Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

5ο διαγώνισμα από τον Ηλία Ζωβοΐλη στην ύλη της Γ Λυκείου

Ο αγαπητός φίλος Ηλίας Ζωβοΐλης μας προσφέρει για φέτος το 5ο διαγώνισμα στην ύλη της Γ Λυκείου για ανήσυχους και απαιτητικούς μαθητές. 

Ύλη: Επαναληπτικό (έως 2.10)

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

(νέο) Λύσεις

Θέμα Δ

Δείτε τις όμορφες και κομψές λύσεις που μας έστειλαν οι συνάδελφοι, σε ένα διαγώνισμα που έλαβα αρκετά email που ζητούσαν (απεγνωσμένα) τις απαντήσεις! 

Θέματα Α, Β και Γ δείτε τις λύσεις από τον

Για να δείτε όλα τα αρχεία του Ηλία Ζωβοΐλη πατήστε εδώ.

22 σχόλια:

  1. Καλησπέρα. Θα μπορούσαμε να έχουμε αναλυτικές λύσεις για το διαγώνισμα. Θα ήθελα να τις μελετήσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στον κύριο Ζαβοϊλη για το πολυ ωραίο και απαιτητικό διαγώνισμα το οποίο ομολογουμένως περιέχει και απολαυστικά ερωτήματα π.χ Β4 το β ερώτημα και με αποκορύφωμα το Δ4 to β)...συγχαρητήρια και πάλι.Θέλω όμως να ρωτήσω αν το διάστημα (-1,0] του Δ3 είναι το σωστό?Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταρχάς σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! Μας δίνουν την απαραίτητη δύναμη για να συνεχίζουμε!
    Σχετικά με το ερώτημά σας, το διάστημα (-1,0] του Δ3 είναι το σωστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα. Μια βοήθεια μπορείτε να μου δώσετε στο β4 β γ3 β και δ3? Ευχαριστώ

      Διαγραφή
  4. Καταρχάς ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! Μας δίνουν την απαραίτητη δύναμη για να συνεχίζουμε!
    Σχετικά με το ερώτημά σας, το διάστημα (-1,0] του Δ3 είναι το σωστό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πολλά μπράβο, για το "ψαγμένο" διαγώνισμα σας, το Δ3 είναι πανέξυπνο , συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση.Στο θέμα Γ και συγκεκριμένα στο Γ3 β το όριο βγαίνει μηδέν ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να καταθεσω τη ασήμαντη γνωμη μου,το διαγωνισμα μαλλον θα αποθαρρύνει την πλειοψηφία των μαθητων.Ο συνάδελφος μάλλον απευθύνεται στην αβάν-γκαρντ των μαθητων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες οι απόψεις είναι σημαντικές και πρέπει να καταθέτονται αν δεν περιέχουν εμπάθειες και σκοπιμότητες.

      Επομένως είναι σεβαστή η άποψή σου "ανώνυμε" φίλε μου!

      Θα συμφωνήσω ότι το διαγώνισμα είναι πολύ απαιτητικό αλλά να είσαι σίγουρος (επειδή λαμβάνω email σε ενημερώνω) ότι υπάρχουν μαθητές με μεγάλες ανησυχίες που αναζητούν στο διαδίκτυο για απαιτητικά Κριτήρια Αξιολόγησης.

      Τέλος, υπάρχουν και καθηγητές που αναζητούν νέες προτάσεις και ιδέες για να γίνουν καλύτεροι στη δουλειά τους και να προσφέρουν περισσότερα στους μαθητές τους. Γι΄ αυτό προσπαθούμε στα απαιτητικά διαγωνίσματα να υπάρχουν τουλάχιστον ενδεικτικές λύσεις. Αν έχεις παρακολουθήσει στα προηγούμενα διαγωνίσματα έχω δώσει λύσεις στα ευφυέστατα διαγωνίσματα του Ηλία. Επίσης, αναφέρω ότι είναι απαιτητικό διαγώνισμα (αν το έχω διαπιστώσει και ο ίδιος). Άρα ένας μαθητής ΔΕΝ αποθαρρύνεται όταν το αναφέρεις. Άρα ΔΕΝ δέχομαι αυτή την δικαιολογία, για να μην αποθαρρύνεται ο μαθητής να μην κυκλοφορούν απαιτητικά διαγωνίσματα!

      Εγώ δεν θα πω όμως στον Ηλία να μην στείλει το διαγώνισμά του, αντίθετα θα τον επιβραβεύσω που ικανοποιεί μια μερίδα μαθητών. Εγώ θα ρωτήσω γιατί ο "ανώνυμος" θεατής που γνωρίζει το επίπεδο των μαθητών ΔΕΝ στέλνει το δικό του διαγώνισμα, το δικό του "κατάλληλο" διαγώνισμα και μένει στην "ανώνυμη" κριτική;

      Εδώ είναι το lisari και θα αναρτήσει ΌΛΑ τα διαγωνίσματα που έχουν επιμεληθεί με μεράκι και διάθεση για προσφορά. Το lisari είναι βήμα για ΌΛΟΥΣ τους μαθηματικούς, δεν μου ανήκει, απλά εγώ πατάω κάποια κουμπιά παραπάνω και κάνω τη δουλειά που απαιτείται για να ενώσω όλες τις φωνές. Τις δημιουργικές φωνές, τις φωνές με κέφι και διάθεση για προσφορά!

      Εύχομαι όλοι μας να έχουμε την όρεξη των συναδέλφων που συμμετέχουν καθημερινά στο lisari!

      Σημείωση: Αναμένω την άσκησή σου, "ανώνυμε" φίλε, στη στήλη "Στείλε μια άσκηση για το μαθητή".

      Διαγραφή
    2. ΑΝΩΝΥΜΕ συνάδελφε, θα συμφωνήσω μαζί σου! Το διαγώνισμά μου, όντως θα αποθαρρύνει την πλειοψηφία των μαθητών, όπως επίσης συμβαίνει και με τα θέματα των Πανελλαδικών. Λησμονείς όμως ότι έχω ξεκαθαρίσει εξαρχής πως απευθύνεται σε απαιτητικούς και ανήσυχους μαθητές! Ως επίλογο θα σου δώσω μια συμβουλή: την επόμενη φορά που θα έχεις επίσης ειρωνική διάθεση, να μην ξεχάσεις να βγάλεις την κουκούλα και να έχεις καθαρό βλέμμα!
      Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Μάκη για: την υπομονή του, το βήμα που μας προσφέρει και κυρίως την αμέριστη στήριξη και συμπαράσταση!

      Διαγραφή
    3. Ασφαλώς και τα διαγωνίσματα του συναδέλφου ΔΕΝ απευθύνονται στον μαθητή που θα ανοίξει το βιβλίο των Μαθηματικών στην Γ' Λυκείου - και μπράβο του γι' αυτό. Είναι εξαιρετικές ασκήσεις σε σύλληψη και εκτέλεση. Ας αντιληφθούμε ότι πρέπει να δουλεύουμε ΚΑΙ για τον καλό - απαιτητικό ΜΑΘΗΤΉ που κατά την προσωπική μου γνώμη (35 έτη στην εκπαίδευση) είναι -και αισθάνεται- παραγκωνισμένος. Μπράβο σας και πάλι κ. Ζωβοΐλη.

      Διαγραφή
    4. Αγαπητέ συνάδελφε, ειλικρινά, το σχόλιο που εκανα ήταν απλως η (ασήμαντη) ταπεινή μου γνώμη για τη δυσκολία ερωτημάτων του διαγωνίσματος, αν είναι κατάλληλο για την προετοιμασία των μαθητών, καθώς και αν είναι στο πνεύμα των εξετάσεων των 3-4 τελευταίων χρονιών. Αυτό, μια άποψη και καμία σκοπιμότητα ούτε εμπάθεια, εκτός κι αν βλέπεις πισω από μια άποψη όχι επαινετική αλλά κριτική, εμπάθεια, ζήλια, συμφέροντα και σκοπιμότητες(!).Αλήθεια θα δωσεις το θέμα δ σε τμήμα οικονομίας, αλλά και σε θετική κατ/ση, θα μπορέσουν να το επεξεργαστούν, να το δουλεψουν,να δουν τις ιδέες που κρύβονται(και πολύ βαθιά). Τέλος πάντων, αυτό είναι και σχετικο με το επίπεδο των μαθητών που έχεις. Επόμενο: ένα και δυο ΜΠΡΑΒΟ στον συνάδελφο που σκέφτηκε, κοπιασε, έγραψε και μοιράστηκε το διαγώνισμα και επίσης μπράβο και σε εσένα που μέσω του ιστοτοπου σου έχουμε πρόσβαση σε όλα αυτά τα αρχεία και μπορώ να τα χρησιμοποιώ (παρα πολλές φορες), αλλά να απολογηθώ για τη γνώμη μου είναι κατι άλλο. Αυτό όμως που με ώθησε στην απάντηση μου είναι το υπονοούμενο που αφήνεις στην τελευταία φράση :Αναμένω την άσκησή σου, "ανώνυμε" φίλε, στη στήλη "Στείλε μια άσκηση για το μαθητή" , δηλαδή συνάδελφε η αξιοσύνη, το μεράκι και η όρεξη κρίνεται από αν θα στείλω άσκηση στον ιστοτοπο σου και αν είμαι ενεργο μέλος ? Ελπίζω να ανακαλέσεις, γιατί νομίζω στη φράση σου υπάρχει τόνος εμπάθειας. Τέλος για την ανωνυμία, που σε ενοχλεί ,Αθανασιος Ρουτσης μαθηματικος στο 4ο ΓΕΛ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    5. Σας ευχαριστώ πολύ για την στήριξή σας! Για όλους εσάς προσπαθώ να δημιουργώ! Το εφαλτήριό μου είναι ο μαθητής που προσπαθεί και ο εκπαιδευτικός που δείχνει το δρόμο, παρά τις όποιες δυσκολίες!

      Διαγραφή
    6. Όχι αγαπητέ μου φίλε δεν υπάρχει εμπάθεια όταν μιλάει σε άγνωστο, πόσο μάλλον τώρα που έμαθα με ποιον επικοινωνώ!

      Ούτε επίθεση έγινε, απλά μια πρόταση - πρόσκληση έκανα να συμμετέχεις σε μια στήλη που έχει βάση τον μαθητή. Αν δεν στείλεις καλή καρδιά! ΔΕΝ ισχύει το αντίστροφο από αυτό που είπα!

      Να είσαι καλά κρατάμε τη θετική στάση τα άλλα παραγράφονται τουλάχιστον από τη μεριά μου.

      Διαγραφή
    7. Και να στο γράψω πιο αναλυτικά για να καταλάβεις τη διαφορά από αυτό που έγραψα και αυτό που σκέφτηκες ή έγραψες.

      Έγραψα:

      "Αναμένω την άσκησή σου, "ανώνυμε" φίλε, στη στήλη "Στείλε μια άσκηση για το μαθητή"

      Έγραψες:

      "δηλαδή συνάδελφε η αξιοσύνη, το μεράκι και η όρεξη κρίνεται από αν θα στείλω άσκηση στον ιστοτοπο σου και αν είμαι ενεργο μέλος ?"

      Είναι σαν σου λέω

      "Αν είναι παραγωγίσιμη στο χ0 τότε υποχρεωτικά είναι και συνεχής στο σημείο αυτό"

      Και εσύ μου γράφεις

      "Αν δεν είναι παραγωγίσιμη στο σημείο χ0, τότε υποχρεωτικά δεν θα είναι συνεχής στο σημείο αυτό"

      Αυτά τα λάθη τα κάνει καθημερινά ο κόσμος όταν θέλει να βγάλει δικά του συμπεράσματα, ας μην πέφτουμε και εμείς σε αυτές τις παγίδες που γνωρίζουμε βασικές μαθηματικής λογικής.

      Εγώ σε καλοσοριζω και επίσημα στο χώρο μας αφού σε γνωρίσαμε και επίσημα. Καλή περιήγηση! Εύχομαι στη συμμετοχή σου πιο ενεργά αν το επιθυμείς.

      Διαγραφή
  8. Πολύ καλό! Προσεγμένα θέματα με πρωτότυπα ερωτήματα πέρα από τα τετριμμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχετικά με τις λύσεις του διαγωνίσματος και συγκεκριμένα στο Γ Θέμα στο Γ3 β), πως εφαρμόζεται τον κανόνα De L'Hospital τη στιγμή που το όριο του παρονομαστή δεν ισούται με -+ άπειρο (ισούται με +-άπειρο αν το χ τείνει στο χο είτε απο δεξιά είτε απο αριστερά αντίστοιχα); Υπάρχει άλλος τρόπος εύρεσης του ορίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος