Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Οδηγίες διδασκαλίας για την Α & Β Λυκείου 2019-20

Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com

Δείτε τις οδηγίες διδασκαλίας για την 
Α΄ και Β΄ Λυκείου στο μάθημα 
των Μαθηματικών για το σχολικό έτος 2019 - 20.  

Πέρυσι είχαν αναρτηθεί 1/10/2018.  Φέτος, η αναμονή ήταν μεγαλύτερη αφού προστέθηκε ένα επιπλέον βιβλίο - κεφάλαιο στη Β Λυκείου. Η Στατιστική!

Αρκετά σχολεία ξεκίνησαν από τα Συστήματα, αφού δεν είχαν οδηγίες και πολύ λιγότερα από την Στατιστική. Πλέον, όλοι πρέπει να ολοκληρώσουμε το κεφάλαιο που βρίσκονται και να διδάξουν τη Στατιστική.

Η εξοικονόμηση των 8 ωρών που θα διδαχθούν φέτος στη Στατιστική της Β Λυκείου θα γίνει "εις βάρος" των εξής παραγράφων όπως προτείνει το ΙΕΠ:
  • Κεφάλαιο 2: μείον δύο ώρες (3 από 5 ώρες)
  • Κεφάλαιο 4: μείον τέσσερις ώρες (18 από 22 ώρες)
  • Κεφάλαιο 5: μείον δύο ώρες (18 από 20 ώρες)
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Σημείωση: Η ενημέρωση (περί εφαρμογή της Στατιστικής) έχει γίνει στο lisari από τα τέλη Αυγούστου και το σημερινό δημοσίευμα μας δικαιώνει... 

Πρόταση του blog

Όσοι δεν διδάξατε τη Στατιστική προτείνουμε να το κάνετε μόλις ολοκληρώσετε το βιβλίο Άλγεβρας της Β Λυκείου.

Η Στατιστική ενδείκνυται για τις τελευταίες εβδομάδες που η τάξη είναι κουρασμένη. Έχει ένα διαφορετικό αντικείμενο πιο απλό από τα προηγούμενα κεφάλαια. Επίσης, ανάλογα πόσο χρόνο θα σας έχει απομείνει μπορείτε να την πάτε και σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Είναι ένα κεφάλαιο μπαλαντέρ και βοηθάει αρκετά αν μείνει ως τελευταίο κεφάλαιο.

Και αν θέλετε να ξεφύγετε τελείως στη σειρά διδασκαλίας μια πρόταση είναι η εξής:

1) Συστήματα - Κεφάλαιο 1ο

2) Ιδιότητες συναρτήσεων - Κεφάλαιο 2ο (με βασικές γνώσεις από το 6ο κεφάλαιο Άλγεβρας Α΄ Λυκείου)

3) Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση - Κεφάλαιο 5ο

4) Τριγωνομετρία - Κεφάλαιο 3ο

5) Πολυώνυμα - Κεφάλαιο 4ο

6) Στατιστική

δηλαδή τα κεφάλαια που προτείνουμε να ακολουθήσουμε είναι τα εξής:  1 - 2 - 5 - 3 - 4 - Στατιστική

Υπενθυμίζουμε! Οποιαδήποτε αλλαγή στη σειρά των κεφαλαίων θα πρέπει ο διδάσκων να έχει πάρει άδεια από το Συντονιστή του Εκπαιδευτικού Έργου (πρώην Σχ. Σύμβουλο).

6 σχόλια:

  1. Απλά πρόσθεσαν τη Στατιστική χωρίς να αφαιρέσουν κάτι άλλο και με τις ίδιες (3) ώρες τη βδομάδα; Στο σχολείο μας έχουμε ήδη ξεκινήσει τα συστήματα και οι μαθηματικοί συμφωνήσαμε να αφήσουμε τη Στατιστική για το τέλος, ΑΝ βέβαια προλάβουμε να τη διδάξουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κρίμα. Δεν ξέρω τι άλλο να πω.
    Από τη μία εμφανίζεται στη Β' λυκείου ένα όμορφο μάθημα με πολύ πρακτικές έννοιες, καθημερινές, που θα μπορούσε να τραβήξει το ενδιαφέρον όλων των παιδιών και την ίδια στιγμή με τον τρόπο που το παρουσιάζουν, ουσιαστικά το ακυρώνουν.
    Σου προσφέρουν δηλαδή από τη μία ένα νόστιμο γεύμα, το οποίο όμως από την άλλη, σε αναγκάζουν να το φας άρον άρον μαζί με το κυρίως φαγητό και το ορεκτικό.
    Ή που θα το αφήσεις στην άκρη και θα φας μόνο τα υπόλοιπα γεύματα που είναι απαραίτητα για τη μελλοντική υγεία σου (βλ. προαπαιτούμενα Γ' Λυκειου), ή θα τα μπουκωθείς όλα και στο τελος θα κάνεις μετό.
    Καλό κουράγιο

    ΥΓ. Μάλλον η σκέψη που έκαναν στο σχολείο του Άλεξ είναι η καλύτερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αναρωτιέμαι αν έχουν μπει ποτέ σε τάξη αυτοί που εκπονούν τις οδηγίες διδασκαλίας. Εδώ δεν ξέρουμε τι θα προλάβουμε να διδάξουμε, οι δραστηριότητες με μικροπειράματα και μαθηματικά λογισμικά μας μάραναν ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποιοι από αυτούς που έγραψαν τις οδηγίες βεβαίως και έχουν μπει σε τάξη αλλά έφυγαν κακήν κακώς από αυτή επειδή δεν μπορούσαν να σταθούν. Είχαν όμως τις πολιτικές άκρες και μπήκαν στο ΙΕΠ (αναφέρομαι στην προηγούμενη κυβέρνηση) και μέσα από το ΙΕΠ καταστρέφουν γενιές παιδιών. Αν δεν τα γνώριζα αυτά που γράφω, δεν θα το έγραφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η προταση να γινει το 5 πρωτα ειναι λιγο λαθος γιατι αφου δεν εχουν διδαχθει πχ κλασματικη ανισωση η γινομενο πολυωνυμων πως θα λυσουν εξισωσεις ανισωσεις με εκθετικες λογαριθμικες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος