Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθηματικά τρικ από την Πόπη Τσαπανίδου!!

Το είδαμε και αυτό!!

Η Πόπη Τσαπανίδου μέσω της ιστοσελίδα της  μας ενημερώνει για διάφορα Μαθηματικά κόλπα!


Γεια σου Πόπη

Έτσι πως πάμε, εσύ θα διδάσκεις Μαθηματικά  και εγώ θα παρουσιάζω το πρωινό του ΣΚΑΙ!

Δείτε ολόκληρη την δημοσίευση:

Συνήθως τα μαθηματικά είναι ο εφιάλτης κάθε μαθητή. Αν όμως κάποιος καταφέρει να μπει στο πνεύμα τους και να ανακαλύψει τη μαγεία τους, θα δει ότι τα μαθηματικά είναι μια είσοδος σε έναν υπέροχο κόσμο δημιουργίας σχεδόν.

Αλλά εδώ απλά θα δούμε μερικά «κόλπα» που μπορεί κάποτε να μας χρειαστούν, σε περίπτωση που θα πρέπει να κάνουμε καμιά πράξη με τον εγκέφαλό μας (ίσως, άμα μας κόψουν το ρεύμα…).

Πολλαπλασιασμός με το 11
Ξέρουμε όλοι τον πολλαπλασιασμό με το 10. Για να πολλαπλασιάσουμε ένα νούμερο με το 10 απλά προσθέτουμε ένα μηδενικό στο τέλος. Υπάρχει και κόλπο για το 11.

Ας πάρουμε πχ. το νούμερο 32
Φανταζόμαστε ένα κενό ανάμεσα στο 3 και στο 2

και εκεί προσθέτουμε αυτά τα δύο νούμερα δηλ.: 3_(3+2)_2
και έχουμε το εξής αποτέλεσμα 352 για τον πολλαπλασιασμό του 32×11

Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα της πρόσθεσης είναι διψήφιο κάνουμε το εξής: Αφήνουμε στη μέση το δεύτερο ψηφίο της πρόσθεσης και προσθέτουμε το πρώτο, στο πρώτο αρχικό νούμερο

98×11
9_(9+8)_8 (το αποτέλεσμα της παρένθεσης είναι το διψήφιο 17)
(9+1)_7_8
άρα 1078

Στο τετράγωνο, στο τσακ μπαμ!
Αν θέλετε βρείτε το τετράγωνο διψήφιου αριθμού που τελειώνει σε 5 κάντε το εξής:
Προσθέστε στο πρώτο νούμερο 1 και κατόπιν πολλαπλασιάστε με το αρχικό. Μετά κολλήστε και το 25 στο τέλος.
πχ.
Θέλουμε να βρούμε το 35 στο τετράγωνο
3x(3+1) και 25
3×4=12
άρα
1225

Πολλαπλασιασμός επί 9
Παιδικό κόλπο: Για να πολλαπλασιάσετε έναν αριθμό από το 1 ως το 9 με το 9 φέρτε τα χέρια σας μπροστά από το πρόσωπό σας και λυγίστε το δάχτυλο που αντιπροσωπεύει το νούμερο αυτό. Πχ. Θέλετε να πολλαπλασιάσετε το 9 με το 2. Λυγίστε τον δείκτη σας. Μένει 1 λυγισμένο δάχτυλο στη δεξιά του πλευρά και 8 στην αριστερή του, άρα 18. Δοκιμάστε το με όλα τα δάχτυλα, πιάνει πάντα.

Βρείτε το τοις εκατό
Ας πούμε θέλετε να βρείτε πόσο είναι το 15% σε ένα χρηματικό ποσό, πχ. 35 ευρώ. Βρείτε πρώτα πόσο είναι το 10% (εύκολο, διαιρείτε το νούμερο με το 10) και μετά προσθέτετε το μισό του αρχικού νούμερου σε ό,τι βρείτε και έχετε το αποτέλεσμα. Δηλαδή:

15% του 35 (πρώτα πόσο είναι το 10% στο 35)+((10% του 35)/2)
3.50+1.75= 5.25

Αφαιρέστε οποιονδήποτε μεγάλο αριθμό από το 1000

Ας πούμε θέλετε να αφαιρέσετε το 589 από το 1000. Αφαιρείτε τα δυο τελευταία νούμερα από το 9 και το τελευταίο από το 10 και τα αποτελέσματα των πράξεων είναι το νούμερο που ζητάτε.

5-9 = 4
8-9 = 1
9-10= 1

Άρα 1000-589=411

Σχόλια

  1. Προσωπική γνώμη: ο πολλαπλασιασμός με 11 γίνεται πιο γρήγορα με επιμεριστική.

    Π.χ. 72χ11= 720+72

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26