Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα επίσημα Στατιστικά στοιχεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015

Αποκλειστικό

 Συνεχής ενημέρωση: 21- 08 - 2016 
Επιμέλεια: lisari team
 _______________________________________________________________________________

Τα τελικά επίσημα στατιστικά από το Υπουργείο Παιδείας τα βλέπετε εδώ


Και επειδή έγινε πολύ κουβέντα για τη δυσκολία των θεμάτων, επισυνάπτουμε ένα συγκριτικό πίνακα* με τα στατιστικά αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα των μαθηματικών από το 2010 έως το 2015. 
 
* Ο πίνακας προέρχεται από τα επίσημα αποτελέσματα του Υπουργείου Παιδείας (δείτε εδώ) απλά έχουν επεξεργαστεί ως προς τις κλάσεις και έχει προστεθεί η χρονιά 2015.    

_______________________________________________________________________________

ΑΡΧΕΙΑ excel
1) Για να αποθηκεύσετε το αρχείο μαθηματικών σε excel πατήστε εδώ

2) Για να δείτε τα Στατιστικά ως προς το βαθμό πρόσβασης σε όλα τα μαθήματα πατήστε εδώ
Επιμέλεια:Νικόλαος Κρουσουλούδης

ΑΡΙΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ερώτηση: Πόσοι έγραψαν 200 (άριστα) στα Μαθηματικά Κατεύθυνση (ΓΕΛ - ΕΠΑΛ);;

Απάντηση
74 άτομα (49 στα Ημερήσια ΓΕΛ , μηδέν στα Εσπερινά ΓΕΛ και 25 στα ΕΠΑΛ (ομάδα Α)) έγραψαν ακριβώς 200 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015! 
_______________________________________________________________________________

Σε αυτή την ανάρτηση θα σας ενημερώνουμε για την πορεία των βαθμολογήσεων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης που πραγματοποιούνται στα περισσότερα κέντρα της Ελλάδας.

Η ενημέρωση θα ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθούν οι εξετάσεις (μετά από την Τρίτη 02-06-2015) για να μην επηρεαστούν οι υποψήφιοι. Αν και η εικόνα που θα μεταφέρουμε από τα Β.Κ πιο πολύ θα τους ενθαρρύνει παρά θα τους απογοητεύσει...

Επιπλέον, θα σημειώσουμε κάποια λεπτά σημεία που πρέπει να προσέξουν οι βαθμολογητές για να μη στερήσουν πολύτιμα μόρια από τους μαθητές που κόπιασαν αρκετά και φέτος.
_______________________________________________________________________________

Α. Σημεία άξια προσοχής - Για τους βαθμολογητές

1) Στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στην απόδειξη του υποερωτήματος Α1 στο σημείο

 "...η συνάρτηση g(x) = f(x) - η είναι συνεχής στο [α, β]" 

οι μαθητές ΔΕΝ είναι υποχρεωμένοι να δικαιολογούν γιατί η g είναι συνεχής στο [α, β] (συνεχής ως διαφορά συνεχών), αφού στο βιβλίο δεν το αναφέρει.

Δείτε και το σχετικό απόσπασμα από το σχολικό βιβλίο....


_____________________________________________________________________________

Β. Στατιστικά από τα Β.Κ στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

i. Πρώτη εικόνα (Επεξεργασία: 09 - 06 - 2015 / ώρα: 07:40)
Απογοητευτική η εικόνα που λαμβάνουμε από τα περισσότερα Β.Κ στο μάθημα της Γενικής Παιδείας. Υπάρχει μια συσσώρευση βαθμών στο 13,5, ενώ λίγοι είναι οι υποψήφιοι που ξεπερνούν το 80.

Επίσης παρατηρούνται πολλές αναβαθμολογήσεις (3,8%) σε σχέση με τις αναβαθμολογήσεις του 2014. Οι λόγοι; Πολλοί... 

ii. Συγκεντρωτικό δείγμα (μέγεθος = 1325 γραπτά)
[0, 10): 39,6%
[10, 13): 12%
[13, 15): 9,6%
[15, 17): 10,6%
[17, 20]: 28,3%

_____________________________________________________________________________

Γ. Στατιστικά από τα Β.Κ στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης (Θετικής - Τεχνολογικής)

i.Πρώτη εικόνα (Επεξεργασία: 16 - 06 - 2015 / ώρα: 11 : 55)
Τα αποτελέσματα, όπως λένε χαρακτηριστικά οι βαθμολογητές, θυμίζουν εποχή 2013. Προφανώς δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία βαθμολόγησης άρα είναι πρώιμη κάθε συζήτηση ή συμπέρασμα.

ii. Συγκεντρωτικό δείγμα (μέγεθος = 3560 γραπτά)
[0, 10): 58,88%
[10, 12): 10,11%
[12, 14): 13,56%
[14, 16): 8,55%
[16, 18): 5,93%
[18, 20]: 2,97%

Ο μεγαλύτερος βαθμός είναι το 100.



Σημείωση: Τα παραπάνω στατιστικά που παρουσιάζονται είναι  δείγματα από διαφορετικά Β.Κ, οπότε δεν μπορεί να θεωρεί με τίποτα αξιόπιστο (δεν είναι τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα όλων των Βαθμολογικών Κέντρων), οπότε να ληφθεί ως μια μικρή τάση, ως ένα αρχικό δείγμα. Επίσης τα δείγματα προέρχονται από τη Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση.

Σχόλια

  1. Συγνώμη αλλά με μεγαλύτερο βαθμό το 89 το 0,4 στο 18-20 πώς προκύπτει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το έχουμε προσέξει από το μεσημέρι, απλά στη μεταφορά των ποσοστών κάτι πήγε στραβά. Το νέο δείγμα φαίνεται παραπάνω... Ευχαριστώ για την σημείωση, όπως και το "Μαθηματικό Εργαστήρι" που μας ενημέρωσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στα μαθηματικά Γενικής γιατί το 35% από 17-20 είναι απογοητευτικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα σχόλια αφορούσε το πρώτο δείγμα που είχαμε και το διάστημα που λες ήταν στο 23% (και μέσα στην παρένθεση είχαμε και θαυμαστικά). Γι αυτό γράφουμε "πρώτη εικόνα"...

      Στο τέλος που θα ολοκληρωθεί η συγκέντρωση των στατιστικών θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα άρα θα γίνει και πιο αντικειμενική αντιμετώπιση.

      Διαγραφή
    2. Κατάλαβα, ευχαριστούμε πάντως πάρα πολύ για την εκ των έσω ενημέρωση!

      Διαγραφή
  4. Ποσα ατομα εγραψαν στα Μαθηματικα Κατευθυνσης στις Πανελλαδικες Εξετασεις 2015 ακριβως 100;;74 ατομα απο τους 1.046 αριστουχους (18 -20), ειναι λιγοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...