Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γραπτή εξέταση στα πολυώνυμα για το 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης

Μια τελευταία και προειδοποιημένη γραπτή εξέταση σε ένα προηγούμενο κεφάλαιο, στα Πολυώνυμα για τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Πετρούπολης. 

Αρκετές ιδέες έχουν διδαχθεί στην τάξη. Για να κρατήσουμε το μάθημα "ζωντανό" και ενδιαφέρον διδάσκουμε στους μαθητές ασκήσεις που θα αντιμετωπίσουν στην Γ Λυκείου και η δυσκολία επίλυσή τους έχει γνώσεις Α ή Β Λυκείου. Είναι ένα κομμάτι που τους ενδιαφέρει και τραβάει περισσότερα βλέμματα στον πίνακα. Γιατί αναζητούμε αλχημείες (και όχι Χημείες); Διαβάστε την άποψή μου για την Β Λυκείου. 

Η Β΄ τάξη Λυκείου είναι μια τάξη που πλέον δεν έχει κανένα ενδιαφέρον. Μια τάξη που οι μαθητές δεν είναι πουθενά! Αν είναι σε κατεύθυνση μαθηματικών δικαιολογούνται ότι προετοιμάζονται για τη Γ Λυκείου και αυτά που διδάσκουμε δεν τους χρειάζονται για την επόμενη τάξη. Αν δεν ανήκουν στην κατεύθυνση των μαθηματικών τότε η απάντηση έρχεται απευθείας και είναι πάντα η ίδια "Κύριε εμείς ΔΕΝ δίνουμε Μαθηματικά!!". 

Άρα το άτοπο - μπάχαλο της Β΄ Λυκείου έχει έρθει εδώ και χρόνια στα σχολεία μας. 

Δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι τελικά "πάγωσε" η αλλαγή του συστήματος, όπως γράφτηκε σε κάποια εκπαιδευτικά site εξ ονόματος του Υπουργού Παιδείας και θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Να υπάρχει μια μεταβατική τάξη η Β Λυκείου, μαθητές που να προβιβάζονται με μέσο όρο 9,5 (άλλη συζήτηση αυτή) σε όλο το Λύκειο, απουσίες κτλ. 

Μια πρόταση γιατί δεν είναι σωστό να "γκρεμίζεις" χωρίς να "χτίζεις": 

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις να έχουν ως διδακτέα ύλη την ύλη που διδάσκονται οι μαθητές στην Β και Γ τάξη. Τέλος! Θα λειτουργήσουν τα σχολεία και κυρίως η Β τάξη Λυκείου. Υπουργέ μου δεν χρειάζονται επιτροπές και συζητήσεις, απλά να εφαρμοστούν τα αυτονόητα. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.

Σχόλια

  1. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις στη Β΄Λυκείου πρέπει να επανέλθουν, αλλά όχι σε 14 μαθήματα όπως παλιά.
    Ένας κύριος λόγος είναι ότι οι μαθητές μπαίνουν στο κλίμα των πανελλαδικών ,σαν προπόνηση .
    Επίσης η τράπεζα θεμάτων πρέπει να επανέλθει και να συνδυάζεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με την πρόταση της διδακτέας ύλης... με χίλια! Όσοι συνάδερφοι δίδασκαν σε Β' Λυκείου την 5ετία 2000-2004 μπορούν να κάνουν μία σύγκριση με τώρα... η μέρα με τη νύχτα. ΤΟ 2005, όταν εξαιρέθηκε η Γεωμετρία της Β από τις πανελλήνιες, απαξιώθηκε και ως μάθημα. Από πρόπερσι, με την κατάργηση των Μιγαδικών, πάει και η κατεύθυνση της Β. Δυστυχώς, αυτή είναι η κατάντια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μάθημα που δεν εξετάζεται πανελλαδικά, σχεδόν... δεν υφίσταται, τουλάχιστον για την συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών. Με τις τωρινές συνθήκες, δεν βλέπω άλλη λύση από το να μπουν στην ύλη των πανελληνίων τα Μαθηματικά της Β. Μακάρι να διαβάζει κάποιος αρμόδιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ότι διαβάζει τα διαβάζει Νίκο, αν τα λαμβάνουν υπόψιν τους δεν γνωρίζω... θα δείξει ο χρόνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26