Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαιδευτικές καρτέλες


Μια όμορφη παρουσίαση της θεωρίας και των βασικών σημείων της θεωρίας της Γ Λυκείου με καρτέλες! Είναι μια νέα, διαφορετική διδακτική προσέγγιση των μαθητών.

1) Την ιδέα την ξεκίνησε ο Κώστας Ραμπαλάκος που έφτιαξε 28 online κάρτες μπρος - πίσω, με όλες τις αποδείξεις στην εξεταστέα ύλη των Πανελληνίων Εξετάσεων στην Γ Λυκείου. 

Μπροστά είναι η διατύπωση της εκάστοτε πρότασης - θεωρήματος και πίσω είναι η απόδειξη του, η κάρτα αλλάζει κάνοντας κλικ. Κάτω δεξιά τα βελάκια δείχνουν τις κάρτες σε full screen mode. Με την επιλογή "shuffle deck" οι κάρτες εμφανίζονται με τυχαία σειρά.

Από το κινητό/tablet είναι ακόμα πιο εύχρηστο γιατί μπορείς να κάνεις zoom στις κάρτες.

2) Επίσης, ο Κώστας μας προσφέρει ένα ανάλογο υλικό με 43 καρτέλες ορισμών Ανάλυσης Γ Λυκείου

3) Στη συνέχεια, ο Μάκης Χατζόπουλος ανάρτησε 19 καρτέλες με τις γραφικές παραστάσεις βασικών συναρτήσεων

Η λογική είναι η ίδια, στην πρώτη καρτέλα βλέπουμε τον τύπο της συνάρτησης και αν κάνουμε κλικ, γυρνάει η καρτέλα και βλέπουμε το σχήμα + τα βασικά της χαρακτηριστικά, όπως είναι πεδίο ορισμού, σύνολο τιμών κτλ. 

4) Καρτέλες με 20 βασικές προτάσεις για την Ανάλυση της Γ Λυκείου από το Μάκη Χατζόπουλο

Περιέχονται
- 20 βασικές προτάσεις με απόδειξη (κάνουμε κλικ στην κάρτα και γυρνάει)
- βασικές ανισοτικές σχέσεις που πρέπει να γνωρίζουμε από τη Γ Λυκείου και από τις προηγούμενες τάξεις
- οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας που πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής και είναι χωρίς απόδειξη.

5) Ο Σπύρος Χαλικιόπουλος έφτιαξε 5 καρτέλες με θέμα: "Πότε κάνουμε χρήση πλευρικών ορίων". 
Είναι μια προσπάθεια να ομαδοποιήσουμε τις περιπτώσεις που απαιτείται να πάρουμε πλευρικά όρια σε ασκήσεις που δεν ζητείται. Οι περιπτώσεις είναι πέντε. Ποιες; Πατήστε το link! Τι θα δείτε; 
Στο αρχικό μέρος της καρτέλας επισημαίνεται η περίπτωση που απαιτείται να πάρουμε πλευρικά όρια και στο πίσω μέρος (που οδηγείστε με ένα κλικ πάνω στην καρτέλα) παρουσιάζονται χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της περίπτωσης.

6) Ο Νίκος Αντωνόπουλος από τη lisari team μας προσφέρει κάτι ανάλογο στις "Εξισώσεις" για τη Β Γυμνασίου!

7) Η Δροσούλα Μπατσαρά από την Κοζάνη μας προσφέρει 43 καρτέλες τις βασικές έννοιες Γεωμετρίας (κεφάλαιο 1ο και 2ο) για την Α΄ Λυκείου.

Σχόλια

  1. Συγχαρητήρια εξαιρετική ιδέα και δουλειά! Το υλικό μπορούμε να το κατεβάσουμε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όπως πάντα η lisari team πρωτοπόρα. Πολύ βοηθητικό για τους μαθητές! Ευχαριστούμε πολύ.
    Μάκη τις προτάσεις χωρίς απόδειξη #4 και #5 τις έχεις ανεβάσει εδώ σε κάποιο άρθρο; Πού να ψάξω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Γιώργο! Αλλά η ανάρτηση δεν έχει σχέση με την ομάδα (lisari team), όπου υπάρχει επιμέλεια της ομάδας αναφέρεται ρητά.

      Διαγραφή
    2. Λογικά αυτό θα αναζητάς: https://lisari.blogspot.com/2019/04/blog-post_5.html

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετική δουλειά συγχαρητήρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26