Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είναι σωστή η επίλυση του θέματος Δ2 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας;

Υπάρχει ένα πρόβλημα με την διατύπωση του θέματος Δ2. Νομίζω ότι θέλανε κάτι διαφορετικό από αυτό που τελικά δόθηκε. Οι περισσότεροι (μαθητές ή καθηγητές) την έλυσαν με το σκεπτικό που συνηθίζεται σε αυτού του είδους των ασκήσεων και όχι βασιζόμενη στην διατύπωση που δόθηκε το θέμα.

Το πρόβλημα κατ' με βρίσκεται βρίσκεται στην λάθος θέση του συνδέσμου "όταν".

Υπενθυμίζουμε την διατύπωση του εν λόγω ερωτήματος (το επίμαχο σημείο μόνο) για να κρίνετε και μόνοι σας,

"Αν O είναι η αρχή των αξόνων, να αποδείξετε ότι το εμβαδόν του ορθογωνίου παραλληλόγραμμου ΟΚΜΛ γίνεται ελάχιστο, όταν αυτό γίνει τετράγωνο."


Δείτε το επισυναπτόμενο και τις σκέψεις που ακολουθούν. Δεκτή κάθε άποψη.

Επισυνάπτω και την όμορφη προσέγγιση του συναδέλφου Κιουβρέκη Ιωάννη.


Θέμα Δ2

Σχόλια

  1. ειδες να μην βλεπω τις λυσεις?
    η δικια μου προσεγγιση ηταν απευθειας η δευτερη και αν δεν το ειχες επισημανει τωρα δε θα του ειχα δωσει την απαιτουμενη προσοχη ,ομολογω οτι με προβληματισες!!!
    πιστευω οτι θα δεχθουν και τις δυο προσεγγισεις μιας και ειναι δικο τους φταιξιμο,ανακριβεια,παρολο που ξαναλεω επρεπε να παμε με το δευτερο τροπο αμεσως ...(?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα, αν και διαφωνώ με το αν η εκφώνηση ήταν παραπλανητική. Κάλλιστα στην υπόθεση "είναι τετράγωνο" θα μπορούσε να είναι "για x=1". Στην συγκεκριμένη άσκηση απλά τυχαίνει να ισχύει η ισοδυναμία.
    εδώ μια δικιά μου κριτική στις λυσεις του Δ2
    http://diadiktyomathphys.wordpress.com/2012/05/30/%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B42-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ συνάδελφε, η εκφώνηση είναι λάθος διατυπωμένη αφού τελικά η επιτροπή δεν ήθελε τις λύσεις που προτείνουμε, από αβλεψία ίσως διατυπώθηκε έτσι...

    Στα εξεταστικά κέντρα διορθώνουν το θέμα όπως δίνονται οι λύσεις από τα Φροντιστήρια, οπότε μήπως εμείς διυλίζουμε τον κώνωπα; Ελπίζω να μην καταπίνουμε την κάμηλο.

    Επισύναψα το αρχείο σας στην σελίδα μου γιατί μου άρεσε η εμπεριστατωμένη άποψή σας.

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγγνώμη, αλλά αυτό το οποίο λέτε είναι πολύ σοβαρό. Η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη ως προς την υπόθεση της, αλλά αν όντως η επιτροπή ζητάει το αντίστροφο τότε εδώ έχουμε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Είστε σίγουρος για αυτο΄;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπάρχουν συνάδελφοι που διαφωνούν σε αυτά που υποστηρίζουμε και δίνουν μια άλλη ερμηνεία του "όταν", χθες ένας συνάδελφος μου έλεγε ότι έχει νόημα του "όποταν", δες το. Και εμένα με την απορία με άφησε.

    Πάντως ότι η διόρθωση γίνεται με την λύση που δίνεται από όλα τα Φροντιστήρια, αυτό είναι εγγυημένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα.
    1)αλλάξτε την υποθεση "όταν είναι τετράγωνο" με την "όταν είναι χ=1"
    2)ή ακόμα πιο ενδεικτικό αυτό το παράδειγμα που προτείνω στο pdf.
    3)Όποιος διαφωνεί ν πάρει την άρνηση της πρότασης, δηλαδή γίνεται ελάχιστο αλλά δεν είναι τετράγωνο.
    Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι η επιτροπή έδωσε λάθος προτεινόμενη λύση!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για μένα έδωσε κακή διατύπωση, όχι λάθος λύση!

    Καταλάβαμε τι ήθελε και αυτό αποδείξαμε, θα πουν οι μαθητές!

    Παράλογο; Ε, δεν είναι και η πρώτη φορά, δες τα περσινά θέματα (σύνταξη τελευταίου ερωτήματος) και θα καταλάβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης ξέρεις κανέναν άλλο που να λέει τα ίδια με εμάς;

    Φαινόμαστε οι τρελοί του χωριού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χαχαχα αυτό με τον τρελό του χωριού το σκέφτηκα και εγώ και λέω ρε γμτ μήπως αρχίζω και τα χάνω; Αλλά μάλλον όχι. Στο mathematica.gr στη 4η εκδοση απο Latex υπάρχει παρόμοια λύση με την δικιά σας. Απλά στη συγκεκριμένη άσκηση τυχαίνει να ισχύει το αν και μόνο αν, αλλά δεν είναι πάντα έτσι.
    Όσο αφορά το "όποταν" σημαίνει "κάθεφορά" αυτό ενισχύει τη δική μας άποψη, όχι την αντίθετη πλευρά.
    Θα ανανεώσω το pdf και θα σας ενημερώσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μα και εγώ από μια συζήτηση στο mathematica πήρα την αφορμή και έγραψα αυτά που έγραψα. Μετά ήρθαν και οι λύσεις...

    Θα είμαστε σε επαφή, αν και δεν οδηγεί κάπου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...