Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πανελλήνιες εξετάσεις 2017 - ΕΠΑΛ

Καλή αρχή με Μαθηματικά Ι στα ΕΠΑΛ! 


Γίνεται για πρώτη φορά; Να προηγούνται τα θέματα των ΕΠΑΛ σε σχέση με τα θέματα των ΓΕΛ; Ειλικρινά δεν θυμάμαι! Θα έχουμε πάντως μια γενική εικόνα για την επιτροπή των εξετάσεων που φυσικά δεν έχει καμία σχέση με την επιτροπή των ΓΕΛ, αλλά μια τάση θα την πάρουμε, τι Έλληνες είμαστε;

Φέτος, θέλουμε να έχουμε μια διαφορετική προσέγγιση ως προς τη συζήτηση πριν τις εξετάσεις. Στα ΕΠΑΛ δεν συνηθίζεται έτσι και αλλιώς μεγάλη συμμετοχή και διάθεση για κουβέντα αφού τα θέματα και το επίπεδο των μαθητών δεν το ευνοούν.

Η ομάδα μας, η lisari team θα λύσει και φέτος (ή τουλάχιστον θα προσπαθήσει) τα θέματα εξετάσεων αρχή γενομένης με τα θέματα των ΕΠΑΛ. Δεν έχουμε σκοπό να δώσουμε τις πιο γρήγορες λύσεις (το έχουμε επιτύχει άλλες χρονιές) αλλά να είναι πλήρεις και καλά γραμμένες, με όσο είναι εφικτό λιγότερα λάθη.

Θέματα εξετάσεων (από το Υπουργείο Παιδείας) 

και λύσεις (11:00 π.μ) από τη lisari team

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε μορφή word 
Επιμέλεια: Γιάννης Κάκανος.

Σημείωση: Οι σύνδεσμοι (εκφωνήσεις και λύσεις) θα δοθούν στα σχόλια της εν λόγω ανάρτησης για να καταχωρήσουμε επίσημα την ώρα δημοσίευσης.

Η βοήθειά σας είναι πολύτιμη! 

Στη συμμετοχή - σχολιασμό και στην ανάρτηση των θεμάτων μόλις υποπέσουν στην αντίληψή σας από το site του Υπουργείου Παιδείας. 

Βολεύει να τα αναρτήσετε σε έναν δικό σας drive και να δώσετε το link στα σχόλια. 

Έτσι δεν θα παρατηρηθεί ο γνωστός συνωστισμός σε ένα σύνδεσμο. Όσοι περισσότεροι δώσετε σύνδεσμο τόσο καλύτερα!! Γίνεται συμμέτοχοι στην προσπάθεια μας!


Εκτίμηση των θεμάτων
Τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού βλέπουν για πρώτη φορά θέμα στην κανονική κατανομή, αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο Γ θέμα και ένα ερώτημα στο Δ θέμα (Δ4) που ανάλογο σε δυσκολία έχουμε δει σε απαιτητικά θέματα των ΓΕΛ. 

Επίσης, διαπιστώσαμε μια αλλαγή στη μορφή του Α ερωτήματος που είναι παραδοσιακά το ερώτημα της θεωρίας. Δεν υπήρχε ορισμός, αλλά τρεις ερωτήσεις Σ - Λ και τρεις ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών! 

Σχόλια

  1. http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/EXETASEIS-2017/them_mat_epal_c_hmer_170608.pdf
    οι εκφωνήσεις των θεμάτων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θέμα Γ
    https://drive.google.com/open?id=0Bx8sW0hyb3EcRjczZEwzUlM2M3c

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παναγιώτη σε ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σου!! Σε θέλουμε και αύριο κοντά μας!

      Διαγραφή
  4. Το θέμα Α
    https://drive.google.com/open?id=0Bx8sW0hyb3EcZzJXZDlWajZON00

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. https://www.dropbox.com/s/7kg90kkhd6b06dg/%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%9B%202017.pdf?dl=0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αφού πρώτα σας συγχαρώ για τη συνεχή σας προσφορά προς την εκπαιδευτική κοινότητα, θα ήθελα να κάνω μια πρόταση, στο τελικό αρχείο με τις απαντήσεις να δώσετε ενδεικτική μοριοδότηση (1 μονάδα μέχρι εδώ, 2 μονάδες για το επόμενο κλπ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μεγάλο το βάρος στη Στατιστική φέτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα θέματα σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι ήταν καλά (σωστή διατύπωση, όχι ασάφειες) και λίγο δυσκολότερα σε σχέση με πέρυσι. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά:
    Στο ΘΕΜΑ Α για πρώτη φορά δεν μπήκε ορισμός. (Λέτε να μην μπει ούτε αύριο...;;;) Αυτό βοήθησε τους μαθητές που δυσκολεύονται γενικά με την αποστήθιση. Η απόδειξη ήταν αναμενόμενη και τα Σ-Λ και συμπλήρωσης κενών χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
    Το ΘΕΜΑ Β ήταν κάπως δύσκολο (για Β). Το γεγονός ότι έδινε παρατηρήσεις και όχι πινακάκι θα προβλημάτισε κάποιους και η εύρεση διακύμανσης και CV δεν είναι ότι πιο εύκολο για μαθητή ΕΠΑΛ. Πέρυσι για παράδειγμα είχε πινακάκι και εύρεση μόνο της μέσης τιμής.
    Το ΘΕΜΑ Γ ήταν κι αυτό δυσκολούτσικο. Η κανονική κατανομή είναι το κομμάτι της ύλης που δυσκολεύει περισσότερο τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Για πρώτη φορά είχαμε δύο ερωτήματα Στατιστικής όπως σωστά παρατήρησε πιο πάνω ο συνάδελφος. Χωρίς να έχει κάτι μη κατανοητό, μόνο και μόνο που ήταν κανονική κατανομή θα δημιούργησε προβλήματα.
    Αντίθετα, το ΘΕΜΑ Δ ήταν αρκετά απλό. Η συνάρτηση που έδινε ήταν απλή (πολυωνυμική) και απλούστευε όλα τα ερωτήματα. Στο Δ3 δε ζητούσε καν την εφαπτομένη, αλλά μόνο το σημείο επαφής και το Δ4 ήταν ολόιδιο με το περσινό Δ4, πράγμα που σημαίνει ότι ένας υποψήφιος θα έπρεπε οπωσδήποτε να έχει λύσει. Μικρή παγίδα ήταν ο αρνητικός συντελεστής του μεγιστοβάθμιου όρου της πρώτης παραγώγου που κάποιους θα μπέρδεψε στην εύρεση των ριζών της f', αλλά και των προσήμων στον πίνακα.
    Κλείνοντας, θεωρώ ότι ένας σωστά προετοιμασμένος υποψήφιος έγραψε τουλάχιστον 75-80 μόρια.
    Τέλος, όλα τα θέματα υπήρχαν σε αφθονία στο βιβλίο της Lisari Team για τα ΕΠΑΛ.
    Υ.Γ. Το τελευταίο δεν αποτελεί διαφήμιση, αλλά απλή καταγραφή της πραγματικότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπάρχουν κάπου οι λύσεις και η εκτίμηση των θεμάτων, γιατί δεν μπορώ να τα βρω.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. https://www.dropbox.com/s/7kg90kkhd6b06dg/%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%9B%202017.pdf?dl=0



      Μερικα σχολια παραπανω ειναι.

      Διαγραφή
  10. Παίδες στο Γ1 δε πρέπει να φανεί στην εξήγηση ότι ο αριθμός 40 είναι η διάμεσος και μετά ότι συμπίπτει με τη μέση τιμή ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη δεν το αναφέρει το σχολικό βιβλίο (ότι στην κανονική κατανομή η μέση τιμή ισούται με τη διάμεσος) αν και οι ενδεικτικές απαντήσεις το έγραφε το θεώρησα περιττό.

      Διαγραφή
  11. απαιτητικα θεματα για επαλ . θα συμφωνησω.
    Μην ξεχνάμε πως οι μαθητές των επαλ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους δεν ειναι πολυ δουλεμένοι και εχουν αρκετά κενά απο το παρελθόν , βλ. πραξεις , επιλυση εξισωσεων. Δεδομενου οτι πλεον μπορεις να μπεις σε περισσοτερες σχολες πχ στρατιωτικες , πυροσβεστικη κτλ σωστα και ανέβηκε ο πηχυς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Αθηνά για το σχολιασμό. Μια έμπειρη συνάδελφος κυρίως στην ύλη των ΕΠΑΛ

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26