Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Μαθηματικά τρικ από την Πόπη Τσαπανίδου!!

Το είδαμε και αυτό!!

Η Πόπη Τσαπανίδου μέσω της ιστοσελίδα της  μας ενημερώνει για διάφορα Μαθηματικά κόλπα!


Γεια σου Πόπη

Έτσι πως πάμε, εσύ θα διδάσκεις Μαθηματικά  και εγώ θα παρουσιάζω το πρωινό του ΣΚΑΙ!

Δείτε ολόκληρη την δημοσίευση:

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

12ος απαιτητικός γρίφος: Ο Σουλτάνος και οι σοφοί!

 Ένα όμορφο πρόβλημα Μαθηματικών, που χρειάζονται γνώσεις παραπάνω από τις Λυκειακές και συνοχή σκέψης, είναι το επόμενο:
Ένας σουλτάνος, θέλοντας να δοκιμάσει τους δύο πιο σοφούς μαθηματικούς του βασιλείου του, τους καλεί και ανακοινώνει ταυτόχρονα και στους δυο τα εξής:"Θέλω να μαντέψετε δυο ακέραιους αριθμούς,οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι της μονάδας και το άθροισμα τους ειναι μικρότερο του 60. Στον έναν απο σας θα πω - μυστικά απο τον άλλον - το άθροισμα των δυο αριθμών και στον άλλον - επίσης μυστικά - το γινόμενο τους".

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη - Τα μαθηματικά συναντούν τον ήχο...

Με αφορμή τα δέκα χρόνια από το θάνατο του Ιάννη Ξενάκη, το σύνολο dissonArt παρουσιάζει στις 14 Δεκεμβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ένα πρόγραμμα που χαρακτηρίζεται από τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία τόσο στο σχηματισμό όσο και στο χαρακτήρα των έργων.

Τα μαθηματικά του προκαλούν κυριολεκτικά αλλεργία!


Απίστευτο κι όμως συνέβη σε σχολείο της Πάτρας και είναι το πρώτο θέμα συζήτησης στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Μαθητής της Α' Λυκείου από την αρχή της σχολικής χρονιάς είχε καταλάβει πως το μάθημα των μαθηματικών δεν θα ήταν σαν τα άλλα μαθήματα αφού ο καθηγητής του δημιουργούσε άγχος και ο 16χρονος μαθητής στρεσαριζόταν τόσο πολύ που καμιά φορά ένιωθε πως θα χάσει τις αισθήσεις του...

Το πρόβλημα όμως κάθε φορά που είχε μάθημα στην τάξη με τον συγκεκριμένο μαθηματικό άρχισε να μεγαλώνει και... μετατράπηκε σε αλλεργία!

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Μια φανταστική στιχομυθία σε μια τάξη σχολείου για την επίλυση των εξισώσεων ημχ=0 και συνχ =0

Πως λύνουμε εύκολα και απλά τις τριγωνομετρικές εξισώσεις ημx=0 και συνx=0; Το έχετε δει πολλές φορές αλλά δεν γνωρίζατε πως προέκυψε;

Η παρακάτω στιχομυθία πολύ πιθανόν να έχει γίνει σε κάποιο σχολείο της Ελλάδος και αν δεν έγινε οφείλεται στην κλασική περίπτωση των μαθητών που το σκέφτονται αλλά δεν ρωτούν την απορία ή σκέψης τους. 

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Τριγωνομετρία Β Λυκείου - Εξισώσεις

Χρήσιμες σημειώσεις στις τριγωνομετρικές εξισώσεις για την Άλγεβρα Β Λυκείου, από τον Τηλέγραφο Κώστα

Η ερωτική εξομολόγηση ενός Μαθηματικού


Είστε παρατηρητικοί; Βρείτε το λάθος στην παρακάτω εικόνα!!

Σε κάποιο φυλλάδιο υπάρχει η παρακάτω εικόνα, μέχρι κάποια στιγμή ένας μαθητής παρατήρησε ένα σπουδαίο λάθος στην φωτογραφία, ποιο είναι; Μπορείτε να το βρείτε;

Σημείωση: Μπορεί να υπάρχουν (ή να θεωρήσουμε) ότι υπάρχουν και άλλα λάθη, εμείς ζητάμε το πιο κραυγαλέο! 

Τριγωνομετρικός πίνακας βασικών γωνιών σε πολική μορφή

Σε συνέχεια από εδώ, παρουσιάζουμε μια διαφορετική αυτοσχέδια πολική μορφή του τριγωνομετρικού πίνακα.


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Τριγωνομετρικός πίνακας βασικών γωνιών

Ένας πίνακας που πρέπει όλοι οι μαθητές να έχουν  κολλημένο στο γραφείο τους! 
Μια προσφορά του lisari.blogspot.com 
για τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου.

Μέσα από τον πίνακα φαίνεται και ένας μνημονικός κανόνας που μπορούν να ακολουθήσουν οι μαθητές για να το μάθουν πιο απλά!

Ανανεώθηκε: 13/12/2011 (μπήκαν κάποια πλαίσια και η γωνία των 0 μοιρών στο τέλος έγινε 360 μοιρών)

Παρατηρείτε ότι μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, λίγο πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις, διαπιστώνουν ότι δεν γνωρίζουν ή κάποιοι άλλοι μπερδεύουν το ημ0 αν κάνει 1 ή 0.

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Υπάρχει κριτήριο διαιρετότητας για το 11;

Από το Γυμνάσιο κιόλας γνωρίζουμε ότι ένας αριθμός διαιρείται (ακριβώς) με το 3, αν το άθροισμα των ψηφίων του διαιρείται με το 3. 

Μπορείτε να βρείτε ένα παρόμοιο τρόπο για να διαπιστώσετε αν ένας οποιοσδήποτε αριθμός διαιρείται με το 11; 

Θα βοηθήσουμε λέγοντας ότι οι αριθμοί 3877357 και 1358024679 διαιρούνται (ακριβώς) με το 11.

2η άσκηση για μαθητές Γυμνασίου

Ένα αερόστατο πετάει σε μία περιοχή της οποίας ο χάρτης είναι αυτός της διπλανής   εικόνας. Το αερόστατο ανεβαίνει σε ύψος και κάποιες στιγμές συναντάει διαφορετικούς ανέμους που του αλλάζουν την πορεία.

α) Αν ξέρετε ότι ο αερόστατο ξεκίνησε από την θέση Α και διένυσε απόσταση 50 km μπορείτε να βρείτε το σημείο στο οποίο έφτασε; Εξηγήστε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτήκατε.

Παρακάτω δίνονται οι περιγραφές της υπόλοιπης διαδρομής που ακολούθησε το αερόστατο.

1η Άσκηση για μαθητές Γυμνασίου

Δύο ομάδες πεζοπόρων έκαναν μια μέρα πεζοπορία στο βουνό. Είχαν στην διάθεσή τους χάρτες πεζοπορίας, όπως αυτός που εμφανίζεται στην δίπλα εικόνα. 


Και οι δύο ομάδες ξεκίνησαν ταυτόχρονα από το σημείο Α, που βρίσκεται στα βόρεια του βουνού και σε υψόμετρο 1.600 m, με σκοπό να καταλήξουν στο σημείο Β, που βρίσκεται προς το νότιο μέρος του βουνού. 


Η μια ομάδα  ακολούθησε το μονοπάτι που περνάει από την κορυφή του βουνού (σημείο Κ του χάρτη), που βρίσκεται σε ύψος 1.940 m, και καταλήγει στο σημείο Β (κόκκινη διαδρομή). Η άλλη ομάδα ακολούθησε το μονοπάτι που παρακάμπτει το πέρασμα από την κορυφή Κ και οδηγεί περιμετρικά κατά μήκος της ισομετρικής καμπύλης στο σημείο Β (μπλε διαδρομή).           

Υποστηρικτικό υλικό μαθηματικών Δημοτικού & Γυμνασίου

Δείτε το υποστηρικτικό διδακτικό υλικό για τα μαθηματικά του Δημοτικού και του Γυμνασίου όπως εκδόθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

Και όμως υπάρχει κριτήριο διαιρετότητας για το 7!

Το διαβάσαμε στο έγκριτο και ενημερωμένο blog του Αθάνασιου Δρούγα.

Για να εξετάσουμε αν ένας φυσικός αριθμός είναι πολλαπλάσιο του 7 αρκεί να διαγράψουμε το τελευταίο διαγραμμένο ψηφίο του και να αφαιρέσουμε από τον αριθμό (χωρίς το τελευταίο ψηφίο) το διπλάσιο του ψηφίου που διαγράψαμε. Ο αριθμός που προκύπτει είναι πολλαπλάσιο του 7 αν και μόνο αν ο αρχικός αριθμός είναι πολλαπλάσιο του 7. Συνεχίζουμε την διαδικασία μέχρι να καταλήξουμε σε διψήφιο αριθμό, που εύκολα βρίσκουμε αν είναι ή όχι πολλαπλάσιο του 7.

Η απάντηση των γυναικών στο γνωστό e-mail: Οι γυναίκες είναι διαβολικές!

Μια απλή μαθηματική σχέση αποδεικνύει και επιστημονικά, πλέον, ότι όχι μόνο οι γυναίκες έχουν… το "διάβολο" μέσα τους, αλλά και οι άντρες, και μάλιστα περισσότερο! Κι αν πιστεύετε ότι οι τετραγωνικές ρίζες και τα αριθμητικά σύμβολα είναι άσχετα με τις ανθρώπινες σχέσεις, κάνετε μέγα λάθος!
Όλοι θα έχετε δει την παρακάτω "απόδειξη",
1. Απόδειξη πρώτη… Οι γυναίκες έχουν το "διάβολο" μέσα τους!
2. Απόδειξη δεύτερη… Οι άντρες έχουν περισσότερο το "διάβολο" μέσα τους!


Αρμενία: Υποχρεωτικά μαθήματα στο Δημοτικό, Ιστορία, Μαθηματικά και σκάκι!

Μαζί με την ιστορία και τα μαθηματικά πλέον τα παιδιά ηλικίας μεταξύ επτά και εννέα ετών θα διδάσκονται υποχρεωτικά σκάκι στο σχολείο, σύμφωνα με απόφαση της αρμενικής κυβέρνησης. Όπως στα περισσότερα πρώην σοβιετικά κράτη, το σκάκι αποτελεί εθνικό πάθος και η Αρμενία μπορεί να υπερηφανεύεται για πολλούς διακεκριμένους σκακιστές.

Ο Νταβίντ Αϊραπετιάν σίγουρα δεν θα δυσανασχετήσει με την εισαγωγή του σκακιού στη σχολική ύλη, καθώς ο 8χρονος Αρμένιος θεωρείται ήδη μεγάλος παίκτης. Το μόνο που μπορεί να ελπίζει είναι να βρεθεί στο σχολείο του ένας αντάξιος αντίπαλος.