Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποια θα είναι η ύλη των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου για τη σχολική χρονιά 2015- 16;



 Καθημερινά δέχομαι σωρεία μηνυμάτων (μέσω e-mail, facebook, κινητό κ.τ.λ.) με το ίδιο θέμα:

Ποια θα είναι η ύλη των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου για τη σχολική χρονιά 2015- 16;

Λογική η ερώτηση, αφού αρκετά Φροντιστήρια και Ιδιωτικά σχολεία αρχίζουν την προετοιμασία τους από φέτος.

Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες ερωτήσεις που μου έχουν τεθεί αυτή την περίοδο…

1) Έχεις Μάκη καμία ενημέρωση αν η ύλη που είχαν ανακοινώσει συνεχίζει να υφίσταται σε όποιο σύστημα και αν καταλήξουν?

2) Μάκη γεια σου. Η ύλη των μαθηματικών για τις πανελλήνιες του χρόνου, ποια είναι;

3) Μάκη καλησπέρα! Η δικιά σου διαίσθηση τι λέει ως προς την ύλη που θα έχουμε του χρόνου; Θα είναι η νέα η εξετάζεται καμία επιστροφή στην παλιά; 

4) Μάκη στα 41 σημεία που αναφέρθηκες σε άλλο post, όταν λέει παραμένει το σύστημα εισαγωγής ως έχει εννοεί με 6 μαθήματα ή με 4 και με ποια ύλη; Στην οικονομική κατεύθυνση με τι βιβλία θα γίνουν τα 8ωρα? Έχεις καμία πληροφόρηση;

Απάντηση
Είναι νωρίς για οποιαδήποτε τοποθέτηση. Θα επανέλθω σύντομα και θα καταγράψω τις δικές μου εκτιμήσεις.
 ________________________________________________________________________

Τα πιθανά σενάρια:

1) Η παλιά ύλη
Μειονεκτήματα:
1ο: Του χρόνου θα έχουμε περισσότερες ώρες διδασκαλίας των μαθηματικών συγκριτικά με  τα προηγούμενα έτη.
2ο: Είναι παρωχημένη γνώση

2) Η νέα ύλη που ανακοινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση
Μειονεκτήματα:
1ο: Δεν υπάρχουν βιβλία.
2ο: Τη συγκεκριμένη ύλη δεν την έχουν διδάξει ποτέ οι καθηγητές. Συνεπώς, είναι δύσκολο και απαιτητικό να τη μελετήσουν και να τη διδάξουν για πρώτη φορά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα

3) Μια διευρυμένη ύλη από το υπάρχον σχολικό βιβλίο των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου, δηλαδή Πίνακες, ορίζουσες και όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών!
Μειονεκτήματα:
Μάλλον κανένα!

Τι λέτε; Αναμένω τις απόψεις σας

Σχόλια

  1. Νίκος Σιάννης12 Φεβ 2015, 2:25:00 μ.μ.

    Καλησπέρα Μάκη και πολλά συγχαρητήρια για την τόσο πλούσια και ενημερωμένη ιστοσελίδα σου.
    Νομίζω πως λογική και υπεύθυνη στάση θα ήταν να υιοθετηθεί η 3η επιλογή, αφού χωρίς σχολικό βιβλίο(δηλαδή τη βάση στήριξης κάθε μαθητή) δεν γίνεται να διαδαχθεί νέα ύλη. Επιπρόσθετα ας σκεφτούμε σε πόσες σχολές και τμήματα των Α.Ε.Ι-Τ.Ε.Ι διδάσκεται η γραμμική άλγεβρα και είναι μεγάλο λάθος να μην μαθαίνουν τα παιδιά μια εισαγωγή αυτής στο Λύκειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να εκφρασω και εγω την αποψη μου.
    Τι θα ηθελα εγω?σιγουρα αναδιαμορφωση και εμπλουτισμος με εφαρμοσμενη στατιστικη και πιθανοτητες και σιγουρα περισσοτερη αλγεβρα.Οσο αφορα το κομματι της αναλυσης,λιγοτερη σημασια στα θεωρηματα υπαρξης και προσθηκη ευκολων μορφων διαφορικων εξισωσεων.
    Τι νομιζω οτι θα γινει?Επειδη δυστυχως η ευτυχως εμπλεκονται πολιτικες και νοοτροπιες προηγουμενων εποχων,θα ρισκαρω και θα πω οτι <<11αδα που κερδιζει δεν αλλαζει..>>
    Ολα θα μεινουν( κατα την ταπεινη μου γνωμη ιδια,με μικρες διαφοροποιησεις) και δεν θα εχει κανεις παραπονο..εκτος βεβαια απο τους ιδιους τους μαθηματικους που οπως διαβαζω αρκετο καιρο τωρα προτεινουν αναδιομορφωση της υλης.
    αυτα απο εμενα.
    kostakis.

    ΜΑΚΗ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΡΛΑ.
    ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
    (ΜΟΛΙΣ ΣΟΥ ΠΡΟΣΘΕΣΑ ΜΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου φίλε μου!

      Οι συνεντεύξεις ήταν στα σχέδια από το 2012, είχα κάνει δε και ανάλογη διαφήμιση. Τελικά δεν έγινε γιατί δεν ήταν τόσο απλό...

      Πάντως μου έδωσες πάσα να το επανεξετάσω!

      Διαγραφή
  3. Γνώμη μου είναι ότι στην ύλη των μαθηματικών της Γ΄΄Λυκείου που αφορούν την εισαγωγή σε πολυτεχνικές - φυσικομαθηματικές σχολές δεν πρέπει να απουσιάζουν τα θεωρήματα εύρεσης.Νομίζω ότι η καλλίτερη επιλογή ,για τη σχολική χρονιά 2015-2016 θα ήταν η ύλη που διδάσκεται τα τελευταία χρόνια μαζί με το κεφάλαιο της στατιστικής σε πλήρη ανάπτυξη(όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο της γενικής παιδείας).



















































































































































































    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Μάκη πολλά συγχαρητήρια για την προσπάθεια που κάνεις μέσω του blog σου για ενημέρωση καθηγητών , μαθητών και γονέων. Το blog σου αποδεικνύει πως η προσπάθεια πολλών ατόμων που συνεργάζονται μεταξύ τους σε μια κοινή προσπάθεια μπορεί να φέρει καταπληκτικά αποτελέσματα.
    Γιατί μιλάμε για αύξηση της ύλης όμως; Η δυνατότητα επιλογής πολλών επιστημονικών πεδίων σημαίνει οτι θα έχουμε και εξέταση σε περισσότερα μαθήματα απο 4. Ελπίζω να μην αλλάξει πολύ η ύλη γιατί αυτό θα σημαίνει και περισσότερο άγχος για τους μαθητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατα την αποψη μου το τριτο σεναριο αποτελει μια βελουδινη αλλαγη χωρις πολλους τριγμους. Η υλη μπορει να αυξηθει με την προσθηκη πινακων, οριζουσων, συστηματων, τις διαφορικες εξισωσεις καθως και με διευρυμενο το κεφαλαιο της στατιστικης. Ετσι θα γινει ενα βιβλιο μαθηματικων με αρκετη πληροτητα αφου θα περιεχει κομματια απο τρεις τομεις των μαθηματικων αποτελωντας μια γεφυρα μεταξυ των βαθμιδων εκπαιδευσης.
    Νικος Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26