Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

13ος γρίφος: Ο (διάσημος) γρίφος του σερβιτόρου

Το διάβασα στο http://fanpage.gr/ και θυμήθηκα το γρίφο που μου έλεγε ο πατέρας μου πριν πολλά χρόνια.

Ο γρίφος είναι γνωστός, το αναφέρω για να καταγραφή και στις σελίδες του lisari.

"3 άνδρες πάνε να φάνε σε ένα Κινέζικο Εστιατόριο στις Αλυκές Ζακύνθου. Όλοι παραγγέλνουν το ίδιο πιάτο το οποίο κοστίζει 10 ευρώ. 

Αφού τέλειωσαν το φαγητό τους, ήρθε ο σερβιτόρος για να τους φέρει τον λογαριασμό. Δίνει ο κάθε ένας 10 ευρώ, όσο δηλαδή κόστιζε το φαγητό που παρήγγειλε. 

Ο σερβιτόρος πηγαίνει τα χρήματα στο αφεντικό του, αλλά εκείνος του υπενθυμίζει την προσφορά του καταστήματος (το τρίτο πιάτο -50%) άρα έπρεπε να πληρώσουν μόνο 25 ευρώ! Δίνει στον σερβιτόρο 5 ευρώ για να επιστρέψει τα ρέστα στους τρεις πελάτες.

Ο σερβιτόρος πηγαίνοντας προς το τραπέζι προσπαθεί να βρει τρόπο για να μοιράσει 5 ευρώ που του έδωσε το αφεντικό του στα 3 που είναι οι πελάτες. Τότε σκέφτηκε: «Γιατί να μην κρατήσω για μένα τα 2 ευρώ και να δώσω στους 3 πελάτες από 1 ευρώ;». Και αυτό έκανε!!


 Οπότε, ο κάθε πελάτης,
Αρχικά: πλήρωσε 10 ευρώ

Ρέστα: 1 ευρώ του επέστρεψε ο σερβιτόρος
Τελικά:
πλήρωσε
9 ευρώ

Άρα συνολικά: 
                          3×9 + 2 ( τα χρήματα που κράτησε ο σερβιτόρος) = 29 ευρώ και όχι 30 ευρώ!!!

Το ερώτημα είναι το εξής:   

Το 1 ευρώ τι έγινε;;;"

Σχόλια

  1. Τα 2 ευρώ δεν πρέπει να προστεθούν αλλά να αφαιρεθούν και έτσι προκύπτει ο λογαριασμός που είναι 25 ευρώ
    δηλαδή συνολικά:
    3×9 - 2 ( τα χρήματα που κράτησε ο σερβιτόρος) = 25 ευρώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακριβώς!!

    Εκεί είναι η παγίδα του γρίφου, σε ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Tελικά καθένας απ τους τρεις πελάτες έδωσε 10-1 =9 €. Αρα και οι τρεις μαζί 3 χ 9 = 27€. Τόσα ξόδεψαν και οι τρεις. Από αυτα τα 27 € που βγήκαν συνολικά απ τις τσέπες τους πήρε 25 το κατάστημα και 2 € πήρε ο σερβιτόρος. Ετσι 25 +2 =27 και όλα είναι οκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26