Στηρίξτε το έργο μας!

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Διαγώνισμα προσομοίωσης Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με λύσεις

Ο Μαθηματικός περιηγητής δημοσιεύει τα θέματα προσομοίωσης των πανελληνίων εξετάσεων 2013 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ΓΕ.Λ μαζί με τις λύσεις.

Έγινε προσπάθεια τα θέματα να είναι στο επίπεδο των πανελληνίων εξετάσεων, με παρόμοια διαβάθμιση και μορφή.Τα θέματα απαιτούν καλή γνώση όλης της ύλης καθώς και εξάσκηση στον χρόνο.Την ευθύνη των θεμάτων και λύσεων είχε ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν.Δωδεκανήσου Γιάννης Καραγιάννης.


Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Γεωμετρικοί τόποι: Χειρόγραφες σημειώσεις από τους καθηγητές του Φροντιστηρίου "Καζαντζή - Φιλίππου"

Μέχρι και η ημερομηνία που αναχώρησε ήταν σημαδιακή, 9/9/1999
Ένα σπάνιο υλικό αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com. Ευχαριστούμε όλους τους φίλους που μας προσφέρουν τα προσωπικά τους αρχεία.

Ένα αρχείο από τους καθηγητές του Φροντιστηρίου "Καζαντζή - Φιλίππου" που ήταν συνιδιοκτήτης ο αείμνηστος μαθηματικός από την Θεσσαλονίκη Θόδωρος Καζαντζής. 

Τα άτομα που φαίνονται ότι επιμελήθηκαν το σύγγραμμα είναι: 
  • Ακριδέλης
  • Λαζαρίδου
  • Θερμός
  • Κεχαγιάς

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.

Μερικά λόγια για αυτόν τον τεράστιο μαθηματικό διαβάστε εδώ (mathematica), από μερικά άτομα που είχαν την τύχη να τον ζήσουν από κοντά. Ο Ρούλης του για του φίλους του ....





Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Επαναληπτικά θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Β Λυκείου - Προετοιμάζοντας την Γ Λυκείου

26 Επαναληπτικά θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Β Λυκείου, 6 παραδείγματα, μεθοδολογίες και κατηγορίες ασκήσεων που προετοιμάζουν τον μαθητή για την Γ Λυκείου (στο εδάφιο με τους γεωμετρικούς τόπους μιγαδικών αριθμών).

Ένα χρήσιμο φυλλάδιο, σε μορφή φύλλων εργασίας, για την πλήρη επανάληψη των μαθητών της Β΄ Λυκείου. 

Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης

Για να το δείτε πατήστε εδώ.

Ανανεωμένο: 19/4/2013

Επίσης ένα καταπληκτικό αρχείο από τον Ανδρέα Κουλούρη της ίδιας λογικής, έχει μαζέψει (πάντα σε αρχείο word) όλα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου που λύνονται αποκλειστικά με γνώσεις της Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης.

Διαβάζουμε από το site του τα εξής: 

Φυλλάδιο με Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων (από το κεφάλαιο των Μιγαδικών) για λύση από τους μαθητές της Β΄ Λυκείου. Το φυλλάδιο αυτό φιλοδοξεί να παίξει διπλό ρόλο, να βοηθήσει στην επανάληψη των μαθητών της Β΄ Λυκείου στα μαθηματικά κατεύθυνσης αλλά και να τους προετοιμάσει για την ύλη των μαθηματικών κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου. Για κάποιες ασκήσεις απαιτείται να γίνει υπενθύμιση της τριγωνικής ανισότητας από τη γεωμετρία της Α΄ Λυκείου.

Δείτε άλλες 8 ασκήσεις της ίδιας λογικής από τον Ανδρέα Κουλούρη.

Μαθηματική Επαγωγή: Φύλλο εργασίας από τον Α. Κουλούρη

Ο φίλος Ανδρέας Κουλούρης από το 3ο Λύκειο Γαλατσίου μας πρόσφερε ένα φύλλο εργασίας από την Μαθηματική Επαγωγή για τους μαθητές της Β Λυκείου Κατεύθυνσης, διαφορετικό από τα συνιθισμένα, δείτε το αξίζει!

Πρόλογος

Φύλλο Εργασίας και λύσεις κάποιων ερωτήσεων του φύλλου εργασίας στο κεφάλαιο της Μαθηματικής Επαγωγής.
Η μαθηματική επαγωγή, ως γνωστόν, είναι στη διδακτέα αλλά όχι στην εξεταστέα ύλη. Πιστεύω ότι αν ο σχολικός χρόνος το επιτρέπει, καθώς και η ποιότητα του τμήματος, καλό θα ήταν να αφιερώσει κανείς δύο ώρες στη διδασκαλία της. 

Το παρόν φύλλο εργασίας το δίδαξα σε μια διδακτική ώρα, εκτός από την απόδειξη στο 22. Την επόμενη διδακτική ώρα έγινε διαπραγμάτευση της απόδειξης και λύθηκε ακόμη μια άσκηση. Οι μαθητές γνωρίζουν τα είδη του συλλογισμού από το μάθημα της γλώσσας στην πρώτη λυκείου. 

Εδώ συνδέεται η πρότερη γνώση τους και επεκτείνεται με τη διαπραγμάτευση της αποδεικτικής μεθόδου της Μαθηματικής Επαγωγής. Το μάθημα αυτό μπορεί να γίνει δίχως το φύλλο εργασίας. Πιστεύω όμως ότι θα απαιτούσε πολύ περισσότερο διδακτικό χρόνο για να γραφούν όλα τα παραδείγματα στον πίνακα και να τα σημειώσουν οι μαθητές στο τετράδιο τους. 

Είπα στους μαθητές να ολοκληρώσουν την πρώτη σελίδα σε συνεργασία με το διπλανό τους και εγώ περνούσα από κάθε θρανίο και συζητούσα μαζί τους τυχόν δυσκολίες. Συζητήσαμε τις απαντήσεις που έδωσαν στις ερωτήσεις της πρώτης σελίδας και συνέχισαν με τον ίδιο τρόπο στη δεύτερη σελίδα. Η διαπραγμάτευση της απόδειξης στο 22 έγινε την επόμενη διδακτική ώρα. 

Κάποια από τα παραδείγματα είναι από τα παρακάτω βιβλία: 


Τουμάση, Μ. (1994). Σύγχρονη Διδακτική των Μαθηματικών. Gutenberg, Αθήνα. (σελ. 285-310)
Παρασκευόπουλου, Ι. Εξελικτική Ψυχολογία, Τόμος 4, Εφηβική Ηλικία, Αθήνα. (σελ. 95-96)




Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Ιστορικά βιβλία: Μαθηματικά Ε΄ Γυμνασίου του Ηλία Ντζιώρα (Α΄ τόμος)


Ο φίλος Παύλος Τρύφων επιμελήθηκε και μας προσφέρει ένα σπάνιο και ιστορικό βιβλίο από τον αγαπητό μαθηματικό Ηλία Ντζιώρα, Μαθηματικά Ε΄ Γυμνασίου (Α΄ τόμος). 

Ένα βιβλίο που πρέπει να έχουν όλοι οι καθηγητές στην βιβλιοθήκη τους. Η ύλη είναι διευρυμένη που αντιστοιχεί σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Για άμεση αποθήκευση (αφού το scribd ζητά υποχρεωτική εγγραφή για να αποθηκεύσετε ή να εκτυπώσετε το αρχείο) πατήστε εδώ

Παρακαλώ όποιος κοινοποιεί το βιβλίο σε site και blog, να αναφέρετε την πηγή και την επιμέλεια, ένα δείγμα σεβασμού και αναγνώρισης.



Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Φτιάχνουμε θέματα από το σχολικό βιβλίο για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου

Μια αξιόλογη συλλογή που την επιμελήθηκε ο φίλος και γνωστός συγγραφέα Μαθηματικών βιβλίων Μπάμπης Στεργίου στον ιστότοπο του mathematica.gr
(Άνοιξη 2011, αποδελτιώθηκε το 2013).

Η ιδέα ήταν η εξής:

"Βλέπω ότι κάθε χρόνο μετά τις εξετάσεις λέμε : "Με ποια άσκηση του σχολικού βιβλίου μοιάζει το θέμα αυτό ή αυτή η ερώτηση ;Το έλυνε ο μαθητής αν είχε λύσει αυτή(...) την άσκηση"; Δεν σας κρύβω ότι και γω στις εξετάσεις δε φοβάμαι τίποτα πιο πολύ από το να τεθεί μια μικρή παραλλαγή ή επέκταση μας σχολικής άσκησης και να μου πουν : "Να κύριε, αυτή δεν την είχαμε ξαναλύσει ή δεν την προσέξαμε"!
    Επειδή λοιπόν είναι από κάθε σκοπιά είναι παράλογο οι μαθητές μας να έχουν λύσει χίλιες εξωσχολικές ασκήσεις και να χάσουν μια σχολική, άρχισα από χθες να παίρνω μία - μία τις πιο χαρακτηριστικές ασκήσεις του σχολικού και να τις κάνω θέματα ή να κρύβω τις ιδέες των ασκήσεων μέσα σε απλές κατά τα άλλα ασκήσεις του σχολικού βιβλίου".


Για αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για λύσεις – υποδείξεις δείτε εδώ (μέσα από τις σελίδες του mathematica.gr) όπου ανήκει και το θέμα.

Επίσης στην συλλογή ασκήσεων συμμετέχουν ως δημιουργοί οι εξής αγαπητοί φίλοι
  • Χάρης Γ. Λάλας , από την Κατερίνη
  • Βασίλης Κακαβάς, ο αγαπητός φίλος και Φροντιστής από την "Ώθηση"
  • Μίλτος Παπαγρηγοράκης, ο αγαπητός φίλος από την Κρήτη (Χανιά)

Για την αξία του παραπάνω αρχείου συμφωνεί και ένας από τους συγγραφείς του σχολικού βιβλίου, Στέφανος Μέτης μέσα από το άρθρο του 


«ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;»

Δίνονται παραδείγματα αντιπαραβάλλοντας θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων με θέματα του σχολικού βιβλίου, δείτε το εν λόγω αρχείο.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Διευκρινίσεις για την εξεταστέα ύλη στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ ΓΕ.Λ.

Επειδή ρωτούν αρκετοί συνάδελφοι ή γίνονται συζητήσεις τώρα που  η διδακτέα-εξεταστέα ύλη έχει ολοκληρωθεί στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ο Μαθηματικός Περιηγητής έχει ενσωματωθεί ένα μικρό αρχείο με όλες τις απαραίτητες διευκρινήσεις. 

Το παρακάτω αρχείο φτιάχτηκε με βάση τα έγγραφα 05/07/2012 (αρ.πρωτ. 76775/Γ2) με θέμα «καθορισμός διδακτέας εξεταστέας ύλης μαθηματικών Γ΄ΓΕ.Λ.» και 07/09/2012 (αρ. πρωτ. 102721/Γ2) με θέμα: «Διαχείριση διδακτέας-εξεταστέας ύλης Γ΄ΓΕ.Λ. και Δ΄Εσπερινού).

Επιμέλεια: Καραγιάννης Γιάννης-Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου

Προσομοιωτικό διαγώνισμα μαθηματικών Γ Λυκείου Κατεύθυνσης (με λύσεις)

Ο Μαθηματικός Περιηγητής δημοσιεύει την πρώτη προσομοίωση θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων για το 2013 στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ΄ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. (Β Ομάδα).

Παρατηρούμε ότι τα θέματα είναι στην λογική και την μορφή των εξετάσεων,  διαβαθμισμένης δυσκολίας και καλύπτουν όλη την ύλη. Ίσως κάποια σημεία αναγκάσουν τους μαθητές να επαναλάβουν τμήματα της εξεταστέας ύλης και επανεξετάσουν τις γνώσεις τους όπου διαπιστώσουν κενά.

Την ευθύνη των θεμάτων είχε ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου Γιάννης Καραγιάννης.

Κάντε κλικ στον επόμενο σύνδεσμο για να δείτε τα θέματα:

Θέματα Προσομοίωσης Πανελληνίων Εξετάσεων Μαθηματικών Κατεύθυνσης 2013

Για λύσεις πατήστε εδώ. 

30 Ασκήσεις μιγαδικών + 10 Συνδυαστικές με ανάλυση

Λόγω επιμέλειας...
Μια όμορφη συλλογή, που πρότειναν διάφοροι καθηγητές στο forum www.mathematica.gr και επιμελήθηκε ο φίλος μας Parmenides.

Απαραίτητο αρχείο για μαθητές και καθηγητές.

Δίνεται σε δύο μορφές (.doc και .pdf)

(προς στιγμήν δεν λειτουργούν οι παραπομπές, θα αντικατασταθούν μέχρι νεωτέρας)

Ανανεώθηκε: 16/4/2013(αντικατάσταση συνδέσμων)

Η Google τιμά και αφιερώνει το doodle στο Λέοναρντ Όιλερ

Η Google αφιερώνει ακόμη ένα λογοτυπό της. Το σημερινό doodle είναι για τον σπουδαίο Ελβετό μαθηματικό και φυσικό Λέοναρντ Όιλερ ( 1707-1783) λόγω της συμπλήρωσης 360 ετών από τη γέννησή του.

Α) Τι ξέρετε για τον Εuler
  • Γεννήθηκε στις 15 Απριλίου 1707 στη Βασιλεία της Ελβετίας και ήταν γιος ιερέα. 
  • Υπήρξε ο παραγωγικότερος μαθηματικός που έζησε ποτέ.
  • Ταυτότητα Euler-Cauchy α3 + β33 – 3αβγ = 0,5(α+β+γ)[(α – β)2 + (β – γ)2  + (γ – α)2]
  • Ταυτότητα (ή εξίσωση) του Euler eiπ +1 = 0
  • Η συνάρτηση 'Οιλερ (Euler), η οποία έχει καθιερωθεί να συμβολίζεται με το ελληνικό γράμμα φ, είναι μια αριθμοθεωρητική συνάρτηση η οποία ορίζεται στους θετικούς ακέραιους αριθμούς.
  •  Εξίσωση Euler-Lagrange
  • Θεώρημα του Euler
  • O υπερβατικός αριθμός e ≈ 2,71828 18284 59045 23536 02874 71352 λέγεται και σταθερά Euler
B) Τι δεν ξέρετε για τον Euler
  •  Καταπιάστηκε σχεδόν με τα πάντα. Παρήγαγε κατά τον ιστορικό των μαθηματικών E.T.Bell , 800 σελίδες με πρωτότυπα μαθηματικά ανά έτος επί 60 χρόνια!!
  • Σε αυτόν οφείλεται, ανάμεσα σε άλλα, και η καθιέρωση του συμβόλου f(x) για τις συναρτήσεις. 
  • Θεωρείται ο «πατέρας» του γνωστού παιχνιδιού σουντόκου (sudoko), αφού διατύπωσε τους πρώτους κανόνες του. 
  • Το πρόβλημα των 36 αξιωματικών. 
  • Μέθοδος Euler
  • Σώζεται και ένα επεισόδιο, το οποίο έλαβε χώρα λίγες μέρες μετά την άφιξη του Euler στο Βερολίνο, όπου η χήρα Βασιλομήτωρ, εντυπωσιασμένη από τη φήμη του μεγάλου μαθηματικού, προσπάθησε να τον εξιχνιάσει. Οι απαντήσει όμως του Euler ήταν μονοσύλλαβες. Στο τέλος τον ρώτησε: "Γιατί δεν θέλετε να μου μιλήσετε;". "Κυρία", της απάντησε, "έρχομαι από μια χώρα όπου, αν μιλήσεις, σε κρεμούν".
  • Ο Euler, όπως και πολλοί άλλοι κορυφαίοι μαθηματικοί, είχε πολύ γερή μνήμη. Ήξερε απ' έξω όλη την Αινειάδα του Βιργιλίου, καθώς και όλους τους βασικούς τύπους σ' όλη την έκταση των μαθηματικών που ήταν γνωστά ως την εποχή του. Επιπλέον, διέθετε και εξαιρετική ικανότητα αριθμητικών υπολογισμών με το μυαλό, και όχι μόνο αριθμητικού τύπου, αλλά και του πολύ δυσκολότερου τύπου που απαιτούνται στην ανώτερη Άλγεβρα και στον Λογισμό. 
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

40 Λυμένα Επαναληπτικά θέματα στα Μαθηματικά της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης

Του Νίκου Καντιδάκη


Για άμεση αποθήκευση, μέρος 1ο και μέρος 2ο, μέσω της ιστοσελίδας  mathematica.gr, όπως προτάθηκε από τον συνάδελφο Μαθηματικό.





Επαναληπτικό διαγώνισμα Μαθηματικών Γ Λυκείου Κατεύθυνσης με λύσεις

Του Μουταφίδη Ιορδάνη





Σημειώσεις του Στρατή Αντωνέα από Γυμνάσιο και Λύκειο

Εργασίες για το Γυμνάσιο και το Λύκειο

Στις παρακάτω συνδέσεις μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικό υλικό από τον συνάδελφο Στρατή Αντωνέα.

Μερικά είναι σε μορφή φυλλαδίου ενώ άλλα σε μορφή βιβλίου. Όλα είναι καταπληκτικά αρχεία που πρέπει να δείτε.

Γ' Γυμνασίου

Σημειώσεις Μαθηματικών Γ΄ Γυμνασίου (σελ. 76)

Α' Λυκείου

Σημειώσεις Άλγεβρας Α΄Λυκείου (ανανεωμένο, σελ. 40)

Σημειώσεις Γεωμετρίας Α΄Λυκείου (σελ. 25)

Β' Λυκείου

Βιβλίο Β΄ Λυκείου  (σελ. 300)

Γ' Λυκείου

Βιβλίο Γ΄ Λυκείου (σελ. 460)

Σημειώσεις Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου (σελ. 34)

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Μία άσκηση κάθε μέρα για τους μαθητές Β΄ Λυκείου Μαθηματικά Κατεύθυνσης

Μια πολύ όμορφη ιδέα από τον συνάδελφο  Γιάννη Απλακίδη

Ένα ημερολόγιο με μια άσκηση για κάθε μέρα στα μαθηματικά κατεύθυνσης Β Λυκείου.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΜΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ( pdf )


Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Νέο βιβλίο μιγαδικών από τον Ροδόλφο Μπόρης

Ο αγαπητός συνάδελφος Ροδόλφος Μπόρης μας πρόσφερε κατά αποκλειστικότητα το βιβλίο του στους μιγαδικούς αριθμούς που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων όπως θα δείτε παρακάτω.

 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Ανανεώθηκε: 8/4/2013 ώρα 21:00

Για αντίστοιχη δημοσίευση "Μιγαδικοί και Γεωμετρία"

πατήστε εδώ.

Για σχόλια για το παρόν σύγγραμμα δείτε στο mathematica.gr.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

3 Διαγωνίσματα προσομοίωσης για την Γ Λυκείου κατεύθυνσης από τον Τσεκούρα Διαμαντή (ανανεωμένο)

Ανανεωμένο 15/4/2013
Ο φίλος και εκλεκτός συνάδελφος Τσεκούρας Διαμαντής, μας έστειλε τα 3 τελευταία διαγωνίσματα προσομοίωσης , που έθεσε στους μαθητές του, στη Γ Λυκείου Κατεύθυνσης.

Ένα εξαιρετικό υλικό που αξίζει να δείτε. Τις προσεχείς ημέρες θα προστεθούν και τα άλλα διαγωνίσματα προσομοίωσης προηγούμενων ετών.

Δείτε τα θέματα προσομοίωσης του 2013 - 2012 - 2011

(Σημείωση: Το Δ θέμα είναι βελτιωμένο σε σχέση με το αρχικό θέμα που παρουσιάστηκε, εξ ου και τα σχετικά σχόλια των αναγνωστών)

(για τις λύσεις του Δ1 - Δ2 πατήστε εδώ)

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Επαναληπτικά θέματα στη Γ ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης σε word

Μια πολύ καλή συλλογή επαναληπτικών θεμάτων 2012 για την Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης από τον συνάδελφο Βαγγέλη Νικολακάκη

Επίσης στο τέλος δίνονται αναλυτικά όλα τα κεφάλαια Μαθηματικών Κατεύθυνσης σε word. Δείτε τα αξίζουν την προσοχή σας!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (σελ. 73).

Ανάλογο αρχείο από τον ίδιο συγγραφέα για την Άλγεβρα Α΄ Λυκείου είχαμε δει εδώ.

Περιεχόμενα (σελ. 73)

0) Συνοπτική Μεθοδολογία σελ. 3-4
1) Θέματα Θεωρίας  (Θέμα επιπέδου Α) σελ. 5-7
2) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Β) σελ. 8-17
3) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Γ) σελ. 18-46
4) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Δ) σελ. 47-72

Πηγές βιβλιογραφίας

· Θεματογραφία - αρχείο (Βαγγέλης Νικολακάκης)
· Γενικά θέματα (Γιώργος Μιχαηλίδης)
· Γενικά θέματα - Το 4 θέμα (Γιάννης Μπαϊλάκης)
· Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου (Αναστάσιος Μπάρλας)
· Γιάννης Μαντάς - Όλη η βιβλιογραφία - Σημειώσεις
· Θωμάς Ραϊκόφτσαλης-Σημειώσεις
· mathematica – Συλλογές γενικών θεμάτων
· Κώστας Μαλλιάκας (μεθοδολογίες)
· Δ. Κάππου (Απειροστικός Λογισμός)
· Spivak - calculus (1980)
· Spivak (Διαφορικός – Απειροστικός Λογισμός )
· Apostol - calculus - (1969)

Δείτε επίσης αναλυτικά τα εξής: 

α΄ μέρος (μιγαδικοί αριθμοί),
β΄ μέρος (συναρτήσεις όρια και συνέχεια),

γ΄ μέρος (παραγώγους),

τέλος το δ΄ μέρος (ολοκληρώματα) ασκήσεις και λύσεις.

ΌΛΑ ΤΑ ΑΡΧΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΣΕ WORD!

▪ Εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" - Αφιέρωμα στις Πανελλήνιες εξετάσεις

Δέκα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης, για ημερήσια και ΕΠΑΛ σχολεία, από την καθημερινή εφημερίδα το Βήμα που κάνει ένα αφιέρωμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013.

Αν επιθυμείτε να δείτε τα θέματα που πρότεινε η εφημερίδα Έθνος πατήστε εδώ.

1. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου (2)
Είναι θέματα όμοια με Πανελληνίων εξετάσεων. Απαιτούν καλή γνώση της ύλης καθώς και γνώσεις Άλγεβρας Β' Λυκείου.
2. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (1)
Τα θέματα χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό δυσκολίας και απαιτείται πλήρης εμπέδωση και αφομοίωση της ύλης.
3. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (2)
Τρίωρο διαγώνισμα με μέτριας δυσκολίας θέματα, δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση των βασικών εννοιών της ύλης.
4. Θέματα Μαθηματικών ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα που παρουσιάζονται θεωρούνται βατά και δεν θα δυσκολέψουν τους καλά διαβασμένους μαθητές.
5. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου
Τα θέματα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που γνωρίζουν καλά την ύλη και των τριών τάξεων του Λυκείου. Το θέμα Β συνδυάζει και τα τρία κεφάλαια των μαθηματικών Γενικής Παιδείας. Στο θέμα Δ4 πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο τύπος του αθροίσματος της αριθμητικής προόδου, ο οποίος έχει διδαχθεί στην Β΄ Λυκείου.
6. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Κατεύθυνσης ΕΠΑ.Λ. (2)
Τα θέματα είναι μέσα στα πλαίσια των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως αυτές είναι διαμορφωμένες τα τελευταία χρόνια. Τα θέματα, ακόμη, είναι για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

7. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Κατεύθυνσης ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα είναι μέσα στα πλαίσια των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως αυτές είναι διαμορφωμένες τα τελευταία χρόνια. Τα θέματα είναι για μαθητές, οι οποίοι, όχι μόνο έχουν προετοιμαστεί καλά, αλλά έχουν κατανοήσει πλήρως όλη την ύλη του μαθήματος.

8. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (2)
Τρίωρο διαγώνισμα για καλά προετοιμασμένους μαθητές με θέματα δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση σχεδόν όλων των εννοιών της ύλης. Ιδιαίτερης δυσκολίας είναι τα θέματα Β1, Γ1 και αρκετά απαιτητικό το Δ4.

9. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (1)
Τρίωρο διαγώνισμα με θέματα δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν ευρύ φάσμα ύλης και απαιτούν κατανόηση των βασικών εννοιών. Ιδιαίτερη προσοχή στο Γ5 ερώτημα και στα Δ1, Δ2.

10. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου
Τα θέματα στα μαθηματικά Γενικής παιδείας είναι σε γενικές γραμμές απλά. Το θέμα Α είναι κλασικό θέμα θεωρίας. Το θέμα Β είναι μια βασική άσκηση στην στατιστική. Στο θέμα Γ οι υποψήφιοι πρέπει να είναι προσεκτικοί στις πράξεις και να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στο Γ4 που μπορεί να λυθεί με περισσότερους από έναν τρόπους. Το θέμα Δ είναι συνδυαστικό και απαιτεί καλή γνώση ανάλυσης και της θεωρίας πιθανοτήτων.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

3η Ενδιαφέρουσα άσκηση στη Γεωμετρία Α΄ Λυκείου - Ενώστε δύο σήραγγες! (ανανεωμένο)

Σε μια πεδιάδα υπάρχει λόφος Λ, στον οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί μια σιδηροδρομική γραμμή ΑΒ-ΓΔ που να διασχίζει κατά μήκος τον λόφο, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. Αν δύο ομάδες δουλεύουν και από τις δύο μεριές του λόφου ταυτόχρονα, βοηθήστε τον μηχανικό – τοπογράφο να βρει την ακριβή θέση που πρέπει να σκάψουν οι ομάδες και από τις δύο μεριές έτσι ώστε όταν ενωθούν οι σήραγγες να γίνουν μία.

{ Γεωμετρική απόδοση: Δηλαδή βρείτε τα σημεία Γ, Δ, έτσι ώστε τα Α, Β, Γ ,Δ να είναι συνευθειακά.}


Στη Β Λυκείου από την επόμενη σχολική χρονιά οι Μιγαδικοί Αριθμοί!

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το κεφάλαιο των Μιγαδικών Αριθμών Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ Λυκείου θα βγει εκτός διδακτέας ύλης το σχολικό έτος 2013 - 14 και μεταφέρεται (αυτούσιο στην Β΄ Λυκείου).

Πάντως είμαι υπέρμαχος αυτής της λογικής αφού οι μιγαδικοί αριθμοί "συνεργάζονται" άψογα με τα διανύσματα, ευθεία και γενικά με τις κωνικές τομές μέσω των γεωμετρικών τόπων.

Τώρα ποιο εδάφιο θα προστεθεί στην Γ Λυκείου και ποιο θα αφαιρεί (αν αφαιρεθεί) στην Β Λυκείου θα καθορισθεί με την μεγάλη εγκύκλιο γύρω στο τέλος Ιουνίου 2013.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΠΑΙΔΙΑ (1/4/2013)!!  

Η σκέψη για μία τέτοια αναδιάρθρωση της ύλης είναι γνωστή εδώ και καιρό, για το λόγο του αληθές δείτε εδώ!  Το ψεματάκι στην παραπάνω δημοσίευση (λόγω ημέρας, Πρωταπριλιά) βρίσκεται στο σημείο ότι θα εφαρμοστεί άμεσα, δηλαδή την επόμενη σχολική χρονιά, κάτι που δεν είναι έως τώρα γνωστό.