Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Ο 63ος διαγωνισμός μας προσφέρει ένα νέο βιβλίο Επανάληψης!

Πάλι αγκαλιάσετε ένα διαγωνισμό στο lisari

Αρκετές συμμετοχές και χιλιάδες προβολές

Φαίνεται ότι όλοι αγαπάνε τα βιβλία και θέλουν να έχουν ένα νέο βιβλίο στη βιβλιοθήκη τους!

Τα νικητήρια νούμερα που προέκυψαν από την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (2/3/21) είναι: 

57 9 51 (57giannisthomo και 51: Ιωάννης Ζαφραντζής)

17 8 48 (17: nikkru και 48: kehiliopoulos 1ος αναπληρωματικός)

33 7 64 (33: Χάρης Δημητρίου 2ος αναπληρωματικός και 64: Roula 3ος αναπληρωματικός) 

Κατά σειρά οι νικητές είναι: 

  1. giannisthomo
  2. Ιωάννης Ζαφραντζής
  3. nikkru
  4. kehiliopoulos 
  5. Χάρης Δημητρίου
  6. Roula 

Όλοι οι νικητές να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα παρακάτω στοιχεία: 

Ονοματεπώνυμο: 

Περιοχή: 

Διεύθυνση: 

Τ.Κ: 

Κινητό τηλέφωνο: 


________________________________________________________________

 Οι αγαπητοί συγγραφείς Ν. Μπέλλος  και Α. Σεϊντόπουλος

μας προσφέρουν σε τρεις τυχερούς 
το νέο Επαναληπτικό βιβλίο μαθηματικών για τη Γ΄ Λυκείου


Για να παραγγείλετε το βιβλίο πατήστε εδώ 
από το επίσημο site του εκδοτικού οίκου "Γράφημα"! 
Τιμή 19,08 ευρώ!

Μια προσφορά του lisari.blogspot.com σε τρεις τυχερούς! 


Λίγα λόγια για το βιβλίο

Το βιβλίο απευθύνεται σε κάθε υποψήφιο και στοχεύει σε μία πλήρη και συστηματική επανάληψη στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα των Μαθηματικών.

Περιλαμβάνει:
  • 35 διαγωνίσματα προσομοίωσης και τις λύσεις τους, που θα προσφέρουν στον μαθητή τη δυνατότητα αυτοαξιολόγησης.
  • 81 θέματα βασισμένα σε ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και τις λύσεις τους, που θα βοηθήσουν τον μαθητή να αποκτήσει εξοικείωση με την ύλη και τον καθηγητή να δημιουργήσει διαγωνίσματα, σύμφωνα με το πνεύμα των τελευταίων εξετάσεων.
Όλα τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων των τελευταίων είκοσι ετών με στόχο την παρατήρηση και κατανόηση της εξέλιξής τους στη διάρκεια των χρόνων.

Σημείωση: Το βιβλίο περιέχει θέματα και από το 3ο κεφάλαιο των Ολοκληρωμάτων (δεν είναι σύμφωνα με τη νέα αναδιαμορφωμένη ύλη 2020 - 21). 

Λίγα λόγια για τους συγγραφείς 

Ο Νίκος Μπέλλος σπούδασε μαθηματικά στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δραστηριοποιείται στο χώρο των φροντιστηρίων από το 2009 έως σήμερα. 

Ο Απόστολος Σεϊντόπουλος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1979 και σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Από το 2004 μέχρι σήμερα διδάσκει στο Αριστοτέλειο φροντιστήριο, ένα από τα  παλαιότερα  φροντιστήρια της Λάρισας, το οποίο ιδρύθηκε το 1976. 

Με το σύγγραμμα αυτό φιλοδοξούμε  να προσφέρουμε  στους μαθητές μια πλήρη επανάληψη και στους καθηγητές πρωτότυπο υλικό, σύμφωνα με το πνεύμα των τελευταίων εξετάσεων.


Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021 και λήγει Τρίτη 2 Μαρτίου 2021, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα δώρα με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν τα πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
  • Το lisari δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος από τη διαφήμιση - προώθηση των βιβλίων. Μεσολαβεί να διαφημίσει δωρεάν τα βιβλία των εκδοτικών οίκων και συγγραφέων και το όφελος της προβολής επιστρέφεται ως ανταμοιβή στους αναγνώστες μας! 
  • Τα βιβλία που κερδίζουν οι νικητές αποστέλλονται απευθείας από τους εκδοτικούς οίκους ή τους συγγραφείς χωρίς να υπάρχει συμμετοχή από το blog. Το lisari προωθεί όλα τα πλήρης στοιχεία των νικητών όπως τα δηλώνουν στους εκδοτικούς οίκους ή συγγραφείς για τους αποσταλεί το δώρο και έως τούτου η συμμετοχή του blog έχει ολοκληρωθεί.
___________________________________________________________
Η προσφορά των βιβλίων γίνεται από τους συγγραφείς του βιβλίου και τον εκδοτικό οίκο "Γράφημα"

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

5ο διαγώνισμα από τον Ηλία Ζωβοΐλη στην ύλη της Γ Λυκείου

Ο αγαπητός φίλος Ηλίας Ζωβοΐλης μας προσφέρει για φέτος το 5ο διαγώνισμα στην ύλη της Γ Λυκείου για ανήσυχους και απαιτητικούς μαθητές. 

Ύλη: Επαναληπτικό (έως 2.10)

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

(νέο) Λύσεις

Θέμα Δ

Δείτε τις όμορφες και κομψές λύσεις που μας έστειλαν οι συνάδελφοι, σε ένα διαγώνισμα που έλαβα αρκετά email που ζητούσαν (απεγνωσμένα) τις απαντήσεις! 

Θέματα Α, Β και Γ δείτε τις λύσεις από τον

Για να δείτε όλα τα αρχεία του Ηλία Ζωβοΐλη πατήστε εδώ.

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Μείωση της ύλης για την Α΄ Λυκείου;

 Δύο δύσκολα ερωτήματα έχει να αντιμετωπίσει αυτή την περίοδο το Υπουργείο Παιδείας. Το πρώτο είναι: 

"Πρέπει να μειώσει την ύλη στην Α΄ Λυκείου;" 

και κατ' επέκταση έρχεται το δεύτερο ερώτημα:

"Θα ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου;" 

Χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση θα δώσουμε τις προφανείς εναλλακτικές που υπάρχουν στα δύο  ζητήματα. 

Ως προς το πρώτο ερώτημα οι προφανείς επιλογές είναι οι εξής: 

Ή να μην αφαιρεθεί κανένα κομμάτι από την εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου θεωρώντας ότι η ύλη στα σχολεία προχωράει κανονικά ή να αφαιρεθεί κάποιο κομμάτι της ύλης. 

Αν αφαιρεθεί ένα κομμάτι της ύλης, τότε τα δύο υποψήφια κεφάλαια είναι το 5ο: "Πρόοδοι" και το 6ο: "Συναρτήσεις". 

Αν λάβουμε υπόψη ότι αρκετά σχολεία είναι ήδη στο 5ο κεφάλαιο θα ήταν προτιμότερο να αφαιρεθεί το 6ο κεφάλαιο και να μεταφερθεί στην Άλγεβρα Β Λυκείου στο 2ο κεφάλαιο (Ιδιότητες Συναρτήσεων). 

Προφανώς το πιο ανέξοδο είναι να αφαιρεθεί το 5ο κεφάλαιο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου παρόλο που οι μαθητές δεν θα έχουν τη δυνατότητα να το μελετήσουν ξανά είτε στη Β είτε στη Γ Λυκείου. 

Για τη Γεωμετρία τα πράγματα είναι πιο απλά, το 6ο κεφάλαιο έτσι και αλλιώς είναι το κεφάλαιο που συνήθως βγαίνει εκτός ύλης στις εξετάσεις του Ιουνίου και άρα αυτό αναμένουμε να αφαιρεθεί και επίσημα από τις Εξετάσεις του Ιουνίου 2021.

Ως προς το δεύτερο ερώτημα οι προφανείς επιλογές είναι οι εξής: 

Να λειτουργήσει κανονικά η Τράπεζα θεμάτων όπως έχει σχεδιαστεί από την αρχή της χρονιάς ή να μην λειτουργήσει για φέτος. 

Αν λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων θα εκτιμηθεί ότι θα ωφελήσει τους μαθητές οι γραπτές εξετάσεις γιατί η απουσία από από αυτή τη διαδικασία μόνο κακό θα κάνει στο μαθητή. 
Αν δεν λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων, θα εκτιμηθεί ότι η προετοιμασία δεν ήταν άρτια και το κλίμα κατάλληλο για να εφαρμοστεί ένα νέο μέτρο. 

Ό,τι και να αποφασιστεί θα πρέπει εξ' αρχής το Υπουργείο Παιδείας να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς την εξεταστέα ύλη που έχουν καλύψει στα σχολεία τους. Με αυτό δεδομένο θα κριθούν όλες οι αποφάσεις. 

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Διαγώνισμα Γ Λυκείου από την Ελληγαλλική Σχολή Καλαμαρί

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Ιωάννης Σαράφης μας προσφέρει ένα επιπλέον διαγώνισμα στη Γ Λυκείου. 

Ύλη: 2.2 - 2.5

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το σχολικό έτος 2020 - 21 

από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ πατήστε εδώ

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

34 επιλεγμένα θέματα και όλα τα τέταρτα θέματα της Τράπεζας θεμάτων σε word

Μια νέα δουλειά του Θανάση Παπασταθόπουλου πάνω στην Άλγεβρα της Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου.

Ο αγαπητός συνάδελφος μας προσφέρει δύο αρχεία: 

1ο αρχείο: Είναι συγκεντρωμένα τα τέταρτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων σε μορφή word!  Έχουν μια νέα αρίθμηση και τον παλιό κωδικό για ποιο εύκολη εύρεση - σύγκριση με την παλαιά Τράπεζα Θεμάτων. 


Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


2ο αρχείο: Είναι μία επιλογή από 34 Δ θέματα και επτά Β θέματα. Απευθύνεται και στους συναδέλφους αλλά και σε μαθητές. Είναι θέματα που παρουσιάζουν κάποιες δυσκολίες. Θέματα που χρειάζονται κάποια ιδιαίτερη προσοχή. Θέματα που χρειάζονται δυστυχώς διευκρίνιση σε κάποια ερωτήματα. Στην ουσία πρόκειται για μία πρόταση διαλόγου και προβληματισμού. Υπάρχουν επίσης ερωτήματα και αντίστοιχες παρατηρήσεις. ( Με πράσινη επισήμανση) που είναι προβληματικά.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για να δείτε ΌΛΑ τα αρχεία που έχουν αναρτηθεί στο lisari.blogspot.com 
για την νέα Τράπεζα Θεμάτων 2020 - 21 πατήστε εδώ.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Survivor επεισόδιο 14-2-21 + απάντηση!

Τέθηκε ως ερώτημα από τον παρουσιαστή Γιώργο Λιανό στους διαγωνιζόμενους τους Survivor στο επεισόδιο 14/2/21.

Τι ρωτήθηκαν; Δείτε την εικόνα!



Spoiler: Η ορθή απάντηση που δόθηκε από τον αγαπητό παρουσιαστή τελικά ΔΕΝ ήταν σωστή! 

Το lisari ως μαθηματικό site που ασχολείται με τα μαθηματικά δρώμενα της επικαιρότητας νιώθει την υποχρέωση ότι πρέπει να τοποθετηθεί στο θέμα που προέκυψε!

Η απάντηση θα αναρτηθεί την Τρίτη βράδυ. Μέχρι τότε μπορείτε να στέλνετε αναλυτικά τις απαντήσεις σας στο email lisari.blogspot. Θα αναρτηθούν οι τεκμηριωμένες απαντήσεις. 


______________________________________________________________

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η σωστή απάντηση είναι 22 και όχι 24 που δόθηκε στην εκπομπή! Πάντως με μια γρήγορη ματιά στο διαδίκτυο το λάθος αυτό επαναλαμβάνεται.


1) Δείτε μία από τις περιπτώσεις που εντοπίσαμε από το γνωστό σύνδεσμο www.newsbeast.gr . Αναφέρει ότι το πλήθος είναι 24! Έχει και δικαιολόγηση! 

2) Επίσης, στο πιο γνωστό και διαδεδομένο παγκόσμιο site των μαθηματικών math.stackexchange.com ασχολείται με αυτό θέμα και γίνεται λόγος μεταξύ του 24 και του 22! 

3) Δείτε αρχικά ένα βίντεο που μπορείτε να μετρήσετε πόσες φορές οι δείκτες του ρολογιού σχηματίζουν ορθή γωνία σε ένα 12 - ώρο.

4) Για εξάσκηση μπορείτε να δείτε την εφαρμογή του φωτόδεντρου!

5) Ο αγαπητός συνάδελφος Ηλίας Ζωβοίλης μας έστειλε μια αναλυτική και άκρως μαθηματική απόδειξη ότι το πλήθος είναι 22. Δείτε την!

(νέο) 6) Ο αγαπητός φίλος από το Βόλο, ο Σπύρος Δημόπουλος μας στέλνει τη δική του προσέγγιση στο θέμα. Δείτε την, είναι αναλυτική, με πίνακες και περιπτώσεις. 

7) Μια καταπληκτική απόδειξη ότι το πλήθος είναι 22 εντοπίσαμε στον ιστότοπο mfcosmos.gr από το Δημήτρη Μυρογιάννη. Δείτε την αξίζει! 

8) Και με απλή λογική μπορούμε να το σκεφτούμε ως εξής: 

" Σε κάθε ώρα οι δείκτες του ρολογιού σχηματίζουν δύο κάθετες γωνίες μεταξύ τους αλλά στην περίπτωση των 3 και 9 υπάρχουν εξαιρέσεις. Μεταξύ 2 και 4 θα υπάρχουν μόνο τρεις ορθές γωνίες επειδή η γωνία στις 2:59 και 3:00 είναι κοινή και η γωνία στις 8:59 και 9:00 είναι πάλι κοινή". 

9) Εδώ δείτε ένα ανάλογο ερώτημα: "Πόσες φορές συμπίπτουν οι δείκτες ενός ρολογιού σε ένα 12 - ώρο;". Η απάντηση από τον ιστότοπο physicsgg.me

10) Και εδώ μπορείτε να δείτε τη γωνία που σχηματίζουν οι δείκτες του ρολογιού από τον ιστότοπο mathman.gr.

11) Ένα παρόμοιο πρόβλημα - γρίφος (11 ναυαγοί) με το πόσες φορές συμπίπτουν οι δείκτες του ρολογιού από τον Carlo de Grandi μπορείτε να δείτε εδώ.

Από το τελευταίο τεύχος της ΕΜΕ ασκήσεις για Γ Λυκείου

Οι αγαπητοί συνάδελφοι Κυριάκος Καμπούκος, Βασίλης Καρκάνης, Αντώνιος Μαγούλας μας προσφέρουν μέσω του περιοδικού "Ευκλείδης Β" , στο τελευταίο τεύχος 118, ασκήσεις στις "Συναρτήσεις - Όρια - Συνέχεια" για τους μαθητές της Γ Λυκείου.

Ενθαρρύνουμε όλους τους μαθητές που αγαπούν τα μαθηματικά να αγοράζουν τα περιοδικά της ΕΜΕ "Ευκλείδης Α" και "Ευκλείδης Β" και να ασχολούνται με τα άρθρα, τις εργασίες και τις δραστηριότητες των περιοδικών. Θα είναι οι πιο ευχάριστες και ψυχαγωγικές στιγμές του μαθητή μέσα στην ανιαρή  καθημερινότητα της καραντίνας.


Τέλος, δίνουμε συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους που στέλνουν υλικό και προσφέρουν τις ιδέες τους στα περιοδικά της ΕΜΕ και τα κρατούν σε ένα υψηλό επίπεδο. Όσοι περισσότεροι μαθηματικοί  συμμετέχουν τόσο μεγαλύτερη ποικιλία και πλουραλισμό θεμάτων - ασκήσεων παρατηρούνται σε εν λόγω περιοδικά, άρα το όφελος είναι πολλαπλάσιο και αντιστοιχεί σε όλους μας. 


Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.