Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάτρα: Δραστηριότητες, που κάνουν τα μαθηματικά ελκυστικότερα

Δεκαπέντε εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε σχολεία της Πάτρας, σχεδίασαν διδακτικές ενότητες και δραστηριότητες για τα μαθηματικά του δημοτικού, στο πλαίσιο εφαρμογής πιλοτικού προγράμματος Νέα μάθηση μέσω Σχεδιασμού που υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ενεργοποίηση των μαθητών που καλούνται μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, να μη διεκπεραιώνουν απλά τη μάθηση, αλλά να τη σχεδιάζουν μέσα από διάφορες δραστηριότητες.

Όπως δήλωσε η επιστημονική συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Ευγενία Αρβανίτη, η νέα μάθηση είναι ερευνητικό πρόγραμμα και στηρίζεται σε μία διεξοδική έρευνα σε σχέση με τους νέους διδακτικούς τρόπους. Πρόκειται για σύνθεση διαφόρων παιδαγωγικών κατευθύνσεων και μεθόδων για να υποστηριχθεί το φαινόμενο της μάθησης σε διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ο εκπαιδευτικός δεν διεκπεραιώνει απλά τη μάθηση, αλλά σχεδιάζει μαζί με τους μαθητές διάφορα σχέδια μαθημάτων, καθώς και μαθησιακά περιβάλλοντα, μέσα στα οποία οι μαθητές διδάσκονται με πιο δημιουργικό και εποικοδομητικό τρόπο.

Σε ό,τι αφορά τους μαθητές αντιμετωπίζονται ως παράγοντες της μαθησιακής διαδικασίας, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά, ενώ από κοινού με τους εκπαιδευτικούς διαμορφώνουν το πλαίσιο μάθησης.

Όπως σημειώνει η κ. Αρβανίτη τα παιδιά σήμερα φθάνουν στο σχολείο έχοντας μία σειρά από ηλεκτρονικά ερεθίσματα, τα οποία αφορούν τον σχεδιασμό είτε του παιχνιδιού, είτε της μάθησης. Προσθέτει: Τα περισσότερα από αυτά καταναλώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους στο διαδίκτυο, όπου σχεδιάζουν και παίζουν το ρόλο του βασικού παίκτη και εξηγεί: Εμείς αυτό το αξιοποιούμε ως αρχή στην παιδαγωγική και ενεργοποιούμε τους μαθητές, ως σχεδιαστές του τρόπου μάθησής τους στο σχολείο μέσα από δραστηριότητες.



Πηγή: newbeast

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26