Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Μαθηματικά προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου: Διαγώνισμα προσομοίωσης Σumma – Union 2018

Σήμερα 20/5/2018 και ώρα 22:00 αναρτούμε τις λύσεις (πατήστε εδώ)

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη θερμή αποδοχή και την ενθάρρυνση όλων των συναδέλφων αν κρίνουμε από τα αναρίθμητα μηνύματα που δεχθήκαμε όλοι στα inbox μας. 

Τα σχόλια και οι επισημάνσεις σας μας οδήγησαν να αναρτήσουμε μια ανανεωμένη έκδοση (έκδοση 2) στις εκφωνήσεις βελτιώνοντας μερικά σημεία του διαγωνίσματος.

Οποιαδήποτε ερώτηση, ένσταση ή σημείωση θέλετε να καταθέσετε μπορείτε να το κάνετε  στο email lisari.blogspot@gmail.com.

«Η ισχύς εν τη ενώσει»

Αίσωπος, 620-560 π.Χ.

Εκφωνήσεις: Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 
(edit: έκδοση 2η - στην προεπισκόπηση φαίνεται η αρχική έκδοση)

____________________________________________

Τα sites – blogs που συμμετέχουν και θα αναρτήσουν το διαγώνισμα (σε αλφαβητική σειρά) προσομοίωσης είναι:

blogs.sch.gr/pavtryfon/ Επιμελητής: Παύλος Τρύφων

eisatopon.blogspot.gr/ Επιμελητής: Σωκράτης Ρωμανίδης

evripidis.freebsdgr.org/ Επιμελητής: Θεμελής Ευριπίδης 

lisari.blogspot.gr/ Επιμελητής: Μάκης Χατζόπουλος

perikentro.blogspot.gr/ Επιμελητής: Κώστας Κουτσοβασίλης

www.askisiologio.gr/ Επιμελητής: Βασίλης Μποζατζίδης

www.askisopolis.gr / Επιμελητής: Στέλιος Μιχαήλογλου

www.mathink.gr/ Επιμελητής: Πάνος Γκριμπαβιώτης

Όταν ενώνονται 8 μαθηματικά sitesblogs και μόνο αυτό είναι γεγονός! Ένα δείγμα πολιτισμού, παιδείας και ένδειξης ότι τα μαθηματικά είναι πιο πάνω από ονόματα και link! H ΣummaUnion είναι μια μάζωξη, μια ένωση μαθηματικών sites που αυθόρμητα αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να αναρτήσουν από κοινού ένα διαγώνισμα προσομοίωσης για τους μαθητές της Γ Λυκείου. Στη Union θα βρείτε μόνο μαθηματικούς που υπηρετούν το μεράκι τους και αναζητούν νέους τρόπους προσέγγισης των μαθητών.

Το διαγώνισμα προσομοίωσης δημιουργήθηκε με την άρτια συνεργασία 8 τουλάχιστον μαθηματικών. Τελικά, προέκυψε ένα πιο απαιτητικό διαγώνισμα από αυτό που επιθυμούσαμε. Δεν έχουμε λόγο να φοβίσουμε τους μαθητές λίγες μέρες πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, δεν είναι συνειδητή η επιλογή του επιπέδου δυσκολίας αλλά όταν προκύπτει ένα όμορφο ερώτημα, όλοι οι εκπαιδευτικοί το γνωρίζουν, δεν μπορείς  να το κόψεις όσο απαιτητικό ερώτημα και να είναι!

Αν ο διδάσκοντας κρίνει ότι το διαγώνισμα είναι αρκετά απαιτητικό για τους μαθητές του τότε προτείνουμε να γίνουν τα θέματα μεμονωμένα ως ασκήσεις. Ο διδάσκοντας γνωρίζει καλύτερα το επίπεδο των μαθητών του και είναι υπεύθυνος για την καλύτερη μόρφωσή τους. 

Προφανώς τα θέματα που προτείνουμε είναι πιο απαιτητικά από τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων με σκοπό να γίνει μια τελευταία και δυνατή προπόνηση πριν τον επίσημο αγώνα!

Οποιαδήποτε ερώτηση, ένσταση ή σημείωση θέλετε να καταθέσετε μπορείτε να το κάνετε  στο email lisari.blogspot@gmail.com.

«Η ισχύς εν τη ενώσει»
Αίσωπος, 620-560 π.Χ.

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Διαγωνίσματα προσομοίωσης 2018 από γνωστά Ιδιωτικά Σχολεία

Δείτε αποκλειστικά τα διαγωνίσματα προσομοίωσης από τα Ιδιωτικά και πολύ γνωστά σχολεία της χώρας μας.

1) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (Κολλέγιο Αθηνών - Ιδιωτικό Σχολείο 1)

2) Αρσάκεια Β ΓΕΛ Ψυχικού για αναλυτικές λύσεις μέσω youtube πατήστε εδώ από το φίλο και συνάδελφο Νίκο Σιώμος

3) Εκπαιδευτήρια Δούκας

4) Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.
Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.


Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Παρατηρήσεις για τα θέματα των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2017

Δημοσίευμα: Μάκης Χατζόπουλος

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 Θέμα Β
Τι παρατηρείτε; Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου! Σωστά;

Το Β1 είναι ακριβώς όπως είναι δοσμένο και στο σχολικό βιβλίο. Για του λόγου το αληθές δείτε την εικόνα:


Τι θέση έχει σε εξέταση της Γ Λυκείου; Δηλαδή εξετάσαμε τους μαθητές αν γνωρίζουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα; Είναι νόμιμο; Και έδιναν 6 μονάδες; Μπορούμε δηλαδή να εξετάσουμε κομμάτι της ύλης που ΔΕΝ ανήκει στη Γ΄ Λυκείου;

Δηλαδή μπορούμε να δούμε ερώτημα της μορφής:


Και βέβαια το τελευταίο ερώτημα θα απαντήσετε! Αφού υπάρχει στο σχολικό βιβλίο!!

Δεν πάει έτσι παιδιά!

Ότι είναι στο βιβλίο δεν σημαίνει ότι είναι και πρόταση προς εξέταση. Το σχολικό βιβλίο δίνει τις ασκήσεις με διδακτική προσέγγιση και όχι προτάσεις για θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων κατά τη γνώμη μου.

Επίσης, το βιβλίο έχει πολλές εκφωνήσεις που αναφέρει

«… με τη βοήθεια του Θεωρήματος … να αποδείξετε ότι…» 

και όταν το βλέπουμε στις εξετάσεις αυτή η υπόδειξη λείπει (και για μένα δικαίως) ή λείπει κάποιο βοηθητικό ερώτημα. Εκεί γιατί κάναμε επεξεργασία; Εκεί γιατί κάναμε τροποποίηση της εκφώνησης του σχολικού βιβλίου;

Προσοχή για να μην παρεξηγηθώ!

Δεν λέω να μην ζητηθεί το ερώτημα ή αυτή η γνώση! Άλλωστε είμαι υπέρμαχος των ερωτήσεων που πηγάζουν από την Γεωμετρία. Καλά έκαναν! Μπράβο τους! Αλλά να υπάρχει ερώτημα που εξετάζει αποκλειστικά γνώση προηγούμενων τάξεων; Αν ζητούσαν απευθείας το Β2 ερώτημα που χρησιμοποιούμε έστω κάποιες βασικές γνώσεις της Γ΄ Λυκείου τότε για εμένα θα ήταν τέλειο και θα περιείχε και την λύση με το Πυθαγόρειο Θεώρημα.

Και αν δεχθούμε ότι είναι σωστό να υπάρχουν τέτοια ερωτήματα που εξετάζουν 100% γνώσεις των προηγούμενων τάξεων τότε γιατί δεν ζήτησαν να αποδείξουν οι μαθητές ότι και το εσωτερικό τετράπλευρο είναι τετράγωνο;  Επειδή ΔΕΝ υπάρχει στο σχολικό βιβλίο; Επειδή είναι δύσκολο θέμα για Β1; Εκεί να δείτε πόσο θα εξυμνούσαμε το μεγαλείο της Γεωμετρίας! Μήπως χάσαμε το "δάσος" κοιτάζοντας μόνο το "δέντρο" όταν ακολουθούμε παθητικά ένα μοντέλο; 

Μήπως στο τελευταίο bullet χρειάζεται η αναφορά του άξονα x΄x; Ξεχάστηκε ή δεν χρειάζεται;

Δεν έχει γίνει καμία αναφορά έως τώρα εκτός από τον αναγνώστη του lisari.

Διαγωνίσματα τεσσάρων τύπων στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου (ολοκληρώθηκαν)


Εγκαινιάζουμε μια νέα μέθοδο διαγωνισμάτων της Γ΄ Λυκείου. 


Τελευταία ενημέρωση: 15/5/2018

Δείτε αναλυτικά τους 4 νέους τύπους διαγωνισμάτων που θα ακολουθήσουμε σε όλα τα κεφάλαια της σχολικής ύλης. Έως τώρα, έχουμε παρουσιάσει 12 διαγωνίσματα που καλύπτουν τα 3/4 της ύλης και είναι μέχρι το 2015. 

Σήμερα, 10/5/2018 θα αναρτήσουμε 2 διαγωνίσματα προσομοίωσης για κάθε τύπο που θα καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών. 

Χαρακτηριστικά των νέων τύπων διαγωνισμάτων
  • Σε όλα υπάρχει εξώφυλλο, προκειμένου να διαφυλάξουμε το περιεχόμενο από τα αδιάκριτα βλέμματα των μαθητών, πριν ξεκινήσει η εξέταση.
  • Η μορφή και η δομή τους είναι ανάλογες εκείνων των θεμάτων, στα οποία υποβάλλονται οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. 
  • Ακολουθούν τη νέα εξεταστέα ύλη που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2017 -18.
Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

Τύπος 1: Διαγώνισμα 2* ωρών στη θεωρία.

Περιέχει τέσσερα θέματα θεωρίας αποκλειστικά από το σχολικό βιβλίο. Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουμε κατά πόσο ο μαθητής έχει αφομοιώσει τη θεωρία. Είναι το πρώτο στάδιο που πρέπει να ξεκινήσουν από εδώ όλοι οι μαθητές. 

Διάρκεια: Έως μιάμιση ώρα

Τύπος 2: Διαγώνισμα 2* ωρών στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. 

Περιέχει τέσσερα θέματα αποκλειστικά από το σχολικό βιβλίο.  Η επιλογή των θεμάτων αντλούνται από την Α΄, Β΄ ομάδα και τις Γενικές ασκήσεις.

Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουμε κατά πόσο ο μαθητής έχει μελετήσει  όλες τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.

Κατά περίπτωση, μπορούμε να προσθέσουμε κάποια ερωτήματα επιπλέον αυτών που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο, αν θέλουμε να εμπλουτίσουμε το διαγώνισμα. Είναι μια σκέψη που έχει ξεκινήσει από το 2015 και τελικά βγήκε προφητική! 

Ισοδύναμα, μπορούμε να φτιάξουμε ένα διαγώνισμα με ασκήσεις που έχουμε διδάξει στην τάξη, χωρίς κατ' ανάγκη να αντλούνται από το σχολικό βιβλίο.  

Διάρκεια: 2 ώρες

Τύπος 3: Διαγώνισμα 3* ωρών σε προηγούμενα θέματα εξετάσεων

Περιέχει θέματα από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Κυρίως από τις τελευταίες εξετάσεις. 

Καθώς τα θέματα εξετάσεων και οι πρωτότυπες ιδέες ανακυκλώνονται, εξετάζουμε αν ο μαθητής τα έχει αφομοιώσει.

Διάρκεια: 3 ώρες

Τύπος 4: Διαγώνισμα 3 ωρών - γενικό

Σε αυτό το επίπεδο ανήκουν όλα τα διαγωνίσματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, στα οποία υποβάλλονται καθημερινά οι μαθητές.

Περιέχει 4 θέματα που είναι συνήθως άγνωστα στο μαθητή. Έτσι, εξετάζουμε την αυτενέργειά του αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζει σύνθετες ασκήσεις σε περιορισμένο χρόνο.

Το διαγώνισμα τύπου 4 προσομοιάζει τις συνθήκες των Πανελλαδικών Εξετάσεων (άγνωστα θέματα, πίεση χρόνου κ.τ.λ) και αποτυπώνει τελικά την απόδοση του μαθητή στο συγκεκριμένο κεφάλαιο.

Όπως θα δείτε παρακάτω, στο διαγώνισμα τύπου 4, το θέμα Α είναι εξίσου απαιτητικό. Δεν ακολουθεί πάντα τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, καθώς τα "Σωστά ή Λάθος" είναι ερωτήσεις κρίσεως (και όχι ερωτήσεις θεωρίας από το σχολικό βιβλίο -ως είθισται-). Επιπλέον, στη θεωρία ενδέχεται να υπάρχει μία αποδεικτική άσκηση που δεν εμπεριέχεται στο σχολικό βιβλίο.  Προφανώς, ο διδάσκων έχει τον τελευταίο λόγο εάν απαιτείται να αυξήσει το βαθμό δυσκολίας του θέματος Α ή όχι. 

Βαθμολογία

Εάν οι μαθητές υποβληθούν και στα 4 διαγωνίσματα, μπορεί να προκύψει ένας συνολικός βαθμός στα 100.

Πώς;

Δείτε τον παρακάτω ενδεικτικό τύπο που μας δίνει το άριστα στα 20. Έχει συντελεστή βαρύτητας 1 στα πρώτα τρία διαγωνίσματα και συντελεστή βαρύτητας 2 στο τελευταίο, δηλαδή

[(Βαθμ. διαγ. τύπου 1) + (Βαθμ. διαγ. τύπου 2) + (Βαθμ. διαγ. τύπου 3) + 2*(Βαθμ. διαγ. τύπου 4)] / 5 =

= [20 + 20 + 20 +2*20] / 5

= 100 / 5

20 (που είναι το άριστα). 

* Η διάρκεια ενός διαγωνίσματος είναι ενδεικτική και καθορίζεται κάθε φορά από το διδάσκοντα. 


# 2018 #
Τελευταία ενημέρωση: 11/5/2018

Δείτε τα νέα διαγωνίσματα "νέου τύπου" εφ'  όλης της ύλης που έχουμε ξεκινήσει εδώ και 3 έτη στο lisari!!

Τύπος 1 (μόνο θεωρία): 

Διαγώνισμα 1 - Διαγώνισμα 2 - Διαγώνισμα 3 - Διαγώνισμα 4 -  Διαγώνισμα 5*
*Επιμέλεια: Τριαντάφυλλος Πλιάτσιος

Τύπος 2 (ασκήσεις σχολικού βιβλίου - με βάση το σχολικό βιβλίο): 


Τύπος 3 (ασκήσεις από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 έως 2017): 


Τύπος 4 (γενικά θέματα): 

Διαγώνισμα 1 (είναι το διαγώνισμα της ένωσης των blog - site. Είναι το διαγώνισμα της Σumma - Union 2018) 

Διαγώνισμα 2 (θα δοθεί αποκλειστικά σε επιλεγμένα Φροντιστήρια)


# 2015 #
Τελευταία ενημέρωση: 19-10-2015


Κεφάλαιο 2ο: Άλγεβρα - Μιγαδικοί αριθμοί
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 1ο - Ανάλυσης: Συναρτήσεις - Όρια
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 2ο - Ανάλυσης: Διαφορικός Λογισμός
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 3ο - Ανάλυσης: Ολοκληρωτικός Λογισμός
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής) (Σημείωση: Το θέμα Δ είναι νέο! Το παλιό θέμα ήταν θέμα εξετάσεων. Η αλλαγή έγινε στις 02 - 05 - 2015)

Για τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (διαγωνίσματα προσομοίωσης) πατήστε εδώ

Επαναληπτικά Κριτήρια αξιολόγησης, από τον αγαπητό συνάδελφο Βασίλη Μποζατζίδη, www.askisiologio.gr  Βάση Μαθηματικού Υλικού, σε word!!

Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)






Τύπος 1 (απευθείας αποθήκευση)



Τύπος 2 (απευθείας αποθήκευση)



Τύπος 3 (απευθείας αποθήκευση)



(νέο: edit  στο Γ΄ θέμα) Τύπος 4 (απευθείας αποθήκευση)


Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Εισηγήσεις Μαθηματικής Εβδομάδας 2018

Η Μαθηματική Εβδομάδα ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και μας άφησε τουλάχιστον όμορφες εισηγήσεις που θα σας παρουσιάσουμε κάποιες από αυτές.

Αναζητείτε κάτι παραπάνω από την Μαθηματική Εβδομάδα;

1) Εισηγητής: Μάκης Χατζόπουλος
Θέμα: Γιατί; Why? Warum?

2) Εισηγητής: Θωμάς Ποδηματάς
Θέμα: Και όμως είναι σταθερό!

3) Εισηγητές: Νίκος Μανάρας - Δημήτρης Μπαρούτης - Γιώργος Χριστοδουλίδης
ΘέμαΣτατιστική Έρευνα Γραπτών Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών και Οικονομικών Σπουδών 53ου Βαθμολογικού Κέντρου Θεσσαλονίκης

4) Εισηγητής: Πρόδρομος Ελευθερίου
ΘέμαΤι θα ήθελα να γνώριζα για τους ρητούς και άρρητους αν ήμουν μαθητής Α΄ Λυκείου

5) Εισηγητής: Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος (Σύμβουλος Μαθηματικών Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Νεάπολης)
Θέμα: Πανελλαδικές Εξετάσεις Μαθηματικών 2016-2017 Στατιστική Επεξεργασία της Βαθμολογίας των Γραπτών Δοκιμίων των Μαθηματικών, του 52ου Βαθμολογικού Κέντρου.

6) Εισηγητής: Ελευθεριάδης Μ. – Λόλας Κ - Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος
ΘέμαΑντιπαράδειγμα, Αντιθετοαντιστροφήκαι γράφημα στη διδασκαλία της ανάλυσης Γ΄λυκείου

7) Εισηγητής: Ελευθεριάδης Μ. – Λόλας Κ - Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος
Θέμα: Διερεύνηση θεμάτων - συμπληρωματικές προτάσεις μαθηματικών προσανατολισμού γ΄ λυκείου


Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Διαγώνισμα προσομοίωσης από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα

Δείτε το τρίωρο διαγώνισμα των Εκπαιδευτηρίων Δούκα που πραγματοποιήθηκε αυτές τις ημέρες για τους μαθητές της Γ Λυκείου.

Ένα όμορφο διαγώνισμα που πρέπει να το μελετήσουν όλοι οι μαθητές. Το Θέμα Δ προέρχεται από το "μαύρο" βιβλίο της lisari team (εύρεση αρχικής συνάρτησης σε ένωση διαστημάτων).

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.



Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.

Ο 41ος διαγωνισμός είναι διπλός και πάει μέχρι την Πρωτομαγιά!!

Δείτε τους 10 νικητές! 

Οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 170 και τα 1.000 κλικ! 

63 2 51 (63: Χρήστος Αντώνενας  και 51: Zuccheros)
23 148 (23: ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ  και 148: nik89 del )
(0)2 9 56 (2: Giannis Gorogias  και 56: Κατερίνα Μπαλτά)
84 και 42 (84: leon 1ος αναπληρωματικός και 42: Kostas Zigouris 2ος αναπληρωματικός ) (αφού το 08 έχει κληρωθεί)


Οι νικητές σε αύξουσα σειρά 
(οι 5 πρώτοι νικητής θα λάβουν το βιβλίο Οδός μαθηματικής σκέψης)

2: Giannis Gorogias (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

6: liza papagrigorioy (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

8: Κωστας Νικολετοπουλος (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

23: ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ  (Οδός μαθηματικής σκέψης)

39: Άγγελος Παλαμούτης  (Οδός μαθηματικής σκέψης)

42: Kostas Zigouris (2ος αναπληρωματικός)

51: Zuccheros ( (Οδός μαθηματικής σκέψης)

56: Κατερίνα Μπαλτά (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

63: Χρήστος Αντώνενας (Οδός μαθηματικής σκέψης)

64: Νίκος Μοναχάς (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

84: leon (1ος αναπληρωματικός)

148: nik89 del  (Οδός μαθηματικής σκέψης)


Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) πρέπει να στείλουν σε εύλογο χρονικό διάστημα στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:


Ονοματεπώνυμο:

Διεύθυνση:

Περιοχή:
Τ.Κ:

Κινητό:
__________________________________

Το lisari, οι εκδοτικοί οίκοι και οι συγγραφείς, για 41η φορά

βρίσκονται στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή!


Δηλώστε συμμετοχή και πάρτε μέρος στην κλήρωση των

5 συν 5 βιβλίων των εκδόσεων Μαυρίδη που απεικονίζονται στην φωτογραφία!!

Με μια συμμετοχή συμμετέχετε και στα δύο βιβλία! 

Οι πρώτοι 5 νικητές θα κερδίσουν το βιβλίο 
"Οδός Μαθηματικής Σκέψης

και οι επόμενοι 5 νικητές θα κερδίσουν το βιβλίο 
"Γ΄ και Δ΄ θέματα με βάση το σχολικό βιβλίο και όχι μόνο". 

Με μεγάλη μου τιμή σας παρουσιάζω τα βιβλία των αγαπητών φίλων μας που έχουν διαφορετική ύλη και λογική αλλά και τα δύο είναι πολύτιμα προς μελέτη. Το καθένα είναι πολύτιμο στο είδος του και πρέπει να το διαθέτει κάθε εκπαιδευτικός. 

Ο Σχολικός Σύμβουλος Ιωάννης Θωμαΐδης είναι ο πιο ανήσυχος και δραστήριος εκπαιδευτικός που έχω γνωρίσει και τον απολαμβάνω σε κάθε ομιλία - διάλεξη που δίνει! 

Ο φίλος Γιώργος Ρίζος (που όσοι τον γνωρίζουν θα έχουν διαπιστώσει το πνευματώδης χιούμορ του) διαμένει σε ένα νησί του Ιονίου που το Πάσχα σπάνε κανάτια (και δεν είναι η Ζάκυνθος)! Ο Γιώργος έχει συγγράψει 8 βιβλία με έμφαση των τάξεων του Γυμνασίου.

Επίσης, πρέπει να συγχαρώ και δημόσια τους συναδέλφους από τον φιλικό site www.askisopolis.gr για την άρτια δουλειά που κάνουν τόσο στο site όσο και στις προσεγμένες εκδόσεις. Είναι ένα κόσμημα στο διαδίκτυο και πρέπει να το αναγνωρίζουμε για να τους δίνουμε τη δύναμη να συνεχίζουν!

Λίγα λόγια για το βιβλίο: "Οδός Μαθηματικής Σκέψης" από του συγγραφείς Ι. Θωμαΐδης και Γ. Ρίζος θα βρείτε μέσα από την προεπισκόπηση των 16 σελίδων. 

Λίγα λόγια για το βιβλίο: "Γ΄ και Δ΄ θέματα με βάση το σχολικό και όχι μόνο" από τους συγγραφείς Σ. Μιχαήλογλου, Δ. Πατσιμάς, Β. Ραμαντάνης, Ε. Τόλης θα βρείτε μέσα από την προεπισκόπηση των 18 σελίδων.

Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Σάββατο 21 Απριλίου 2018 και λήγει Τετάρτη 2 Μαΐου 2018, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν το δώρο τους ταχυδρομικά χωρίς καμία χρέωση. 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
  • Στατιστικά όσοι δηλώνουν πιο γρήγορα συμμετοχή κερδίζουν πιο συχνά! Οι υποψήφιοι από 1 έως 99 κερδίζουν πιο συχνά από τους υποψήφιους από 100 έως 199 κατά σειρά στα σχόλια. Οπότε σπεύσατε όχι βραδέως!!  
_____________________________________________________________________

Προς διευκόλυνσή σας, η σελίδα αυτή θα είναι σταθερά στην πλαϊνή στήλη μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και συγκεντρωθούν τα στοιχεία των νικητών.

Η μοναδική προσφορά των 10 βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Μαυρίδη" και των συγγραφέων, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Γραπτή εξέταση στα πολυώνυμα για το 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης

Μια τελευταία και προειδοποιημένη γραπτή εξέταση σε ένα προηγούμενο κεφάλαιο, στα Πολυώνυμα για τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Πετρούπολης. 

Αρκετές ιδέες έχουν διδαχθεί στην τάξη. Για να κρατήσουμε το μάθημα "ζωντανό" και ενδιαφέρον διδάσκουμε στους μαθητές ασκήσεις που θα αντιμετωπίσουν στην Γ Λυκείου και η δυσκολία επίλυσή τους έχει γνώσεις Α ή Β Λυκείου. Είναι ένα κομμάτι που τους ενδιαφέρει και τραβάει περισσότερα βλέμματα στον πίνακα. Γιατί αναζητούμε αλχημείες (και όχι Χημείες); Διαβάστε την άποψή μου για την Β Λυκείου. 

Η Β΄ τάξη Λυκείου είναι μια τάξη που πλέον δεν έχει κανένα ενδιαφέρον. Μια τάξη που οι μαθητές δεν είναι πουθενά! Αν είναι σε κατεύθυνση μαθηματικών δικαιολογούνται ότι προετοιμάζονται για τη Γ Λυκείου και αυτά που διδάσκουμε δεν τους χρειάζονται για την επόμενη τάξη. Αν δεν ανήκουν στην κατεύθυνση των μαθηματικών τότε η απάντηση έρχεται απευθείας και είναι πάντα η ίδια "Κύριε εμείς ΔΕΝ δίνουμε Μαθηματικά!!". 

Άρα το άτοπο - μπάχαλο της Β΄ Λυκείου έχει έρθει εδώ και χρόνια στα σχολεία μας. 

Δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι τελικά "πάγωσε" η αλλαγή του συστήματος, όπως γράφτηκε σε κάποια εκπαιδευτικά site εξ ονόματος του Υπουργού Παιδείας και θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Να υπάρχει μια μεταβατική τάξη η Β Λυκείου, μαθητές που να προβιβάζονται με μέσο όρο 9,5 (άλλη συζήτηση αυτή) σε όλο το Λύκειο, απουσίες κτλ. 

Μια πρόταση γιατί δεν είναι σωστό να "γκρεμίζεις" χωρίς να "χτίζεις": 

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις να έχουν ως διδακτέα ύλη την ύλη που διδάσκονται οι μαθητές στην Β και Γ τάξη. Τέλος! Θα λειτουργήσουν τα σχολεία και κυρίως η Β τάξη Λυκείου. Υπουργέ μου δεν χρειάζονται επιτροπές και συζητήσεις, απλά να εφαρμοστούν τα αυτονόητα. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.

Τετάρτη 25 Απριλίου 2018

2ο Καζούλλειο Ρόδου - Διαγώνισμα προσομοίωσης με λύσεις

Ο αγαπητός μας φίλος από την Ρόδο Ηρακλείδης Χρήστος με το ψευδώνυμο "Nikomaxos Gerasinos" μας προσφέρει το διαγώνισμα προσομοίωσης που έγραψαν οι μαθητές της Γ Λυκείου από το 2ο ΓΕΛ Καζούλλειο της Ρόδου.

Όλα τα θέματα όπως θα παρατηρήσετε είναι κατασκευές του δημιουργού και στηρίζονται  αποκλειστικά στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και στα περσινά θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2017 (κανονικές - επαναληπτικές). Ο Χρήστος με το ελάχιστο πλήθος ερωτημάτων κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος της ύλης.
Για απευθείας αποθήκευση των εκφωνήσεων - λύσεων πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.


Μαθηματική Εβδομάδα 2018

Την Τετάρτη (25/4/2018) ξεκινάει το καθιερωμένο Μαθηματικό συνέδριο της Θεσσαλονίκης.

Φέτος, η Μαθηματική Εβδομάδα θα έχει διεθνής προβολή και συμμετοχή. Για δέκατη συνεχόμενη χρονιά θα μαζευτούν οι συνάδελφοι στο καθιερωμένο ραντεβού για να παρακολουθήσουν εισηγήσεις και να γιορτάσουν τα 100 έτη λειτουργίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. 

ΤΟΠΟΣ: HELEXPO

Ημερομηνία: 25 έως 29 Απριλίου 2018

Εισηγητέςhttps://10h-math2018.blogspot.gr/p/2018.html

Διεύθυνση διοργάνωσης: https://10h-math2018.blogspot.gr/

Τελικό πρόγραμμα: https://10h-math2018.blogspot.gr/p/blog-page_19.html

Σας περιμένουμε!!




Τρίτη 24 Απριλίου 2018

2ο Διαγώνισμα προσομοίωσης από το Καλαμαρί

Ο αγαπητός φίλος Ιωάννης Σαράφης, απτόητος και αμετανόητος, μας προσφέρει αποκλειστικά το 2ο διαγώνισμα προσομοίωσης που έγραψαν οι μαθητές της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί στις 23 Απριλίου 2018.

Για απευθείας αποθήκευση των εκφωνήσεων πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Μια ανεπανάληπτη προσφορά για επανάληψη στο Λύκειο!!


Σας είχαμε ενημερώσει ότι έρχονται εκπλήξεις και μεγάλες προσφορές από διάφορα μέλη του lisari που νιώθουν την υποχρέωση να επιστρέψουν ένα μερίδιο από όσα έχουν δεχθεί αυτά τα χρόνια. Μια κίνηση σεβασμού και προσφοράς!

Ένα γιγάντιο αρχείο, ένα τεράστιο υλικό, μια φιλότιμη προσπάθεια που πρέπει τουλάχιστον να την επιβραβεύσουμε!!

Ο Νίκος Ράπτης από το Αγρίνιο, συγκέντρωσε το υλικό που έχει παρουσιαστεί κατά διαστήματα από το lisari (ενδοσχολικά θέματα) και τα προσφέρει σε όλους μας!

Η περσινή προσφορά του Νικόλα εμπλουτίστηκε με τα τελευταία ενδοσχολικά θέματα του 2017 και σας την παρουσιάζουμε!

ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
260 Θέματα Ενδοσχολικά και Επαναληπτικά Θέματα

200 Ενδοσχολικά Θέματα χωρισμένα ανά κεφάλαιο

210 Ενδοσχολικά Θέματα χωρισμένα ανά κεφάλαιο
Θεωρία στην μορφή Ερωτήσεων - Απαντήσεων με βασικά αντιπαραδείγματα για γρήγορη Επανάληψη - Όλα τα Σωστά-Λάθος των Πανελληνίων με Χρονολογική Σειρά - 260 Θέματα για Επανάληψη, χωρισμένα ανά Ενότητα και χωρισμένα ανά Επίπεδο Θεμάτων Πανελληνίων.

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

Οι Γάλλοι το λένε το répétition! Εμείς το λέμε 40ος διαγωνισμός!

Η συμμετοχή για τον 40ο διαγωνισμό πέρασα κάθε προσδοκία! Ρεκόρ συμμετοχών και κλικ εμφανίσεων!! Άλλος ένας πανηγυρικός διαγωνισμός έληξε με επιτυχία!!

Οι νικητές είναι:
47 6 50  (47: spiros tsoufis και 50: Nikolaos Laspas)
(0)7 5 47   (07: Γιάννης Ζαμπέλης και 47: spiros tsoufis)
23 4 63:  (23: Nikos Oik και 63: nikkru)
36: (Eleni Gountromihou 1ος αναπληρωματικός)

Και σε αύξουσα σειρά είναι:
36:  Eleni Gountromihou 1ος αναπληρωματικός
63: nikkru

Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:

Ονοματεπώνυμο:
Διεύθυνση:
Περιοχή:
Τ.Κ:

Κινητό:
__________________________________________
Ο 40ος διαγωνισμός μας φέρνει ξανά τον συγγραφέα 
Γιάννη Μπαϊλάκη 
σε ένα νέο επαναληπτικό βοήθημα για τη Γ΄ Λυκείου!!


Μια προσφορά από τις εκδόσεις "Κόσμος"
και του συγγραφέα Γιάννη Μπαϊλάκη!

Δηλώστε συμμετοχή για τις επόμενες 7 ημέρες και πάρτε μέρος στην κλήρωση των 5 βιβλίων 
(με δωρεάν αποστολή)


Συνολικά 321 βιβλία έχουν κληρωθεί μέχρι τώρα στο lisari! Ένα νούμερο ρεκόρ!

Λίγα λόγια για το συγγραφέα

Ο Γιάννης δεν είναι από τους συγγραφείς που θα τον δεις σε κάποιο συνέδριο μαθηματικών ή θα τον συναντήσεις συχνά στις εκδηλώσεις που διοργανώνει  η Ε.Μ.Ε. Ο αγαπημένος μας συγγραφέας έχει επιλέξει τα τελευταία χρόνια να τα περνάει στην μονοκατοικία του στο Μοσχάτο και να κατασκευάζει ασκήσεις. 

Ο Γιάννης είναι ένας χαρισματικός μαθηματικός που κατάφερε πολύ εύκολα να επηρεάσει με τον τρόπο γραφής του την εποχή του . Είναι από τους λίγους συγγραφείς που τα βιβλία του επηρέασαν μαθητές και καθηγητές και έχει αφήσει το στίγμα του στη βιβλιογραφία. 

Είναι ένας πολύ απλός άνθρωπος που εύκολα μπορείς να τον προσεγγίσεις και να γίνεις κολλητός σου! Ζει κοντά στο γήπεδο Καραΐσκάκη και διδάσκει ακόμα και σήμερα σε ένα Λύκειο του Πειραιά. 

Είχα την τιμή να τον γνωρίσω από κοντά πριν κάποιους μήνες με αφορμή την άσκηση της ημέρας. Μετά από πρόσκλησή του πέρασα ένα ολόκληρο απόγευμα στο χώρο του. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να ανακαλύψω τον άνθρωπο που το μεράκι και η χαρά του να δημιουργεί ασκήσεις δεν έχει σταματήσει. Είχα την τύχη να δω τις νέες χειρόγραφες ασκήσεις - λύσεις που έχει κατασκευάσει και παρουσιάζονται στο παραπάνω βιβλίο. 

Συζητήσαμε για τα πάντα! Για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, για τους συγγραφείς που πέρασαν από το σπίτι του, δανείστηκαν την προσωπική του δουλειά και μετά τον ξέχασαν, για τις φήμες που ακούγονται γι' αυτόν και το μέλλον της Παιδείας. 

Το νέο του βιβλίο φιλοδοξεί να "πιάσει" το νέο πνεύμα των εξετάσεων και να προετοιμάσει καλύτερα τον μαθητή.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Κάντε κλικ στο σύνδεσμο για να δείτε τις πρώτες 33 σελίδες του βιβλίου! Μια αποκλειστική προσφορά του lisari.blogspot.gr

Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (διαφορετικά δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τρίτη 10 Απριλίου 2018 και λήγει Τρίτη 17 Απριλίου 2018, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και ό,τι άλλο επιθυμείτε να σημειώσετε!
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρονται τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές  θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν με ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση).
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!