Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιστολή από μία συνάδελφο: Η προσπάθεια ενός κοριτσιού να επιβιώσει από την διπλή πείνα

Μια επιστολή που μας έστειλε μια συνάδελφο για μια μαθήτρια που αντιμετωπίζει δυσκολίες επιβίωσης και πρέπει να δώσει την μάχη της με το θεριό των Πανελλαδικών εξετάσεων. 


Θα ήθελα  την συμμετοχή και την γνώμη σας στην απόγνωση του εκπαιδευτικού (μαθηματικού στην περίπτωσή μας) που πρέπει να αντιμετωπίσει τις πρακτικές δυσκολίες της εκπαίδευσης και από την άλλη να στηρίξει την προσπάθεια του μαθητή να επιβιώσει 

Διαβάστε το κείμενο και δώστε στο τέλος τα σχόλια σας. 

"...με τα όρια μπορεί να παλέψει κανείς
με τις παραγώγους και τα ολοκληρώματα επίσης
με την πείνα όμως...

και μιλάω για την αληθινή πείνα...
αυτή που κάνει τα πόδια να τρέμουν και το χρώμα να φεύγει από τα μάγουλα
και το χειρότερο δεν είναι η πείνα. Είναι η αξιοπρέπεια που σταματάει το χέρι απ το να πάρει το τελευταίο κουλουράκι από το πιάτο.

και μιλάω και για μια άλλη πείνα...
την πείνα για μάθηση, την πείνα για δουλειά, την πείνα για φυγή από τη μιζέρια. Αυτή την πείνα που κάνει την καρδιά να κτυπάει ακόμα και αν το στομάχι γουργουρίζει. Αυτή την πείνα που κάνει το μυαλό να αστράφτει ακόμα και αν το κορμί τρέμει.

Και αυτές οι πείνες πάνε μαζί. Χέρι χέρι. Κι αυτό το παιδί θα γράψει πανελλήνιες (αν υπάρχουν λεφτά για βενζίνη γιατί το σχολείο είναι 18Km μακριά)

Θα περάσει κιόλας (πριν δυο χρόνια ξαναέδωσε πανελλήνιες και πέρασε αλλά δεν είχε λεφτά να πάει να γραφτεί)

Και χαλάλι η κούραση που αντέγραψε ΟΛΟ το βιβλίο της ειδικότητας με το χέρι γιατί είχε χάσει το δικό του βιβλίο.

<<Και κάνει και ένα κρυοοοοο στο σπίτι...>>


Κι εγώ κάθομαι απέναντι αντί να κάθομαι δίπλα. Και προχωράω στην ύλη και αναρωτιέμαι ποια πείνα από τις δυο θα υπερισχύσει, αυτή που μας επέβαλαν η αυτή που μας στέρησαν.
Και ντρέπομαι γιατί αυτά που έχω να προσφέρω είναι ανούσια και κανένα θεώρημα δεν εξασφαλίζει τη λύση σε αυτό το πρόβλημα".


Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας, για το πολύ αξιόλογο site σας και για τις σημειώσεις που έχω κατά καιρούς χρησιμοποιήσει. Θα ήθελα πολύ μια συμβουλή για το πως αντιμετωπίζουμε ένα παιδί που πεινάει και με τις δυο πείνες.


    Με τιμή Σταυρούλα (Λίνα) Παναγιωτοπούλου μαθηματικός.



Σχόλια

  1. Μια μόνο συμβουλή θα τολμούσα να έδινα στην κυρία Παναγιωτοπούλου, μαζί με το θαυμασμό μου για το ψυχικό σθένος το δικό της και της μαθήτριας:
    Ανθρωπος που έχει την ευαισθησία να γράψει το
    «Θα ήθελα πολύ μια συμβουλή για το πως αντιμετωπίζουμε ένα παιδί που πεινάει και με τις δυο πείνες.» δεν έχει κατά βαθος ανάγκη καμιάς συμβουλής. Θα βρει το δρόμο που πρέπει ν’ακολουθήσει μόνος του!
    Δύναμη πατριώτες!
    ΥΓ. Υποτροφίες αυτό το .."κράτος", δίνει μόνο στους συγγενείς των βουλευτάδων πλέον..;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως πέρα από την έκφραση των συναισθημάτων μας προς την αξιοθαύμαστη συνάδελφο και την ακόμη πιο αξιοθαύμαστη μαθήτριά της, μπορούσαμε όλοι εμείς που διαβάζουμε, μαθαίνουμε, σχολιάζουμε και αξιοποιούμε το υλικό που επιμελώς δημοσιεύει ο Μάκης Χατζόπουλος, να συνδράμουμε με ένα ή δύο ή τρία ευρώ;
    Ακούγεται άσκημα ή αμήχανα η πρότασή μου;
    Προσκρούει στην αξιοπρέπεια που χαρακτηρίζει τους αξιόλογους ανθρώπους; Ίσως..Αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο.
    Άλλωστε, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν πρέπει να το δούμε ως ελεημοσύνη προς μια οικονομικά ασθενή υποψήφια, αλλά ως στήριξη μιας μελοντικής επιστημόνισας, από δάσκαλους που υποκλίνονται μπρος στην πνευματική πείνα των μαθητών τους.
    Δεν ξέρω...
    Μάκη, δες πώς και αν μπορούμε να βοηθήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με βρίσκει σύμφωνη η γνώμη σου, εγώ το κοινοποιώ και αν υπάρχει ενδιαφέρων το προχωράμε το θέμα...

      Διαγραφή
  3. Εκτιμώ και Πιστεύω ολες τις παραπανω σκεψεις και αποψεις, με την προοπτική της αμεσης ενεργειας.
    Το παιδι ΤΩΡΑ χρειαζεται συμπαρασταση και βοηθεια , να κανουμε λοιπον τωρα όλα "τα απαραιτητα", γιατι μονο αμεσα αν συμπαρασταθουμε θα υπαρχει πιθανοτητα να εχει θετική εκβαση η προσπαθεια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σας ευχαριστω για τις σκεψεις σας. Σας ευχαριστω για την υποστηριξη και για τις πραγματικα θερμες σας κουβεντες. Μου περασε απο το μυαλο να δωσω κι εγω καποια χρηματα για βοηθεια αλλα ειναι που η φιλανθρωπια κατι φορες μασκαρευεται σε ανθρωπιά και μας ξεγελάει. Αφηστε που τετοιοι ανθρωποι δεν δεχονται τετοιου ειδους βοηθειες.
    Ειναι αυτο που ειπες Μ+Λ. Αξιοπρεπεια!!
    Εχω όμως μια προταση να κανω σε ολους σας. Καθε χρονο, καθε ενας απο εμας να αναλαμβανει ενα μαθητη με ελαχιστα χρηματα ή καθολου χρηματα .
    Ή με ανταλλαγη υπηρεσιων ή προιόντων.
    Δεν μπορειτε να φανταστείτε τι νοστιμο ειναι το σπιτικο κεικ και τα φρεσκα φρουτα οταν προσφέρονται με τετοιο χαμογελο απο ανθρώπους που μόνο αυτα έχουν να προσφέρουν!!!

    Και παλι ευχαριστω για το χρονο σας
    Λινα Παναγιωτοπουλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίνα εμείς σε ευχαριστούμε, δίδαξες ήθος, μας μετέφερες σε θέματα που είτε είχαμε ξεχάσει είτε αμελήσει... Η μάθηση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα αντικείμενο, ξεκρέμαστη από την κοινωνία και την ζωή.

      Θα χαιρόμασταν να μας έλεγε την έκβαση της ιστορίας, τι κατάφερε τελικά η κοπέλα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κτλ

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26