Καλώς ήλθατε στο Μαθηματικό Καφενείο!
Α. Θέματα - Απαντήσεις - Σχολιασμός
Τα link θα ενεργοποιηθούν μόλις δημοσιευτούν τα θέματα και οι λύσεις το γρηγορότερο δυνατό (πληκτρολογημένες) από τη lisari team
Τα link θα ενεργοποιηθούν μόλις δημοσιευτούν τα θέματα και οι λύσεις το γρηγορότερο δυνατό (πληκτρολογημένες) από τη lisari team
1) Εκφωνήσεις θεμάτων ΕΠΑΛ 8/6/2019 (από το site του Υπουργείου Παιδείας) (ώρα: 10:00)
2) Απαντήσεις από τη lisari team (με εξώφυλλο έκπληξη) (ώρα: 11:05)
3) Σχολιασμός των θεμάτων
- Επίσης, αρκετοί μαθητές στο ερώτημα Β4 θα το απαντήσουν με δεδομένο ότι κ = 8 που αυτό ίσχυε μόνο στο ερώτημα Β3.
- Η δικαιολόγηση στο ερώτημα Δ4. Ήδη έχουμε δει απαντήσεις πρόχειρες και βιαστικές.
δ) Δεν μου άρεσε...
α) Δύσκολα θέματα για μαθητές ΕΠΑΛ
Άλγεβρα και βαθύτερες γνώσεις που δεν τις έχουν ούτε οι μαθητές των ΓΕΛ. Ή μήπως πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε αυτή τη διάκριση αφού και οι μαθητές των ΕΠΑΛ διεκδικούν θέσεις ΑΕΙ;
β) Ίδιο μοτίβο
Ίδιο μοτίβο συναρτήσεων με πέρυσι, άρρητη και πολυωνυμική (όχι ότι έχουν και πολλές επιλογές, αφού η εκθετική και η λογαριθμική είναι εκτός ύλη και οι τριγωνομετρικές είναι από τη φύση τους δύσκολες). Το θετικό σε σχέση με πέρυσι είναι η κατανομή των μονάδων. Δεν παρατηρήθηκε ερώτημα με πολλές μονάδες όπως πέρυσι, οπότε δεν είχαμε μεγάλη συγκέντρωση μονάδων σε δύσκολα ερωτήματα.
γ) Μεμπτό σημείο
- Το πρώτο ερώτημα Σ - Λ αναφέρεται σε παράδειγμα στο σχολικό βιβλίο (σελ. 29) που δεν εξετάζεται σύμφωνα με τις οδηγίες αν έχω καταλάβει σωστά.
- Επίσης, αρκετοί μαθητές στο ερώτημα Β4 θα το απαντήσουν με δεδομένο ότι κ = 8 που αυτό ίσχυε μόνο στο ερώτημα Β3.
- Η δικαιολόγηση στο ερώτημα Δ4. Ήδη έχουμε δει απαντήσεις πρόχειρες και βιαστικές.
δ) Δεν μου άρεσε...
Λίγη Στατιστική και λίγα πράγματα εξετάστηκαν... ήταν θέματα κυρίως Ανάλυσης!!
Το Δ θέμα!
Δίνει μια συνάρτηση με παράμετρο λ και σε όλα τα ερωτήματα δίνει το λ εκτός από το Δ4!! Μήπως το Δ4 να γινόταν Δ1 και μετά για λ = 3 να είχαμε τα επόμενα ερωτήματα;
Το Δ θέμα!
Δίνει μια συνάρτηση με παράμετρο λ και σε όλα τα ερωτήματα δίνει το λ εκτός από το Δ4!! Μήπως το Δ4 να γινόταν Δ1 και μετά για λ = 3 να είχαμε τα επόμενα ερωτήματα;
Το Δ4 θα δυσκόλεψε, για να μην πω ότι θα το έλυσαν ελάχιστοι. Επίσης, όσοι το έγραψαν θα είπαν:
Κάτι που δεν είναι λάθος αλλά δεν δικαιολογείται από το βιβλίο. Δεν θα χάσουν λογικά μονάδες και ας το διατύπωσαν με αυτό τον τρόπο αφού και έτσι πρόκειται για μεγάλη επιτυχία των μαθητών!
"Επειδή η f δεν έχει ακρότατα πρέπει Δ μικρότερο ή ίσον του μηδέν".
__________________________________________________________
Είναι μια πρώτη πρόβα πριν δούμε τα θέματα των ΓΕΛ. Έχουμε τονίσει ότι οι επιτροπές των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι διαφορετικές, οπότε δεν πρέπει να συγχέουμε το στυλ των θεμάτων. Ίσως η τάση να δείχνει κάτι, αν και αυτό μόνο τυχαίο μπορεί να είναι...
Η φετινή εξέταση 2019 είναι διαφορετική από όλες τις άλλες αφού σε ένα μήνα ακριβώς έχουμε βουλευτικές εκλογές και υπάρχει μια αίσθηση ότι τα θέματα θα είναι βατά. Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια τα θέματα των ΕΠΑΛ ήταν πολύ απαιτητικά, ανταγωνίζονται τις τελευταίες χρονιές που εξεταζόταν το μάθημα στα Γενικά Λύκεια.
Οπότε αναμένουμε και φέτος που θα κάτσει η μπίλια. Θα είμαστε εδώ για να ανταλλάξουμε απόψεις, σκέψεις ιδέες...
Καλή επιτυχία στους μαθητές που κοπιάζουν!
_______________________________________________________________
Ο λόγος σε εσάς!
_______________________________________________________________
Β. Προβλέψεις αναγνωστών
Προβλέψεις από τον Κώστα Τσόλκα
Προβλέψεις από τον Δημήτρη Κολέντση
Για περισσότερες προβλέψεις δείτε στα σχόλια