Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι λέει ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς για τα Μαθηματικά

Τα παρακάτω τα αναφέρει ο πρωθυπουργός της χώρας (02/08/2012) μας στους μαθητές που βραβεύτηκαν στην 53η Ολυμπιάδα μαθηματικών

Δείτε το αρχικό και πλήρες κείμενο εδώ και το video εδώ

Αντώνης Σαμαράς, Πρωθυπουργός:

«Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ. Θέλω να σας συγχαρώ πραγματικά και τη Μαθηματική Εταιρεία, που κάθε χρόνο γονιμοποιεί με μεγάλη διάθεση και προσφορά ανιδιοτελή αυτούς τους διαγωνισμούς, που μας επιτρέπουν στην Ελλάδα να χειροκροτούμε Ολυμπιονίκες νέους των Μαθηματικών. Για μένα τα μαθηματικά είναι ακρίβεια, είναι πληρότητα, είναι και αρμονία. Και πιστεύω πραγματικά ότι αυτά συνδέονται και με το απαύγασμα της Ελληνικής σκέψης. Γιατί θα πρέπει να ξέρετε ότι το δεύτερο πιο διαβασμένο βιβλίο στην Ιστορία, μετά βέβαια τη Βίβλο, είναι τα Στοιχεία του Ευκλείδη. Όπως επίσης, μυστήριο για μένα να παραμένει πώς ο Αρχιμήδης έφτασε τόσο κοντά στο διαφορικό λογισμό και χρειάστηκαν μετά 19 αιώνες για να κάνει μικρά βήματα- όπως οι ίδιοι παραδέχτηκαν- τόσο ο Νεύτωνας όσο και ο Leibniz, και τρεις αιώνες μετά να αποδείξει το βασικό θεώρημα ο Riemann. Ο Αρχιμήδης είχε φτάσει τόσους αιώνες πριν, τόσο πιο μπροστά.

Θα ήθελα επίσης να σας πω ότι σας συνιστώ να διαβάσετε τον Μένωνα του Πλάτωνα για να δείτε τι τεράστια σημασία απέδιδαν οι Αρχαίοι Έλληνες στη διδασκαλία των μαθηματικών και πώς τη συνδύαζαν με τη διδασκαλία περί αρετής. Και θέλω πραγματικά να σας πω ότι μου κάνει καμιά φορά εντύπωση πως στη χώρα, τη δικιά μας τη χώρα, του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα, του Ευκλείδη, έχει τόσο υποβαθμιστεί η διδασκαλία της γεωμετρίας, κ. καθηγητά, τελευταία. Το επισημαίνετε κι εσείς, το επισημαίνω κι εγώ επίσημα, και το ακούει εξ ευωνύμων ο υπουργός Παιδείας. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να αλλάξει. Και ήθελα πραγματικά να σας συγχαρώ για αυτό το οποίο κάνατε, μας κάνατε όλους περήφανους. Να σας πω ότι το μήνυμα που στείλατε και στην Ελλάδα αλλά κυρίως στους έξω είναι ότι οι Έλληνες πάντοτε μπορούν να διαπρέπουν. Πραγματικά θέλω να σας συγχαρώ από καρδιάς εκ μέρους πάρα πολλών Ελλήνων, που σε αυτές τις δύσκολες ώρες παίρνουνε ανάσες δύναμης από το δικό σας επίτευγμα. Πραγματικά συγχαρητήρια».

Σχόλια

  1. Αυτό το άρθρο είναι το απαύγασμα από το blog αυτό?! Έπρεπε να βάλεις την υπογραφή του στο τέλος και όχι τη δική σου. Αν πίστευε τα μισά-το πολύ!!!- από αυτά που έλεγε δεν θα είχε πρόβλημα όχι μόνο η Παιδεία,αλλά ούτε η χώρα. Εκμεταλλεύτηκε επικοιμωνιακά τους κόπους των παιδιών και ακόμα περισσότερο-με ειρωνικό τρόπο- κοροιδεύει τις οικογένειες τους. Κακώς έμπλεξες τα μαθηματικά με την πολιτική και ειδικότερα με μια πολιτική που έχει οδηγήσει στην εξαθλίωση τη χώρα και τον κλάδο μας χρόνια τώρα.
    Συγχαρητήρια συνάδερφε, keep walking...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26