Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είναι σωστή η επίλυση του θέματος Δ2 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας;

Υπάρχει ένα πρόβλημα με την διατύπωση του θέματος Δ2. Νομίζω ότι θέλανε κάτι διαφορετικό από αυτό που τελικά δόθηκε. Οι περισσότεροι (μαθητές ή καθηγητές) την έλυσαν με το σκεπτικό που συνηθίζεται σε αυτού του είδους των ασκήσεων και όχι βασιζόμενη στην διατύπωση που δόθηκε το θέμα.

Το πρόβλημα κατ' με βρίσκεται βρίσκεται στην λάθος θέση του συνδέσμου "όταν".

Υπενθυμίζουμε την διατύπωση του εν λόγω ερωτήματος (το επίμαχο σημείο μόνο) για να κρίνετε και μόνοι σας,

"Αν O είναι η αρχή των αξόνων, να αποδείξετε ότι το εμβαδόν του ορθογωνίου παραλληλόγραμμου ΟΚΜΛ γίνεται ελάχιστο, όταν αυτό γίνει τετράγωνο."


Δείτε το επισυναπτόμενο και τις σκέψεις που ακολουθούν. Δεκτή κάθε άποψη.

Επισυνάπτω και την όμορφη προσέγγιση του συναδέλφου Κιουβρέκη Ιωάννη.


Θέμα Δ2

Σχόλια

  1. ειδες να μην βλεπω τις λυσεις?
    η δικια μου προσεγγιση ηταν απευθειας η δευτερη και αν δεν το ειχες επισημανει τωρα δε θα του ειχα δωσει την απαιτουμενη προσοχη ,ομολογω οτι με προβληματισες!!!
    πιστευω οτι θα δεχθουν και τις δυο προσεγγισεις μιας και ειναι δικο τους φταιξιμο,ανακριβεια,παρολο που ξαναλεω επρεπε να παμε με το δευτερο τροπο αμεσως ...(?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα, αν και διαφωνώ με το αν η εκφώνηση ήταν παραπλανητική. Κάλλιστα στην υπόθεση "είναι τετράγωνο" θα μπορούσε να είναι "για x=1". Στην συγκεκριμένη άσκηση απλά τυχαίνει να ισχύει η ισοδυναμία.
    εδώ μια δικιά μου κριτική στις λυσεις του Δ2
    http://diadiktyomathphys.wordpress.com/2012/05/30/%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B42-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ συνάδελφε, η εκφώνηση είναι λάθος διατυπωμένη αφού τελικά η επιτροπή δεν ήθελε τις λύσεις που προτείνουμε, από αβλεψία ίσως διατυπώθηκε έτσι...

    Στα εξεταστικά κέντρα διορθώνουν το θέμα όπως δίνονται οι λύσεις από τα Φροντιστήρια, οπότε μήπως εμείς διυλίζουμε τον κώνωπα; Ελπίζω να μην καταπίνουμε την κάμηλο.

    Επισύναψα το αρχείο σας στην σελίδα μου γιατί μου άρεσε η εμπεριστατωμένη άποψή σας.

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγγνώμη, αλλά αυτό το οποίο λέτε είναι πολύ σοβαρό. Η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη ως προς την υπόθεση της, αλλά αν όντως η επιτροπή ζητάει το αντίστροφο τότε εδώ έχουμε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Είστε σίγουρος για αυτο΄;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπάρχουν συνάδελφοι που διαφωνούν σε αυτά που υποστηρίζουμε και δίνουν μια άλλη ερμηνεία του "όταν", χθες ένας συνάδελφος μου έλεγε ότι έχει νόημα του "όποταν", δες το. Και εμένα με την απορία με άφησε.

    Πάντως ότι η διόρθωση γίνεται με την λύση που δίνεται από όλα τα Φροντιστήρια, αυτό είναι εγγυημένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα.
    1)αλλάξτε την υποθεση "όταν είναι τετράγωνο" με την "όταν είναι χ=1"
    2)ή ακόμα πιο ενδεικτικό αυτό το παράδειγμα που προτείνω στο pdf.
    3)Όποιος διαφωνεί ν πάρει την άρνηση της πρότασης, δηλαδή γίνεται ελάχιστο αλλά δεν είναι τετράγωνο.
    Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι η επιτροπή έδωσε λάθος προτεινόμενη λύση!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για μένα έδωσε κακή διατύπωση, όχι λάθος λύση!

    Καταλάβαμε τι ήθελε και αυτό αποδείξαμε, θα πουν οι μαθητές!

    Παράλογο; Ε, δεν είναι και η πρώτη φορά, δες τα περσινά θέματα (σύνταξη τελευταίου ερωτήματος) και θα καταλάβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης ξέρεις κανέναν άλλο που να λέει τα ίδια με εμάς;

    Φαινόμαστε οι τρελοί του χωριού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χαχαχα αυτό με τον τρελό του χωριού το σκέφτηκα και εγώ και λέω ρε γμτ μήπως αρχίζω και τα χάνω; Αλλά μάλλον όχι. Στο mathematica.gr στη 4η εκδοση απο Latex υπάρχει παρόμοια λύση με την δικιά σας. Απλά στη συγκεκριμένη άσκηση τυχαίνει να ισχύει το αν και μόνο αν, αλλά δεν είναι πάντα έτσι.
    Όσο αφορά το "όποταν" σημαίνει "κάθεφορά" αυτό ενισχύει τη δική μας άποψη, όχι την αντίθετη πλευρά.
    Θα ανανεώσω το pdf και θα σας ενημερώσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μα και εγώ από μια συζήτηση στο mathematica πήρα την αφορμή και έγραψα αυτά που έγραψα. Μετά ήρθαν και οι λύσεις...

    Θα είμαστε σε επαφή, αν και δεν οδηγεί κάπου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26