουν και δύο νέα τμήματα Μαθηματικών όπως ορίστηκαν στο άρθρο του Νόμου 4589/2019 και θα λειτουργήσουν το 2019 - 20.
Ας τα γνωρίσουμε!

1) Μαθηματικό τμήμα στην Καστοριά (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)

  • Πρόγραμμα σπουδών
  • site 
  • Αριθμός εισακτέων: 100
  • Στοιχεία επικοινωνίας: Τμήμα Μαθηματικών, Περιοχή Φούρκα, 52100 Καστοριά. Τηλ. 2467087062
  • Συνολικά μαθήματα 36 (20 υποχρεωτικά και 16 επιλογής)

2) Μαθηματικό τμήμα στη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)

  • Πρόγραμμα σπουδών
  • site
  • Αριθμός εισακτέων: 110
  • Στοιχεία επικοινωνίας: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Μαθηματικών, 3ο χλμ.Π.Ε.Ο. Λαμίας-Αθηνών, ΤΚ 35 100, Λαμία, Τηλέφωνο: 2231060196, Fax: 2231033945, e-mail: g-math@uth.gr
  • Συνολικά μαθήματα: 40 (21 υποχρεωτικά και 19 επιλογής)!! Να υπενθυμίσουμε ότι στο Μαθηματικό Αθήνας οι φοιτητές πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 36 μαθήματα για να λάβουν πτυχίο! 
Εδώ παρατηρούμε και κάτι διαφορετικό! Στο 1ο και 2ο εξάμηνο είναι υποχρεωτικά τα μαθήματα Αγγλικά Ι και Αγγλικά ΙΙ! Δηλαδή για να λάβουν πτυχίο οι φοιτητές πρέπει να έχουν περάσει και αυτά τα μαθήματα! Από ότι ενημερωθήκαμε (δείτε σχόλια αναγνώστη) στο Μαθηματικό Σάμου υπάρχει ως υποχρεωτικό μάθημα Αγγλικά Ι, ΙΙ και ΙΙΙ στα τρία πρώτα εξάμηνα.
_________________________________________________________________________

Η θέση του site είναι ότι η αγορά δεν μπορεί να τους απορροφήσει όλους τους απόφοιτους των μαθηματικών τμημάτων αφού πλέον θα προέρχονται από δέκα σχολές (αν συμπεριλάβουμε τη ΣΕΜΦΕ, Στατιστικής και Αναλογιστικών Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών). Με πρόχειρους υπολογισμούς (δείτε το φετινό ΦΕΚ 2019 με τον αριθμό εισακτέων) θα έχουμε κάθε έτος κοντά στους 2.200 εισακτέους στα τμήματα των μαθηματικών!  

Τα μαθηματικά είναι δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ πολλών ειδικοτήτων (υπολογιστές, οικονομικά, τραπεζικά, θετικές επιστήμες κτλ.) άρα οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας είναι αρκετές, παρόλα αυτά με την ίδρυση δύο νέων τμημάτων σε ένα επιβαρυμένο κλάδο θα έχει ως αποτέλεσμα η προσφορά και η ζήτηση να γίνει αρκετά δυσανάλογη και να αυξηθούν τα ποσοστά ανεργίας των απόφοιτων μαθηματικών. 

Ας γιατρέψουμε το "κακό" από τη ρίζα του 
Καλύτερα να προλαμβάνεις παρά να θεραπεύεις

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

Μια ανοικτή επιστολή προς τη νέα Υπουργό Παιδείας

Λάβαμε μια ανοικτή δημόσια επιστολή από το Μαθηματικό, συγγραφέα και φίλο Γιώργο Μαυρίδη προς τη νέα Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ο Γιώργος προτείνει ένα μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με κεντρικό ρόλο τη "Στατιστική - Πιθανότητες" για όλα τα επιστημονικά πεδία μέχρι η κυβέρνηση εφαρμόσει το δικό της πρόγραμμα.

Επίσης, καταλήγοντας ο Γιώργος παρατηρεί ότι οι Μαθηματικοί που διδάσκουν στα Λύκεια θα έχουν φέτος [2019 - 20] λιγότερα τμήματα στη Γ΄ Λυκείου άρα και έλλειμμα ωρών. Πώς θα το καλύψουν; Μα πηγαίνοντας σε δύο ή τρία σχολεία της περιφέρειά τους! 

Αναμένω και την δική σας πρόταση ή άποψη για όσα αναφέρονται. Είναι ένα θέμα που μας αφορά και πρέπει να τοποθετηθούμε κόσμια και με επιχειρήματα.
________________________________________

«Ο πρώτος και κύριος στόχος ενός εκπαιδευτικού είναι να μάθει τους μαθητές του να σκέφτονται». 
George Polya 

Νομίζω ότι δεν είναι εύκολο να βρει κανείς κάποιον – εκπαιδευτικό ή όχι – που να αμφιβάλλει για την αλήθεια του παραπάνω ισχυρισμού.

Ενός ισχυρισμού που οφείλεται σε έναν από τους μεγαλύτερους δασκάλους των Μαθηματικών που υπήρξαν ποτέ.

Επίσης, είναι απίθανο να βρεθεί κάποιος – εκπαιδευτικός ή όχι – που να μη γνωρίζει ότι η Μαθηματική Σκέψη είναι η πιο αποτελεσματική μορφή σκέψης που διαθέτουμε. Το περίεργο είναι ότι παρόλο που θα συμφωνούσαμε με τα παραπάνω, η εκπαιδευτική κοινότητα – με εξαίρεση τους Μαθηματικούς – φαίνεται να έχει συμβιβαστεί με την ιδέα ότι η εισαγωγή των μαθητών σε σχολές όπως οι Ιατρικές και οι Νομικές γίνεται με εξετάσεις που δεν αφορούν τα Μαθηματικά. Να σημειώσω εδώ, ότι είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει αυτό.

Κατά την άποψη μου δύο είναι τα μαθήματα στα οποία θα έπρεπε να εξετάζονται οι μαθητές προκειμένου να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή:

α) τα «Μαθηματικά» που καλλιεργούν τη σκέψη και

β) η «Γλώσσα» που την εκφράζει και τη μεταφέρει.


Το ερώτημα που τίθεται είναι αν θέλουμε πραγματικά η επιλογή των αυριανών γιατρών, νομικών κ.λπ. να γίνεται με ορθολογικά κριτήρια. Αν επιθυμούμε ειλικρινά η επιλογή αυτή να γίνεται περισσότερο στη βάση του «είναι» και όχι του «φαίνεσθαι» θα πρέπει έμπρακτα να υποστηρίξουμε τα παραπάνω.

Για το σκοπό αυτό προτείνω έναν ομαλό μετασχηματισμό του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Έναν μετασχηματισμό που διατηρεί το πλήθος των ωρών διδασκαλίας στη Γ΄ Λυκείου αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα κατά ένα πολύ απλό και βασικό μάθημα που υπάρχει σχεδόν αυτούσιο και στα βιβλία του Γυμνασίου!

Πρόκειται για το μάθημα «Στατιστική και Πιθανότητες» που δεν έχει προαπαιτούμενες γνώσεις και είναι χρήσιμο σε όλες τις πανεπιστημιακές σχολές.


Εκτιμώ ότι η εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου είναι επιζήμια για τη μαθηματική παιδεία όπως πολύ εύστοχα επισημαίνει και η Ε.Μ.Ε.

Επίσης, πρέπει να προσέξουμε ότι με το νέο σύστημα οι μαθητές που επιλέγουν το πρώτο και τρίτο επιστημονικό πεδίο δεν θα παρακολουθούν το μάθημα των μαθηματικών. Με πρόχειρους υπολογισμούς αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα σε κάθε 2 – 3 Λύκεια να περισσεύει ένας μαθηματικός. 

Γιώργος Μαυρίδης 
Μαθηματικός

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

Οι προτάσεις του Ι.Ε.Π. για το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών στη Β και Γ Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 - 20


Σήμερα 4/7/2019 παρακολουθήσαμε τις προτάσεις του Ι.Ε.Π. για το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 – 20.

Για να δείτε ολόκληρη την ενημέρωση του Ι.Ε.Π. πατήστε εδώ (diavlos.grnet.gr)

Στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών μίλησαν (με τη σειρά που πήραν το λόγο):
1) Σκούρας Αθανάσιος, Σύμβουλος στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

2) Στουραΐτης Κώστας, Σύμβουλος Α΄στο Ι.Ε.Π.

3) Μαυρογιάννης Νικόλαος, Σύμβουλος Α΄ στο Ι.Ε.Π.

4) Στράντζαλος Αθανάσιος, Σύμβουλος Β΄ Μαθηματικών στο Ι.Ε.Π.


Με λίγα λόγια τι ειπώθηκε…
1) Είμαστε σε μια μεταβατική χρονιά και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να στηρίξουμε το νέο πρόγραμμα σπουδών που θα εφαρμοστεί για ένα έτος (;). 



2) Έχουμε περίσσεμα ωρών (πλεονάζων χρόνος) στη Γ Λυκείου αφού η δεδομένη ύλη θα διδάσκεται σε 6 ώρες! Δηλαδή προστέθηκε μία ώρα παραπάνω, χωρίς να αναφέρουμε την μία επιπλέον ώρα που αφορά την κάλυψη αποριών κτλ. Εκεί προτείνει το ΙΕΠ να εμβαθύνουμε στις έννοιες παρά να κάνουμε περισσότερες ασκήσεις. 

3) Στη Β Λυκείου έχουμε ένα νέο βιβλίο, την Στατιστική. Η Στατιστική θα λάβει ώρες από την Άλγεβρα της Β Λυκείου! 

4) Πόσες ώρες; 8 ώρες! 

5) Από που θα τις βρούμε; Θα ανακοινωθεί σύντομα το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που θα μας αναφέρει πόσο ώρες προτείνεται να διδάσκουμε στα κεφάλαια Άλγεβρας Β Λυκείου. Για παράδειγμα, αντί να διδάσκουμε 16 ώρες τις Εκθετικές και λογαριθμικές συναρτήσεις θα μειωθούν σε 12 ώρες. Επίσης, στο κεφάλαιο 2ο θα εξοικονομήσουμε άλλες 2 ώρες κ.ο.κ. 

6) Θα ξεκινήσουμε με το βιβλίο της Στατιστικής και μετά θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα κεφάλαια της Άλγεβρας (συστήματα, Ιδιότητες Συναρτήσεων, τριγωνομετρία, πολυώνυμα, εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση).

7) Το ΙΕΠ ως επιστημονικός φορέας του Υπουργείου Παιδείας αναζητά τρόπους να στηρίξει την πρόταση που προτείνει – ορίζει το Υπουργείο Παιδεία. Άρα προσπαθεί να βρει λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης της ύλης με τα νέα δεδομένα. 

8) Για τους απόφοιτους της Γ΄ Λυκείου δεν γνωρίζουμε ΕΠΙΣΗΜΑ με ποια ύλη θα εξεταστούν το σχολικό έτος 2019 – 20. 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε διημερίδα με θέμα: «Πλαίσιο λειτουργίας των μαθημάτων του μεταβατικού Προγράμματος Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου», για το σχολικό έτος 2019-2020


Την Πέμπτη 4/7/2019 από τις 09:15 μέχρι 11:15 θα δοθούν οι οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας για τα μαθηματικά της Β΄ και της Γ΄ λυκείου για το επόμενο σχολικό έτος [2019 - 20].

Όποιος θέλει μπορεί να παρακολουθήσει την ημερίδα και μέσω διαδικτύου! Ελπίζω να λυθούν όλες οι απορίες μας! 

Οι ενδιαφερόμενοι/ες καλούνται να δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι και την Τρίτη 2 Ιουλίου 2019 και ώρα 13:00 στον ακόλουθο σύνδεσμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής: 

Το lisari.blogspot.com θα δώσει το παρόν! 

Δείτε τα γενικά συμπεράσματα που προέκυψαν


Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019

Ασκήσεις από τετράπλευρα Α΄ μέρος


Μια μοναδική επιμέλεια των φίλων από τη lisari team: 


Τάκης Τσακαλάκος και Μιχάλης Νάννος

Δείτε ένα διαδραστικό pdf που μόνο ο Τάκης μας έχει παρουσιάσει κάτι ανάλογο! Ένα αρχείο με ασκήσεις από τα τετράπλευρα που μπορείς να δεις τις απαντήσεις σε κάθε άσκηση κάνοντας ένα κλικ!

Μια απολαυστική εκπαιδευτική διαδικασία που θα μας κρατήσει συντροφιά όλο το καλοκαίρι!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ!


Τρίτη 2 Ιουλίου 2019

Το lisari και ο "Νεύτων" θα σας κρατήσουν συντροφιά αυτό το καλοκαίρι!

Άλλος ένας διαγωνισμός ολοκληρώθηκε 
με καλοκαιρινή όμως συμμετοχή! 



Οι αριθμοί του Λαϊκού Λαχείου που κερδίζουν είναι: 

26 4 76 (26: ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ 76: Zacharakis Christos)

22 89 (22: ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ και 89: - )

66 3 73 (66: Ria και 73: Πάνος Φωκαΐδης)

45 23 (45: Giota Papadopoulou και 23: Ελένη Μεσσήνη)

Οι 5 νικητές που θα λάβουν το βιβλίο είναι:
22: ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ

26: ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

66: Ria

73: Πάνος Φωκαΐδης

76: Zacharakis Christos

και οι δύο αναπληρωματικοί είναι:

23: Ελένη Μεσσήνη

45: Giota Papadopoulou

Όλοι οι παραπάνω να στείλουν άμεσα (διαφορετικά το δώρο θα πάει στον πρώτο αναπληρωματικό) τα στοιχεία τους στο email lisari.blogspot@gmail.com για να τους αποσταλεί δωρεάν το βιβλίο.

Ονοματεπώνυμο: 
Διεύθυνση κατοικίας :
Περιοχή: 
Τ.Κ: 
Κινητό τηλέφωνο (υποχρεωτικά για αποστολή με courier): 
__________________________________________________

Ο Ανδρέας Λύκος και ο εκδοτικός οίκος "Τραυλός" μας προσφέρουν 5 βιβλία για τον 51ο διαγωνισμό!!

Λήξη διαγωνισμού: Τρίτη 2 Ιουλίου 2019


Σημείωση: Με την νέα εμφάνιση του lisari (δυστυχώς) εμφανίζονται λίγα σχόλια (έως 100). Εσείς υποβάλετε κανονικά το σχόλιό σας στο πλαίσιο που υπάρχει ΔΕΝ χρειάζεται να το επαναλάβετε αφού έχει ήδη καταχωρηθεί και ας μην φαίνεται μερικές φορές!

Υπάρχει ένα κουμπί χαμηλά που λέει "φόρτωση περισσότερων" και τότε θα δείτε και τη δική σας συμμετοχή αν δεν εμφανίζεται στις υπάρχουσες.

Προφανώς διευκολύνει η καταχώρηση σχολίου με το κινητό αφού το "περιβάλλον" είναι διαφορετικό και ευνοεί όσα σχόλια και αν καταχωρηθούν.

Μερικά λόγια για τον συγγραφέα


Ο Ανδρέας Λύκος σπούδασε Μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Στατιστική στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Katholieke Universiteit di Leuven του Βελγίου. 

Από το 2004 εργάζεται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εμπίπτουν η ανάδειξη της συνάφειας των μαθηματικών με τις τέχνες, καθώς και διδακτικές προτάσεις που συσχετίζουν τα μαθηματικά με την ιστορία τους. Σχετικές του εργασίες έχουν βραβευτεί από το υπουργείο Παιδείας και έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια και ημερίδες.

Το πρώτο βιβλίο του (Αναμνήσεις Συμμετρίας, 2015, εκδόσεις Γαβριηλίδης) αποτελεί μια μυθιστορηματική περιήγηση στα έργα του χαράκτη Έσερ. Το δεύτερο βιβλίο του (Το πιστόλι του Νεύτωνα, 2018, εκδόσεις Τραυλός) είναι ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με φόντο την επιστημονική Ευρώπη του 17ου αιώνα και τη διαμάχη Νεύτωνα και Λάιμπνιτς για τα πνευματικά δικαιώματα μιας ιδέας.
Μερικά λόγια για το βιβλίο


Το πιστόλι του Νεύτωνα: Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με φόντο τη διαμάχη Νεύτωνα και Λάιμπνιτς για την πατρότητα του Απειροστικού Λογισμού.



Κοπεγχάγη, 2001: Το "φοβερό παιδί" των μαθηματικών Αργύρης Στρουλιάρης γνωρίζει τον ιδιοφυή συνάδελφό του Νικόλα Παπαπέτρου. Τους ενώνει επί δεκαετίες το άλυτο πρόβλημα της Θεωρίας Ομάδων: ο γρίφος της ενισχυμένης εικασίας των Κόνγουεϊ-Νόρτον.



Κάιρο, Φεβρουάριος 2016: Ο Καθηγητής Στρουλιάρης, σ’ ένα κατάμεστο αμφιθέατρο, ανακοινώνει την απόδειξή του. Το θεώρημά του φέρνει επανάσταση στα μαθηματικά. Το Σύμπαν, στα μάτια των επιστημόνων, είναι πλέον εντελώς διαφορετικό. Ο Αργύρης Στρουλιάρης γίνεται διάσημος.

Η πατρότητα της απόδειξης είναι όλη δική του -ή μήπως όχι;


Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Κυριακή 23 Ιουνίου 2019 και λήγει Τρίτη 2 Ιουλίου 2019, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
  • Το lisari δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος από τη διαφήμιση - προώθηση των βιβλίων. Μεσολαβεί να διαφημίσει δωρεάν τα βιβλία των εκδοτικών οίκων και συγγραφέων και το όφελος της προβολής προσφέρεται ανταποδοτικά (μέσω των διαγωνισμών) στους αναγνώστες.
  • Τα βιβλία που κερδίζουν οι νικητές αποστέλλονται απευθείας από τους εκδοτικούς οίκους ή τους συγγραφείς χωρίς να υπάρχει συμμετοχή από το blog. Το lisari στέλνει μόνο τα πλήρης στοιχεία των νικητών στους εκδοτικούς οίκους ή συγγραφείς και μέχρι εκεί έχει ολοκληρωθεί η συμμετοχή.
___________________________________________________________
Η προσφορά των 5 βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Τραυλός" και του συγγραφέα Ανδρέα Λύκου τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!

Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Συνέντευξη του δημιουργού Mama-θηματικά στο lisari


Πριν λίγο καιρό παρακολουθήσαμε όλοι στο youtube τη μαθηματική διασκευή του "Mama" του Sin Boy από τον  Κώστα Τζενανίδη. Μια επιτυχημένη διασκευή αφού περιέχει αναφορές για τα μαθηματικά της Γ Λυκείου.

Αφού απολαύσετε για άλλη μία φορά το video διαβάστε τη μίνι συνέντευξη που πήραμε από τον δημιουργό - εμπνευστή.
Καλησπέρα Κώστα! Πάμε να γνωριστούμε; 
1) Πώς λέγεσαι; Που μένεις; Πόσο χρονών είσαι; Είσαι πόντιος; Δώσε μας μερικά στοιχεία για σένα! 
Λέγομαι Τζενανίδης Κώστας μένω στη Θεσσαλονίκη, μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, είμαι 39 χρονών και έχω καταγωγή απ' την Μικρά Ασία.

 2) Σε ποιο Φροντιστήριο εργάζεσαι;
 Εργάζομαι στα φροντιστήρια Αξιώτη εδώ και δώδεκα χρόνια και είναι το πρώτο και το μοναδικό φροντιστήριο στο οποίο έχω δουλέψει και δουλεύω μέχρι σήμερα.

 3) Ποια είναι η σχέση σου με τους μαθητές; Φιλικές; Πάτε για καφέ; Ποτό; 
Οι σχέσεις μου με τους μαθητές θέλω να στηρίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό και στη συνεργασία για τον κοινό στόχο, αλλά μέσα σε μια χρονιά δεν μπορείς να μη γίνεις φίλος, να μη γελάσεις και να μη δεθείς. Οπότε τυχαίνει να βγαίνουμε και για καφέ και να συζητάμε πολύ και εκτός τάξης.

 4) Ποιο είδος μουσικής επιλέγεις και ποια είναι η σχέση σου με τη μουσική;
Ακούω πολλά είδη μουσικής αλλά θα έλεγα ότι επιλέγω την έντεχνη Ελληνική με ότι αυτό περιλαμβάνει. Έχω καλή σχέση με τη μουσική και στα νιάτα μου γρατζουνούσα που και που καμιά κιθάρα, αλλά τίποτα σοβαρό.

 5) Πώς και πότε σου ήρθε η ιδέα να διασκευάσεις το τραγούδι «Μama»;

Η ιδέα για την διασκευή του "Mama" ήρθε από τους μαθητές και απευθύνεται στους μαθητές. Ήθελα να τους χαλαρώσω και να τους κάνω να γελάσουν.

6) Μόλις άκουσαν οι μαθητές σου την ιδέα πώς ανταποκρίθηκαν;
Ενθουσιάστηκαν με την ιδέα! Έτσι κινητοποιήθηκα και έγραψα άμεσα τους μαθηματικούς στίχους. Τελικά προέκυψε το τραγούδι που γνωρίζετε με τη συμμετοχή των μαθητών μου στο video clip.

 7) Η αμφίεση με την ποδιά στο Video Clip ήταν για τις απαιτήσεις του γυρίσματος ή γενικά ντύνεσαι έτσι όταν διδάσκεις; Θα σου εκμυστηρευτώ ότι  μου άρεσε πολύ η ποδιά και μου έδωσες ιδέα: Να φτιάξουμε εμφανίσεις (lisari team) με το σήμα μας (άπειρο) σε ποδιές!
Το ντύσιμο στο βίντεο κλιπ ήταν για τις ανάγκες του γυρίσματος, προφανώς και δεν ντύνομαι έτσι στην τάξη. Η ποδιά ήταν δώρο των μαθητών μου οπότε δεν μπορούσα να μην την φορέσω.

 8) Επί της ευκαιρίας το lisari.blogspot.com το παρακολουθείς; Ποια είναι η άποψή σου; Να σημειώσω, πριν απαντήσεις, ότι η άσκηση που εμφανίζεται στον πίνακα είναι από ένα διαγώνισμα Προσομοίωσης Φροντιστηρίου από το Ρεθύμνο και το είχαμε αναρτήσει στο lisari το 2018! Οπότε πρόσεξες τι θα απαντήσεις!

Παρακολουθώ πολύ συχνά το lisari.blogspot.com και δανείζομαι ιδέες και ασκήσεις όπως και αυτή που φαινόταν στο φόντο του video clip. Η άποψη μου είναι ότι είναι ο καλύτερος ιστότοπος στην Ελλάδα ως προς τα μαθηματικά.

 9) Τι άλλο θα πρότεινες να υπάρχει στο lisari, τι θα ήθελες να αυξήσουμε, τι να περιορίσουμε ή να καταργήσουμε; 
Δεν νομίζω ότι πρέπει να περιοριστεί ή να καταργηθεί κάτι, κάθε άρθρο έχει τη χρησιμότητά του, ίσως μια στήλη με μαθηματικά (επιστημονικά) νέα έξω από το στενό κύκλο των σχολικών μαθημάτων ή της Ελλάδας, θα είχε ενδιαφέρον.

 10) Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των ιδιοκτητών του Φροντιστηρίου, των γονιών και γενικότερα των ανώνυμων εκπαιδευτικών μετά από την κοινοποίηση του video clip; Πόσα αιτήματα φιλίας δέχτηκες στο facebook, Instagram κτλ. μετά από την επιτυχία σου (εκτός από το δικό μου αίτημα);


Οι αντιδράσεις του φροντιστηρίου, των παιδιών και των συναδέλφων ήταν εξαιρετικά ένθερμες και είναι από τα πράγματα που με έκαναν να χαρώ πολύ για τη δημιουργία αυτού του βίντεο. Δέχθηκα πολλά μηνύματα και αιτήματα από όλη την Ελλάδα κάτι που δεν το περίμενα και με έκαναν χαρούμενο. Θα ήθελα να πω ότι σε πολλά μηνύματα ένιωσα ότι υπάρχει η ανάγκη για μια διαφορετική προσέγγιση τόσο ως προς το μάθημα των μαθηματικών όσο και ως προς τη σχέση καθηγητή - μαθητή. Οπότε πρέπει δυστυχώς εκτός από καλές ασκήσεις οφείλουμε να δημιουργούμε και σωστές προσεγγίσεις με τους μαθητές μας.

 11) Πώς κρίνεις τα φετινά θέματα των εξετάσεων; Πιστεύεις ακόμα ότι «κι η μάνα σου να έδινε θα έγραφε καλά…»;


Τα φετινά θέματα των μαθηματικών είχαν απαιτήσεις και η κριτική σκέψη ήταν απαραίτητη. Συμφωνώ με τη λογική αυτής της προσέγγισης αλλά η αλλαγή του μοτίβου των θεμάτων από χρονιά σε χρονιά, όπως για παράδειγμα η απουσία "σωστού- λάθους" δημιουργεί μικρές αδικίες και θα ήθελα να αποφεύγεται. Οπότε η μαμά, μάλλον, δε θα έγραφε πολύ καλά!

 12) Ποια είναι η άποψή σου για την ύλη στα μαθηματικά; Να παραμείνει η ίδια; Να διερευνηθεί;
 
Η ύλη των μαθηματικών σίγουρα δεν πρέπει να αλλάζει κάθε "μήνα". Η σταθερότητα στην ύλη δημιουργεί κάθε χρόνο τις προϋποθέσεις για αναζήτηση σε κάτι νέο και διαφορετικό  στους καθηγητές αλλά και στην επιτροπή που θέτει τα θέματα τις εξετάσεις. Πιστεύω ότι όσο μικρή κι αν είναι η ύλη τα μαθηματικά και οι μαθηματικοί μπορούν να βρουν το δρόμο για κάτι καινούργιο, οπότε η γνώμη μου είναι να διατηρείται για πολλά χρόνια η ίδια ύλη. Καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους.

 Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα για την πρώτη συνέντευξη που έδωσες στο lisari με ηλεκτρονικό τρόπο. Καλό καλοκαίρι και με επιτυχίες σε όλους τους τομείς!