Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτήριο Αξιολόγησης στις απόλυτες τιμές (Άλγεβρα Α΄ Λυκείου)


Γνωρίζουμε ότι οι απόλυτες τιμές δυσκολεύουν αρκετά τους μαθητές, γι' αυτό αρκετές φορές οι καθηγητές μένουν πολύ περισσότερες ώρες από όσες προτείνει το Υπουργείο Παιδείας. Παρόλα αυτά τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά...

Τα τελευταία έτη έχω αφαιρέσει από τη διδασκαλία μου τις απαιτητικές ασκήσεις και έχω μείνει μόνο στις βασικές (ίσως και πιο απλές από αυτές που υπάρχουν στην Τράπεζα Θεμάτων).

Το παρακάτω Κριτήριο Αξιολόγησης εξετάζει τις βασικές έννοιες στην απόλυτη τιμή. Είναι απλές εφαρμογές των ιδιοτήτων, του ορισμού και των βασικών ασκήσεων του βιβλίου (και από εξισώσεις - ανισώσεις). Επίσης, είναι κατάλληλο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αφού περιέχει ερωτήσεις συμπλήρωσης και πολλαπλής επιλογής. 

Για καλύτερη μελέτη από όλους τους μαθητές προσφέρονται και οι απαντήσεις από τις δύο ομάδες. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εκφωνήσεις - απαντήσεις

Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος για το ΓΕΛ Φιλοθέης

Σχολικό έτος: 2022 - 23

Σχόλια

  1. Μάκη αυτό δεν είναι "βασικό" διαγώνισμα, είναι για "ψαγμένους λύτες" της φετινής Α' λυκείου! Εγώ έβαλα ένα παρόμοιο διαγώνισμα και πάνω από τη βάση ήταν το 20%. ίσως θα ήταν καλύτερα θέματα της μορφής:
    1) Η απόλυτη τιμή του α συμβολίζεται α) {α} β) |α| γ) @ δ ) $α$
    2) |x|=1 τότε α) x=2 β) x=1 ή χ=-1 γ) x=y δ) x=2022
    3) Στην ισότητα |α+β| .... |α|+|β| βάλτε το σωστό σύμβολο α) = β) > γ) ? δ) +

    Δεν κάνω πλάκα, αυτή είναι η πραγματικότητα των μαθητών μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο 3) είναι * όχι + , δεν μπορώ να κάνω διόρθωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26