Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στον «νικητή» του Jeopardy το Νομπέλ των υπολογιστών

Στον καθηγητή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ Λέσλι Βάλιαντ 
απονεμήθηκε το εφετινό βραβείο Turing
Κατηγορία: Μαθηματικά – Πληροφορική

Ο Λέσλι Βάλιαντ βραβεύτηκε για τις έρευνές του στη μηχανική σκέψη


Σαν Φρανσίσκο: Το Βραβείο Turing, γνωστό και ως «το Νομπέλ της επιστήμης των υπολογιστών», απονέμεται φέτος σε έναν καθηγητή του Χάρβαρντ, του οποίου το έργο έθεσε τα θεμέλια για τις μηχανές που μαθαίνουν και μιμούνται την ανθρώπινη σκέψη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσφοράς του είναι ο Watson, ο υπερυπολογιστής της IBM που ανακηρύχθηκε πρωταθλητής στο τηλεπαιχνίδι γνώσεων Jeopardy!


O Λέσλι Βάλιαντ, καθηγητής Επιστήμης Υπολογιστών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, κερδίζει το έπαθλο των 250.000 δολαρίων για την προσφορά του σε τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, όπως η επεξεργασία φυσικής γλώσσας, η μηχανική όραση, η αναγνώριση γραφής και η παράλληλη επεξεργασία.

«Το έργο του προσέφερε μοντέλα τα οποία ενέπνευσαν λύσεις για θεμελιώδη ερωτήματα όπως το πως ο εγκέφαλος λειτουργεί ως υπολογιστής» δήλωσε ο Άλεν Σεζνέ, πρόεδρος της Ένωσης Υπολογιστικών Μηχανών (ACM), από την οποία απονέμεται το βραβείο.

«Το εμβριθές του όραμα στην επιστήμη των υπολογιστών, τα μαθηματικά και τη γνωσιακή θεωρία συνδυάστηκε με άλλες τεχνικές για τη δημιουργία σύγχρονων μορφών μηχανικής μάθησης και επικοινωνίας, όπως το σύστημα Watson της IBM» πρόσθεσε.

Το βραβείο παίρνει το όνομα του Άλαν Τιούρινγκ, του διάσημου Βρετανού μαθηματικού που πρότεινε, μεταξύ άλλων, ένα φαινομενικά απλό κριτήριο για τους υπολογιστές που πρέπει να θεωρούνται νοήμονες:ένας ανεξάρτητος κριτής έχει ξεχωριστούς διαλόγους με έναν άνθρωπο και μια μηχανή. Αν δεν μπορεί να ξεχωρίσει ποιος είναι ο άνθρωπος, η μηχανή δικαιούται να ισχυριστεί ότι διαθέτει ανθρώπινη νοημοσύνη.


Πηγή: Βήμα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26