Η ύλη; Είναι, όπως όλοι γνωρίζουμε, ίδια με πέρυσι, αλλά με αυξημένο ωράριο, έχουμε +2 ώρες!
Το ερώτημα που τίθεται είναι
"Πώς θα αξιοποιήσουν την έκτη και κυρίως την έβδομη ώρα οι καθηγητές του σχολείου (δηλαδή τις εξτρά ώρες που προστέθηκαν);"
Το άρθρο απευθύνεται κυρίως στους καθηγητές που υπηρετούν στα Δημόσια σχολεία αλλά παράλληλα θα ήθελα όλοι να εκφράσουν τις απόψεις τους.
Μετά από αρκετές συζητήσεις με συναδέλφους που υπηρετούν σε σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης η επικρατούσα άποψη είναι η εξής:
« Μάκη, θα μπαίνω στην τάξη και θα ρωτάω: Έχετε καμία απορία; Θέλετε να ρωτήσετε κάτι; Αν δεν μου απαντήσει κανείς, θα κάνω κανονικά μάθημα, θα λύνω εξτρά ασκήσεις στην παράγραφο που θα βρίσκομαι ή θα προχωράω στην ύλη.»
Εδώ ξεκινάει η συζήτηση!
Για μένα δεν χρειάζεται να έχουμε άγχος, δεν χρειάζεται να τρέξουμε, δεν χρειάζεται να παίξουμε το ρόλο του «λαγού».
Φέτος, έχουμε μια ιδανική και μοναδική ευκαιρία να πούμε όσα θέλουμε στους μαθητές μας χωρίς πίεση χρόνου. Εγώ προτείνω να ακολουθήσουμε τα παρακάτω, η σειρά είναι αξιολογική:
1) Επιλύουμε απορίες (ασκήσεις για το σπίτι, ασκήσεις που διδάξαμε στην τάξη, σημεία θεωρίας κτλ.)
2) Τεστ θεωρίας (ερωτήσεις θεωρίας, αποδείξεις, ορισμοί, πολλαπλής επιλογής, Σ – Λ, ερωτήσεις κρίσεως, αντιπαραδείγματα)
3) Τεστ ασκήσεις (δύο ασκήσεις)
4) Τεστ άσκηση – θεωρία (μία θεωρία και μία άσκηση)
5) Θέτουμε μια άσκηση και την συζητάμε με όλη την τάξη. Μπορεί να είναι και ερωτήσεις κρίσεως πάνω στη θεωρία. Εδώ ο καθηγητής δεν έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, εδώ δίνει τη σκυτάλη στους μαθητές του. Ξεχνάει την μετωπική διδασκαλία και μετατρέπει την τάξη σε μια ομάδα που πρέπει να επιλύσει από κοινού ένα θέμα λέγοντας απόψεις – ιδέες.
6) Καλούμε ένα μαθητή στον πίνακα για να επιλύσει μια άσκηση. Παράλληλα να λύνουν και οι συμμαθητές τους την άσκηση στα τετράδια τους.
7) Να λύσει εξτρά ασκήσεις ο καθηγητής
8) Να προχωρήσει στην ύλη
Τα παραπάνω μπορούμε να τα ακολουθήσουμε από μια φορά κάθε εβδομάδα (δηλαδή μία διδακτική ώρα) πχ. την τελευταία ώρα της εβδομάδας που έχουμε μαθηματικά Προσανατολισμού. Ίσως, κάποιος καθηγητής να θεωρεί ότι είναι σωστό να το ακολουθεί και για τις δύο τελευταίες ώρες (6η και 7η ώρα) του μαθήματος! Ό,τι και να επιλέξει θα προλάβει να ολοκληρώσει έγκαιρα την ύλη.
Το lisari θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μια νέα ανάρτηση με θέμα «Η έβδομη ώρα» που θα έχει υλικό ειδικά για αυτή την περίπτωση! Κάθε πρόταση και προσφορά δεκτή!
Ο λόγος σε σας!
Οι πρώτες σκέψεις που έκανα ήταν για ένα συνδυασμό του 2 και του 5.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚριτική εμβάθυνση στη θεωρία, αλλά από τους μαθητές.
Μου αρέσει Μάκη που προτείνεις στο 2, 3 και 4 να βάλουμε τεστ τεστ τεστ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τη Γ Λυκείου ο γραπτός έλεγχος είναι απαραίτητος αφού στο τέλος θα εξεταστούν οι μαθητές γραπτά.
ΔιαγραφήΜάκη βάλε και στις προτάσεις σου ενασχόληση στο εργαστήριο ή στην τάξη με χρήση λογισμικών για γραφικές παραστάσεις και άλλες γεωμετρικές ερμηνείες ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα εξαιρετική ιδέα! Την κρατάμε!
ΔιαγραφήΟι σκέψεις μου για την 7η ώρα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ρωτάω τους μαθητές αν υπάρχει κάποιο σημείο που αισθάνονται ότι έχουν κενά και θέλουν να ασχοληθούμε ξανά μ΄αυτό
2. Λύνουμε κάποια άσκηση απ΄αυτές που είχαν δοθεί για το σπίτι και δεν την λύσαμε μετά στον πίνακα.
3.Τους δίνω μια άσκηση με μορφή γραπτής εξέτασης χωρίς να γράψουν το όνομά τους στο γραπτό. Χρόνος 20 λεπτά. Μετά τα γραπτά μοιράζονται τυχαία στους μαθητές. Την λύνω στον πίνακα-Οι μαθητές βαθμολογούν το γραπτό σύμφωνα με τις οδηγίες μου. Συγκεντρώνω τα γραπτά .Κρατάω στατιστικά στοιχεία της βαθμολογίας . Οι μαθητές παίρνουν το γραπτό τους και το κρατούν για το αρχείο τους. Οι καλοί μαθητές προσπαθούν και οι "κακοί" συμμετέχουν με χαρά