Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

18η άλυτη άσκηση: Οικογένεια και παιδιά

α) Σε μια πολύτεκνη οικογένεια κάθε αγόρι έχει τόσες αδερφές όσους και αδερφούς. Κάθε κορίτσι έχει όμως διπλάσιο πλήθος αδερφών (αγοριών) από ότι αδερφές (κορίτσια!). Πόσα παιδιά έχει η οικογένεια ;

β) Ενώ σε μια άλλη οικογένεια, τα κορίτσια έχουν τριπλάσιες αδερφές από αδερφούς και τα αγόρια επταπλάσιες. Πόσα παιδιά έχει αυτή η οικογένεια;

Σχόλια

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Carlo!

    (Σου ξέφυγε η δεύτερη εξίσωση, δες την σχέση (2))

    Νομίζω ότι η δυσκολία αυτής της άσκησης έχει να κάνει με την μαθηματική ερμηνεία
    αδέλφια αγόρια (δηλ. α - 1) ή
    αδέλφια κορίτσια (β - 1)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Α) Τ’ αδελφάκια αποτελούνται από 4 αγοράκια και 3 κοριτσάκια, σύνολο 7 αδελφάκια. Εάν θέσουμε «α» τα αγόρια και «β» τα κορίτσια. βάσει των δεδομένων της εκφωνήσεως του προβλήματος έχουμε:
    Εφόσον κάθε αγόρι έχει τόσες αδερφές όσους και αδερφούς, θα ισχύει:(α-1) = β
    Επίσης θα ισχύει(β-1) =α/2 , αφού κάθε κορίτσι έχει διπλάσιους αδερφούς απ' ότι αδερφές.
    Λύνοντας το σύστημα των δύο εξισώσεων προκύπτει ότι:
    (α-1) = β (1)
    (β-1) =α/2 (2)
    Αντικαθιστούμε την (1) στη (2) κι’ έχουμε:
    (β-1) = α/2 --> [(α-1)-1] =α/2 --> (α-1-1) = α/2 --> (α-2) =α/2 --> 2*(α-2) = α --> 2α-4 = α -->
    2α-α = 4 --> α = 4 (3)
    Αντικαθιστούμε τη (3) στην (1) κι’ έχουμε:
    (α-1)=β -->(4-1)=β --> β=3 (4)
    Επαλήθευση:
    (α-1) = β --> β = 4-1 = 3
    (β-1) = α/2 --> 4/2 = (3-1) --> 4/2 = 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Χατζόπουλος Μάκης
    Πράγματι η δυσκολία του προβλήματος έγκειται στη μαθηματική ερμηνεία
    αδέλφια αγόρια (δηλ. α - 1) ή
    αδέλφια κορίτσια (β - 1)
    όπως το αναφέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λοιπόν αν και καθυστερημένα παραθέτω τη λύση για όσους έχουν κολλήσει
    Έστω Χ τα αγόρια y τα κορίτσια
    Κάθε κορίτσι έχει y-1 αδερφες και χ αδερφούς Επεται οτι y-1=3χ η y=3χ +1 (1) Καθε αγορι έχει χ-1 αδερφούς και y αδερφές Επεται οτι y=7(x-1) y=7x-7 (2)
    Από τις (1) και (2) Επεται οτι 7χ-7=3χ+1 4χ =8 χ=2 Άρα τα αγόρια είναι 2 Και τα κορίτσια 3×2+1 =7
    Το πρόβλημα απλά απαιτει λογική και η δυσκολια εγκυται στη σκέψη των όρων β-1 και α-1 πιστεύω
    Αυτά από μαθητη γυμνασίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχαρητήρια για τη λύση σου! Η διάθεση και η όρεξη να συμμετέχεις και σε πιο απαιτητικές ασκήσεις για την ηλικία σου είναι αξιοσέβαστη!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ να ξερετε ότι χαρη σε σας πήρα το θάρρος να λαβω μερος σε διαγωνισμους. Στο Ρέθυμνο όπου κατοικω δεν υπάρχει παράρτημα και έτσι δεν ειχα προετοιμαστει καθόλου για τέτοιους διαγωνισμους μόνο τις γνώσεις μου από το σχολείο. Τώρα με αυτες τις ασκήσεις μπορω να ανταπεξελθω Στους διαγωνισμους της ΕΜΕ

      Διαγραφή
    3. Αγαπάμε Ρέθυμνο (για πολλούς λόγους)!!

      Θα πας να βρεις τα δύο μέλη μας που είναι στο Ρέθυμνο: Μαρία Παπαδομανωλάκη και Σήφη Βοσκάκη και θα τους ζητήσεις υλικό για να προετοιμαστείς για τον Ευκλείδη. Θα τους στείλω εγώ αν δεν έχουν κάτι.

      Εντάξει;

      Μην ντραπείς, είναι καλύτερα παιδιά από μένα!

      Διαγραφή
    4. Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας .Τελικά δεν πέρασα στον Θαλή κατι που μου φάνηκε περίεργο. Είχα λυσει ακόμα και περισσότερα θέματα θέματα από παιδιά που περασαν. Τελικά αποδεικτηκε ότι έκανα λάθος το σχήμα αφού το έκανα με στυλό αντι Για μολυβι και καθώς το σχεδιασα έκανα κάτι μουτζουρες και μετά το σχήμα βγήκε λαθος. Δεν σχεδιασα άλλο γιατί θα μ ετρωγε χρονο και δεν φαντάστηκα ότι θα μου κοστιζε .Εκανα αίτημα αναβαθμολογησης και περιμένω. Παντως ξέρω τις δυνατότητες μ και τώρα θα προσπαθήσω να γινω ακόμα καλυτερος με εξωσχολικη ενασχόληση στον ελευθερο μου χρονο γιατι προτιστως αγαπώ τα μαθηματικα. Γία αυτο θα απευθυνθω στους καθηγητές που συστησατε και αν εχετε και εσείς πήγες για υλικό Ευκλείδη ενημερώστε με.Θα προσπαθήσω του χρόνου πρωτα ο Θεός να συνεχίσω τις επιτυχιες οπως πέρυσι. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

      Διαγραφή
  6. Κυριε Μάκη εργαστηκατε με τον ίδιο τρόπο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26