Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Σημειώσεις στην Διαφορική Γεωμετρία

Σημειώσεις στην Διαφορική Γεωμετρία από το αντίστοιχο μάθημα του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου το εαρινό εξάμηνο 2005.

  • Καμπύλες
  • Επιφάνειες στονR3
Οι σημειώσεις είναι στοιχειοθετημένες με Latex και περιέχουν πολλά σχήματα (μαζί με τον κώδικα) σχεδιασμένα στο mathematica 5.2 και το dia-diagrams.

Τα παραπάνω τα βρήκαμε στο site "Απλά Μαθηματικά" του συναδέλφου Κλεάνθη Ξενιτίδη

Οι λύσεις του ωριαίου τεστ στην Γεωμετρία Β Λυκείου (λόγος εμβαδών)

Οι λύσεις του ωριαίου τεστ Γεωμετρίας Β Λυκείου στο λόγο των εμβαδών.

Οι λύσεις είναι ενδεικτικές και σε κάποια υποερωτήματα παρουσιάζονται τρεις διαφορετικοί τρόποι επίλυσης για να αντιληφθεί ο μαθητής κάποιους από τους δρόμους και σκέψεις που έπρεπε να ακολουθήσει για να οδηγηθεί σε λύση.

Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

'Εργασία 7η - Γεωμετρία Β΄ Λυκείου

Η εργασία 7 της Γεωμετρίας Β Λυκείου, είναι δανεισμένη από το βιβλίο Γ΄ Λυκείου Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής.

Η άσκηση μπορεί να  λυθεί και με γνώσεις μαθηματικών Β΄ Λυκείου κατεύθυνσης (εξίσωση ευθείας).

Eνα υπέροχο μυαλό ετών 16

Η απάντηση στον δωδεκάχρονο είναι μια δική μας περίπτωση!


Επιλύει πολύπλοκα προβλήματα με την άνεση και την ευχέρεια καταξιωμένου επιστήμονα. Το ταλέντο του Bενιαμίν της Eθνικής Oμάδας Mαθηματικών Xάρη Tσαμπασίδη προέτρεψε ακόμα και το περίφημο ίδρυμα του MIT να τον προσκαλέσει για γνωριμία και εκπαίδευση.

  Έχει τύχει να ξαγρυπνήσει αναζητώντας την πιο κομψή και ευρηματική λύση σε κάποιο δύσκολο πρωτότυπο πρόβλημα. «Oχι, δεν φωνάζω "Eύρηκα" όπως ο Aρχιμήδης όταν την ανακαλύπτω, απλά χαμογελώ στον εαυτό μου», λέει ο Χάρης Τσαμπασίδης.  

Δωδεκάχρονος αντικρούει τον Αϊνστάιν

Από τα οκτώ του φοιτά στο πανεπιστήμιο IUPUI. Στα δώδεκα του θα αποκτήσει έμμισθη θέση ερευνητή στο πανεπιστήμιο ενώ βρίσκεται κοντά στο να "καταρρίψει" τη θεωρία της σχετικότητας.

Δείτε σε βίντεο τις μαθηματικές του δεξιότητες (Vid), πως αποδεικνύει την παραγοντική ολοκλήρωση σε ορισμένο ολοκλήρωμα, πως υπολογίζει τα ολοκληρώματα, xσυνx, lnx, xe^{x^2}.  
Σημείωση: Αυτά δεν μπορούν να τα παρακολουθήσουν τα παιδιά της Γ Λυκείου (κατεύθυνσης)  αφού από φέτος τα αόριστα ολοκληρώματα είναι εκτός ύλης!

Συλλογή επαναληπτικών ασκήσεων στην Γεωμετρία Α Λυκείου

Μια συλλογή ασκήσεων από τον άξιο συνάδελφο και φίλο, Μπάμπη Στεργίου που πρόσφερε την εργασία του σε word. 

Περιέχει 18 ασκήσεις με λύσεις / σελ. 10

Παρατηρήσεις στην παραγοντική Ολοκλήρωση και αλλαγή μεταβλητής - Γ Λυκείου Κατεύθυνση

Σχόλια, παρατηρήσεις, μεθοδολογίες και ασκήσεις στην παραγοντική ολοκλήρωση και αλλαγή μεταβλητής ορισμένου ολοκληρώματος.

Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Τεστ στο Λόγο των εμβαδών (10.5) - Γεωμετρία Β΄ Λυκείου

Το Β2 έγραψε τεστ στο λόγο των εμβαδών (10.5) στην Γεωμετρία Β Λυκείου.

Δόθηκαν δύο είδη τεστ, για τους αδύναμους μαθητές, ομάδα Α και τους μαθητές που έχουν προσδοκίες, ομάδα Β.

Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης

Κεφάλαιο 10: Εμβαδά - Γεωμετρία Β Λυκείου

Τα θέματα των εξετάσεων ομαδοποιημένα - Κεφάλαιο 10: Εμβαδά για την Β Λυκείου Γεωμετρία.

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Τεστ Άλγεβρας Α΄ Λυκείου στις ανισώσεις

Ένα τεστ στις ανισώσεις Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που προτάθηκε στο Λύκειο Νέας Μεσήμβριας  Θεσσαλονίκης.
Ο μέσος όρος τάξης κινήθηκε στο 10,1.


Επιμέλεια: Κατερίνα Καλφοπούλου

Καταγραφή κατόχων διδακτορικών στα Μαθηματικά

Η πρόθεση αυτού του Project είναι να συγκεντρώσει πληροφορίες για όλους τους μαθηματικούς του κόσμου. Υπάρχουν πληροφορίες από όλες τις σχολές που συμμετέχουν στην ανάπτυξη των μαθηματικών σε επίπεδο έρευνας όσο και από όλα τα άτομα που μπορούν να γνωρίζουν σχετικές πληροφορίες.

Προσοχή: Σε όλο αυτό το έργο, όταν χρησιμοποιείται η λέξη “μαθηματικά” ή “μαθηματικός” εννοείτε η λέξη με τη ευρύτερη της έννοια. Έτσι, όλα τα σχετικά στοιχεία από τις στατιστικές, την επιστήμη υπολογιστών, ή επιχειρησιακή έρευνα είναι ευπρόσδεκτα.

Στόχος του προγράμματος είναι να καταγραφούν όλα τα άτομα που έχουν λάβει διδακτορικό στα μαθηματικά.

Σε κάθε διδάκτορα αναφέρονται τα παρακάτω στοιχεία

1. Το πλήρες όνομα του κατόχου του διδακτορικού
2. Το όνομα του πανεπιστημίου που χορήγησε το διδακτορικό
3. Το έτος κατά το οποίο χορηγήθηκε ο τίτλος σπουδών
4. Ο πλήρης τίτλος της διατριβής
5. Η πλήρης ονομασία (ες) του/των επιβλέποντα/ων καθηγητή (-ων)

Η εισαγωγή των ονομάτων να γίνει σε λατινικούς χαρακτήρες. Ενημερώνεται συνεχώς!

Παρουσίαση Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (PowerPoint)

Παρουσιάζονται τα εφαρμοσμένα μαθηματικά για σπουδαστές και φοιτητές.

Περιεχόμενα:
1. Ορίζουσες
2. Διανυσματικός Λογισμός
3. Αναλυτική Γεωμετρία
4. Διαφορικός Λογισμός

Λύσεις από το ολιγόλεπτο τεστ στο τριώνυμο - Άλγεβρα Α Λυκείου

Μετά από την διεξαγωγή του τεστ στο τμήμα Α4 του 1ου Λυκείου Ζακύνθου, παραδίδω τις ενδεικτικές λύσεις για να εξετάσουν οι μαθητές τα λάθη και την ορθή πορεία σκέψης που έπρεπε να ακολουθήσουν.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Ηλεκτρονική εφημερίδα - 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου

Διαβάσαμε μια όμορφη ιστοσελίδα που αποτελεί την ηλεκτρονική εφημερίδα του 2ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου.

Έχει θέματα εκπαιδευτικά, κοινωνικά και γενικότερα θέματα που άπτονται του κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Το παρακάτω ενδιαφέρον πρόβλημα το βρήκαμε σε αυτόν τον ιστότοπο.


Χρησιμοποιώντας τις παρακάτω τριάδες αριθμών και οποιοδήποτε άλλο μαθηματικό σύμβολο θέλετε ανάμεσά τους, προσπαθήστε να καταλήξετε σε αποτέλεσμα 6 στην κάθε ισότητα. Δεν επιτρέπεται η χρήση των ψηφίων 0 έως 9 εκτός αυτών που δίνονται ήδη σε κάθε εξίσωση, καθώς και η χρήση αριθμητικών σταθερών όπως οι π, e, κλπ.

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Νέα ανάρτηση στο περιοδικό "όπερ έδει δείξαι"

Το ηλεκτρονικό μηνιαίο περιοδικό "όπερ έδει δείξαι" των συναδέλφων Απλακίδη Γ., Ζανταρίδη Ν. φιλοξενεί για άλλη μια φορά 2 ασκήσεις μας από την Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου όπως προτάθηκαν σε τμήματα της Α' του 1ου Λυκείου Ζακύνθου.

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Αποτελέσματα εκλογών Ε.Μ.Ε (2011)

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε) στις 20/3/2011 Κυριακή πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές για την ανάδειξη Διοικητικού Συμβουλίου και για την Εξελεγκτική επιτροπή.

Τα αποτελέσματα φαίνονται παρακάτω

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Το σχήμα Horner - Β΄ Λυκείου: Άλγεβρα


Ένα όμορφο πρόγραμμα για να εφαρμόζουμε το σχήμα Horner (και όχι corner) για πολυώνυμα το πολύ 5ου βαθμού και με διάφορα είδη διαιρετών και να αποφεύγουμε τις πράξεις και την κουραστική συμπλήρωση του πίνακα.


1.Με διαιρέτη το x + β/α

2. Με διαιρέτη το x2αx - β  του συναδέλφου Κυρίτση Κώστα

2 Επαναληπτικές ασκήσεις στο τριώνυμο

Δύο όμορφες επαναληπτικές ασκήσεις στο τριώνυμο που έγιναν μέσα στην τάξη (1ο Λύκειο Ζακύνθου).

Περιλαμβάνει: Εξίσωση, παραγοντοποίηση , πρόσημο τριωνύμου και μια αναφορά στις απόλυτες τιμές.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.