Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθηματικά και ρουλέτα - Το έχετε σκεφτεί;

Έχετε σκεφτεί γιατί η αριθμητική ακολουθία του τροχού της ρουλέτας είναι η παρακάτω;
  • Ευρωπαϊκή/γαλλική ρουλέτα με ένα 0:
0-32-15-19-4-21-2-25-17-34-6-27-13-36-11-30-8-23-10-5-24-16-33-1-20-14-31-9-22-18-29-7-28-12-35-3-26
  • Αμερικάνικη ρουλέτα με διπλό μηδέν:
0-28-9-26-30-11-7-20-32-17-5-22-34-15-3-24-36-13-1-00-27-10-25-29-12-8-19-31-18-6-21-33-16-4-23-35-14-2

Ποια είναι ακολουθία; Μήπως η διάταξη των αριθμών είναι τυχαία;

Η ρουλέτα δεν έχει μνήμη.

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΡΟΥΛΕΤΑΣ , ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ!!!
Για περισσότερες πληροφορίες Μαθηματικά και ρουλέτα δείτε παρακάτω.
Στρατηγικές και τακτικές πονταρίσματος

Από τη δημιουργία του παιχνιδιού της ρουλέτας και με το πέρασμα των χρόνων πολλοί άνθρωποι προσπάθησαν να βρούνε τρόπους ώστε να κερδίσουν τη ρουλέτα με διάφορους τρόπους. Οι περισσότεροι προσπάθησαν να βρούνε το κατάλληλο σύστημα πονταρίσματος, την στρατηγική όπου θα μπορούσε να νικήσει τη λογική του συστήματος και να απορρίψει το γεγονός ότι η ρουλέτα είναι καθαρά ένα παιχνίδι τύχης.
Όλα τα συστήματα πονταρίσματος που εφαρμόστηκαν στα καζίνο μπορεί κάποια στιγμή να είχαν εφαρμογή, δηλαδή ο παίκτης όντως να κέρδιζε, αλλά σε βάθος χρόνου ο παίκτης μπορεί να έχανε μεγαλύτερα ποσά από αυτά που θα περίμενε. Συγκεκριμένα συστήματα όπως το Martingale είναι εξαιρετικά υψηλού κινδύνου, καθώς το χειρότερο σενάριο που μπορεί να συμβεί είναι ο παίκτης από την αρχή να κυνηγάει να καλύψει τα χρήματα που έχει χάσει με μεγαλύτερα στοιχήματα μέχρι να μείνει χωρίς χρήματα.

Ας δούμε μερικά συστήματα πονταρίσματος.

Σύστημα Martingale

Το σύστημα Martingale βασίζεται σε μία πολύ απλή θεωρία, όπου ο παίκτης στοιχηματίζει μόνο στο μαύρο ή κόκκινο και το διπλασιάζει κάθε φορά που χάνει, έτσι όταν την πρώτη φορά που θα κερδίσει θα πάρει πίσω όλα τα χρήματα που έχει χάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή συν ότι θα είναι κερδισμένος με το ποσό του πρώτου στοιχήματος που είχε χάσει. Το πρόβλημα με αυτό το σύστημα είναι ότι ο παίκτης διπλασιάζοντας ξανά και ξανά μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να μείνει χωρίς χρήματα ή να φτάσει στο επιτρεπτό όριο στοιχηματισμού που έχει το καζίνο. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει μεγάλη οικονομική απώλεια σε βάθος χρόνου σε όσους εφαρμόζουν αυτήν την στρατηγική.

Σύστημα Fibonacci

Ένα άλλο σύστημα πονταρίσματος είναι to Fibonacci όπου τα στοιχήματα γίνονται βάσει της ακολουθίας αριθμών του Fonibacci που δίνει στατιστικά ένα πλεονέκτημα στον παίκτη έναντι στο καζίνο.

Σύστημα Labouchere

Το σύστημα Labouchere είναι μία στρατηγική πονταρίσματος που μοιάζει με αυτήν του Martingale μόνο που ο παίκτης δεν είναι υποχρεωμένος να αυξάνει το ποντάρισμα του με διπλασιασμούς. Στο σύστημα Labouchere χρησιμοποιείται μία σειρά από αριθμούς μέσα σε μία γραμμή για να καθοριστεί το ύψος του στοιχήματος, που ακολουθείται από μία νίκη ή μία ήττα. Βασικά, ο παίκτης προσθέτει νούμερα στην αρχή και στο τέλος της γραμμής για να καθορίσει το μέγεθος του επόμενου στοιχήματος. Όταν κερδίζει αφαιρεί νούμερα από την γραμμή και χρησιμοποιεί λιγότερα. Αν χάσει, τότε προσθέτει νούμερα πάνω στην γραμμή. Αυτό το σύστημα είναι πολύ πιο ευέλικτο, ώστε ο παίκτης να καθορίσει μόνος του τα όρια που έχει σύμφωνα με την οικονομική δυνατότητα του. Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι όταν ο παίκτης κερδίσει το ένα τρίτο του αρχικού του κεφαλαίου να έχει φτάσει στο μέγιστο επίπεδο κέρδους.

Σύστημα D' Almbert

Το σύστημα αυτό ονομάζεται και πυραμίδα. Είναι βασισμένο σε μία μαθηματική θεωρία από τον Γάλλο μαθηματικό Νταλμπέρ, όπου χρησιμοποιούνται τα εξωτερικά στοιχήματα όπου έχουν απόδοση 100%, όπως το μαύρο ή κόκκινο και τα μονά-ζυγά και οι παίκτες προσπαθούν να έχουν τον έλεγχο των στοιχημάτων που κάνουνε σε χαμηλά επίπεδα. Η διαδικασία του πονταρίσματος γίνεται ως εξής: μετά από κάθε νίκη ο παίκτης αφαιρεί μία μάρκα στο επόμενο στοίχημα, ενώ όταν χάνει προσθέτει μία ακόμα. Δηλαδή αν ο παίκτης ξεκινήσει με 5 μάρκες ποντάρισμα, πρέπει αν κερδίσει να ποντάρει την επόμενη φορά 4, ενώ αν χάσει να ποντάρει 6. Βασίζεται στην λογική ο παίκτης να φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδο μαρκών και να αποχωρίσει από την ρουλέτα κερδισμένος τα μέγιστα με το μικρότερο ρίσκο που θα μπορούσε να πάρει.

Το μαθηματικό μοντέλο


Δείτε και εδώ (μεταφρασμένο) Πιθανότητες και Ρουλέτα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...