Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Συνέντευξη του δημιουργού Mama-θηματικά στο lisari


Πριν λίγο καιρό παρακολουθήσαμε όλοι στο youtube τη μαθηματική διασκευή του "Mama" του Sin Boy από τον  Κώστα Τζενανίδη. Μια επιτυχημένη διασκευή αφού περιέχει αναφορές για τα μαθηματικά της Γ Λυκείου.

Αφού απολαύσετε για άλλη μία φορά το video διαβάστε τη μίνι συνέντευξη που πήραμε από τον δημιουργό - εμπνευστή.
Καλησπέρα Κώστα! Πάμε να γνωριστούμε; 
1) Πώς λέγεσαι; Που μένεις; Πόσο χρονών είσαι; Είσαι πόντιος; Δώσε μας μερικά στοιχεία για σένα! 
Λέγομαι Τζενανίδης Κώστας μένω στη Θεσσαλονίκη, μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, είμαι 39 χρονών και έχω καταγωγή απ' την Μικρά Ασία.

 2) Σε ποιο Φροντιστήριο εργάζεσαι;
 Εργάζομαι στα φροντιστήρια Αξιώτη εδώ και δώδεκα χρόνια και είναι το πρώτο και το μοναδικό φροντιστήριο στο οποίο έχω δουλέψει και δουλεύω μέχρι σήμερα.

 3) Ποια είναι η σχέση σου με τους μαθητές; Φιλικές; Πάτε για καφέ; Ποτό; 
Οι σχέσεις μου με τους μαθητές θέλω να στηρίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό και στη συνεργασία για τον κοινό στόχο, αλλά μέσα σε μια χρονιά δεν μπορείς να μη γίνεις φίλος, να μη γελάσεις και να μη δεθείς. Οπότε τυχαίνει να βγαίνουμε και για καφέ και να συζητάμε πολύ και εκτός τάξης.

 4) Ποιο είδος μουσικής επιλέγεις και ποια είναι η σχέση σου με τη μουσική;
Ακούω πολλά είδη μουσικής αλλά θα έλεγα ότι επιλέγω την έντεχνη Ελληνική με ότι αυτό περιλαμβάνει. Έχω καλή σχέση με τη μουσική και στα νιάτα μου γρατζουνούσα που και που καμιά κιθάρα, αλλά τίποτα σοβαρό.

 5) Πώς και πότε σου ήρθε η ιδέα να διασκευάσεις το τραγούδι «Μama»;

Η ιδέα για την διασκευή του "Mama" ήρθε από τους μαθητές και απευθύνεται στους μαθητές. Ήθελα να τους χαλαρώσω και να τους κάνω να γελάσουν.

6) Μόλις άκουσαν οι μαθητές σου την ιδέα πώς ανταποκρίθηκαν;
Ενθουσιάστηκαν με την ιδέα! Έτσι κινητοποιήθηκα και έγραψα άμεσα τους μαθηματικούς στίχους. Τελικά προέκυψε το τραγούδι που γνωρίζετε με τη συμμετοχή των μαθητών μου στο video clip.

 7) Η αμφίεση με την ποδιά στο Video Clip ήταν για τις απαιτήσεις του γυρίσματος ή γενικά ντύνεσαι έτσι όταν διδάσκεις; Θα σου εκμυστηρευτώ ότι  μου άρεσε πολύ η ποδιά και μου έδωσες ιδέα: Να φτιάξουμε εμφανίσεις (lisari team) με το σήμα μας (άπειρο) σε ποδιές!
Το ντύσιμο στο βίντεο κλιπ ήταν για τις ανάγκες του γυρίσματος, προφανώς και δεν ντύνομαι έτσι στην τάξη. Η ποδιά ήταν δώρο των μαθητών μου οπότε δεν μπορούσα να μην την φορέσω.

 8) Επί της ευκαιρίας το lisari.blogspot.com το παρακολουθείς; Ποια είναι η άποψή σου; Να σημειώσω, πριν απαντήσεις, ότι η άσκηση που εμφανίζεται στον πίνακα είναι από ένα διαγώνισμα Προσομοίωσης Φροντιστηρίου από το Ρεθύμνο και το είχαμε αναρτήσει στο lisari το 2018! Οπότε πρόσεξες τι θα απαντήσεις!

Παρακολουθώ πολύ συχνά το lisari.blogspot.com και δανείζομαι ιδέες και ασκήσεις όπως και αυτή που φαινόταν στο φόντο του video clip. Η άποψη μου είναι ότι είναι ο καλύτερος ιστότοπος στην Ελλάδα ως προς τα μαθηματικά.

 9) Τι άλλο θα πρότεινες να υπάρχει στο lisari, τι θα ήθελες να αυξήσουμε, τι να περιορίσουμε ή να καταργήσουμε; 
Δεν νομίζω ότι πρέπει να περιοριστεί ή να καταργηθεί κάτι, κάθε άρθρο έχει τη χρησιμότητά του, ίσως μια στήλη με μαθηματικά (επιστημονικά) νέα έξω από το στενό κύκλο των σχολικών μαθημάτων ή της Ελλάδας, θα είχε ενδιαφέρον.

 10) Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των ιδιοκτητών του Φροντιστηρίου, των γονιών και γενικότερα των ανώνυμων εκπαιδευτικών μετά από την κοινοποίηση του video clip; Πόσα αιτήματα φιλίας δέχτηκες στο facebook, Instagram κτλ. μετά από την επιτυχία σου (εκτός από το δικό μου αίτημα);


Οι αντιδράσεις του φροντιστηρίου, των παιδιών και των συναδέλφων ήταν εξαιρετικά ένθερμες και είναι από τα πράγματα που με έκαναν να χαρώ πολύ για τη δημιουργία αυτού του βίντεο. Δέχθηκα πολλά μηνύματα και αιτήματα από όλη την Ελλάδα κάτι που δεν το περίμενα και με έκαναν χαρούμενο. Θα ήθελα να πω ότι σε πολλά μηνύματα ένιωσα ότι υπάρχει η ανάγκη για μια διαφορετική προσέγγιση τόσο ως προς το μάθημα των μαθηματικών όσο και ως προς τη σχέση καθηγητή - μαθητή. Οπότε πρέπει δυστυχώς εκτός από καλές ασκήσεις οφείλουμε να δημιουργούμε και σωστές προσεγγίσεις με τους μαθητές μας.

 11) Πώς κρίνεις τα φετινά θέματα των εξετάσεων; Πιστεύεις ακόμα ότι «κι η μάνα σου να έδινε θα έγραφε καλά…»;


Τα φετινά θέματα των μαθηματικών είχαν απαιτήσεις και η κριτική σκέψη ήταν απαραίτητη. Συμφωνώ με τη λογική αυτής της προσέγγισης αλλά η αλλαγή του μοτίβου των θεμάτων από χρονιά σε χρονιά, όπως για παράδειγμα η απουσία "σωστού- λάθους" δημιουργεί μικρές αδικίες και θα ήθελα να αποφεύγεται. Οπότε η μαμά, μάλλον, δε θα έγραφε πολύ καλά!

 12) Ποια είναι η άποψή σου για την ύλη στα μαθηματικά; Να παραμείνει η ίδια; Να διερευνηθεί;
 
Η ύλη των μαθηματικών σίγουρα δεν πρέπει να αλλάζει κάθε "μήνα". Η σταθερότητα στην ύλη δημιουργεί κάθε χρόνο τις προϋποθέσεις για αναζήτηση σε κάτι νέο και διαφορετικό  στους καθηγητές αλλά και στην επιτροπή που θέτει τα θέματα τις εξετάσεις. Πιστεύω ότι όσο μικρή κι αν είναι η ύλη τα μαθηματικά και οι μαθηματικοί μπορούν να βρουν το δρόμο για κάτι καινούργιο, οπότε η γνώμη μου είναι να διατηρείται για πολλά χρόνια η ίδια ύλη. Καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους.

 Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα για την πρώτη συνέντευξη που έδωσες στο lisari με ηλεκτρονικό τρόπο. Καλό καλοκαίρι και με επιτυχίες σε όλους τους τομείς!

5 σχόλια:

  1. Σαφώς και δεν συμφέρει καποιους, ιδιαίτερα τους φροντιστες, η συχνή αλλαγή της ύλης, αφού είναι γνωστό ότι η προετοιμασία πολλών μαθητών για πανελλήνιες ξεκινά πολύ πριν το τέλος της Β Λυκείου. Όμως η διατήρηση της ίδιας ύλης για πολλά χρόνια αποτελεί παγίδα για ορισμένους μαθητές μικρότερων τάξεων και να εξηγήσω τι εννοώ. Αρκετοί μαθητές της Α και Β λυκείου επιλέγουν τα κομμάτια της ύλης των μαθηματικών που πρέπει να εστιάσουν περισσότερο επειδή αυτά χρειάζονται στην ύλη της Γ. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει στην τάξη επιχειρήματα όπως "δεν πολύ-διαβάζω τη Γεωμετρία" ή "δεν με ενδιαφέρουν τα διανυσματα". Το σημαντικό είναι να δώσουμε στους μαθητές να καταλάβουν ότι αυτό που έχει κεφαλαιωδη σημασία είναι η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης σε ΟΛΑ τα κομμάτια της ύλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πιστεύεις ότι ο Κώστας αυτά είχε κατά νου όταν είπε την άποψή του για τη σταθερή ύλη;

      Και εγώ συμφωνώ ότι η ύλη πρέπει να είναι γνωστή για τα επόμενα 6 χρόνια παρόλο που εργάζομαι στο Δημόσιο! Σε εμένα τι θα μου προσάψεις;

      Μπαίνοντας στην Α΄ Γυμνασίου πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής με ποιον τρόπο θα εξεταστεί. Είναι δικαίωμά του! Τα Φροντιστήρια προσπαθούν να κάνουν τους μαθητές καλύτερους, είναι κακό; Αν τώρα τους "δασκαλεύουν" ότι αυτό δεν χρειάζεται, όπως είναι τα διανύσματα ή Γεωμετρία ή αυτό δεν θα διδαχθεί στη Γ Λυκείου τότε κάνουν μαθητές χωρίς μαθηματική σκέψη, χωρίς μαθηματική υπόσταση, ρομποτάκια, δημιουργούν μαθητές "φούσκες" που θα σκάσουν στις εξετάσεις της Γ Λυκείου. Άρα δεν έχουν κέρδος, δεν έχουν όφελος από αυτή την τακτική, αντίθετα βάζουν αυτογκόλ! Και το χειρότερο; Το κάνουν στο 90ο λεπτό!

      Ας συζητάμε γι αυτά που διαβάζουμε και όχι για όσα φανταζόμαστε. Οι σκέψεις είναι δικές σας και είναι αποδεκτές όταν είναι υπογεγραμμένες. Διαφορετικά φαίνεται ως επίθεση χωρίς λόγο!

      Διαγραφή
  2. Εγώ θα συμφωνήσω με την άποψη του “Unknown” συναδέλφου (ας μας γράψει και το όνομά του, να τον γνωρίσουμε). Αν ο μαθητής της Α’ ή της Β’ λυκείου (ή και του Γυμνασίου) δεν γνωρίζει επακριβώς την ύλη με την οποία θα εξεταστεί στη Γ’, θα αναγκαστεί να δουλέψει σε όλη την έκταση της ύλης των μαθηματικών και αυτό αναμφίβολα θα τον βοηθήσει καλύτερα στην καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης, αφού κάθε κλάδος των μαθηματικών και κάθε κεφάλαιο συμβάλλει με το δικό του τρόπο στο στόχο αυτό. Την κατάσταση που περιγράφει ο συνάδελφος, με πολλούς μαθητές να περιφρονούν συγκεκριμένα κεφάλαια της μαθηματικής ύλης, νομίζω ότι την έχουμε ζήσει όλοι στην τάξη.
    Αλέξης Αγγελής, μαθηματικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και διαφωνώ, έχω καταγράψει τη θέση μου, σέβομαι τις τεκμηριωμένες και ενυπόγραφες απόψεις!

      Διαγραφή
  3. Νομίζω ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση.Σαφώς και ο μαθητής θα πρέπει να έχει εμβαθύνει σε όλα τα κομμάτια των μαθηματικών χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις αλλά πάνω σε ένα σταθερό υπόβαθρο γνωρίζοντας τι τον περιμένει στην Γ Λυκείου.Να μην πηγαίνει στα τυφλά και να γνωρίζει τον στόχο του.Και επειδή είμαι καθηγητής σε φροντιστήριο μια παρατήρηση που νομίζω θα βοηθήσει:εμείς στα φροντιστήρια προετοιμάζουμε τους μαθητές για τις πανελλήνιες φροντίζοντας να είναι όσο πιο έτοιμα γίνεται και αφιερώνοντας πολλές έξτρα ώρες πέραν του ωραρίου για τυχόν απορίες και κατανόηση διαφόρων "δύσκολων" σημείων όλης της ύλης.Ας σταματήσει αυτή η καραμέλα για πλύση εγκεφάλου στα παιδιά.Νομίζω στο σύνολο μας προσπαθούμε σε συνδυασμό με τπ σχολείο να βοηθήσουμε τα παιδιά μα πετύχουν τους στόχους τους.Δεν είμαστε απέναντι στο δημόσιο σχολείο.Αντιθέτως...Απλά η δική μας στόχευση είναι οι εξετάσεις και η το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία των παιδιών.Καλό καλοκαίρι σε ολους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος