Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πόσα θέματα θα κληρωθούν φέτος από την Τράπεζα Θεμάτων;

Όσο πλησιάζουμε στις εξετάσεις του Ιουνίου τόσο πληθαίνουν τα μηνύματα για την Τράπεζα Θεμάτων. Η πιο συνηθισμένη ερώτηση που προέρχεται κυρίως των συναδέλφων είναι η εξής: 

"Φέτος πόσα θέματα θα κληρώσουμε από την Τράπεζα Θεμάτων; " 

Χωρίς να υπάρχει μια επίσημη ενημέρωση, η λογική μας υπαγορεύει το εξής, ότι ίσχυε και πέρυσι θα γίνει και φέτος, αν δεν έρθει κάποια οδηγία - διευκρίνηση από το Ι.Ε.Π.! 

Δηλαδή ότι ισχύει σε όλους τους νόμους - αποφάσεις θα συμβεί και για την Τράπεζα Θεμάτων. Αν δεν δοθεί νέα διευκρίνηση / οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας ή Ι.Ε.Π. αφού αν ένας νόμος δεν καταργηθεί συνεχίζει να ισχύει και για την επόμενη σχολική χρονιά. 

Τελικά έχει δοθεί οδηγία από την αρχή της Σχολικής χρονιάς 2022 - 23 πώς θα τεθούν τα θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων μέσω του ΦΕΚ 2136/22. Ας δούμε τι λέει για το επίμαχο ερώτημα: 

Σχόλια

  1. Στα μαθηματικά γεν. παιδείας ("κόντρα" μάθημα για τους μαθητές των ανθρωπιστικών σπουδών) μέχρι το τέλος Μαρτίου είχαν αναρτηθεί σχετικά λίγα θέματα στην τράπεζα (περίπου 40-45). Τις τελευταίες μέρες αναρτώνται σχεδόν καθημερινά νέα θέματα, ο αριθμός έχει ξεπεράσει τα 100 και κανείς δεν γνωρίζει πού θα φτάσει μέχρι τις απολυτήριες εξετάσεις του Μαϊου. Είναι αυτή η πιο κατάλληλη περίοδος για να γίνει μαζική ανάρτηση νέων θεμάτων, τώρα που η προετοιμασία των υποψηφίων για τις πανελλήνιες εξετάσεις είναι στην τελική ευθεία; Ποιος μαθητής των ανθρωπιστικών θα βρει χρόνο τώρα για να ασχοληθεί με τα νέα θέματα της τράπεζας στα μαθηματικά; Φαίνεται ότι η τακτική που ακολουθείται από τους διαχειριστές της τράπεζας είναι να τιμωρήσουν τους μαθητές στις απολυτήριες εξετάσεις του μαθήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η δύσκολη ερώτηση είναι η εξής :
    στην τράπεζα θεμάτων υπάρχουν θέματα που περιέχουν ερωτήματα που φέτος είναι εκτός ύλης. Για παράδειγμα στην Α Λυκείου, στην Γεωμετρία η παράγραφος με τα συμμετρικά σχήματα είναι εκτός ύλης. Αν κληρωθεί θέμα που σε κάποιο υποερώτημα να περιέχει συμμετρία, τότε τι κάνουμε; Ζητάμε επανακλήρωση; Δε νομίζω ότι μπορεί κανείς να απαντήσει με ασφάλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...