Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019

1o Βιωματικό Εργαστήρι Μαθηματικών

Χορηγό Επικοινωνίας: lisari.blogspot.com 


Μια πρωτότυπη πρόταση από την Ελληνογαλλική σχολή Καλαμαρί που τους αρέσει να πρωτοπορεί!

Νομίζω ότι τέτοιες δράσεις θα έχουν μέλλον και απευθύνεται σε όσους θέλουν να συμμετέχουν πιο ενεργά. Οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών σε συνέδρια δεν δίνουν συνήθως τη δυνατότητα συμμετοχής του κοινού, επίσης τον τελευταίο καιρό έχουν πληθύνει οπότε θεωρώ ότι σε λίγα χρόνια θα μειωθούν.

Δείτε την ιστοσελίδα του εργαστηρίου για περισσότερες πληροφορίες.

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

Λύσεις Επαναληπτικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2019



Η ομάδα της lisari team με συντονιστή το Χρήστο Κανάβη να συντονίζει την προσπάθεια, δίνονται οι λύσεις από τις φετινές [2019] Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 20/9/2019.

Για τα θέματα πατήστε εδώ.

Για τις λύσεις πατήστε εδώ (pdf).


(Η νέα έκδοση είναι αυτή που είναι προς αποθήκευση - Στην προεπισκόπηση βλέπετε την αρχική μορφή)

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Οδηγίες διδασκαλίας Γυμνασίου και Λυκείου 2019 - 20



Δείτε τη νέα αναμορφωμένη ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων 2020 που εκδόθηκε εκτάκτως λόγω αναστολής λειτουργίας των σχολείων (COVED-19).

Δείτε την ύλη και τις Οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα των Μαθηματικών, Γυμνάσιο και Λύκειο για το σχολικό έτος 2019 - 20.
  1. Γυμνάσιο
  2. Α΄ και Β΄ Λυκείου
  3. Γ΄ Λυκείου
  4. Όλα σε ένα αρχείο (σελ. 188)

Οδηγίες διδασκαλίας για την Α & Β Λυκείου 2019-20

Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com

Δείτε τις οδηγίες διδασκαλίας για την 
Α΄ και Β΄ Λυκείου στο μάθημα 
των Μαθηματικών για το σχολικό έτος 2019 - 20.  

Πέρυσι είχαν αναρτηθεί 1/10/2018.  Φέτος, η αναμονή ήταν μεγαλύτερη αφού προστέθηκε ένα επιπλέον βιβλίο - κεφάλαιο στη Β Λυκείου. Η Στατιστική!

Αρκετά σχολεία ξεκίνησαν από τα Συστήματα, αφού δεν είχαν οδηγίες και πολύ λιγότερα από την Στατιστική. Πλέον, όλοι πρέπει να ολοκληρώσουμε το κεφάλαιο που βρίσκονται και να διδάξουν τη Στατιστική.

Η εξοικονόμηση των 8 ωρών που θα διδαχθούν φέτος στη Στατιστική της Β Λυκείου θα γίνει "εις βάρος" των εξής παραγράφων όπως προτείνει το ΙΕΠ:
  • Κεφάλαιο 2: μείον δύο ώρες (3 από 5 ώρες)
  • Κεφάλαιο 4: μείον τέσσερις ώρες (18 από 22 ώρες)
  • Κεφάλαιο 5: μείον δύο ώρες (18 από 20 ώρες)
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Σημείωση: Η ενημέρωση (περί εφαρμογή της Στατιστικής) έχει γίνει στο lisari από τα τέλη Αυγούστου και το σημερινό δημοσίευμα μας δικαιώνει... 

Πρόταση του blog

Όσοι δεν διδάξατε τη Στατιστική προτείνουμε να το κάνετε μόλις ολοκληρώσετε το βιβλίο Άλγεβρας της Β Λυκείου.

Η Στατιστική ενδείκνυται για τις τελευταίες εβδομάδες που η τάξη είναι κουρασμένη. Έχει ένα διαφορετικό αντικείμενο πιο απλό από τα προηγούμενα κεφάλαια. Επίσης, ανάλογα πόσο χρόνο θα σας έχει απομείνει μπορείτε να την πάτε και σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Είναι ένα κεφάλαιο μπαλαντέρ και βοηθάει αρκετά αν μείνει ως τελευταίο κεφάλαιο.

Και αν θέλετε να ξεφύγετε τελείως στη σειρά διδασκαλίας μια πρόταση είναι η εξής:

1) Συστήματα - Κεφάλαιο 1ο

2) Ιδιότητες συναρτήσεων - Κεφάλαιο 2ο (με βασικές γνώσεις από το 6ο κεφάλαιο Άλγεβρας Α΄ Λυκείου)

3) Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση - Κεφάλαιο 5ο

4) Τριγωνομετρία - Κεφάλαιο 3ο

5) Πολυώνυμα - Κεφάλαιο 4ο

6) Στατιστική

δηλαδή τα κεφάλαια που προτείνουμε να ακολουθήσουμε είναι τα εξής:  1 - 2 - 5 - 3 - 4 - Στατιστική

Υπενθυμίζουμε! Οποιαδήποτε αλλαγή στη σειρά των κεφαλαίων θα πρέπει ο διδάσκων να έχει πάρει άδεια από το Συντονιστή του Εκπαιδευτικού Έργου (πρώην Σχ. Σύμβουλο).

Παράταση προθεσμίας για υποβολή εργασιών

Στο 36ο Πανελλήνιο συνέδρια της ΕΜΕ δίνεται παράταση για την υποβολή εργασιών. 

Η Επιστημονική Επιτροπή θα δέχεται εργασίες για κρίση έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2019, (Τελική ημερομηνία) στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@hms.gr.

Οι εργασίες θα κριθούν ανώνυμα από δύο κριτές, μέλη της επιστημονικής επιτροπής του συνεδρίου.

Πηγή: www.hms.gr

36o Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας 
  1. Νέα συνεδρίου
  2. Θέματα
  3. Επιτροπές
  4. Εργασίες
  5. Πρόγραμμα
  6. Πληροφορίες
  7. Πρόσβαση

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

Γ' Λυκείου: Οδηγίες για τη διδασκαλία Μαθηματικών 2019-2020

Σήμερα, 17/9/2019 ανακοινώθηκαν οι οδηγίες για τη διδασκαλία Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου 2019 - 2020.

Οι υπογραμμισμένες σημειώσεις στο έγγραφο ανήκουν στο lisari.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Οδηγίες διδασκαλίας για τα μαθηματικά Α και Β Λυκείου 2019 - 20 ΔΕΝ έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Έχουν ανακοινωθεί μόνο τα Φιλολογικά μαθήματα, πληροφορική, ξένες γλώσσες και καλλιτεχνική παιδεία.

Εδώ βλέπετε τις οδηγίες 2017 - 18 (οι περσινές οδηγίες 2018 - 19 ήταν ίδιες μετά από σχετική οδηγία) για να κάνετε σύγκριση.

Μετά από μελέτη βρήκαμε τα εξής νέα εδάφια που έχουν προστεθεί στις ΝΕΕΣ οδηγίες και πρέπει να τις μελετήσουμε. Ιδίως μεγάλη προσοχή στην οδηγία εικόνα 2. Είναι μια νέα πρόταση που μπορούμε να την χρησιμοποιούμε χωρίς απόδειξη!


Μια νέα πρόταση!






Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019

Η έβδομη ώρα για την ειδικότητα ΠΕ03


Αναφερόμαστε στο φετινό [2019 – 20] ωρολόγιο πρόγραμμα Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου!

Η ύλη; Είναι, όπως όλοι γνωρίζουμε, ίδια με πέρυσι, αλλά με αυξημένο ωράριο, έχουμε +2 ώρες!

Το ερώτημα που τίθεται είναι 

"Πώς θα αξιοποιήσουν την έκτη και κυρίως την έβδομη ώρα οι καθηγητές του σχολείου (δηλαδή τις εξτρά ώρες που προστέθηκαν);"

Το άρθρο απευθύνεται κυρίως στους καθηγητές που υπηρετούν στα Δημόσια σχολεία αλλά παράλληλα θα ήθελα όλοι να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Μετά από αρκετές συζητήσεις με συναδέλφους που υπηρετούν σε σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης η επικρατούσα άποψη είναι η εξής:

« Μάκη, θα μπαίνω στην τάξη και θα ρωτάω: Έχετε καμία απορία; Θέλετε να ρωτήσετε κάτι; Αν δεν μου απαντήσει κανείς, θα κάνω κανονικά μάθημα, θα λύνω εξτρά ασκήσεις στην παράγραφο που θα βρίσκομαι ή θα προχωράω στην ύλη.»

Εδώ ξεκινάει η συζήτηση!

Για μένα δεν χρειάζεται να έχουμε άγχος, δεν χρειάζεται να τρέξουμε, δεν χρειάζεται να παίξουμε το ρόλο του «λαγού».

Φέτος, έχουμε μια ιδανική και μοναδική ευκαιρία να πούμε όσα θέλουμε στους μαθητές μας χωρίς πίεση χρόνου. Εγώ προτείνω να ακολουθήσουμε τα παρακάτω, η σειρά είναι αξιολογική:

1) Επιλύουμε απορίες (ασκήσεις για το σπίτι, ασκήσεις που διδάξαμε στην τάξη, σημεία θεωρίας κτλ.)

2) Τεστ θεωρίας (ερωτήσεις θεωρίας, αποδείξεις, ορισμοί, πολλαπλής επιλογής, Σ – Λ, ερωτήσεις κρίσεως, αντιπαραδείγματα)

3) Τεστ ασκήσεις (δύο ασκήσεις)

4) Τεστ άσκηση – θεωρία (μία θεωρία και μία άσκηση)

5) Θέτουμε μια άσκηση και την συζητάμε με όλη την τάξη. Μπορεί να είναι και ερωτήσεις κρίσεως πάνω στη θεωρία. Εδώ ο καθηγητής δεν έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, εδώ δίνει τη σκυτάλη στους μαθητές του. Ξεχνάει την μετωπική διδασκαλία και μετατρέπει την τάξη σε μια ομάδα που πρέπει να επιλύσει από κοινού ένα θέμα λέγοντας απόψεις – ιδέες.

6) Καλούμε ένα μαθητή στον πίνακα για να επιλύσει μια άσκηση. Παράλληλα να λύνουν και οι συμμαθητές τους την άσκηση στα τετράδια τους.

7) Να λύσει εξτρά ασκήσεις ο καθηγητής

8) Να προχωρήσει στην ύλη


Τα παραπάνω μπορούμε να τα ακολουθήσουμε από μια φορά κάθε εβδομάδα (δηλαδή μία διδακτική ώρα) πχ. την τελευταία ώρα της εβδομάδας που έχουμε μαθηματικά Προσανατολισμού. Ίσως, κάποιος καθηγητής να θεωρεί ότι είναι σωστό να το ακολουθεί και για τις δύο τελευταίες ώρες (6η και 7η ώρα) του μαθήματος! Ό,τι και να επιλέξει θα προλάβει να ολοκληρώσει έγκαιρα την ύλη. 

Το lisari θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μια νέα ανάρτηση με θέμα «Η έβδομη ώρα» που θα έχει υλικό ειδικά για αυτή την περίπτωση! Κάθε πρόταση και προσφορά δεκτή!

Ο λόγος σε σας!