Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένας πλήρες φυλλάδιο για το υποερώτημα Β3

Με πόσους τρόπους μπορούμε να λύσουμε το γνωστό υποερώτημα Β3 που τέθηκε στις


Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 στο μάθημα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης;

Εισαγωγή
Έγινε πολύ ντόρος, όλοι το συζήτησαν, όλοι το διακίνησαν, όλα τα μέσα το έπαιξαν ως το υποερώτημα που δυσκόλεψε μέχρι τους μαθηματικούς! Με αυτά και τα άλλα η περιέργεια και η αγωνία των μαθητών που βρίσκονται σε μικρότερες τάξεις να είναι μεγάλη! Τι είναι τελικά αυτό το δαιδαλώδεις υποερώτημα; Τι δυσκολία έχει; Εγώ θα το έλυνα; Μπορώ να το λύσω με τις γνώσεις που ήδη κατέχω;  
Σε λίγο καιρό ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, αρκετοί θα είναι οι μαθητές της Γ΄ τάξης (δεν πάνε όλοι Φροντιστήριο) που θα μας κάνουν τις παραπάνω ερωτήσεις, θα έχουν την απορία να μάθουν ποια άσκηση είναι. Ας μην χάσουμε την ευκαιρία, το έδαφος είναι ήδη πρόσφορο και καλλιεργημένο από τα μέσα ενημέρωσης, προτείνω να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω, το ενδιαφέρον υπάρχει και είναι μεγάλο, άρα η αποδοχή και η ενασχόληση των μαθητών δεδομένη, οπότε μία καλή ιδέα είναι η εξής, όταν ο καθηγητής ολοκληρώσει το κεφάλαιο των Μιγαδικών Αριθμών να θέσει τα εξής ερωτήματα, με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορείτε να αποδείξετε το υποερώτημα Β3 που τέθηκε στις περσινές Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης; Σε πόσες χρησιμοποιούμε το άτοπο και σε πόσες χωρίς άτοπο; Πόσες είναι με Άλγεβρα και πόσες με  Ανάλυση; Επίσης μπορούμε να γενικεύσουμε την άσκηση;

Το ίδιο μπορούμε να πράξουμε και στις μικρότερες τάξεις, στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, ποιο ήταν τελικά το υποερώτημα Β3; Μπορείτε να το λύσετε με τις γνώσεις που ήδη έχετε; Πως; 
'Όπως θα δούμε παρακάτω μπορούμε να ανάγουμε την άσκηση με γνώσεις της Α΄ Λυκείου και μόνο, έτσι μπορούμε να θέσουμε τα παραπάνω ερωτήματα στην παράγραφο «Απόλυτες τιμές» για την Α΄ Λυκείου, είτε στην παράγραφο «Πολυώνυμα» για την Β΄ Λυκείου.
Μία καλή σκέψη, για να προσεγγίσουμε και τους φοιτητές, να τους ζητήσουμε λύσεις του υποερωτήματος Β3 με Πανεπιστημιακές γνώσεις, θεωρήματα που μας λύνουν την εν λόγω άσκηση. 

Οποιαδήποτε άλλη λύση πέφτει στην αντίληψή σας και δεν υπάρχει εδώ, θα θέλαμε να μας την γνωστοποιήσετε στο email: lisari.blogspot@gmail.com για να την προσθέσουμε άμεσα.

Δείτε όλες τις παραπάνω προσεγγίσεις στο άρθρο που ακολουθεί, καλή ανάγνωση!

Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης


Περιεχόμενα

Α. Εκφωνήσεις
   i) Κανονική – ολόκληρη εκφώνηση των Πανελλαδικών (με μονάδες)
  ii) Σε σύμπτυξη, μόνο το υποερώτημα Β3
  iii) Για μαθητές με γνώσεις Α΄ ή Β΄ Λυκείου

Β. Λύσεις (19 διαφορετικές λύσεις)
   i) Αλγεβρική (5 διαφορετικοί τρόποι)
  ii) Αλγεβρική + άτοπο (7 διαφορετικοί τρόποι)
 iii) Ανάλυση (2 διαφορετικοί τρόποι)
 iv) Ανάλυση + άτοπο (1 τρόπος)
  v) Με Πανεπιστημιακές γνώσεις (4 διαφορετικές προσεγγίσεις με τέσσερα διαφορετικά θεωρήματα)

Γ. Γενίκευση  (2 διαφορετικές προσεγγίσεις)

Δ. Ανέκδοτα με το υποερώτημα Β3!
 
Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...