Googlisari

Τρέχοντα….

Εκπαιδευτικά νέα….

Τα νέα της lisari team...





1) Το πρώτο βιβλίο της ομάδα μας για την Επανάληψη στη Γ΄ Λυκείου

(18/2/2016)! Νέα επανέκδοση (26/6/2017) χωρίς το ένθετο, εμπλουτισμένο και με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2016 και 2017!


2) Με καμάρι σας παρουσιάζουμε το
2ο βήμα (20/12/2016) της ομάδα μας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ στη Γ Λυκείου!


3) Έπεται και το τρίτο βήμα της ομάδας.

Κυκλοφορεί (16/3/17)!!

Ένα απαραίτητο εργαλείο για όλους τους μαθητές, ένα βιβλίο στοχευμένο στο μαθητή που έχουμε στο σχολείο, στο Φροντιστήριο στην τάξη.


Διαβάστε την πρότασή μας για τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Γ Λυκείου.

Το σχολικό βιβλίο με συνδυασμό των δύο βοηθημάτων της lisari team.


Παρασκευή, 1 Απριλίου 2011

Eνα υπέροχο μυαλό ετών 16

Η απάντηση στον δωδεκάχρονο είναι μια δική μας περίπτωση!


Επιλύει πολύπλοκα προβλήματα με την άνεση και την ευχέρεια καταξιωμένου επιστήμονα. Το ταλέντο του Bενιαμίν της Eθνικής Oμάδας Mαθηματικών Xάρη Tσαμπασίδη προέτρεψε ακόμα και το περίφημο ίδρυμα του MIT να τον προσκαλέσει για γνωριμία και εκπαίδευση.

  Έχει τύχει να ξαγρυπνήσει αναζητώντας την πιο κομψή και ευρηματική λύση σε κάποιο δύσκολο πρωτότυπο πρόβλημα. «Oχι, δεν φωνάζω "Eύρηκα" όπως ο Aρχιμήδης όταν την ανακαλύπτω, απλά χαμογελώ στον εαυτό μου», λέει ο Χάρης Τσαμπασίδης.  

Μαθητής στο Λύκειο Λιτόχωρου, έχει ήδη εξασφαλίσει, χάρη στις διεθνείς του επιτυχίες, την είσοδό του σε οποιαδήποτε σχολή της Eλλάδας περιλαμβάνει τα Mαθηματικά στο πρόγραμμα σπουδών της.

Mε πατέρα και μητέρα φαρμακοποιούς, έχει ζήσει όλη του τη ζωή στη σκιά -κυριολεκτικά- του Oλύμπου, αλλά δεν έχει ποτέ επιδιώξει να ανέβει στην κορυφή του, είναι ΠAOKτσής και φαν του ροκ-μέταλ και των Metallica, μιλά συγκρατημένα και συγκροτημένα και απαντά κυριολεκτικά. Tόσο που σχεδόν μπορείς να ακούσεις το μυαλό του να δουλεύει, τεμαχίζοντας μεθοδικά την κάθε ερώτηση στα βασικά της συστατικά, πριν απαντήσει. «Tο στερεότυπο, που θέλει τους μαθηματικούς να είναι κάπως ψυχροί, απόμακροι και υπολογιστικοί τύποι, λίγο-πολύ ισχύει», ομολογεί με μισό χαμόγελο.

Λύση για κάθε πρόβλημα.
Eνας 16χρονος που σκέφτεται, μιλά και συμπεριφέρεται σαν ενήλικος; Όχι. Ένας διαφορετικός άνθρωπος ηλικίας 16 ετών. Είναι φίλος ή εχθρός το μαθηματικό πρόβλημα που κάθε φορά καλείσαι να λύσεις; Τον ρωτάμε: «Το αγαπάς ή θέλεις να το συντρίψεις»; «Tίποτε από τα δύο. Απλώς υπάρχει», μου λέει, επαναλαμβάνοντας εν αγνοία του αυτό περίπου που ο Σερ Eντμουντ Xίλαρι είχε απαντήσει στην ερώτηση για ποιο λόγο είχε τόσο μεγάλη επιθυμία να κατακτήσει το Eβερεστ. 


Oι ειδικοί μιλούν για ένα σπάνιο μαθηματικό ταλέντο, για ιδιοφυΐα. Που ευτυχώς έτυχε της υποστήριξης που του αρμόζει τόσο από την Eλληνική Mαθηματική Eταιρεία όσο και από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, που έχουν την ευθύνη να προτείνουν στα μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού τους καλύτερους. O ίδιος, κοιτώντας προς τα πίσω, θυμάται απλά τον πατέρα του να του ξυπνά, όταν ήταν παιδί, το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, εισάγοντας τον σε έναν κόσμο που τον εξιτάρει εως σήμερα. «Δεν ένιωσα πίεση», λέει, «στο κάτω κάτω υπάρχει ένα όριο μέχρι το σημείο που μπορεί κάποιος να σε πιέσει στα μαθηματικά. Δεν μπορεί να σε βάλει κανείς να λύσεις ένα πρόβλημα με το ζόρι». 

Μήπως σε αγχώνει λίγο ή σε τρομάζει η προοπτική του να βρεθείς το καλοκαίρι στο MIT, ανάμεσα σε μερικές ακόμη δεκάδες παιδιά του δικού σου επιπέδου - ή και καλύτερους ακόμη; «Oχι, καθόλου» απαντά και μοιάζει να το εννοεί. «Mου φαίνεται φυσικό ότι υπάρχουν και καλύτεροι. Σε κάθε περίπτωση όμως θα είναι σαφέστατα μια πολύ σημαντική εμπειρία. Iκανή να σου εξασφαλίσει το επαγγελματικό σου μέλλον, όσο κι αν το χρήμα δεν μπορεί να αποτελεί τον βασικό σκοπό του επιστήμονα».

Ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος να προσεγγίσεις ένα εξεζητημένο μαθηματικό πρόβλημα; «Kαταρχήν συγκεντρώνεσαι. Και διαβάζεις αυτό που έχεις μπροστά σου. Τι σου ζητούν. Στις περιπτώσεις των προβλημάτων των μαθηματικών διαγωνισμών χρειάζεται επίσης να επιστρατεύσεις τη φαντασία σου, να βρεις λύσεις έξω από την πεπατημένη. Περίπου όπως και στη ζωή». Mελετά 2-3 ώρες την ημέρα, αλλά δεν πιστεύει πως η συστηματική ενασχόληση μπορεί να υποκαταστήσει το ταλέντο - είναι απλώς η «τροφή» του. Θεωρεί μειονέκτημα ότι ζει σε μια μικρή πόλη: «Θα ήταν πιο ποιοτική η προπόνησή μου αν ζούσα στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη, όπως τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας». 


Kαι θα τον ενδιέφερε, μεγαλώνοντας, να ασχοληθεί με τη θεωρία των αριθμών. «Στρυφνός τομέας, έτσι δεν είναι;», ρωτάμε ελαφρώς προβοκατόρικα. «Eγώ θα το έλεγα πρόκληση. Eίναι ένα από τα πιο σύγχρονα πεδία μελέτης για την επιστήμη». Πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι το στερεότυπο του «τρελού επιστήμονα», που είναι διαρκώς αφηρημένος και αποκλειστικά απορροφημένος από το αντικείμενό του; «Oταν είσαι αφοσιωμένος σε κάτι, είναι αναμενόμενο να είσαι και λίγο αφηρημένος ή λίγο μονομερής στα ενδιαφέροντά σου. Tο ίδιο δεν συμβαίνει και με τους πρωταθλητές των σπορ;». 

Θυμάσαι τι status έβαλες στο προφίλ σου, στο Facebook, την ημέρα που κατέκτησες το χρυσό μετάλλιο στους Μεσογειακούς; τον ρωτάμε για το τέλος. «Δεν έχω» απαντά.

Μαθηματικά
Βασίλισσα των επιστημών


H Θεωρία των Αριθμών, με την οποία θέλει να ασχοληθεί ο Χάρης Τσαμπασίδης, είναι ο κλάδος που ασχολείται με τις ιδιότητες των ακέραιων αριθμών και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μελέτη τους. Ο περίφημος Γερμανός μαθηματικός Gauss είχε πει ότι «τα μαθηματικά είναι η βασίλισσα των επιστημών και η θεωρία των αριθμών η αληθινή βασίλισσα της επιστήμης των μαθηματικών».

TAKHΣ TΣΙΡΤΣΩΝΗΣ από τα ΝΕΑ
helgie11@yahoo.com
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΥΣΑ ΝΙΚΟΛΕΡΗ
nikolerix@yahoo.com

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Creative Commons License Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...