Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το "mathjazz" ζει στις καρδιές μας...

Ο αγαπητός μας φίλος Θωμάς Ραϊκόφτσαλης ενώ αποχώρησε πολύ γρήγορα από τη ζωή μας αφήνει μια πλούσια παρακαταθήκη από μαθηματικές σημειώσεις.

Το site που επιμελούνταν καθημερινά και για αρκετά χρόνια, το mathjazz, ήταν το πρώτο site που πρόσφερε αφιλοκερδώς σημειώσεις και φυλλάδια μαθηματικών. Σε μια εποχή που τα μαθηματικά site που μεσουρανούσαν ήταν μετρημένα του ενός χεριού...

Η αγάπη του Θωμά για τη μουσική jazz τον έκανε να δημιουργήσει ένα χώρο που συνδυάζει τις δύο αγάπες του, τα δύο του χόμπι, τα μαθηματικά και τη μουσική!

Η βοήθεια, η προσφορά και απήχηση του mathjazz ήταν μεγάλη (κάποιοι θα το θυμούνται). Δεν θα ξεχάσω ένα περαστικό να μας είχε αναφέρει ο Θωμάς: Ένα ακριτικό σχολείο έλυνε όλες τις ασκήσεις της Γ Λυκείου που αναρτούσε τότε ο Θωμάς στο site. Μετά από τις εξετάσεις του έστειλε ο Δ/ντης και ο μαθηματικός του σχολείου μια ευχετήρια κάρτα για όσα έχει προσφέρει στο σχολείο τους. Το υλικό που αναρτούσε το αγάπησαν όλοι, καθηγητές και μαθητές!

Κάποιες συζητήσεις με το Θωμά ήταν να βρούμε τρόπους να αναθερμάνουμε το mathjazz που τόσο το αγαπήσαμε... τελικά όταν κάνεις σχέδια ο Θεός γελάει.

Ένα απειροστό από τη συλλογή του mathjazz και του Θωμά Ραϊκόφτσαλη θα προσφέρουμε σε αυτή την ανάρτηση...

Γ΄ Λυκείου
Κεφάλαιο 1ο
1) Πλήρεις σημειώσεις μέχρι την αντίστροφη συνάρτηση (σελ. 174)
2) Μη πεπερασμένα όρια (σελ. 26)
3) Συνέχεια σε κλειστό διάστημα (σελ. 43)

Κεφάλαιο 2ο
1) 73 άλυτα θέματα παραγώγων
2) Ασύμπτωτες (από το βιβλίο του Μαμούρη)
3) Έλεγχος γνώσεων
4) Θεώρημα Rolle
5) Θεώρημα Μέσης τιμής
6) Ρυθμός μεταβολής
7) Συνοπτικές σημειώσεις στις παραγώγους

Κεφάλαιο 3ο
1) Μεθοδεύσεις στο ορισμένο ολοκλήρωμα
2) Γενικές ασκήσεις στα ορισμένα ολοκληρώματα. Μια προσφορά του Πάνο Φωκαΐδη.

Γενικά
1) Επαναληπτικές ασκήσεις

Σημείωση: Οι σημειώσεις δεν αφορούν την φετινή ύλη, άρα υπάρχουν θέματα που είναι εκτός ύλης, όπως είναι το κεφάλαιο των μιγαδικών αριθμών και η συνάρτηση Ολοκλήρωμα που επαφίεται για τους ανήσυχους μαθητές.

Σχόλια

  1. Δυναμη κ κουραγιο στην οικογενεια του.
    Αν κ δεν το γνωρισα προσωπικα το βιβλιο του(συν-συγγραφεας του) ειναι εκπληκτικο.
    Ενα κοκκινο με 3ο και 4ο θεμα για εξετασεις προ αλλαγης υλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με το Θωμά είμασταν φίλοι και είχαμε συνεργαστεί αρκετές φορές! Ο Θεός να αναπαύει την ψυχή του και να δίνει κουράγιο στην οικογένειά του.
    Γιώργος Ασημακόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. συγχαρητήρια για την ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάριε τα συγχαρητήρια πάνε στον αείμνηστο Θωμά που διατήρουσε ένα από τα καλύτερα μαθηματικά site την περίοδο που καν δεν υπήρχε το lisari...
      Ήταν πρωτοπόρος σε πολλά θέματα και βγήκε αρκετές φορές προφητικός τώρα που τον σκέφτομαι. Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για την αναγνώριση, είναι προς τιμή σου!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26