Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Εργασία στα όρια - διδακτικές προσεγγίσεις

Η εργασία (που θα ολοκληρωθεί σταδιακά) αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση των ορίων που δεν έχει σκοπό να εισάγει νέες ερωτήσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σκοπό μας είναι η σωστή ερμηνεία των εννοιών που αφορούν τα όρια και συχνά παρατηρούμε παράδοξα.  Μια εργασία που κυριολεκτικά βγήκε μέσα από την τάξη του 1ου ΓΕΛ Πετρούπολης!  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου παρουσιάζει η  3η εργασία που αρκετοί καθηγητές το αμελούν. Το λάθος αυτό το βρίσκουμε κιόλας και στα περισσότερα βοηθήματα - φυλλάδια...  Τελευταία ενημέρωση: 30/10/2017 Εργασία στα όρια - διδακτικές προσεγγίσεις from Μάκης Χατζόπουλος

Ισχυρισμοί και αντιπαραδείγματα για τη Γ Λυκείου + απαντήσεις

Επιμέλεια: Παναγιώτης Βιώνης Ένα νέο στυλ προτάσεων εγκαινιάστηκε στις κανονικές και επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις 2017. Οι ισχυρισμοί και τα αντιπαραδείγματα. Πολλά γράφτηκαν και ακούστηκαν γι αυτό το νέο είδος ερωτήσεων, όπως για την διατύπωσή τους  και τις πιθανές απαντήσεις που έπρεπε να δώσουν οι υποψήφιοι. Δεν έχει νόημα να τα επαναφέρουμε ή να τα συζητήσουμε ευρέως αφού το θέμα είναι ένα, έχουμε μπροστά μια νέα κατηγορία ερωτήσεων στο Α θέμα που είμαστε υποχρεωμένοι να προετοιμαστούμε και να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας. Ας μείνουμε εστιασμένοι σε αυτό! Ο Παναγιώτης Βιώνης ακολουθώντας το νέο πνεύμα των προτάσεων δημιουργεί ένα αρχείο που είναι ανοικτό σε όλους. Ήδη είχα μια μικρή συμμετοχή είχα και εγώ ως προς τον τρόπο που πρέπει να τα διατυπώσουμε. Αναμένει και τη δική σας συμμετοχή και να το εμπλουτίσουμε με τις κυριότερες προτάσεις που μπορεί να ζητηθούν στο Α΄ θέμα. Για απευθείας αποθήκευση των εκφωνήσεων  πατήστε εδώ. Για τις απαντήσεις πατή...

Ελπίζω να μην ξεχάσατε τους διαγωνισμούς μας; Πάμε για τον 31ο διαγωνισμό!

Πάλι η συμμετοχή σας ήταν τεράστια!  Ξεπεράσαμε τις 160 συμμετοχές!  Ξεπεράσαμε τα 1.100 κλικ! Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία: Ονοματεπώνυμο:  Διεύθυνση:  Περιοχή:  Τ.Κ: Κινητό τηλέφωνο (απαραίτητο για να παραδοθεί το δέμα με courier): 45 6 68  (45: Adreas Mavroidis και 68 : Nikos Mihalopoulos ) (0)5 5 65 (05: Γιώργος Τ . και 65: Giorgos Ntantinos ) 21 4 81 (21: John Papadopoulos και 1 ος αναπληρωματικός 81: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ ) 127 12 (2 ος αναπληρωματικός 127: George και 3 ος αναπληρωματικός: 12: harrisp ) Σε αύξουσα αρίθμηση οι 5 νικητές και 3 αναπληρωματικοί: 05: Γιώργος Τ. *12: harrisp 21: John Papadopoulos 45: Adreas Mavroidis 65: Giorgos Ntantinos 68: Nikos Mihalopoulos *81: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ *127: George όπου * είναι αναπληρωματικοί νικητές. Το δώρο θα μεταβιβαστεί κατά προτεραιότητα στους αναπληρωματικούς αν...

Επαναληπτικό διαγώνισμα προσομοίωσης από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα

Μια αποκλειστική προσφορά από τη lisari team Δείτε το επαναληπτικό διαγώνισμα προσομοίωσης στο 1ο κεφάλαιο Ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα [12/10/2017]. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Εκπαιδευτήρια Γείτονα διαγώνισμα προσομοίωσης Κεφάλαιο 1ο Ανάλυσης from Μάκης Χατζόπουλος

Ημερίδα και διημερίδα μαθηματικών στις 21 - 22 Οκτωβρίου

Το Σαββατοκύριακο 21 και 22 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν δύο ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις που πρέπει όλοι να συμμετάσχετε. Και στις δύο εκδηλώσεις το lisari.blogspot.gr είναι  Χορηγός επικοινωνίας!  Αναλυτικά...    1) Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο στην Ελληνογαλλική σχολή Καλαμαρί Είναι μια διημερίδα (δύο συνεχόμενες ημέρες) μαθηματικών που αφορά μαθητές του Γυμνασίου και καθηγητές! Το πρώτο θέμα είναι ένα επιμορφωτικό σεμινάριο για Καθηγητές στην Ανάλυση και το δεύτερο θέμα είναι μια παρουσίαση στις γεωμετρικές κατασκευές και αφορά τους μικρούς μας φίλους. Παρουσιάζουν: Γιάννης Θωμαΐδης Μιχάλης Λάμπρου 2)  Ημερίδα μαθηματικών από την ΕΜΕ παράρτημα Βοιωτίας.  Για τους "νότιους" φίλους μας έχουν μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τους εξαιρετικούς συνάδελφους όπως είναι ο  Στέφανος Κεΐσογλου Θωμάς Ποδηματάς Μπάμπης Στεργίου Νίκος Σκομπρής  (με τη σειρά που εμφανίζονται στο πρόγραμμα). ...

Γεωμετρία και Στατιστική στη Β Λυκείου;

Το είχαμε ακούσει ως σενάριο αλλά μετά από την ανάρτηση του alfavita μπορούμε να το δημοσιεύσουμε και επίσημα. Το μάθημα "Στατιστική και Γεωμετρία" για όλους τους μαθητές της Β Λυκείου προβλέπει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2018 - 19!!! Οι μαθητές της Γενικής Παιδείας θα έχουν πλέον 4 ώρες μαθηματικών. Οι σκέψεις είναι πολλές και οι προβληματισμοί περισσότεροι. Λέτε: 1) Το βιβλίο της Στατιστικής να είναι αυτό που που υπάρχει στη Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας; 2) Το βιβλίο Γεωμετρίας να είναι το ίδιο με το βιβλίο Γεωμετρίας της Β Λυκείου (β΄ τόμος); 3) Να δημιουργηθεί ένα νέο βοήθημα με αντιγραφή - επικόλληση από τα παραπάνω βιβλία; 4) Η ύλη λέτε να παραμείνει η ίδια που υπάρχει και τώρα για τα δύο μαθήματα; Πηγή:  www.alfavita.gr  και  www.ipaideia.gr

Ναυμαχία και καρτεσιανό επίπεδο!

Αυτό το Σαββατοκυριάκο έχουν την προσοχή μας οι μικρότεροι φίλοι μας! Δείτε ένα διαδραστικό και κυρίως διδακτικό παιχνίδι στις βασικές έννοιες των μαθηματικών για τις μικρότερες τάξεις του Γυμνασίου και γιατί όχι του Δημοτικού! Το παιχνίδι είναι γνωστό, αλλά η επιμέλεια και η στόχευση νομίζω ότι είναι καινούργια και παρουσιάζει ενδιαφέρον! Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι γνωστές, τοποθετούμε κρυφά τα 5 πλοία μας (με διαφορετικά μεγέθη) στο δικό μας πλάνο. Το ίδιο κάνει και ο "αντίπαλος" μας στο δικό του πλάνο. Στόχο του παιχνιδιού είναι να εντοπίσουμε τα πλοία του αντιπάλου και να τα βουλιάξουμε! Οι λέξεις "μπλουμ" και "μπαμ" ηχούν σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού! Για απευθείας αποθήκευση και εκτύπωση (τυπώνουμε δύο φορές, μία για κάθε παίκτη) πατήστε εδώ. Δείτε ένα παράδειγμα! Ναυμαχία και καρτεσιανό επίπεδο! from Μάκης Χατζόπουλος

Εσείς ξέρετε τα ζευγάρια των αριθμών;

Έννοια: Ζευγάρια αριθμών Τάξη: Α΄ Δημοτικού (!) Στόχος: Πρόσθεση και ανάλυση αριθμών Κατά τύχη βρέθηκα σε μια συζήτηση για την παραπάνω έννοια, και προσπάθησα με τη σειρά μου να αντιληφθώ τι αποκαλούν στο δημοτικό ζευγάρια αριθμών. Μετά από μια γρήγορη επίδειξη της κόρης μου κατάλαβα ότι μιλάμε για την ανάλυση ενός φυσικού αριθμού σε άθροισμα δύο άλλων φυσικών αριθμών. Το ζητούμενο είναι να βρουν οι μαθητές όλα αυτά τα ζευγάρια! Προφανώς σε αυτή τη διαδικασία κρύβονται βασικές έννοιες των μαθηματικών όπως είναι η πρόσθεση, η αφαίρεση και η αντιμεταθετική ιδιότητα. Για παράδειγμα ο αριθμός 2 έχεις τα εξής ζευγάρια αριθμών: 0 και 2, 2 και 0, 1 και 1 Ο αριθμός 3 έχει τα εξής ζευγάρια αριθμών: 0 και 3, 3 και 0 , 1 και 2, 2 και 1 Θα περιγράψω τη δική μου παρουσίαση και παρατήρηση για την εύρεση των ζευγαριών, που δεν ξέρω αν είναι γνωστή στο δημοτικό και αναμένω τα σχόλια από τους ειδικούς ( = δάσκαλους – ες) και μη! Μέθοδος Ας ασχοληθούμε τα ζευγάρια ...

Τεστ στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου (2.1- 2.2)

Η 1η γραπτή εξέταση για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου από το 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης στην παράγραφο 2.1 - 2.2: "Ταυτότητες - Παραγοντοποίηση". Για απευθείας αποθήκευση εκφωνήσεων και λύσεων πατήστε εδώ. Γραπτή εξέταση στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου 2.1 - 2.2 from Μάκης Χατζόπουλος

Η διδακτέα ύλη μήπως ακολουθεί… τη μόδα;

Ένα άρθρο μου που αναρτήθηκε πρώτα στο εκπαιδευτικό site του  alfavita.  "Στις 3/10/2017 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η ύλη και οι οδηγίες διδασκαλίας, αν όχι για όλα τα μαθήματα, τουλάχιστον για τα περισσότερα μαθήματα του Γυμνασίου - Λυκείου. Ως μαθηματικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα παραμείνω στα δικά μου «χωράφια» αφού τα γνωρίζω καλύτερα και έχω ξεκάθαρη άποψη για όσα θα περιγράψω. Εύχομαι να μην έχει συμβεί κάτι ανάλογο και στα υπόλοιπα μαθήματα. Αρχικά θα ήθελα να σχολιάσω την αργοπορημένη ανακοίνωσης της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας. Περίπου ένα μήνα, για την ακρίβεια 23 ημέρες, μετά από την έναρξη των μαθημάτων αναρτήθηκε η ύλη των μαθημάτων για τα Γυμνάσια - Λύκεια. Γιατί; Γιατί να μην υπάρχει η ύλη από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς; Γιατί να μην είναι έτοιμη έστω από 1η Σεπτεμβρίου; Γιατί μισούμε τον προγραμματισμό; Γιατί ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός να μην είναι εργαλεία της Παιδείας; Αλλά θα μου πείτε πότε γινόταν αυτό για ...

H ύλη και η διαχείριση της ύλης στα Μαθηματικά για το Γυμνάσιο και Λύκειο

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018 - 19 1) Γ Λυκείου (Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα) Η ύλη για τα Μαθηματικά της Γ Λυκείου που θα εξεταστούν Πανελλαδικά ανακοινώθηκε στις 10/8/2018 από το ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 3411 και δεν υπάρχει καμία αλλαγή με την περσινή ύλη (2017 - 18) που εξετάστηκαν οι μαθητές(δείτε την πιο κάτω). 2) Διδακτέα ύλη και οδηγίες διδασκαλίας των Μαθηματικών όλων των τάξεων του Δημοτικού για το σχολικό έτος 2018 - 19 είναι εδώ.   Πηγή: www.esos.gr ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017 - 18 Στις 3/10/2017 ανακοινώθηκε για το σχολικό έτος 2017 - 18 η ύλη και η διαχείριση της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας για τα Μαθηματικά του Γυμνασίου και Λυκείου. Οι μοναδικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν με την νέα ύλη είναι στα μαθήματα: 1) Άλγεβρα Α΄ Λυκείου: Επανήλθε το άθροισμα των ν - πρώτων όρων αριθμητικής και γεωμετρικής προόδου (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων). 2) Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Επανήλθαν τα γραμμικά συστήματα (παράγραφος 1.1). Δείτε τα σχόλια μετά από τον πίνακα. 3) Μαθηματικά Γ΄ ...

Γραπτή εξέταση στα μη γραμμικά συστήματα στο 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης

Η 1η γραπτή εξέταση των μαθητών της Β΄ Λυκείου στα "Μη Γραμμικά Συστήματα (1.2)".  Για απευθείας αποθήκευση εκφωνήσεων + λύσεων  πατήστε εδώ. Γραπτή εξέταση στα Μη γραμμικά συστήματα (1.2) Β Λυκείου from Μάκης Χατζόπουλος