Κυριακή, 19 Μαΐου 2019

Τρίωρο διαγώνισμα προσομοίωσης από τη Σumma - Union των μαθηματικών blog - site


Εκφωνήσεις: Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

(νέο) Απαντήσεις: Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Όταν ένα διαγώνισμα έχει την επιμέλεια 10 ενεργών και δραστήριων μαθηματικών blog - site, την προσοχή και τις ιδέες τουλάχιστον 10 μαθηματικών τότε δεν γίνεται να μην το προσέξεις!

Οι ιδέες και οι προτάσεις της ομάδας μας είναι υποκειμενικές, δεν είχαμε σκοπό να πιάσουμε τα θέματα των επικείμενων εξετάσεων. Πώς θα μπορούσε να γίνει άλλωστε; Από τη στιγμή που αναρτώνται στο lisari (πόσο μάλλον σε όλους τους ιστότοπους) η μοίρα τους είναι καταδικασμένη!

Σκοπό της ομάδα μας είναι να προτείνουμε ένα διαγώνισμα για την καλύτερη προετοιμασία του μαθητή. Φέτος, το διαγώνισμα είναι πιο σταθμισμένο σε σχέση με το περσινό. Είναι λογικό, αφού τα θέματα των Εξετάσεων μας ορίζουν κάθε χρονιά και τον πήχη δυσκολίας. Το 2018 τα θέματα κρίθηκαν λογικά, απλά, χωρίς ακρότητες και δυσκολίες. Καθόλου τεχνικά και στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου. Αυτό δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε και με αυτό το μπούσουλα κινηθήκαμε.

Ευχόμαστε να τα απολαύσετε!

Τα site που συμμετείχαν είναι σε αλφαβητική σειρά:

1) blogs.sch.gr/pavtryfon/ επιμελητής: Παύλος Τρύφων

2) eisatopon.blogspot.gr/ επιμελητής: Σωκράτης Ρωμανίδης

3) lisari.blogspot.gr/ επιμελητής: Μάκης Χατζόπουλος

4) perikentro.blogspot.gr/ επιμελητής: Κώστας Κουτσοβασίλης

5) www.askisopolis.gr επιμελητής: Στέλιος Μιχαήλογλου - Δημήτρης Πατσιμάς

6) www.mathink.gr/ επιμελητής: Πάνος Γκριμπαβιώτης

7) askisiologio.gr/ επιμελητής: Βασίλης Μποζατζίδης

8) schooleasymaths.blogspot.gr/ επιμελητής: Ευριπίδης Θεμελής

9) http://thanasiskopadis.blogspot.com/ επιμελητής: Θανάση Κοπάδη

10) https://blogs.sch.gr/iordaniskos/ επιμελητής: Ιορδάνης Κόσογλου



29 σχόλια:

  1. Μπράβο στην παρέα!
    Εξαιρετικό διαγώνισμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Του χρόνου θα συμμετέχει και το http://maths4people.blogspot.com/ (Μαθηματικά για το τελευταίο θρανίο) στην παρέα!! Ευχαριστούμε Δημήτρη!!

      Διαγραφή
    2. Συγχαρητήρια σε όλους τους Μαθηματικούς που εργάστηκαν για να κατασκευαστεί αυτό διαγώνισμα .

      Διαγραφή
    3. Να σαι καλά Σταύρο για τα καλά σου λόγια!!

      Διαγραφή
  2. Kali evdomada!
    Oraies idees,k diavathmismeni diskolia.
    Sigxaritiria se oles-ous sas!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ειστε σιγουροι αν βαλατε σωστους αριθμους γιατι δεμ μου βγαινει καλη η δευτερη εφαποτομενη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι σημαίνει καλοί αριθμοί; Αυτό μου το λένε και οι μαθητές μου όταν δεν βγαίνει ακέραιος ο αριθμός! Με αυτή τη λογική ΔΕΝ βγαίνει καλά η δεύτερη εφαπτομένη

      Διαγραφή
  4. Δυνατά θέματα! Για το Γ4 έχουμε καμιά ιδέα; Τρεις μαθηματικοί προσπαθούμε σε συνεργασία και δεν βγαίνει. Δε νομίζω ότι μπορεί κάποιος μαθητής να λύσει αυτά τα θέματα σε 3 ώρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Νίκο! Δεν είχαμε τη θέληση να βάλουμε κάτι τόσο δύσκολο για να αποτρέψουμε τους καθηγητές πόσο μάλλον τους μαθητές. Όντως το Γ4 είναι το πιο απαιτητικό ερώτημα κατά τη γνώμη μου στο διαγώνισμα. Αλλά δεν θέλω να επηρεάσω γιατί κάθε θέμα ταιριάζει σε διαφορετικό κοινό και δυσκολεύει ένα άλλο κοινό.

      Όσο για την υπόδειξη την έδωσε παρακάτω πολύ εύστοχα ο Φάνης!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα. Διαιρώ με e ^ 7x και μετά χρησιμοποιώ την f. Φάνης Γκλίστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για το δ3 υπάρχει κατι πιο γρήγορο από το βρίσκω αρχική μετά θέτω (τριγωνομετρία) μετά κατά παράγοντες ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαθητης Γ λυκειου εδω.
    Σε τρεις ωρες ''καταφερα'' να τα λυσω ολα εκτος απο το Δ3 το οποιο με δυσκολεψε ιδιαιτερα και δεν το καταφερα. Αυτη ειναι λογικη επιδοση μαθητη η πρεπει να ανυσυχησω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχαρητήρια!! Καταπληκτική επίδοση! Μόλις είδα το Δ3 και εγώ πήγα διαφορετικά (θέσιμο κτλ.), δεν είναι απλό ερώτημα...

      Διαγραφή
    2. και εγω προσπαθησα να θεσω κατι γιατι μονο ετσι θα γινοταν απλουστερο το ολοκληρωμα. αλλα τι να θεσουμε ομως; Μεσα στα δεκα λεπτα που μου ειχαν απομεινει δεν μπορουσα να σκεφτω κατι. Οσο για την παραγοντικη.... αν δοκιμασεις ετσι οπως ειναι γινεται ο κακος χαμος απο πραξεις και δεν εχει νοημα.

      Διαγραφή
    3. Πολλοί θέτουν την εφx = u κτλ αλλά δεν οδηγεί πουθενά

      Διαγραφή
  8. συγχαρητήρια σε όλους για το πολύ ωραίο διαγώνισμα . καλή δύναμη σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Του χρόνου θα είναι μαζί μας και το blog http://papageorgiouxristoforos.blogspot.com/

      Οκ Χριστόφορε;;

      Διαγραφή
    2. ναι φίλε θα μπω και εγώ σε αυτή την προσπάθεια , έχω να προτείνω αν έχουν χρόνο και οι άλλοι οι συνάδελφοι να κάνουμε κάτι και για τα παιδιά του ΕΠΑ.Λ που πολλές φορές τους ξεχνάμε.

      Διαγραφή
    3. Χριστόφορε κανέναν δεν ξεχνάμε! Απλά η προσπάθεια ξεκίνησε πιλοτικά! Όποιος δείξει ενδιαφέρον θα προστίθεται στη λίστα των μαθημάτων και το blog που θα συμμετέχουν.

      Διαγραφή
    4. Count me in!
      Exo Fetos defteri sinexomeni xronia mathites epal.opote eimai sto klima gia to epipedo tin thematon sta epal

      Διαγραφή
  9. Συγχαρητήρια ! Πολύ καλό! λύσεις θα δημοσιευθούν ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστούμε πολύ! Κυριακή αναρτώνται οι λύσεις από όλα τα site.

      Διαγραφή
  10. Στο δ4 μπορεί να γίνει horner και να δείξεις στην 4x^3 - 4x +1 οτι έχει 2 ρίζες στο (0,1) με το ελάχιστο στο ριζα3/3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά! Το θεωρήσαμε πιο απαιτητικό και δεν το ζητήσαμε. Αν κάποιος θέλει μπορεί να το δώσει έτσι στους μαθητές του.

      Διαγραφή
  11. Πολύ καλό διαγώνισμα με καλό επίπεδο δυσκολίας και σωστή διαβάθμιση των θεμάτων.
    Μία μικρή παρατήρηση: Θα έπρεπε να αναφερθεί στο Γ θέμα πως οι συναρτήσεις f και g είναι παραγωγίσιμες (περισσότερο η g βασικά).
    Και κάτι τελευταίο για το Γ2-β: Είναι λανθασμένος συλλογισμός να θεωρήσουμε πως επειδή η f είναι γν. αύξουσα τα κοινά σημεία της f με την αντίστροφή της, εάν υπάρχουν, βρίσκονται στην ευθεία y=x οπότε και να επιλύσουμε την εξίσωση f(x)=x;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιάννη! Σε ευχαριστούμε!

      Πάμε στα σχόλια!

      1) Δεν χρειάζεται να δίνεται ότι οι συναρτήσεις f,g είναι παραγωγίσιμες, προκύπτει από τις σχέσεις που δίνονται και ισχύουν για κάθε xεR. Για να δίνονται άρα σημαίνει ότι είναι παραγωγίσιμες. Άρα δεν είναι απαραίτητο. Όχι αν δινόταν θα ήταν λάθος ή κακό.

      2) Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πρόταση απλά θέλει απόδειξη αφού δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο. Αν και κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη με αυτόν τον τρόπο.

      Διαγραφή