Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τέσσερα χάλκινα μετάλλια απέσπασε η Ελληνική αποστολή στη 61η ΙΜΟ 2020

0) Τι πανηγυρίζουμε;

Πανηγυρίζουμε για την εξαμελή ομάδα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που απέσπασε 4 χάλκινα μετάλλια και δυο εύφημες μνείες μεταξύ 105 χωρών και 616 υποψηφίων! Δεν είναι η καλύτερη θέση που έχουμε λάβει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά είναι μια σπουδαία επιτυχία - διάκριση αφού τα θέματα δεν ευνόησαν τους Έλληνες μαθητές. 

Πέρυσι οι Έλληνες μαθητές, στον αντίστοιχο διαγωνισμό, κατέκτησαν ένα  αργυρό (Μελάς Δημήτριος), δύο χάλκινα μετάλλια και τρεις εύφημες μνείες.

Στη γενική κατάταξη η Ελλάδα πήρε την 55η θέση.

Η κατάταξη των Ελλήνων υποψηφίων και η αναλυτική βαθμολογία τους φαίνονται στον παρακάτω πίνακα.

 

1) Μερικά στοιχεία για τους μαθητές που συμμετείχαν;

Ας ξεκινήσουμε από το μικρότερο μέλος της Ελληνικής αποστολής. Τον Ορέστη Λιγνό (από Εκπαιδευτήρια «Η Ελληνική Παιδεία» ). Αν και μαθητής της Γ Γυμνασίου (!) - είχε προκριθεί ως μαθητής της Β Γυμνασίου - συμμετείχε επάξια στο διαγωνισμό που αφορά μαθητές που έχουν ολοκληρώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ευθύμιος Ντόκας από το 2ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου

Μηνάς Μαργαρίτης από το Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης

Διονύσιος Αδαμόπουλος από 3ο Λύκειο Πύργου Ηλείας

Δημήτριος Εμμανουήλ από την Ευαγγελική Σχολή Ν. Σμύρνης

Ιωάννης Δημουλιός από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη


2) Θέλετε να δείτε τα θέματα του διαγωνισμού; Λίγα λόγια για τα θέματα;

Για να δείτε και έξι θέματα του διαγωνισμού πατήστε εδώ! Επίσημες απαντήσεις δεν αναρτώνται... 

Την πρώτη μέρα (Δευτέρα 21/9/20) τα θέματα που υπεβλήθησαν στους μαθητές ήταν τα κλασικά (Άλγεβρα – Γεωμετρία – Συνδυαστική και Θεωρία Αριθμών).

Τη δεύτερη μέρα (Τρίτη 22/9/20) έγινε η ανατροπή! 

Τα τελευταία έτη συνηθίζεται να βλέπουμε θέματα από τη θεωρία αριθμών και Γεωμετρία. Φέτος, όμως και τα τρία θέματα ήταν από τη «Συνδυαστική» (με λίγα στοιχεία από τη θεωρία αριθμών). Οι Έλληνες μαθητές (και όχι μόνο) ατύχησαν αφού τα τελευταία έτη είχαν συνηθίσει να αντιμετωπίζουν κυρίως θέματα Γεωμετρίας που είναι σε πολύ καλό επίπεδο (παρά την απαξίωση που υπάρχει στη χώρα μας). 


3) Ποιος διαγωνισμός είναι ο ΙΜΟ;

Είναι η Διεθνής (International) Μαθηματική (Mathematical) Ολυμπιάδα (Olympiad) και αποτελεί τον κορυφαίο διαγωνισμό μαθηματικών για μαθητές.

 

4) Ποια χώρα - πόλη ήταν υπεύθυνη για τη διαδικτυακή διοργάνωση;

Η Ρωσία - Αγ. Πετρούπολη  (St. Petersburg).

 

5) Πώς διεξάχθηκε ο διαγωνισμός και πότε;

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε virtual στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου στις χώρες των μαθητών με συντονισμό της IMO2020 από την Αγία Πετρούπολη.

 

6) Ποιες χώρες ήταν πρώτες στην συνολική κατάταξη;

Οι πρώτες πέντε σε βραβεία χώρες ήταν η Κίνα, Ρωσία, ΗΠΑ, Κορέα και Ταϊλάνδη.

 

7) Πόσα μαθητές πήραν μετάλλιο; Ποια βαθμολογία ήταν το άριστα; Σε ποιο σημείο «κόπηκαν» τα μετάλλια;

Μέγιστος δυνατός βαθμός ανά διαγωνιζόμενο ήταν το 42 (διότι είχαμε έξι θέματα από επτά μονάδες έκαστος).

Χρυσά μετάλλια (βαθμολογία ≥ 31 πόντοι) βραβεύτηκαν 49 άτομα δηλαδή το ποσοστό 7,95% .

Ασημένια μετάλλια (βαθμολογία ≥ 24 πόντοι) βραβεύτηκαν 112 άτομα δηλαδή το ποσοστό 18,2%

Χάλκινα μετάλλια (βαθμολογία ≥ 15 πόντοι) βραβεύτηκαν 155 άτομα δηλαδή το ποσοστό 25,1% .

Τιμητικές αναφορές έλαβαν 173 άτομα δηλαδή το ποσοστό 28,1% .

 

8) Υπάρχει επίσημη ιστοσελίδα για το διαγωνισμό;

Ναι, είναι η www.imo-official.org όπου μπορείτε να ενημερωθείτε για την αναλυτική κατάταξη και τα θέματα για όλες τις χώρες που συμμετείχαν.

 

Συγχαρητήρια στα παιδιά 

και στους συντελεστές αυτής της επιτυχίας.

- Oι παρακάτω φωτογραφίες είναι από το χώρο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (μια προσφορά του Μανόλη Κρητικού).

 





Σχόλια

  1. Συγχαρητήρια στα παιδιά και σε όσους τους στάθηκαν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές αυτού του αποτελέσματος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26