Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέο βιβλίο μαθηματικών στη Β Λυκείου!

Γεγονότα 

Ένα νέο βιβλίο 37 σελίδων διανέμεται στα ΓΕΛ αυτές τις ημέρες από τον Διόφαντο. Ο τίτλος και το εξώφυλλο φαίνεται στην παραπάνω εικόνα.


Περιεχόμενα του βιβλίου
  • Ενότητα 3.1: Πληθυσμός - Δείγμα – Μεταβλητές
  • Ενότητα 3.2: Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων
  • Ενότητα 3.3: Μέτρα θέσης και μεταβλητότητας
Για να δείτε το βιβλίο πατήστε εδώ που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ.


Οι πρώτες ερωτήσεις που λογικά σας έρχονται κατά νου:
1) Θα διδάσκεται στη Β Λυκείου; 

2) Σε ποια ώρα; Στο πρόγραμμα της Άλγεβρας; 

3) Θα υπάρχουν πρόσθετες ώρες για να διδαχθεί; 

4) Μήπως είναι το βιβλίο της Γ Λυκείου αλλά με διαφορετικό εξώφυλλο; 

5) Πριν λίγες μέρες τη Στατιστική την υπολόγιζαν στην εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου! Τι άλλαξε και πλέον είναι στην ύλη της Β Λυκείου;



Σύντομες απαντήσεις
1) Ναι! Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου!

2) Μάλιστα, στην ώρα της Άλγεβρας!

3) Αναμένουμε οδηγίες που ελπίζουμε να ανακοινωθούν σύντομα!

4) Όχι! Είναι ένα νέο, φρέσκο βιβλίο που έχει αρκετά στοιχεία από το βιβλίο που ήδη γνωρίζουμε από τη Γ Λυκείου!

5) Εδώ είναι το παράδοξο που θα διαβάσετε παρακάτω!



Ιστορικά σχόλια
Στις 3/6/2019 το esos κάνει μια ανάρτηση με τα βιβλία που θα διανεμηθούν στα σχολεία. Μέσα στη λίστα βρίσκεται και το βιβλίο Στατιστικής Β Λυκείου αλλά και το βιβλίο "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" στη Γ Λυκείου! Σε λίγες μέρες (5/6/2019) αναρτάται το υλικό του βιβλίου στο «φωτόδεντρο»! 




Η συνέχεια είναι γνωστή! Ανακοινώνεται η ύλη στη Γ Λυκείου με τη Στατιστική και Πιθανότητες να είναι εντός! Σε λίγες ώρες αφαιρούνται ενώ τα βιβλία έχουν τυπωθεί κανονικά!

Πέρυσι [2017 – 18] μια ομάδα καθηγητών είχε ολοκληρώσει (αμισθί) ένα απαιτητικό project! Τη συγγραφή νέων βιβλίων για τη Β Λυκείου. Ένα project που γνωρίζαμε αφού μερικοί συγγραφείς είχαν δώσει δημόσια τις προδιαγραφές του.

Στην ομάδα αυτή συμμετείχαν:
1. Βρούτσης Νικόλαος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

2. Διαμαντίδης Δημήτριος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

3. Καρκάνης Βασίλειος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

4. Μηλιώνης Χρίστος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ03)

5. Πατσαλιάς Μιχάλης, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

6. Σκουρκέας Αναστάσιος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)

7. Σπαθάρας Δημήτριος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ03

8. Στουραίτης Κωνσταντίνος, Εκπαιδευτικός Δημοσίου Τομέα (ΠΕ03)



ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ:
1. Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.

2. Μιχαήλ Λουλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ε.Μ.Π.

3. Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.


με γενικό συντονισμό: Σκούρας Αθανάσιος, Σύμβουλος Α΄ΥΠ.Π.Ε.Θ


Πάμε στο παράδοξο!
Από πέρυσι γνωρίζουμε το εξής: κάποιοι από την παραπάνω ομάδα ετοιμάζουν το έργο Στατιστική – Πιθανότητες (και άλλα κεφάλαια της Άλγεβρας όπως Πολυώνυμα κτλ.) για το αναλυτικό πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου, με εντολή προφανώς του Υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα ακούγεται ότι για το νέο σχολικό έτος (2019 - 20) τα μαθήματα αυτά θα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου! 

Δηλαδή η Στατιστική – Πιθανότητες ετοιμάζονται παράλληλα σε δύο τάξεις!! Β΄ και Γ΄ Λυκείου!  Έτσι τίθενται ως διδασκόμενο μάθημα στη Γ Λυκείου και στη συνέχεια αφαιρείται και πλέον μπαίνει με άλλο βιβλίο στη Β Λυκείου! 

Μάλλον είναι μαθήματα πασπαρτού αν σκεφτούμε ότι πριν λίγα χρόνια οι Πιθανότητες ήταν και στο πρόγραμμα της Α΄ Λυκείου! 

Σχόλια

  1. Πολλές ασκήσεις έχει το νέο φυλλαδιάκι.
    ΕΥΓΕ στα παιδιά που το έγραψαν. Κουράστηκαν πολύ να τις γράψουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ύστερα από μια πρώτη γρήγορη ανάγνωση, βλέπω ότι δείχνει αναλυτικά την κατασκευή θηκογράμματος (boxplot) η οποία έλειπε από το βιβλίο της Γ' Λυκείου. Νομίζω ότι θα μπορούσαν να δείξουν και τον υπολογισμό των Q1, Q3 μέσω απλών τύπων : π.χ. εδώ σελ. 28 του pdf.

    Επίσης, για άλλη μια φορά δεν βλέπω μια κρίσιμη παρατήρηση στη θεωρία: Ο συντελεστής μεταβλητότητας CV ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιείται όταν η μέση τιμή είναι κοντά στο μηδέν, π.χ. 0.0003, διότι ακόμα και με αρκετά μικρό s (π.χ. s=0.1) θα πάρουμε λάθος συμπέρασμα για την ομοιογένεια του δείγματος. Φυσικά αυτό πρέπει να ειπωθεί στην τάξη.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...Συνέχεια του προηγουμένου:

    «However, the coefficient of variation should not be used for data that are not on a ratio scale. Also, if the mean value is near zero, the coefficient of variation is sensitive to small changes in the mean. Also, the coefficient of variation cannot be used to compute confidence intervals for the mean.»

    από εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το ερώτημα είναι το εξής : τι σημαίνει ότι όταν CV<10% "δεχόμαστε" ότι ....
      Τι πάει να πει δεχόμαστε?
      από που προκύπτει το 10%?
      Γιατί να μην είναι 9%?
      Δεν νομίζω ότι αυτό πρέπει να γίνεται δεκτό από μαθηματικούς.
      Ίσως από οικονομολόγους αλλά όχι από εμάς

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...