Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένα τεστ της Α΄ Λυκείου από την Λεόντειο σχολή

Τεστ στην Άλγεβρα, διάρκειας μιας διδακτικής ώρας, στο μάθημα  "Ταυτότητες - Παραγοντοποίηση", για τους μαθητές της Ά Λυκείου.

Το τεστ υποβλήθηκε τον Οκτώβριο στην Λεόντειο σχολή, ένα αξιόλογο ιδιωτικό σχολείο με έμφαση στα Γαλλικά.


Σχόλια

  1. αυτό που πραγματικά με ενδιαφέρει να δω δεν είναι τα θέματα, αλλά οι απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές...

    δες και τη δική μου ανάρτηση, για να καταλάβεις τι εννοώ..
    ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΑΘΟΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. +1 στο παραπάνω σχόλιο. Δυστυχώς οι μαθητές που είναι ικανοί να ανταποκριθούν σε τέτοιο επίπεδο θεμάτων αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @nik
    :)
    Αυτό ακριβώς είναι το σημείο που πρέπει να έχουμε, ως εκπαιδευτικοί, στο μυαλό μας! Τι συμβαίνει και ολοένα και περισσότερο λιγοστεύουν οι μαθητές που ανταποκρίνονται σε τέτοιες συμβολικές ασκήσεις;
    Χθες ρώτησα σε τρία τμήματα της Α'Λυκείου τι νομίζουν πως είναι το α+β και όλα τα παιδιά απάντησαν "άθροισμα"!! Σωστό;Σωστό, αλλά όταν το συναντάς στο (α+β)γ, τότε είναι πάλι άθροισμα; Όχι, είναι αριθμός! Αυτό δεν το κατανοούν με αποτέλεσμα να βλέπουν την παραπάνω παράσταση, την (α+β)γ, πολλοί -μεταξύ των οποίων και καλοί μαθητές -ως άθροισμα και όχι ως γινόμενο.
    Τα παιδιά μαθαίνουν την αλγοριθμική διαδικασία και δεν κατανοούν τι υπάρχει από πίσω, ποιες έννοιες υπεισέρχονται κλπ. Συχνά δεν νοηματοδοτούν σωστά τα αλγεβρικά σύμβολα, πολύ δε περισσότερο τις μεταβλητές...

    Υπάρχει ένα ενδιαφέρον αρθρο στο 5ο Τεύχος του περιοδικού Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, εδώ http://www.pi-schools.gr/publications/epitheorisi/teyxos5/ με τίτλο "Η Αίθουσα Μαθηματικών: Από τα Τεχνικά Μαθηματικά στα Μαθηματικά του Νοήματος", του Δημήτρη Γαβαλά (γιορτάζει κιόλας σήμερα, χρόνια του πολλά), που νομίζω ότι θα πρέπει να το μελετάμε όσοι διδάσκουμε Άλγεβρα και γενικότερα Μαθηματικά από την 1η Γυμνασίου, μέχρι και τη Γ'Λυκείου
    (πόσες φορές στο 4ο θέμα των πανελλαδικών όσοι διορθώνουμε δεν βλέπουμε σε ένα καλό γραπτό να γίνεται, εκεί προς το τέλος, ένα καταστροφικό μπέρδεμα με τις μεταβλητές..)
    Σταματάω εδώ για να μην κουράσω τον Μάκη με ιδιαίτερα μακροσκελείς σχολιασμούς :)

    Χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα το διάβασα μονορούφι!

    Συμφωνώ, αλλά δεν πρέπει να κάνουμε και τις "εκπτώσεις" μας στις γνώσεις και στο επίπεδο που πρέπει να κρατάμε τα Μαθηματικά. Αν οι Πανελλήνιες είναι σε αυτό το ύψος (υπερβολικά υψηλό και απαιτητικό) πρέπει και οφείλουμε να δίνουμε κάποια (αν όχι όλα) εφόδια στους μαθητές μας στο σχολείο και να μην αφήνουμε ή να θεωρούμε ότι είναι έργο του Φροντιστηρίου.

    Πάντως καταλαβαίνω την θέση - αγωνία σας και πιστέψτε με όταν μπαίνω σε μία τάξη με αυτή την σκέψη πολεμάω, να μείνω στην πρακτική σημασία των Μαθηματικών ή επεκταθώ στην στείρα ασκησιολογία που θα βάλουν οι συνάδελφοι (και εγώ μαζί τους) στο τέλος των εξετάσεων; Γιατί όσο και να μείνω στα πρακτικά αν δεν πεις και τα κολπάκια, κατηγορίες ασκήσεων κτλ δεν γράφει ο μαθητής είκοσι, και εκεί έχετε η απογοήτευση άρα η αποστροφή στα Μαθηματικά.

    Σηκώνει πολύ συζήτηση αυτό το θέμα που δεν ξέρω αν λύνεται τόσο απλά από ένα σχολιασμό σε ένα blog...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν σημαίνει ότι κάνουμε "εκπτώσεις", όταν δίνουμε την πρέπουσα σημασία στην εννοιολογική προσέγγιση των Μαθηματικών εννοιών.
    Μάλλον κάνουμε κάτι πολύ δυσκολότερο από την στεγνή διαδικαστική εκμάθησή τους. :)

    Επίσης δεν προκαλεί "αποστροφή" για τα Μαθηματικά στους μαθητές το γεγονός ότι δεν θα πάρουν 20 σε ένα διαγώνισμα. Αν ένας μαθητής είναι σε θέση να πάρει 20, τότε έχει αγαπήσει τα Μαθηματικά στη σωστή ηλικία! :)

    Οι λόγοι που "αποστρέφονται" οι μαθητές τα Μαθηματικά έχουν να κάνουν με παρανοήσεις,με δυσκολίες και με εμπόδια στην κατανόηση, κι όλα αυτά προκύπτουν για ποικίλους λόγους κι έχουν πολλές πιθανές αιτίες.
    Ερευνες πάντως έχουν δείξει ότι η "διαδικαστική μελέτη" των Μαθηματικών συσχετίζεται αρνητικά με την επίδοση που έχουν οι μαθητές σ' αυτά. (εν ολίγοις δεν παπαγαλίζεται το μάθημά μας..παρά μόνο σε μικρό βαθμό :)), ενώ αντιθέτως "η εννοιολογική προσέγγιση και η αναστοχαστική μελέτη" συσχετίζονται θετικά με την επίδοση..

    Τέλος πάντων είναι όντως μεγάλο το θέμα και σου είχα γράψει ένα εκτενές σχόλιο, πριν από αυτό, αλλά απέτυχε η αποστολή και τώρα βαριέμαι να τα ξαναγράψω... :)
    Το θέμα είναι ότι ο κάθε καθηγητής προσαρμόζει το μάθημα στις δικές του πεποιθήσεις..
    (και γι' αυτό το θέμα υπάρχουν πολλές σχετικές έρευνες.. :) )

    Κι εγώ, ως πολλών χρόνων φροντίστρια, υπήρξα τυπική ασκησιολόγα, αλλά, άμα τω διορισμώ μου εν έτει 2007, κατάλαβα πως εστιάζοντας μόνο σε δύσκολες ασκήσεις, με τα παιδιά της Α' Λυκείου, δεν πετυχαίνω τίποτα άλλο από το να τρομάζω τον πολύ κόσμο και να τον στέλνω στην Θεωρητική! Εν πάση περιπτώσει, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ταυτίζεται το σχολείο με το φροντιστήριο... όπως σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ταυτίζεται το σχολείο με τις Πανελλαδικές.

    Καλό βράδυ και καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...