Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου πρέπει να επιλέξουν ένα μάθημα και να κάνουν μια δημιουργική εργασία (δ.ε) είτε ατομικά είτε ομαδικά όπως ορίζεται στο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας.
Α. Βασικές πληροφορίες (στα πεταχτά...)
1) Τα θέματα των δημιουργικών εργασιών (δ.ε) είτε προτείνονται από τους διδάσκοντες στους μαθητές είτε προτείνονται από τους μαθητές και εγκρίνονται από τους διδάσκοντες.
2) Κάθε Δ.Ε. δύναται είτε να αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο είτε να καλύπτει και άλλα, προσλαμβάνοντας έτσι, σε ορισμένες περιπτώσεις, διαθεματικό-διεπιστημονικό χαρακτήρα.
3) Η οργάνωση των θεμάτων των Δ.Ε. εντάσσεται στους ακόλουθους δύο Θεματικούς Πυλώνες για καθεμιά από τις Α΄ και Β’ τάξεις του Λυκείου:
Θεματικός Πυλώνας Ι - Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες και Καλλιτεχνική Παιδεία, Θεματικός Πυλώνας ΙΙ - Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά και Πληροφορική.
4) Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ και της Β΄ τάξης εκπονούν υποχρεωτικά μία ΔΕ, ενώ για τους/τις μαθητές/-τριες της Γ΄ τάξης η εκπόνηση γίνεται σε προαιρετική βάση.
4) Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ και της Β΄ τάξης εκπονούν υποχρεωτικά μία ΔΕ, ενώ για τους/τις μαθητές/-τριες της Γ΄ τάξης η εκπόνηση γίνεται σε προαιρετική βάση.
5) Ο ακριβής αριθμός των Δημιουργικών Εργασιών που κάθε εκπαιδευτικός επιβλέπει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους καθορίζεται από τον ίδιο, ωστόσο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερος των δέκα (10), παρά μόνο στην περίπτωση που είναι μικρότερος ο αριθμός των μαθητών/-τριών που εκδηλώνουν σχετικό ενδιαφέρον.
6) Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων επιλέγονται και ορίζονται ως «Ημέρες ΔΕ» δύο ημέρες μέσα στο σχολικό έτος.
6) Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων επιλέγονται και ορίζονται ως «Ημέρες ΔΕ» δύο ημέρες μέσα στο σχολικό έτος.
7) Η δημιουργική εργασία αντικαθιστά το διαγώνισμα στο δεύτερο τετράμηνο! Επομένως, το διαγώνισμα στο δεύτερο τετράμηνο είναι απαγορευμένο!
Β. Προτάσεις
Το αρχείο θα ανανεώνεται συνεχώς με προτάσεις συναδέλφων από διάφορα σχολεία της χώρας μας. Προτείνουμε να φτιάξουμε ένα κατάλογο με διαφορετικές προτάσεις από αυτές που προτείνει το Ι.Ε.Π για να πάρουμε όλοι ιδέες και να διευκολύνουμε το έργο μας μεσούσης περιόδου.
3) Εργασία στη διάταξη των πραγματικών αριθμών
4) Δείτε πολλά θέματα για τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου
Θέματα Γεωμετρίας A΄ Λυκείου:
1) Μια εργασία στην διάταξη των δευτερευόντων στοιχείων τριγώνου
(με απαντήσεις !)
Δ. Πηγές με αρχεία:
1) Δείτε το έγγραφο του Ι.Ε.Π http://iep.edu.gr
2) Διαδικασία εκπόνηση εργασίας
Β. Προτάσεις
Το αρχείο θα ανανεώνεται συνεχώς με προτάσεις συναδέλφων από διάφορα σχολεία της χώρας μας. Προτείνουμε να φτιάξουμε ένα κατάλογο με διαφορετικές προτάσεις από αυτές που προτείνει το Ι.Ε.Π για να πάρουμε όλοι ιδέες και να διευκολύνουμε το έργο μας μεσούσης περιόδου.
1ο ΓΕΛ Πετρούπολης /Αμαρουσίου - Μάκης Χατζόπουλος
(για τις τελικές εργασίες που παραδόθηκαν πατήστε εδώ)
Θέματα Άλγεβρας Α΄ Λυκείου
(προσαρμοσμένα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Γ΄ Λυκείου)3) Εργασία στη διάταξη των πραγματικών αριθμών
4) Δείτε πολλά θέματα για τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου
Θέματα Γεωμετρίας A΄ Λυκείου:
1) Μια εργασία στην διάταξη των δευτερευόντων στοιχείων τριγώνου
(με απαντήσεις !)
Θέματα Άλγεβρας Β΄ Λυκείου
1) Ο βοηθητικός άγνωστος στις εξισώσεις
2) Εργασία στη διάταξη των τριγωνομετρικών αριθμών
Θέματα Γεωμετρίας Β΄ Λυκείου
1) Πατήστε εδώ για όλες τις επιλογές
2) Για το θέμα 1: Η ακολουθία Fibonacci και ο αριθμός "φ".
3) Στατιστική Γ Λυκείου με γνώσεις Γεωμετρίας
3) Στατιστική Γ Λυκείου με γνώσεις Γεωμετρίας
Σχολικός Σύμβουλος Φθιώτιδας - Ευρυτανίας Δ. Σπαθάρα
http://www.pe03.gr
http://www.pe03.gr
Καραγιαννίδου Ανδρομάχη – Μιχαήλογλου Στέλιος
ΓΕΛ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ - ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Ν. ΣΚΟΥΡΚΕΑΣ
1) Το πρόβλημα της χρυσής τομής, ο χρυσός λόγος φ και η αίσθηση της αρμονίας.
2) Δείκτες αναγνωσιμότητας των Μαθηματικών της Β τάξης του Γενικού Λυκείου
3) Αλγεβρική - Γεωμετρική Επίλυση και Συμμετρία Μη γραμμικών Συστημάτων
4) Γραμμικές εξισώσεις και τύποι λύσεων ν-οστού βαθμού για ν=1,2,3. Η ζωή και το έργο του Galois.
Πηγή: http://askourkeas.webnode.gr
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΓΕΛ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ - ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Ν. ΣΚΟΥΡΚΕΑΣ
1) Το πρόβλημα της χρυσής τομής, ο χρυσός λόγος φ και η αίσθηση της αρμονίας.
2) Δείκτες αναγνωσιμότητας των Μαθηματικών της Β τάξης του Γενικού Λυκείου
3) Αλγεβρική - Γεωμετρική Επίλυση και Συμμετρία Μη γραμμικών Συστημάτων
4) Γραμμικές εξισώσεις και τύποι λύσεων ν-οστού βαθμού για ν=1,2,3. Η ζωή και το έργο του Galois.
Πηγή: http://askourkeas.webnode.gr
ΔΙΑΦΟΡΑ
Κύκλος Euler - Ευθεία Simson - Κύκλος Steiner
3) https://www.geogebra.org
(αρχείο GeoGebra)
3) https://drive.google.com
(Μαθηματική Ξενάγηση)
Γ. Εδώ γελάμε!
Αν οι καθηγητές των μαθηματικών θέλουν
να αποτρέψουμε τους μαθητές να επιλέξουν το μάθημα τους τότε μερικές εργασίες μπορεί να είναι οι εξής:
1) Να παρουσιάσετε τα 6 πιο γνωστά άλυτα προβλήματα μαθηματικών και να τα λύσετε!
2) Να βρείτε το τελευταίο ψηφίο του π!
3) Να διατυπώστε την εικασία του Γκόλμπαχ και να την αποδείξετε!
4) Να παρουσιάσουν την απόδειξη του τελευταίου θεωρήματος του Fermat!
5) Να παρουσιάσουν την απόδειξη της εικασίας του Πουανκαρέ (απόδειξη 473 σελίδων)!
6) Να κατασκευάσετε τρίγωνο με τρεις ορθές!
Δ. Πηγές με αρχεία:
1) Δείτε το έγγραφο του Ι.Ε.Π http://iep.edu.gr
2) Διαδικασία εκπόνηση εργασίας
Μάκη στην κόρη μου έβαλαν "ΜΗ ΕΥΛΕΙΔΕΙΕΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΕΣ" !!!
ΑπάντησηΔιαγραφή