Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποια θα είναι η ύλη των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου για τη σχολική χρονιά 2015- 16;



 Καθημερινά δέχομαι σωρεία μηνυμάτων (μέσω e-mail, facebook, κινητό κ.τ.λ.) με το ίδιο θέμα:

Ποια θα είναι η ύλη των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου για τη σχολική χρονιά 2015- 16;

Λογική η ερώτηση, αφού αρκετά Φροντιστήρια και Ιδιωτικά σχολεία αρχίζουν την προετοιμασία τους από φέτος.

Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες ερωτήσεις που μου έχουν τεθεί αυτή την περίοδο…

1) Έχεις Μάκη καμία ενημέρωση αν η ύλη που είχαν ανακοινώσει συνεχίζει να υφίσταται σε όποιο σύστημα και αν καταλήξουν?

2) Μάκη γεια σου. Η ύλη των μαθηματικών για τις πανελλήνιες του χρόνου, ποια είναι;

3) Μάκη καλησπέρα! Η δικιά σου διαίσθηση τι λέει ως προς την ύλη που θα έχουμε του χρόνου; Θα είναι η νέα η εξετάζεται καμία επιστροφή στην παλιά; 

4) Μάκη στα 41 σημεία που αναφέρθηκες σε άλλο post, όταν λέει παραμένει το σύστημα εισαγωγής ως έχει εννοεί με 6 μαθήματα ή με 4 και με ποια ύλη; Στην οικονομική κατεύθυνση με τι βιβλία θα γίνουν τα 8ωρα? Έχεις καμία πληροφόρηση;

Απάντηση
Είναι νωρίς για οποιαδήποτε τοποθέτηση. Θα επανέλθω σύντομα και θα καταγράψω τις δικές μου εκτιμήσεις.
 ________________________________________________________________________

Τα πιθανά σενάρια:

1) Η παλιά ύλη
Μειονεκτήματα:
1ο: Του χρόνου θα έχουμε περισσότερες ώρες διδασκαλίας των μαθηματικών συγκριτικά με  τα προηγούμενα έτη.
2ο: Είναι παρωχημένη γνώση

2) Η νέα ύλη που ανακοινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση
Μειονεκτήματα:
1ο: Δεν υπάρχουν βιβλία.
2ο: Τη συγκεκριμένη ύλη δεν την έχουν διδάξει ποτέ οι καθηγητές. Συνεπώς, είναι δύσκολο και απαιτητικό να τη μελετήσουν και να τη διδάξουν για πρώτη φορά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα

3) Μια διευρυμένη ύλη από το υπάρχον σχολικό βιβλίο των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου, δηλαδή Πίνακες, ορίζουσες και όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών!
Μειονεκτήματα:
Μάλλον κανένα!

Τι λέτε; Αναμένω τις απόψεις σας

Σχόλια

  1. Νίκος Σιάννης12 Φεβ 2015, 2:25:00 μ.μ.

    Καλησπέρα Μάκη και πολλά συγχαρητήρια για την τόσο πλούσια και ενημερωμένη ιστοσελίδα σου.
    Νομίζω πως λογική και υπεύθυνη στάση θα ήταν να υιοθετηθεί η 3η επιλογή, αφού χωρίς σχολικό βιβλίο(δηλαδή τη βάση στήριξης κάθε μαθητή) δεν γίνεται να διαδαχθεί νέα ύλη. Επιπρόσθετα ας σκεφτούμε σε πόσες σχολές και τμήματα των Α.Ε.Ι-Τ.Ε.Ι διδάσκεται η γραμμική άλγεβρα και είναι μεγάλο λάθος να μην μαθαίνουν τα παιδιά μια εισαγωγή αυτής στο Λύκειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να εκφρασω και εγω την αποψη μου.
    Τι θα ηθελα εγω?σιγουρα αναδιαμορφωση και εμπλουτισμος με εφαρμοσμενη στατιστικη και πιθανοτητες και σιγουρα περισσοτερη αλγεβρα.Οσο αφορα το κομματι της αναλυσης,λιγοτερη σημασια στα θεωρηματα υπαρξης και προσθηκη ευκολων μορφων διαφορικων εξισωσεων.
    Τι νομιζω οτι θα γινει?Επειδη δυστυχως η ευτυχως εμπλεκονται πολιτικες και νοοτροπιες προηγουμενων εποχων,θα ρισκαρω και θα πω οτι <<11αδα που κερδιζει δεν αλλαζει..>>
    Ολα θα μεινουν( κατα την ταπεινη μου γνωμη ιδια,με μικρες διαφοροποιησεις) και δεν θα εχει κανεις παραπονο..εκτος βεβαια απο τους ιδιους τους μαθηματικους που οπως διαβαζω αρκετο καιρο τωρα προτεινουν αναδιομορφωση της υλης.
    αυτα απο εμενα.
    kostakis.

    ΜΑΚΗ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΡΛΑ.
    ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
    (ΜΟΛΙΣ ΣΟΥ ΠΡΟΣΘΕΣΑ ΜΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου φίλε μου!

      Οι συνεντεύξεις ήταν στα σχέδια από το 2012, είχα κάνει δε και ανάλογη διαφήμιση. Τελικά δεν έγινε γιατί δεν ήταν τόσο απλό...

      Πάντως μου έδωσες πάσα να το επανεξετάσω!

      Διαγραφή
  3. Γνώμη μου είναι ότι στην ύλη των μαθηματικών της Γ΄΄Λυκείου που αφορούν την εισαγωγή σε πολυτεχνικές - φυσικομαθηματικές σχολές δεν πρέπει να απουσιάζουν τα θεωρήματα εύρεσης.Νομίζω ότι η καλλίτερη επιλογή ,για τη σχολική χρονιά 2015-2016 θα ήταν η ύλη που διδάσκεται τα τελευταία χρόνια μαζί με το κεφάλαιο της στατιστικής σε πλήρη ανάπτυξη(όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο της γενικής παιδείας).



















































































































































































    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Μάκη πολλά συγχαρητήρια για την προσπάθεια που κάνεις μέσω του blog σου για ενημέρωση καθηγητών , μαθητών και γονέων. Το blog σου αποδεικνύει πως η προσπάθεια πολλών ατόμων που συνεργάζονται μεταξύ τους σε μια κοινή προσπάθεια μπορεί να φέρει καταπληκτικά αποτελέσματα.
    Γιατί μιλάμε για αύξηση της ύλης όμως; Η δυνατότητα επιλογής πολλών επιστημονικών πεδίων σημαίνει οτι θα έχουμε και εξέταση σε περισσότερα μαθήματα απο 4. Ελπίζω να μην αλλάξει πολύ η ύλη γιατί αυτό θα σημαίνει και περισσότερο άγχος για τους μαθητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατα την αποψη μου το τριτο σεναριο αποτελει μια βελουδινη αλλαγη χωρις πολλους τριγμους. Η υλη μπορει να αυξηθει με την προσθηκη πινακων, οριζουσων, συστηματων, τις διαφορικες εξισωσεις καθως και με διευρυμενο το κεφαλαιο της στατιστικης. Ετσι θα γινει ενα βιβλιο μαθηματικων με αρκετη πληροτητα αφου θα περιεχει κομματια απο τρεις τομεις των μαθηματικων αποτελωντας μια γεφυρα μεταξυ των βαθμιδων εκπαιδευσης.
    Νικος Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...