Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Συνέντευξη του δημιουργού Mama-θηματικά στο lisari

Πριν λίγο καιρό παρακολουθήσαμε όλοι στο youtube τη μαθηματική διασκευή του " Mama " του Sin Boy από τον  Κώστα Τζενανίδη . Μια επιτυχημένη διασκευή αφού περιέχει αναφορές για τα μαθηματικά της Γ Λυκείου. Αφού απολαύσετε για άλλη μία φορά το video διαβάστε τη μίνι συνέντευξη που πήραμε από τον δημιουργό - εμπνευστή. Καλησπέρα Κώστα!  Πάμε να γνωριστούμε;   1) Πώς λέγεσαι; Που μένεις; Πόσο χρονών είσαι; Είσαι πόντιος; Δώσε μας μερικά στοιχεία για σένα!   Λέγομαι Τζενανίδης Κώστας μένω στη Θεσσαλονίκη, μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, είμαι 39 χρονών και έχω καταγωγή απ' την Μικρά Ασία.   2) Σε ποιο Φροντιστήριο εργάζεσαι;   Εργάζομαι στα φροντιστήρια Αξιώτη εδώ και δώδεκα χρόνια και είναι το πρώτο και το μοναδικό φροντιστήριο στο οποίο έχω δουλέψει και δουλεύω μέχρι σήμερα.   3) Ποια είναι η σχέση σου με τους μαθητές; Φιλικές; Πάτε για καφέ; Ποτό;   Οι σχέσεις μου με τους μαθητές θέλω να στηρίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό και στη συ...

Στατιστικά μαθηματικών 2019 για όλες τις ομάδες προσανατολισμού

Παραπάνω βλέπετε τα Στατιστικά αποτελέσματα του μαθήματος Μαθηματικών 2019 για όλες τις ομάδες προσανατολισμού (Θετικών Σπουδών και Οικονομίας και Πληροφορικής). Στην τελευταία γραμμή γίνεται η σύγκριση με τα Στατιστικά που είχαμε ανεβάσει πριν δύο μέρες με τα επίσημα αποτελέσματα. Δεν νομίζω ότι πήγαμε άσχημα με δείγμα μικρό (κοντά στα 2.500 τετράδια)! Αν είχαμε υπολογίσει και τα 600 γραπτά που είχαμε λάβει τελευταία στιγμή νομίζω ότι θα τα είχαμε προσεγγίσει ακόμα καλύτερα. Για να δείτε όλα τα Στατιστικά 2019 των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι εδώ (από το site του Υπουργείου Παιδείας). Πρώτα σχόλια για τα ποσοστά 1) Το ποσοστό κάτω από 5 Πρέπει να προβληματίσει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το μεγάλο ποσοστό μαθητών κάτω από 5. Πρέπει να κατανοήσουν ότι το πρόβλημα δεν "κατοικεί" στη Γ Λυκείου, αλλά είναι παθογένεια μικρότερων τάξεων.  Το ποσοστό κάτω από 5 δεν έχει να κάνει με την ευκολία - δυσκολία των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά είναι ξεκά...

Νέο βιβλίο μαθηματικών στη Β Λυκείου!

Γεγονότα  Ένα νέο βιβλίο 37 σελίδων διανέμεται στα ΓΕΛ αυτές τις ημέρες από τον Διόφαντο. Ο τίτλος και το εξώφυλλο φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. Περιεχόμενα του βιβλίου Ενότητα 3.1: Πληθυσμός - Δείγμα – Μεταβλητές Ενότητα 3.2: Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων Ενότητα 3.3: Μέτρα θέσης και μεταβλητότητας Για να δείτε το βιβλίο πατήστε εδώ που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ. Οι πρώτες ερωτήσεις που λογικά σας έρχονται κατά νου: 1) Θα διδάσκεται στη Β Λυκείου;  2) Σε ποια ώρα; Στο πρόγραμμα της Άλγεβρας;  3) Θα υπάρχουν πρόσθετες ώρες για να διδαχθεί;  4) Μήπως είναι το βιβλίο της Γ Λυκείου αλλά με διαφορετικό εξώφυλλο;  5) Πριν λίγες μέρες τη Στατιστική την υπολόγιζαν στην εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου! Τι άλλαξε και πλέον είναι στην ύλη της Β Λυκείου; Σύντομες απαντήσεις 1) Ναι! Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου! 2) Μάλιστα, στην ώρα της Άλγεβρας! 3) Αναμένουμε οδηγίες που ελπίζουμε να ανακοινωθούν σύντομα! 4) Όχι! Είναι...

Στατιστικά μαθηματικών 2019 αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com

Μια γεύση λίγο πριν δούμε τα επίσημα στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας που τα αναμένουμε την Παρασκευή 28/6/2019. Στοιχεία 1) Το δείγμα είναι πάνω από 2.500 γραπτά και από τις δύο κατευθύνσεις μαθηματικών. 2) Περιέχει δεδομένα από διάφορα βαθμολογικά κέντρα της χώρα. Καλά αποτελέσματα!

Θέματα και λύσεις για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια

Σήμερα 25/6/2019 εξετάστηκαν οι μαθητές του Γυμνασίου για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Λύκεια. Η συμμετοχή για άλλη μια χρονιά ήταν αυξημένη χωρίς αποχή. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (εκφωνήσεις). Για απαντήσεις (αναλυτικά και στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής) δείτε εδώ ! Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος και Σπύρος Καρδαμίτσης από τη lisari team. 2019 απαντήσεις για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια from Μάκης Χατζόπουλος

Θέματα και απαντήσεις για την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Γυμνάσια

Δείτε τα θέματα εισαγωγής που τέθηκαν σήμερα [21/6/2019] για την εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια. Σε μερικά σχολεία τα θέματα δόθηκαν στις 12:30. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ  για τις εκφωνήσεις. # Δείτε αποκλειστικά τις λύσεις # Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος Σχολεία που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι: Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων Σημείωση : Το 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών διαφοροποιήθηκε από τα θέματα της κεντρικής επιτροπής και αποφάσισε να βάλει δικά του θέματα (που είναι νόμιμη διαδικασία) και  δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου. 2019 Εισαγωγικές Εξετάσεις σε Πρότυπα Γυμνάσια from Μάκης Χατζόπουλος
Μετά από τόσα χρόνια στο τιμόνι του lisari νιώθω δέος κάθε φορά που μελετάω τα στατιστικά (μία φορά το χρόνο) από τα διεθνή sites. Όσο και να μην απασχολούν τα νούμερα, αφού δεν υπάρχει κανένα οικονομικό όφελος, η αναγνώριση, η αγάπη και η αποδοχή όλων είναι τόσο μεγάλη που με κάνει τον πιο πλούσιο άνθρωπο! Το στοίχημα το έχω κερδίσει αφού εξ αρχής αυτός ήταν ο σκοπός μου. Νιώθω ότι όλα τα μαθηματικά site, blogs, forum είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο, έχουμε όλοι τον ίδιο σκοπό, την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών. Ο καθένας έχει κάτι να προσθέσει, κάτι να συμπληρώσει στα αγαπημένα μας μαθηματικά που είναι άπειρα, ανεξάντλητα! Σας ευχαριστώ πολύ για την παρέα και τη συμμετοχή σας, χωρίς εσάς δεν θα γινόταν τίποτα από όλα αυτά. Το καλοκαίρι η θεματογραφία του blog θα περιέχει ανάλαφρα μαθηματικά κείμενα και άρθρα. Αναρτήσεις για ξαπλώστρα! Σας εύχομαι ένα χαρούμενο καλοκαίρι και με περισσότερη δράση και ενημέρωση το Σεπτέμβριο! Πηγή στατιστικών:   https://www.sim...

Διαφορετικοί τρόποι επίλυσης στα ερωτήματα Γ3ii και Δ3ii

Σε λίγες ημέρες (αφού ολοκληρωθούν οι εξετάσεις) θα αναρτήσουμε μερικά στατιστικά από διάφορα Βαθμολογικά Κέντρα για να πάρουμε μια πρώτη άποψη για την πορεία των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.  Ας δούμε μέχρι τότε διάφορους τρόπους απόδειξης στα ερωτήματα Γ3 ii και Δ3ii .  Στο Γ3 ii θα δούμε μια λύση με τη χρήση της ανάλυσης, ενώ στο Δ3 ii μια λύση με γνώσεις αποκλειστικά από τη Β΄ Λυκείου, μια επιμέλεια λύσης του Παύλου Τρύφων. Ανάλογη λύση έχει στείλει και ο μαθηματικός από το ΓΕΛ Ψαχνών Γ. Αλεξίου (αλλά την μονοτονία την απέδειξε με γνώσεις της Γ Λυκείου). 

H EME διαφωνεί με την οδηγία της ΚΕΕ για το ερώτημα Α4β

Μετά από την ανάρτηση του lisari και τις "επίσημες" φωνές που ακολούθησαν την επόμενη ημέρα, έρχεται η ΕΜΕ για να δηλώσει τη διαφωνία της για την οδηγία που ήρθε εκ των υστέρων στα Βαθμολογικά κέντρα για τη διόρθωση του ερωτήματος Α4β. Πηγή:  http://www.hms.gr/ Το κείμενο της ανακοίνωσης. "Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διαφωνεί με την οδηγία βαθμολόγησης του θέματος Α4β ως προς την αιτιολόγηση μόνο με αντιπαράδειγμα.  Όλο το κείμενο της ανακοίνωσης εδώ . " 

Οι πρώτες "επίσημες" φωνές αντιδρούν στην οδηγία της ΚΕΕ για το ερώτημα Α4β

Μετά από το άρθρο του  lisari  για την οδηγία βαθμολόγησης που έστειλε η ΚΕΕ στα βαθμολογικά κέντρα ήρθαν και οι επίσημες - αρμόδιες "φωνές" να αντιδράσουν στην οδηγία. 1) Συντονιστής Γ. Καραγιάννης: Καλώ την ΚΕΕ να ανακαλέσει την οδηγία αυτή και να στείλει εκ νέου οδηγία τηρώντας τα γραφόμενα "οποιαδήποτε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή". Πηγή: esos.gr 2) ΕΜΕ Βοιωτίας

Οδηγία ΚΕΕ για το ερώτημα Α4β

Και τελικά η ΚΕΕ αποφασίζει και στέλνει οδηγία σε όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα (ΒΚ) για το ερώτημα Α4 β. Σωστές απαντήσεις θεωρούνται οι εξής: - Να σχεδιαστεί μια γραφική παράσταση που να φαίνεται ότι το όριο και η τιμή είναι διαφορετικά στο x0 ή - Να δοθεί ένα κατάλληλο αντιπαράδειγμα!  Πρόπερσι [2017] η επιτροπή δεν είχε δεχτεί καμία άλλη απάντηση εκτός από τη f(x) = |x| και τη f(x) = ρίζα x. Πέρυσι [2018] αν είχες κάνει μόνο το σχήμα σε μια 1 - 1 και όχι γνησίως μονότονη συνάρτηση δεν έπαιρνες όλα τα μόρια! Φέτος [2019] δέχεται το σχήμα αλλά δεν δέχεται τη δικαιολόγηση με τη συνέχεια. Να τονίσω ότι ήδη δύο Βαθμολογικά Κέντρα που γνωρίζω θα δεχόντουσαν την απάντηση με τη συνέχεια. Επίσης στους προφορικά εξεταζόμενους (ΦΑ) αρκετοί συνάδελφοι έπαιρναν σωστά την απάντηση με τη συνέχεια! Μετά από την οδηγία πρέπει όλοι οι βαθμολογητές να τη σεβαστούν και να διορθώσουν σύμφωνα με αυτήν. Για μένα είναι λάθος η διατύπωση της ερώτησης Α4. Από τη στιγμή που ζητείται μόνο ...

Σχολιασμός θεμάτων Μαθηματικών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019

Τελευταία ανανέωση: 11/6/2019 (ώρα: 12:45)  Σήμερα ήμουν όλη μέρα στο Εξεταστικό κέντρο στα Βόρεια Προάστια. Ολοκληρώσαμε την εξέταση των 60 περίπου μαθητών στις 15:00 το μεσημέρι. Μια διαδικασία αρκετά ενδιαφέρουσα αλλά και κουραστική. Μόλις άνοιξα το κινητό μου είχα αγωνία να διαπιστώσω την άποψη και άλλων συναδέλφων και φυσικά των μαθητών. Δεν ήταν λίγα τα μηνύματα, οι κλήσεις, τα email κτλ. που ζητούσαν τη θέση μου για τα θέματα. Άνοιξα νέο post γιατί το προηγούμενο που έχει τα θέματα και τις λύσεις των θεμάτων έχει γεμίσει από μηνύματα με αποτέλεσμα να μη φορτώνει τη σελίδα! Πάμε στα θέματα! Γενική και ειδική άποψη α) Ίσως τα πιο κατάλληλα θέματα για μαθητές της Γ Λυκείου που έχουμε δει έως τώρα.  Νιώθω ότι πρώτη φορά κατάλαβε η επιτροπή ποιο είναι το κοινό της. Δεν είναι οι καθηγητές, δεν είναι τα site ή οι γονείς, αλλά οι μαθητές. Οι μαθητές που πλέον δεν έχουν το ίδιο πάθος (κατά ποσοστό) που είχαν πιο παλιά με τα μαθηματικά. Τα θέματα ούτε χαζά ...