Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

Ολοκληρώθηκε η ανανέωση - ελευθέρωση των αρχείων drive

Μετά από ένα ξαφνικό πρόβλημα που εμφανίστηκε με τις ενημερώσεις ασφαλείας της Google Drive (9/2021) πάνω από 3.500 αρχεία του lisari ενημερώθηκαν και είναι πλέον ελεύθερα για προβολή και αποθήκευση όπως πάντα!


Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση συλλογίστηκα τα εξής: 

1) Τελικά στο lisari διαθέτουμε πάρα πολλά αρχεία μαθηματικών... μάλλον η Google δεν το γνωρίζει, αλλιώς δεν θα έκανε τέτοια γκάφα ή τελικά η ενημέρωση ήταν να καλύψει άλλη γκάφα ασφαλείας. 

2) Η Google αντί να προσθέσει ένα μήνυμα "πατήστε εδώ ΑΝ θέλετε να κάνετε ενημέρωση ασφαλείας" και με ένα κλικ να με απαλλάξει από 3.500 κλικ τουλάχιστον, προτίμησε να να ταλαιπωρήσει τους χρήστες της. Αυτό που η Google έχει νέους ανθρώπους που σκέφτονται και ενεργούν σωστά, σε τέλειο περιβάλλον κτλ. αρχίζω να μην το πιστεύω! Άντε να τους δικαιολογήσω ότι δεν είχαν φανταστεί ένα drive γεμάτο αρχεία μαθηματικών που όλα μοιράζονται δημόσια!

3) Τελικά διαπίστωσα πόσοι πολλοί μας παρακολουθούν και κατεβάζουν αρχεία! Είναι αθέατοι φίλοι μας! Είναι εδώ αλλά δεν συμμετέχουν... θα είχε ενδιαφέρον να είχα κλειστά τα αρχεία για λίγους μήνες μέχρι να γνωρίσω λίγους περισσότερους από τους γνωστούς και ενεργούς φίλους της lisari. 

4) Μέσα στο lisari κρύβονται διαμάντια, χρυσάφι, υπάρχει θησαυρός γνώσεων! Δεν χρειαζόμαστε νέα αρχεία, αρκεί να ανανεώσουμε, να εμπλουτίσουμε τα παλιά αρχεία και νομίζω ότι θα έχουμε μια άριστη Τράπεζα Θεμάτων.

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

Πρόβλημα στο drive...

Τελευταία ενημέρωση: Ήδη έχουμε αντικαταστήσει αρκετούς συνδέσμους (όπως τα αρχεία της Τράπεζας θεμάτων) που δημιουργούσαν πρόβλημα και συνεχίζουμε.

Την τελευταία εβδομάδα παρατηρείται κάτι περίεργο, χωρίς να αλλάξουμε κάποια ρύθμιση στα αρχεία μας που φιλοξενούνται στο drive, ξαφνικά έρχονται εκατοντάδες mail που ζητούν αίτημα για κοινοποίηση. 

Δείτε μια εικόνα που τράβηξα πριν από λίγο μέσα σε λίγες ώρες... (είναι υπερβολικά πολλά!!!)


και τα μηνύματα στο εσωτερικό είναι κάπως έτσι: 


Λογικά δεν πρέπει να βγαίνει σε όλους και όχι σε όλα τα αρχεία (αλλιώς θα ήταν χιλιάδες τα αιτήματα). Και εκεί είναι το περίεργο! Υπάρχει λύση, να μπαίνω σε κάθε μήνυμα και να δίνω πρόσβαση. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει, γιατί μιλάμε ότι κάθε λεπτό έρχονται αρκετά email. 

Να πως για άλλη μία φορά ότι ένα αρχείο drive κατεβαίνει από το βελάκι που έχει φορά κάτω (δεν πατάμε το +). Δείτε την παρακάτω φωτογραφία: 


Όποιος έχει κάποια λύση - πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. Λίγη υπομονή να δούμε τι θα κάνουμε. Έχει γίνει ερώτηση στην Google. 

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Επαναληπτικές Εξετάσεις Μαθηματικά και Στοιχεία Πιθανοτήτων στα ΕΠΑ.Λ [23/9/2021]

Την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκαν οι επαναληπτικές εξετάσεις στα Μαθηματικά και στοιχεία πιθανοτήτων για τα ΕΠΑ.Λ. 

Για να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων πατήστε εδώ. 


Ο Μιχάλης Γιαννόπουλος από την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή και μέλος της lisari team μας προσφέρει τις απαντήσεις.

Για να δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων πατήστε εδώ.

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Δύο νέα μέλη προσ+έθηκαν στη lisari team!

Δύο νέα δραστήρια και καταξιωμένα άτομα 

προστίθενται στη lisari team!

Τα νέα μέλη της lisari team είναι: 
  • Νίκος Τάσος (Σύμβουλος Β΄ στο Ι.Ε.Π.) 
  • Ιορδάνης Κοσόγλου (καθηγητής στο ΓΕΛ Εξαπλατάνου - Πέλλας).

Η ομάδα μας ανανεώνεται και προσθέτει στη δύναμή της δύο αξιόλογους μαθηματικούς, με γνώσεις, ήθος και όρεξη για μαθηματικά και εργασία. 

Επειδή, η στασιμότητα κοιμίζει, χαλαρώνει και αποσυντονίζει, προσπαθούμε να αντισταθούμε και να  δυναμώσουμε σε όλους τους τομείς. Οι νέες ιδέες, οι νέες προτάσεις και η διάθεση των παιδιών θα δώσουν μια συνολική ώθηση στις προσπάθειές μας και θα απογειώσουν τα αποτελέσματα προς όφελος όλων. 

Μην ξεχνάτε ότι η lisari team είναι μια παρέα 35 μαθηματικών που τους ένωσε αρχικά η αγάπη για τα μαθηματικά (δες Τράπεζα θεμάτων 2015). Πλέον είναι μια αγαπημένη πολυμελής οικογένεια και προσπαθεί να συσπειρώσει όλους τους μαθητικούς. 

Σκοπός της ομάδας είναι η προσφορά ποιοτικού υλικού στα Μαθηματικά, από το Δημοτικό μέχρι το Πανεπιστήμιο, από ΑΣΕΠ μέχρι Πρότυπα, από ΙΒ μέχρι PISA. Για εμάς τα μαθηματικά δεν είναι εργασία, αλλά χόμπι, διασκέδαση, έρωτας. Στην ομάδα μας δεν υπάρχουν αρχηγοί, καταστατικό, οδηγίες και κανόνες, μόνο σεβασμός και δουλειά. Αν επιθυμείτε να συμμετέχετε στην ομάδα στείλτε το βιογραφικό σας στο email lisari.blogspot@gmail.com και τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2025!

Έπεται η συνέχεια... 

Λίγα λόγια για τα νέα μέλη μας

Νίκος Τάσος (πρώτη φωτογραφία αριστερά)

  1. Συγγραφέας 14 βιβλίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (εκδόσεις Πουκαμισάς), 2 Πανεπιστημιακά βιβλία (αυτοέκδοση) και συμμετοχή σε συγγραφή ομάδα διδακτικής των μαθηματικών με σύγχρονες τεχνολογίες (εκδόσεις Γρηγόρη).
  2. Δημοσιεύσεις σε ελληνικά και ξένα περιοδικά άρθρα που αφορούν στα μαθηματικά, στη διδακτική και την εκπαιδευτική ηγεσία.
  3. Μεταπτυχιακές σπουδές στο New York University (Business Mathematics), στο ΕΚΠΑ (Μαθηματικά της αγοράς και της παραγωγής) στο Πανεπιστήμιο της Κύπρου (Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων). Διδάκτορας στον τομέα της Εκπαιδευτικής Ηγεσίας.
  4. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε δημόσια σχολεία του Πειραιά και από το 2020 βρίσκεται στη θέση Συμβούλου Μαθηματικών στο Ι.Ε.Π.


Ιορδάνης Κοσόγλου (δεύτερη φωτογραφία)

  1. Ηλικία: 45 ετών
  2. Τόπος γέννησης: Αθήνα - Αμπελόκηποι
  3. Δύο παιδιά (13 και 8 ετών)
  4. Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά  (με βαθμό 9, 28 -  άριστα) - 2016
  5. Σπουδές στο Α.Π.Θ. τμήμα μαθηματικών  (με βαθμό πτυχίου: 7,2 - λίαν καλώς) - 2000
  6. Οργανική θέση - ΓΕΛ Εξαπλατάνου  "Μενέλαος Λουντέμης" - Έδεσσα.
  7. Διευθύνει τον ιστότοπο  https://blogs.sch.gr/iordaniskos από το Μάρτιο του 2011.

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021

Διευκρινήσεις για τη φετινή σχολική χρονιά (2021- 22) στο Λύκειο στα Μαθηματικά

Επειδή οι ερωτήσεις και οι απορίες είναι πολλές και πάνω στα ίδια θέματα, θα κάνω μια συγκεντρωτική ανάρτηση για να διευκρινίσουμε τι έχει αλλάξει στη φετινή σχολική χρονιά 2021- 22 στο Λύκειο όσο αφορά τα Μαθηματικά.


1) Θα έχουμε Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου και στην Άλγεβρα και στην Γεωμετρία, όπως είχαμε και πέρυσι απλά ΔΕΝ εφαρμόστηκε.


2) Θα έχουμε Τράπεζα Θεμάτων για την Β΄ Λυκείου και στην Άλγεβρα και στην Γεωμετρία, για πρώτη χρονιά κατά δήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

Σημείωση:  Νέα θέματα της Τράπεζας θεμάτων ΔΕΝ υπάρχουν διότι δεν έχουν συσταθεί ακόμα οι ομάδες.


3) Από το προηγούμενο καταλαβαίνουμε ότι η Γεωμετρία Β΄ Λυκείου εξετάζεται στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου (με Τράπεζα θεμάτων)! Τελικά το μέτρο να μην εξετάζεται η Γεωμετρία Β Λυκείου ενδοσχολικά ΔΕΝ πρόλαβε να εφαρμοστεί και ήλθε η κανονικότητα. 


4) Η ύλη και η διαχείριση της ύλη στο Λύκειο (και Γυμνάσιο) πατήστε εδώ. 


5) Στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου στο κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία θα διδάξουμε μέχρι και την παράγραφο 3.5: Βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις. Άρα η παράγραφος 3.6 και 3.7 που ήταν (και δεν ήταν) εντός ύλης τα προηγούμενα χρόνια (αλλά εκτός στη Γ΄ Λυκείου) είναι οριστικά εκτός για τη νέα σχολική χρονιά. 


6) Στα Μαθηματικά προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου επιστρέφει η ύλη του 2019, πριν COVID19, δηλαδή με τα ολοκληρώματα (όπως τα ξέρουμε) ΕΝΤΟΣ ύλης. 


7) Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών τα αρχές Οκτωβρίου να κυκλοφορήσουν. Πάνω σε αυτά θα γραφτούν τα νέα σχολικά εγχειρίδια. Το πλάνο είναι να έχουμε νέα βιβλία για το σχολικό έτος 2023 - 24 από το Δημοτικό έως το Λύκειο! 


8) Οι απόφοιτοι 2020 - 21, δυστυχώς θα δώσουν με την νέα ύλη (+ ολοκληρώματα). 


9) Η βαθμολογία στην Α΄ και Β΄ Λυκείου δεν θα προσμετράτε για την πρόσβαση των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 


10) Τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου προβλέπεται να έχει φέτος Τράπεζα θεμάτων... 

Ένα φυλλάδιο στα μη γραμμικά συστήματα...

Μια διαφορετική προσέγγιση στα μη γραμμικά συστήματα της Άλγεβρας Β Λυκείου. Ένα σύντομο οδοιπορικό με διαφορετικές μορφές ασκήσεων και περίτεχνες λύσεις.

Το φυλλάδιο δίνεται ως προέκταση του σχολικού βιβλίου και για κανένα λόγο δεν το αντικαθιστά.

Δείτε τις διαφορετικές μορφές ασκήσεων με ακέραιες λύσεις, άρρητες λύσεις και παραμετρικά συστήματα. Επίσης στο τέλος δίνονται απλά προβλήματα για την κατανόηση των συστημάτων.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Μια διαφορετική μορφή υπό τη μαεστρία του Τάκη Τσακαλάκου! 

Επιμέλεια: lisari team



Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021

Αγγελία: Ζητούνται μαθηματικοί για παρουσιάσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων STEM - ART σε μουσεία και εκπαιδευτικούς χώρους

Ζητούνται καθηγητές Μαθηματικών, απόφοιτοι ΣΕΜΦΕ και Παιδαγωγικών τμημάτων για Part -Time παρουσιάσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων STEM-ART σε μουσεία και εκπαιδευτικούς χώρους, κυρίως πρωινές ώρες. Υπάρχει η δυνατότητα παρουσίασης δια ζώσης και εξ αποστάσεως. 

Δεν απαιτείται προϋπηρεσία. Μόνο όρεξη και μεράκι για διδασκαλία! 

Επιθυμητό αλλά όχι απαραίτητο για τους Μαθηματικούς μεταπτυχιακό Διδακτικής Μαθηματικών. 

Αποστολή βιογραφικών στο email papanik.maths@gmail.com υπόψη κου Αποστόλη Παπανικολάου, υπεύθυνου προγράμματος.

Περισσότερες πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά προγράμματα στον ιστότοπο www.amst.gr

Επίσης, μπορείτε να επισκεφτείτε και τους εξής συνδέσμους:


για να δείτε τις δράσεις του προγράμματος Stem-Art για τα σχολεία (δια ζώσης και εξ αποστάσεως) του Ίδρυματος Θεοχαράκη για το 2021-22.

Ένα σύντομο βιογραφικό του Αποστόλη Παπανικολάου, υπεύθυνος προγράμματος: 

Ο Αποστόλης Παπανικολάου είναι: 

- ερευνητής της διδακτικής των Μαθηματικών με μεταπτυχιακό δίπλωμα του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθήνας, στη Διδακτική Μαθηματικών

- Καθηγητής Μαθηματικών από το 1985 με πολλές διδακτικές προτάσεις, δημοσιεύσεις και συγγραφή βιβλίων για την ολιστική διδασκαλία των Μαθηματικών και τη διασύνδεσή τους με την Φυσική και την Τεχνολογία, τη Φιλοσοφία και την Τέχνη

- Έχει διδάξει Απειροστικό Λογισμό στο Μαθηματικό Αθήνας και Γεωμετρία στην Τέχνη στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο δια βίου τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. 

- Μέλος της επιστημονικής ομάδας ανάπτυξης πιλοτικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην Εθνική Εστία Επιστημών, στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας και στην Εστία Γνώσης Πάτρας από το 2000 έως το 2013. 

- Επιστημονικός σύμβουλος και σχεδιαστής εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Ηρακλειδών και του εκπαιδευτικού οργανισμού Stem Education

- καθηγητής στο Βαρβάκειο Πρότυπο Λύκειο

To κύριο ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στην διασύνδεση των Μαθηματικών με τη Φιλοσοφία και την Τέχνη και την εφαρμογή στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε σειρά σχετικών επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς στην αλληλεπιδραστική διδασκαλία των Μαθηματικών, είναι επιμορφωτής Α επιπέδου ΤΠΕ, ενώ έχει δώσει σειρά διαλέξεων με κύριο θέμα τη βιωματική, διαθεματική και αλληλεπιδραστική διδασκαλία.