Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Πύλη Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ)

Μια σημαντική διεύθυνση για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου πριν συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. Δίνει ενημέρωση για κάθε σχολή-τμήμα ξεχωριστά μέσα από μια λίστα επιλογών, χωρισμένα ανά πεδίο. Για να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΣΕΠ πατήστε εδώ

Μια βραβευμένη παρουσίαση Γεωμετρίας για την Α΄ Γυμνασίου

Μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση της Γεωμετρίας στην Α΄ Γυμνασίου, από την συνάδελφο ΑΝΝΑ ΖΟΥΡΝΑ από το Κολέγιο Θεσσαλονίκης. Το έργο αυτό βραβεύτηκε το 2010 από το Υπουργείο Παιδείας στα "Αριστεία και καινοτομία στην εκπαίδευση" (ανανέωση συνδέσμου 6/9/2015) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Τα θέματα του διαγωνισμού "Θαλής" 2010-2011-Λύσεις-Σχέδιο Βαθμολόγηση

Επισυνάπτω τα θέματα του διαγωνισμού "Θαλή" της ΕΜΕ στις 30/10/2010 Κάντε κλικ εδώ τα βρήκαμε στον αγαπημένο μας ιστότοπο mathematica.gr όπου θα βρείτε και λύσεις ή υποδείξεις των θεμάτων, ενώ οι επίσημες λύσεις από την ΕΜΕ μπορείτε να τις δείτε εδώ . Όσο για την την βαθμολόγηση, το σχέδιο που έδωσε η ΕΜΕ κάντε κλικ για να το δείτε . Καλή επιτυχία σε όλους!

Εξεταστικά κέντρα διαγνωνισμό του "Θαλή"

Σε ποια σχολεία θα γίνουν οι εξετάσεις του διαγωνισμού της ΕΜΕ για τον "Θαλή" μπορείτε να τα δείτε εδώ για Αθήνα Στην Ζάκυνθο ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στο 2ο Γυμνάσιο, ημέρα Σάββατο και ώρα 9:00

Γεωμετρικοί τόποι και συμμετρίες Γεωμετρία Α΄ Λυκείου

Ένα ενδιαφέρον φυλλάδιο πάνω στους γεωμετρικούς τόπου και τις συμμετρίες (κεντρική και αξονική) για τη Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου. Υπάρχουν ερωτήσεις με κενά και χρήσιμες εργασίες πάνω στις συμμετρίες που θα μελετήσουν οι μαθητές στην Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου και στην Κατεύθυνση της Β΄ Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.   Συμμετρίες - Γεωμετρικοί τόποι-υδατογράφημα Όποιος θέλει να την συμμετρία μέσω προγραμμάτων και δυναμικά φύλλα μέσω του προγράμματος Geogebra, μπορεί να δει στην ιστοσελίδα του συναδέλφου Μαντζώλα Γιώργου

Ανάλυση - Συναρτήσεις - πεδίο ορισμού

Παρουσιάζω ένα φυλλάδιο στο Α΄ μέρος Ανάλυσης, με ερωτήσεις θεωρίας και κενά για απαντήσεις + ασκήσεις πάνω στην θεωρία. Μάθημα 1ο: Συναρτήσεις (ορισμός)+ Πεδίο ορισμού Μάθημα 2ο: Γραφικές παραστάσεις Μάθημα 1ο - 2o - Ορισμός συνάρτησης - Πεδίο ορισμού-υδατογράφημα

Επαναληπτικά θέματα εξετάσεων Γ Λυκείου - ΕΜΕ

Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών για τη Γ' τάξη του Λυκείου από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ).   1.  [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (1ο μέρος)]-2012 2. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (2ο μέρος)]-2012  3. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (3ο μέρος)]-2012    4. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (1ο μέρος)]-2010 5. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (2ο μέρος)]-2010 6. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (3ο μέρος)]-2010 7. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (1ο μέρος)]-2008 8. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (2ο μέρος)]-2008 9. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (1ο μέρος)]-2006 10. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (2ο μέρος)]-2006 11. [Επαναληπτικά Θέματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου (3ο μέρος)]-2006

Σχετικά με το όριο των απουσιών σχολικού έτους 2010-11

Η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, υπέγραψε εγκύκλιο που αποστέλλεται προς όλα τα σχολεία της χώρας, σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει για το όριο απουσιών των μαθητών. Η εγκύκλιος ορίζει ό,τι ίσχυε μέχρι πρόπερσι, δηλαδή το όριο των απουσιών σε 64 δικαιολογημένες και 50 αδικαιολόγητες. Δεν συντρέχουν, πλέον, οι λόγοι για την έκτακτη προσαύξηση του 30%, που ίσχυσε ειδικά και μόνο για τη περσινή σχολική χρονιά, εξαιτίας των αυξημένων απουσιών από τα κρούσματα του ιού την νέας γρίπης Η1Ν1. Πίνακας Απουσιών - Δικαιολογημένες - Αδικαιολόγητες Γυμνάσια 50- 64 Εσπερινά Γυμνάσια 50- 80 ΓΕ.Λ. 64- 50 Εσπερινά ΓΕ.Λ. 80- 50 ΕΠΑ.Λ. 64- 50 Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. 80- 50 ΕΠΑ.Σ. 40- 40 Πηγή: Υπουργείο Παιδείας

Οι μέλισσες μας βοηθούν να λύσουμε πολύπλοκα μαθηματικά προβλήματα

Την εκπληκτική δυνατότητα των μελισσών να δίνουν τη λύση σε πολύπλοκα μαθηματικά προβλήματα, κάνοντας υπολογισμούς πιο γρήγορα και από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κατέδειξε Βρετανική έρευνα. Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Λονδίνου διαπίστωσαν ότι οι μέλισσες μαθαίνουν να πετούν ακολουθώντας τη συντομότερη δυνατή διαδρομή ανάμεσα στα λουλούδια που έχουν προηγουμένως ανακαλύψει με τυχαία σειρά, με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά «λύνοντας» το λεγόμενο «πρόβλημα του περιοδεύοντος πωλητή», ένα διάσημο και δυσεπίλυτο γρίφο στον χώρο των οικονομικών και των μαθηματικών. Στο πρόβλημα αυτό, ένας πωλητής, καλείται να βρει τη συντομότερη δυνατή διαδρομή ανάμεσα σε όλους τους προορισμούς που πρέπει να επισκεφτεί. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές λύνουν το πρόβλημα συγκρίνοντας το μήκος όλων των πιθανών διαδρομών και επιλέγοντας τον πιο σύντομο. Όμως οι μέλισσες φαίνεται να κάνουν ουσιαστικά το ίδιο πράγμα κάθε μέρα, χωρίς καν τη βοήθεια υπολογιστή, απλώς με ένα εγκέφαλο που δεν είναι μεγαλύτερος απ...

Evariste Galois, μια σύντομη ζωή (21 χρόνια) και το μεγαλειώδες έργο του

Αν και σκοτώθηκε στα 21 του, άφησε πλούσια παρακαταθήκη στα μαθηματικά! Η σύντομη ζωή και το μεγαλειώδες έργο του δίνεται στο αρχείο που επισυνάπτεται. Η βιογραφία του είναι του είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, θα μπορούσε να γίνει στον κινηματογράφο μια όμορφη ταινία, αφού πρόλαβε αυτά τα λίγα χρόνια ζωής, να φυλακιστεί, να περάσει από σανατόριο, να μονομαχήσει, να επαναλάβει μια χρονιά στο σχολείο, απορρίφτηκε από όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας του, και το χειρότερο, δεν πρόλαβε να πείσει για τις Μαθηματικές του γνώσεις. Τελικά οι θεωρίες του Galois χρησιμοποιούνται στην κβαντική μηχανική, αλγεβρικών και γραμμικών δομών, ενώ η Θεωρία Galois επιτρέπει τον «κομψό» χειρισμό πολυωνύμων με λίγες αλγεβρικές πράξεις. Η θεωρία αυτή επέτρεψε την σύνδεση της άλγεβρας και της γεωμετρίας, ενώ συνέβαλε και στη μετάβαση από την κλασσική στη μοντέρνα άλγεβρα. Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τμήμα Μαθηματικό, διδάσκεται ένα μάθημα που ονομάζεται Άλγεβρα Galois (Άλγεβρα Β).

Θέματα εξετάσεων Β Λυκείου (ημερήσια, εσπερινά, επαναληπτικά)

Τα θέματα των εξετάσεων της Β Λυκείου από ημερήσια, εσπερινά και επαναληπτικά. Πατήστε εδώ

Ωριαία εξέταση στους μιγαδικούς

Παρουσιάζω μια ωριαία εξέταση πάνω στους μιγαδικούς αριθμού. Η δεύτερη άσκηση είναι δική μου σύνθεση, επιμέλεια και παρουσίαση, φυσικά η μορφή, ιδέα και η λύση υπάρχει στο βιβλίο. 1η Ωριαία εξέταση στους μιγαδικούς αριθμούς