Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας μιλήσουμε για την Τράπεζα θεμάτων (Τ.Θ) 2020 – 21

Σε συνέχεια της ανάρτησης: "Ρωτάτε; Απαντάμε για το Σχολικό έτος 2020 - 21". 


Ας ξεκινήσω από κάτι προφανές, αρκετοί ανησυχούν και ρωτούν τι θα γίνει με την Τράπεζα θεμάτων για φέτος στην Α΄ Λυκείου. Οι ερωτήσεις είναι πολλές και όσο περνάει ο καιρός πιο συχνές και αγχωτικές!

Αν και ακόμα δεν μπορούμε να πούμε τίποτα με σιγουριά θα τολμήσω να καταγράψω κάποιες προθέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Τα παρακάτω δεν μπορούν να τα λάβουμε ως οριστικές αποφάσεις. Είναι οι πρώτες πληροφορίες και θα αποδειχτούν – επαληθευτούν μόλις ανακοινωθούν από το Υπουργείο Παιδείας. Μέχρι τότε είναι όλα είναι στον «αέρα» και υπό συζήτηση - σκέψη…

Όσα αναφέρουμε είναι για το μάθημα των Μαθηματικών. Τα σχόλια, όσα γίνουν, επιθυμώ να είναι ανάλογου ύφους με την ανάρτηση.   


1) Σε ποιες τάξεις θα λειτουργήσει η Τράπεζα θεμάτων (Τ.Θ) ; 

Αποκλειστικά φέτος [2020 – 21] για την Α΄ Λυκείου στα μαθήματα Άλγεβρα ΚΑΙ Γεωμετρία.


2) Ποια θέματα θα κληρώνονται στην Τ.Θ; 

Το Β και Δ θέματα. Το Α και Γ θέμα θα το επιλέγει ο εκπαιδευτικός. 


3) Θα υπάρχει Τράπεζα θεμάτων και στα ΕΠΑΛ;

Λογικά ναι! Προτεραιότητα έχουν τα ΓΕΛ και στη συνέχεια τα ΕΠΑΛ.


4) Πότε αναμένουμε να δούμε στη δημοσιότητα τα θέματα από την Τ.Θ;  

Από ανακοινώσεις και δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας αναμένουμε την Τ.Θ μέχρι τα Χριστούγεννα 2020. 


5) Θα υπάρχουν λύσεις;

Ναι! Θεωρούμε ότι φέτος στη Τ.Θ θα δίνονται αναλυτικές λύσεις για να μην επαναληφθούν τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν. 


6) Πόσα θέματα θα υπάρχουν σε κάθε μάθημα των μαθηματικών στην Τ.Θ;

Θα υπάρξουν αρχικά ΌΛΑ τα παλιά θέματα της Τ.Θ εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις (διπλές ασκήσεις κτλ.) Οπότε υπάρχει ήδη μια μεγάλη βάση ασκήσεων για Άλγεβρα και Γεωμετρία. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσα θέματα θα είναι συνολικά, αλλά εκτιμούμε ότι θα ξεπεράσουν τα 600 θέματα!


7) Ποια θα είναι η διαδικασία κλήρωσης των θεμάτων;

Θεωρούμε ότι η διαδικασία θα είναι γενικά ίδια με την προηγούμενη Τ.Θ. Αναμένουμε τις λεπτομέρειες που ανακοινωθούν για να διασφαλίσει την διαφάνεια της διαδικασίας. Μια σκέψη είναι να δίνουν όλα τα σχολεία της χώρα μας την ίδια μέρα, το ίδιο μάθημα. 


Ό,τι άλλο προκύψει ως προς ενημέρωση ή πληροφορία θα προστεθεί στις παραπάνω ερωτήσεις - απαντήσεις. 

Σχόλια

  1. Ευχαριστούμε για τη λεπτομερή ενημέρωση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάκη, για το 3, να θυμίσω ότι το 2014 η ΤΘ ίσχυε κανονικά και στα ΕΠΑΛ.
    Αναφέρω ενδεικτικά ένα site που μιλάει για αυτό, αφού το επίσημο της ΤΘ έχει πέσει εδώ και καιρό.

    Γνώμη μου είναι ότι πρέπει άμεσα να ανακοινωθεί αν τα αποτελέσματα των εξετάσεων των παιδιών της Α' Λυκείου φέτος θα προσμετρηθούν κατά 2% -όπως φημολογείται- για την εισαγωγή στις σχολές.
    Αν ναι, θεωρώ ότι η κλήρωση πρέπει να είναι ενιαία για όλη την Ελλάδα, διαφορετικά θα έχουμε αδικίες αφού δεν είναι όλα τα 2α και όλα τα 4α θέματα του ίδιου βαθμού δυσκολιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. https://blogs.sch.gr/iokaragi/2014/05/26/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%84%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7%CF%82/

      Διαγραφή
    2. Νίκο έχεις δίκιο! Απλά εμείς στη lisari team δεν είχαμε ασχοληθεί με την Τράπεζα θεμάτων της Α Λυκείου στα ΕΠΑΛ και γι αυτό το είχα παρανοήσει. Το διόρθωσα! Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. Θεωρώ πως δεν θα χρησιμοποιηθεί η τράπεζα θεμάτων φέτος. Ακόμη και αν έχουμε τα θέματα τα Χριστούγεννα πιστεύω θα είναι αδύνατο να εφαρμοστεί το καλοκαίρι με τρόπο που να μην αδικείται κανένας μαθητής. Ας μην ξεχνάμε πως η όλη συγκυρία (covid, εκατοντάδες σχολεία με ελλείψεις σε καθηγητές, καταλήψεις κτλ) οδηγούν στην εκ των πραγμάτων πρόχειρη παράδοση της διδακτέας ύλης στην καλύτερη των περιπτώσεων και όπου αυτό είναι εφικτό. Δυστυχώς δεν το βλέπω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γεγονός ότι ψηφίστηκε ενώ γνωρίζουμε τι κατάσταση επικρατεί τώρα και αναμένεται στο μέλλον και το γεγονός επίσης ότι ακόμη και στην Κοζάνη που δεν λειτουργεί σχεδόν τίποτα τα σχολεία παραμένουν ανοικτά, με κάνει να πιστεύω ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου η τράπεζα θα εφαρμοστεί φέτος.
      Για τα αποτελέσματα πάλι, όποιος ζει μέσα στην εκπαίδευση δεν είναι δύσκολο να τα προβλέψει...

      Διαγραφή
    2. Έχει μια λογική η σκέψη αυτή η αλήθεια είναι, αλλά η ψήφιση από την εφαρμογή σε τούτη τη χώρα πολλές φορές απέχει. Μένει να δούμε τι θα γίνει και σε αυτή την περίπτωση.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26