Δύο δύσκολα ερωτήματα έχει να αντιμετωπίσει αυτή την περίοδο το Υπουργείο Παιδείας. Το πρώτο είναι:
"Πρέπει να μειώσει την ύλη στην Α΄ Λυκείου;"
και κατ' επέκταση έρχεται το δεύτερο ερώτημα:
"Θα ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου;"
Χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση θα δώσουμε τις προφανείς εναλλακτικές που υπάρχουν στα δύο ζητήματα.
Ως προς το πρώτο ερώτημα οι προφανείς επιλογές είναι οι εξής:
Ή να μην αφαιρεθεί κανένα κομμάτι από την εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου θεωρώντας ότι η ύλη στα σχολεία προχωράει κανονικά ή να αφαιρεθεί κάποιο κομμάτι της ύλης.
Αν αφαιρεθεί ένα κομμάτι της ύλης, τότε τα δύο υποψήφια κεφάλαια είναι το 5ο: "Πρόοδοι" και το 6ο: "Συναρτήσεις".
Αν λάβουμε υπόψη ότι αρκετά σχολεία είναι ήδη στο 5ο κεφάλαιο θα ήταν προτιμότερο να αφαιρεθεί το 6ο κεφάλαιο και να μεταφερθεί στην Άλγεβρα Β Λυκείου στο 2ο κεφάλαιο (Ιδιότητες Συναρτήσεων).
Προφανώς το πιο ανέξοδο είναι να αφαιρεθεί το 5ο κεφάλαιο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου παρόλο που οι μαθητές δεν θα έχουν τη δυνατότητα να το μελετήσουν ξανά είτε στη Β είτε στη Γ Λυκείου.
Για τη Γεωμετρία τα πράγματα είναι πιο απλά, το 6ο κεφάλαιο έτσι και αλλιώς είναι το κεφάλαιο που συνήθως βγαίνει εκτός ύλης στις εξετάσεις του Ιουνίου και άρα αυτό αναμένουμε να αφαιρεθεί και επίσημα από τις Εξετάσεις του Ιουνίου 2021.
Ως προς το δεύτερο ερώτημα οι προφανείς επιλογές είναι οι εξής:
Να λειτουργήσει κανονικά η Τράπεζα θεμάτων όπως έχει σχεδιαστεί από την αρχή της χρονιάς ή να μην λειτουργήσει για φέτος.
Αν λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων θα εκτιμηθεί ότι θα ωφελήσει τους μαθητές οι γραπτές εξετάσεις γιατί η απουσία από από αυτή τη διαδικασία μόνο κακό θα κάνει στο μαθητή.
Αν δεν λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων, θα εκτιμηθεί ότι η προετοιμασία δεν ήταν άρτια και το κλίμα κατάλληλο για να εφαρμοστεί ένα νέο μέτρο.
Ό,τι και να αποφασιστεί θα πρέπει εξ' αρχής το Υπουργείο Παιδείας να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς την εξεταστέα ύλη που έχουν καλύψει στα σχολεία τους. Με αυτό δεδομένο θα κριθούν όλες οι αποφάσεις.